Pelialan huijaukset

Ihan puhtaasti siksi että C:n kääntäjä tuottaa parempaa/nopeampaa assemblyä kuin C++ kääntäjä. Miksiköh? Höh? Häh? Sitä en viitsi selittää.
 
Ihan puhtaasti siksi että C:n kääntäjä tuottaa parempaa/nopeampaa assemblyä kuin C++ kääntäjä. Miksiköh? Höh? Häh? Sitä en viitsi selittää.



Ja niinkuin tossa sanoin, niin kunnon C - koodaaja ottaa sen 8000€/kk. Ja niitä ei yleensä kiinnosta vittuakaan pelikoodaus.

Sen lisäksi kun koodaat tollaisen nykyaikaisen pelin ilman mitään moottoria niin siihen menee, sanotaan nyt vaikka 100 mies työvuotta.

Silloin pelin hinta on about 10 miljoonaa ennen TEL yms maksuja.


Sitten taas kun teet sen kunnon pelimoottorilla niin aikaa menee 1/5 ja suurimman osan pelistä voi tehdä PELIOHJELMOIJAT, eikä mitkään kerneli koodajat.

A: Näillä ihmisillä on näkemystä / kiinnostusta pelien tekemiseen.
B: Näillä ihmisillä ei ole kiinnostusta / osaamista C koodin saloihin.
C: Nämä ihmiset maksavat vain ehkä 4000€ / kk.


Ja peli ja sen lopullinen toteutus on vaan niin paljon enemmästä kiinni kuin mikro optimoinnista. Witcher 3 on pelihistorian ehkä paras peli eikä siinä ole teknisesti mitään ihmeellistä. Se on vain saatanan hyvä peli.

Älä nyt oikeasti leiki tyhmää. Please.
 
Ihan puhtaasti siksi että C:n kääntäjä tuottaa parempaa/nopeampaa assemblyä kuin C++ kääntäjä. Miksiköh? Höh? Häh? Sitä en viitsi selittää.

Peli täynnä paskaa sisältöä on paska peli, vaikka moottori olisi koodattu kokonaan ylijumalaisella C:llä :eek:
 
Ihan puhtaasti siksi että C:n kääntäjä tuottaa parempaa/nopeampaa assemblyä kuin C++ kääntäjä. Miksiköh? Höh? Häh? Sitä en viitsi selittää.
Eli ihan tyhmää koodata mitään C:llä kun Assemblerillä voi optimooda koodin suoraan vielä nopeammaksi.
 
Totta kai on kaikkia keinoja helpottamassa ja nopeuttamassa itse koodin tekoa, mutta se on vähän sama kuin palapeli, alussa on palasia siellä täällä ja vasta kun 90% palapelistä on tehty niin lopputulos alkaa vasta hahmottumaan kokonaisuudessaan.

Paljonko menee aikaa kun pieni alus tehdään paperilta itse peliin jokaista yksityiskohtaa myöden, saatikka niihin valtaviin aluksiin ja paljonko niitä aluksia sitten on niin jo siitä saa käsitystä kuinka valtava työ tuollaisessa on.

Carrier_small.jpg
Kauanhan siinä menee. Tosin nuo on ihan lasten leikkejä kun ite oon koodaamassa kirjaimellista irl simulaattoria jossa voit lähteä valloittamaan avaruutta tai jäädä maahan naputtelemaan postauksia io-techiin. Luonnollisesti kaikki maailman ihmiset on mallinnettu joita ohjastaa täydellinen AI joka sais googlenkin hiljaiseksi. Nämä tekoihmiset elävät omaa elämäänsä. Grafiikat on photoreaaliset eli 1:1 todellisuuden kanssa. Työn alla on myös suora yhteys aivoihin jotta voit pelatessa tuntea, maistaa ja haistaa kaiken. Koodailen yksin joten aikaahan tässä projektissa voi mennä. Pistänkö tilinumeroa privaan vai olisitko valmis millä tavalla rahoittamaan?

Toisin sanoen luvata voi vaikka mitä, mutta miten toteutuksen laita?
 
Laitetaan oma lusikka tähän soppaan. EA - Dice

Battlefield 3 eli huikean PC Battlefield 2:en jälkeen tapahtuneet "parannukset", jonka jälkeen Battlefield ei ole enää ollut Battlefield vaan Battlecod ja suosion näkee tänäkin vuonna nykyisen "Battlefield 1":en tilanteesta, jota ei pelaa käytännössä kukaan.

Laitetaas tähän oma viisisenttinen. Jos joku ostaa jonkun surkean pelin pelkän hypetyksen ja mainosmateriaalin perusteella, niin saa syyttää vain itseään. Itsehän tulee nykyään pelattua ihan älyttömän vähän, mutta jos nyt jonkun uuden ja kalliin pelin ostaisin, niin ottaisin siitä pelistä selvää enkä testaisi sitä itse. No, toki voi silti epäonnistua eikä pidä pelistä, mutta se on toinen juttu.
Uusi peli tossa tarkoittaa uuutta peliä minulle eli vaikka pari vuotta sitten tehtyä, mihin on voinut sopivasti tulla parit bugikorjaukset ja vaikka jotain lisämateriaalia. Sekä siitä löytyy paljon keskustelua ja vaikka videota, niin näkee millainen se oikein on.
 
Kauanhan siinä menee. Tosin nuo on ihan lasten leikkejä kun ite oon koodaamassa kirjaimellista irl simulaattoria jossa voit lähteä valloittamaan avaruutta tai jäädä maahan naputtelemaan postauksia io-techiin. Luonnollisesti kaikki maailman ihmiset on mallinnettu joita ohjastaa täydellinen AI joka sais googlenkin hiljaiseksi. Nämä tekoihmiset elävät omaa elämäänsä. Grafiikat on photoreaaliset eli 1:1 todellisuuden kanssa. Työn alla on myös suora yhteys aivoihin jotta voit pelatessa tuntea, maistaa ja haistaa kaiken. Koodailen yksin joten aikaahan tässä projektissa voi mennä. Pistänkö tilinumeroa privaan vai olisitko valmis millä tavalla rahoittamaan?

Toisin sanoen luvata voi vaikka mitä, mutta miten toteutuksen laita?

No miten sen toteutuksen kanssa, väitätkö ettei mitään vastinetta ole tullut?
 
Ylivoimaisesti paskin firma on EA, kukaan ei pääse edes lähelle (ellei nyt suoranaisia huijareita lasketa). Ubi tekee nykyään hyviä pelejä pääasiassa, kannattaa kokeilla esim. Wildlands, AC Origins, Watchdogs 2 tai Six Siege. Ei niistä pitää tarvi, mutta laatupelejä ovat kumminkin.
Totta. EA ei voittanut USA:n pahin firma (Consumerist Golden Poo award) palkintoa kahdesti peräkkäin turhan takia.
 
En minä vaan tiiä mut toi Sean Mörin lie counter video on jo vuoden vanha ja Seani tiimeineen on lisänny nuo ominaisuudet jo, eikä unohdeta kaikkea lisättyä contenttia mitä ne eivät olleet luvanneet ja lisäsivät kuitenki.
Star Citizenin kehitystä oon seurannu ja rahamyllyltä se minusta näyttää. Hyvä peli kieltämättä mutta ei tunnu koskaan valmistuvan.
 
En minä vaan tiiä mut toi Sean Mörin lie counter video on jo vuoden vanha ja Seani tiimeineen on lisänny nuo ominaisuudet jo, eikä unohdeta kaikkea lisättyä contenttia mitä ne eivät olleet luvanneet ja lisäsivät kuitenki.
Star Citizenin kehitystä oon seurannu ja rahamyllyltä se minusta näyttää. Hyvä peli kieltämättä mutta ei tunnu koskaan valmistuvan.

En tiennyt että Sean on lisännyt ne mutta eiköhän se pilannut maineensa jo lopullisesti pelin ilmestymisen aikoihin.
 
Meinasi unohtua kotimainen innovaatiotalouden veturi Rovio.

Rovio innovatiivisesti vaihtoi Crush The Castlen vastapainokatapultin ritsaan, ihmishahmoiset viholliset possuihin ja nimesi tuotoksen Angry Birdsiksi. Crush The Castlesta eivät tietenkään hiiskuneet mitään.

Pelit-lehtikin väitti Crush The Castlea "jälleen yhdeksi Angry Birds -klooniksi", samalla kun ruoskivat Zyngaa muiden ideoiden varastamisesta.

Mutta se limu oli hyvää.
 
Enpä ole tuommosta edes tienny. :confused2:
Sen tiesin toki ettei Angry Birds mikään uusi juttu peli-ideana ollut tullessaan ja että vastaavia oli kyllä jo ollut markkinoilla.
 
Täältähän totaalisesti uupuu tämä Driv3r-gate, jonka olemassaoloa ei kovin moni edes tiedä, koska tietoja on poistettu internetistä jo silloin aikoinaan:



Tässä oli yksi peli jota odotti kun kuuta nousevaa koska GTA3 ja kumppanit tulleet ja sai kyllä pahemman verran pettyä.
Rehellisesti taisi jopa kesken jäädä peli.

 
Mä kanssa hankin tän ja kyllähän se vähän jätti paskan makua suuhun, pelasin kuiteskin läpi. Mut tästä pelistä kyllä huomaa, että Reflections todellakin oli yrittämässä hyvin kunnianhimoista tuotosta saada aikaan. Graafisestihan toi oli loppupeleissä hieno siihenaikaan, joskin viimeistelemätön. Surullisesti ajateltuna tuo näyttää samalta ku nykyaikaiset paskalaatuiset mobiilipelit. :D
Tuossahan oli muuten se Tiltin kautta päässyt suomalainen jossain katukuvassa mallinettuna.
Internetistä en nytten löydy juttua mutta jossain 13v vanhssa pelilehdessä voiskin löytyä ja muistaakseni oli ihan haastattelu tuosta heebosta myös.
Tiltistä en mene 100% takuuseen mutta suomalainen pelimedia se oli ja juurikin Driver 3 peli.
 
Hello Games ja Sean Murray taisivat lopulta korjata No Mans Skyn aikalailla paremmaksi mutta niiden maine taitaa olla aika pilalla silti.
 
Pitäiskö meidän lisätä Bethesdan kusetukset tähän ketjuun myös. Esim toi Dark Nuka Rommi oli aika törkeetä kun missään eivät kertoneet että tuo lasipullo ei ole tuon muotoinen vaan oli vaan halpa muovipaska kehys normaalin lasipullon päälle laitettu.

 
Viimeksi muokattu:
Hello Games ja Sean Murray taisivat lopulta korjata No Mans Skyn aikalailla paremmaksi mutta niiden maine taitaa olla aika pilalla silti.

No Mans Sky on ihan kokonaan eripeli, kuin julkaisupäivänä. Pelin maine on kyllä pilattu, ja ihan kunnon syystäkin, ihan omassa kaveriporukassakin on vieläkin hyvin negatiivisia mielipiteitä kyseisestä pelistä, vaikka peliä on patchatty oikein urakalla.

Vierestä olen siis seuraillut tuon No Mans Skyn kehitystä, kun tapana on kieltäytyä kaikesta pre-order ostamisesta, ehkä Steam salesta sen joskus hankin kun tuon tyyliset pelit uppoaa meikäläiseen.
 
No Mans Sky on ihan kokonaan eripeli, kuin julkaisupäivänä. Pelin maine on kyllä pilattu, ja ihan kunnon syystäkin, ihan omassa kaveriporukassakin on vieläkin hyvin negatiivisia mielipiteitä kyseisestä pelistä, vaikka peliä on patchatty oikein urakalla.

Vierestä olen siis seuraillut tuon No Mans Skyn kehitystä, kun tapana on kieltäytyä kaikesta pre-order ostamisesta, ehkä Steam salesta sen joskus hankin kun tuon tyyliset pelit uppoaa meikäläiseen.

Kauhistuttaa jo ajatus siitä, mitä peli on aluksi ollut. Itse pelasin vasta NEXT:in ilmestyttyä ja pelistä jäi silti lähinnä tyhjänpäiväinen ja itseään nopeasti toistamaan alkava vaikutelma.
 
No Mans Sky on ihan kokonaan eripeli, kuin julkaisupäivänä. Pelin maine on kyllä pilattu, ja ihan kunnon syystäkin, ihan omassa kaveriporukassakin on vieläkin hyvin negatiivisia mielipiteitä kyseisestä pelistä, vaikka peliä on patchatty oikein urakalla.

Vierestä olen siis seuraillut tuon No Mans Skyn kehitystä, kun tapana on kieltäytyä kaikesta pre-order ostamisesta, ehkä Steam salesta sen joskus hankin kun tuon tyyliset pelit uppoaa meikäläiseen.
NMS ei oikeastaan paljonkaan eroa nykyajan "julkaistaan nyt, pätsätään myöhemmin" peleistä. Se sentään oikeasti on saanut jäätävän kokoisia monen gigatavun sisältölaajennuksia sekä konsoleilla että PC:llä.

Itse ostin sen aikoinaan vuoden ikäisenä PS4:lle about 10-15 euron hintaan enkä ole katunut sekuntiakaan (itseasiassa käytettyjen hinnat taisivat nousta Nextin julkaisun jälkeen ja uusia painoksiakin otettiin ellen väärin ymmärtänyt).


Itse lisäisin kusetus -listaan Mafia 2:n joka on aivan selvästi julkaistu keskeneräisenä. Toki tilanne ei ollut ihan yhtä paha kuin Driv3rin kanssa, mutta selvästi näkee että ainoa mikä ehdittiin tehdä loppuun saakka pelissä oli juoni - mikä lopulta pelasti koko pelin. Kaupunki ja muut jätettiin surutta kesken (kaupungissa kourallinen kauppoja joiden kanssa voi tehdä yhtään mitään, esim. ryöstää yhdessä kohdassa vaaditut rahat - varastettuja autoja voi palauttaa yhteen paikkaan koko kartalla, jne). Ei silti, juonen takia ihan hyvä peli eikä samanlainen fiasko kuin Mafia 3 surkean tekolyn takia.


P.S. Mainittiiko täällä muuten jo Battlecruiser 3000AD? Neuraaliverkot? Usean vuoden ja 70000+ viestin flamewarit newseissä? Derek F*ckin Smart? Ehkä pelihistorian vähiten itse peliin liittynyt mainos, ever? :D
 
Viimeksi muokattu:
Miksi muuten @BryciFani laitat ketjuun perus Early Access pelejä jotka eivät ole olleet ea:ssa 100% kunnossa? Ea- pelit ovat enemmän tai vähemmän betaa, joissa olevia bugeja korjaillaan ja jne.
 
NMS ei oikeastaan paljonkaan eroa nykyajan "julkaistaan nyt, pätsätään myöhemmin" peleistä.
Tämä on kyllä nykyään surullista, oli pelitalo mikä tahansa. Harva peli viimeisten vuosien aikana on ollut "valmis" heti julkaisusta lähtien. Onneksi voi äänestää lompakollaan.
 
No Man's Skyn kohdalla oli kyllä ihan naurettavaa hypeä muutenkin. Varsinkin kun ne pelivideot ennen julkaisua ei näyttäneet mitenkään ihmeelliseltä, mutta porukalla oli silti ihmeellisiä odotuksia. Muistan jonkun toiveikkaan kirjoitelleen niihin aikoihin että ei tule enää muita pelejä pelaamaan, koska hänelle riittää loppuelämäksi tutkittavaa NMS:n loputtomissa maailmoissa. Tuollaisten odotusten jälkeen tuskin voi muuta kuin pettyä. Vaikka peli näytti ihan 20-30 euron indie peliltä, mutta koska hype oli tuota luokkaa, niin päättivät sitten laittaa AAA pelin hintalapun sille. Toisaalta aika looginen ratkaisu jos ajattelee, että kyseessä kuitenkin yritys joka haluaa tehdä tuotteellaan rahaa ja kuka tahansa markkinointihenkilö olisi kateellinen että saa tuotteelleen tuollaisen hypen aikaiseksi.
 
Tämä on kyllä nykyään surullista, oli pelitalo mikä tahansa. Harva peli viimeisten vuosien aikana on ollut "valmis" heti julkaisusta lähtien. Onneksi voi äänestää lompakollaan.
Nintendolla on aika pätevä laaduntarkkailu. Hyvin, hyvin harvoin julkaisevat rikkinäisiä tai puutteellisia pelejä.
 


EA taas kerran todisti paskuutensa. :mad::rage:

Tyyppi osti Battlefront ykkösen mutta halusi rahat takaisin siitä kun ei se oikein löytänyt pelaajia siihen.

Oli EA:n tukeen yhteydessä moneen kertaan, monen eri henkilön kanssa ja suostui esim vastaamaan EA:n puhelinsoittoon mutta puhelin soi vain yhden sekunnin ajan niin ei ehtinyt vastaamaan.

EA:lta tuli surkeita robotti maisia vastauksia ja väittivät ettei niillä ole keinoa palauttaa rahoja.
 
Viimeksi muokattu:
Tästä samasta on keskusteltu monesti ja @Griffin on siinä aivan oikeassa, että edes lyhyt kuvaus videosta olisi syytä olla viestissä mukana, olettaen ettei viestin sisältö ole itsestäänselvyys tyyliin musiikkivideo tai muu vastaava jossa otsikko kertoo kaiken mitä on kerrottavaa.
Keskustelu näistä asioista ei kuitenkaan kuulu tähän ketjuun, joten siivosin offtopicia. @BryciFani lisääpä tuohon viestiisi lyhyt kuvaus videosta, noi thumbnailin detailit ovat aika heikot.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 765
Viestejä
4 495 582
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Luopari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom