• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

• Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Ruoka Pelican Rouge Original Blend suodatinkahvi 500g 1,2€

Millainen makuaisti ja kahvikulinaristi sitten itse kukin onkaan? Huomaako vuoden vanhassakaan eroa - tai kovin suurta? En ole itse noissa Arabica-peruskahveissa huomannut mitään suuria makueroja, kaikki menee hyvin alas. Kertoo huonosti viritetystä makuaistista? Ei siis mitään reaktiota, että jokin olisi suosikki tai pakko ostaa kovaan hintaan.

Äsken tuli paketillinen kahvia ovelle. Budbee kuljetti hyvin, näki sijainnin kartalla. Mutta täytyy käyttää käytössä oleva paketti loppuun. Sitten pääsee testaamaan.

Hiukan menee ehkä off-topic jos aletaan puhumaan kahviplantaasilta haetusta ja itsepaahdetusta kahvista euro kahdenkymmenen sentin tarjouskahviketjussa... :D

Ei puutu kuin ne sivettikissojen p*skomat blendit enää.
Juuri näin. Alle 2 senttiä kuppi jää hintaa.
Parasta ennen 8.8.2025. Juuri keitin ensimmäisen pannullisen. Ei mitään valittamista. Hyvä diili.
kesäkuussa mökkipaikkakunnilleen kaupan hyllystä otettu Löfbergs alkaa olla kanssa 11 kk ikäistä, mutta huom. he laittaa kaksi vuotta parasta ennen -ajaksi.

IMG_6874.jpeg

Ei noissa Löfsbergeissa varmaan ole mitään lisäsäilöntäaineita? Vai mistäköhän pidempi parasta ennen johtuu? Itselläkin pari pakettia niitä kaapissa.

Itse ostin aikanaan tätä kahvia testiksi kun tätä alkoi tulla kauppoihin ja omaan makuun tätä joi kyllä siinä missä Juhla Mokkaa ja Kulta Katriinaa. Nyt tullut oma satsi näitä päivättyjä eikä ole moittimista maussa verrattuna aiempaan. Tässä on kyllä erilainen vivahde verrattuna "suomi" kahveihin, toisille sopii ja toisille ei. Itselle menisi kyllä ihan päivittäisestä bulkkikahvista, en ole mikään kahvihifisti. Makuja on monia.

Tässä ketjussa puhutaan about 1,20e/paketti kahvista niin vertauskohtina voidaan pitää varmaan tämän osalta kaupan halvimpia kahvilaatuja mitä sieltä saa revittyä eli onko joku Lidlin tai Xtran halvin paketti vai mikälie onkaan, joka on oikeasti aivan kauheaa kuraa. Joten heittämällä aivan loistava tarjous.

Kiitokset postanneelle @Maso !
Makuja on näemmä monia, itse myös tilasin näitä kun "halvalla sai" mutta menee kyllä töihin tarjolle. Jos otetaan tämä, kultakatriina, saludo ja sit se 2€ maksava k-menu kahvi, ihan yhtälaista "kuraa" kaikki. Laihaa suomalaisen maun kahvia, jota en kyllä itse juo kun pakon edessä.

Ei noissa Löfsbergeissa varmaan ole mitään lisäsäilöntäaineita? Vai mistäköhän pidempi parasta ennen johtuu? Itselläkin pari pakettia niitä kaapissa.
Eikai se kahvi hapettomassa tilassa mihinkään "pilaannu" niin että olisi vaarallista juoda. Maku vain muuttuu/laimenee, joten jokainen valmistaja saa ihan itse määritellä, kuinka kauan heidän tuotteensa säilyttää standardinmukaisen maun.

Vinkkinä muuten hamstereille, pakastakaa ne kahvinne niin saatte hieman paremman säilyvyyden.

Makuja on näemmä monia, itse myös tilasin näitä kun "halvalla sai" mutta menee kyllä töihin tarjolle. Jos otetaan tämä, kultakatriina, saludo ja sit se 2€ maksava k-menu kahvi, ihan yhtälaista "kuraa" kaikki. Laihaa suomalaisen maun kahvia, jota en kyllä itse juo kun pakon edessä.
Laihaa suomalaisen maun kahvia?

Onko sinun mielestäsi vahvuuden määritelmä siis kofeiinimäärä, paahtoaste, kahvin kitkeryys vaiko kahvin happamuus?

Kävin joku vuosi sitten lomareissulla kahviplantaasi-kierroksella Costa Ricassa. Siellä tiesivät sanoa, että kahvi on parasta 1 kk:n sisällä paahtamisesta, mikäli on säilötty oikein.
Kyllä, mutta täällä (Costa Rica) myös papujen kierto on lyhyempi hedelmästä paahtoon, kun papujen ei tarvitse seilata laivalla ja tukkurien varastoissa kunnes saapuvat Eurooppaan paahdettavaksi.

Eikai se kahvi hapettomassa tilassa mihinkään "pilaannu" niin että olisi vaarallista juoda. Maku vain muuttuu/laimenee, joten jokainen valmistaja saa ihan itse määritellä, kuinka kauan heidän tuotteensa säilyttää standardinmukaisen maun.

Vinkkinä muuten hamstereille, pakastakaa ne kahvinne niin saatte hieman paremman säilyvyyden.
Eikö se parasta ennen päiväys ole sen vuoksi, että kahvissa oleva rasva alkaa härskiintymään ja sen myötä maku kitkeröitymään. Pakastaminen varmasti auttaa, vaikkei täysin ongelmaa poistakaan.

Itse en koe mikään hifistelijä olevani, vaikka kahviautomaatti pöydällä onkin. Pavut ostelen milloin mistäkin, yleensä mistä edullisesti saa. Jos näitä Pelican-papuja olisi ollut vastaavalla päiväyksellä, olisin varmasti laittanut muutaman pussin tulemaan. Tämän sanottuani, naisystävä antoi joskus lahjakortin paikalliseen pienpaahtimon, ja kyllä tämmöinen juntimmillakin makunystyröillä varustettu tyyppi maistoi selvän eron tuon pienpaahtimon tuotteen eduksi. Oli pehmeää ja hyvää kahvia.

Tämähän on sit varmaan ihan juotavaa kahvia, kultakatriina kun on parasta kahvia.

Eikö se parasta ennen päiväys ole sen vuoksi, että kahvissa oleva rasva alkaa härskiintymään ja sen myötä maku kitkeröitymään. Pakastaminen varmasti auttaa, vaikkei täysin ongelmaa poistakaan.

Itse en koe mikään hifistelijä olevani, vaikka kahviautomaatti pöydällä onkin. Pavut ostelen milloin mistäkin, yleensä mistä edullisesti saa. Jos näitä Pelican-papuja olisi ollut vastaavalla päiväyksellä, olisin varmasti laittanut muutaman pussin tulemaan. Tämän sanottuani, naisystävä antoi joskus lahjakortin paikalliseen pienpaahtimon, ja kyllä tämmöinen juntimmillakin makunystyröillä varustettu tyyppi maistoi selvän eron tuon pienpaahtimon tuotteen eduksi. Oli pehmeää ja hyvää kahvia.
ns. Bulkkikahvista jos jokin päässyt yllättämään positiivisesti, se on ollut tämä :confused:

Harmi vaan ettei tarjouksissa näy.

1754409621467.png

40 pakettia saapui myös tänne nopeasti budbee kotiinkuljetuksella. Puolet naapureille. Keittelin ensimmäiset ja verrattavissa kulta-katriinaan kuten jo mainittu. Kuljettaja nauroi, että fiksuruoka paketteja oli 90% ison pakun kuormasta.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 303
Jäsenet
78 630
Uusin jäsen
Nafu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom