Pelialan huijaukset

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 748
Mitäs mieltä olette Randy Pitchfordista ja Sean Murraystä?





Jessus mitä mulkkuja! :rage::mad:
 
Star Citizen kerännyt jotain 150+ miljoonaa, ja nähtävästi pelkkä scammi jolla kerätään addiktoituneilta ja investoinneillaan sitoutuneilta urpoilta aina vain lisää rahaa.

Nämä scammit varmaan aika usein kohdistuu tuohon avaruuspelien alueelle? Käytönnössähän siinä kerätään rahat siitä että monilla on kaikenlaisia haaveita että mikä olisi ihanteellinen peli, ja sellaista on paskanpuhumisella helppo myydä. Lisäksi kompleksisuus on niin potenssiin ääretön, että ihan vilpittömästi aloitetut projektitkin jossain kohtaa vaan muuttuu scammiksi.
 
Chris Roberts on kyllä ihan hyvä haku tähän ketjuun. Vaikka kyseessä ei olekaan suoranainen "scammi", niin tulevaisuudessa todennäköisesti saadaan ihan hyvää materiaalia, kun aletaan vertailemaan rahanhimossa annettuja lupauksia ja lopullista tuotosta.
 
Tämän on pakko olla täällä. Kaveri lupasi tehdä Quaken tyhjästä, mutta meno hyytyi aika pian.


Toinen mikä ei varsinaisesti liity pelialaan. Mutta joku meinaa tehdä C-kääntäjän tyhjästä pythonilla. Se osaa jo melkein 2+2 ja kuukausi vierähtänyt. heh.
Writing a C Compiler, Part 2
 
Star Citizen kerännyt jotain 150+ miljoonaa, ja nähtävästi pelkkä scammi jolla kerätään addiktoituneilta ja investoinneillaan sitoutuneilta urpoilta aina vain lisää rahaa.

Nämä scammit varmaan aika usein kohdistuu tuohon avaruuspelien alueelle? Käytönnössähän siinä kerätään rahat siitä että monilla on kaikenlaisia haaveita että mikä olisi ihanteellinen peli, ja sellaista on paskanpuhumisella helppo myydä. Lisäksi kompleksisuus on niin potenssiin ääretön, että ihan vilpittömästi aloitetut projektitkin jossain kohtaa vaan muuttuu scammiksi.

Juuh, sehän on ihan pelkkä scammi, tuollaisen pelinhän rakentaa muutamassa vuodessa tyhjästä ja ilman jatkuvaa rahoitusta?

Kummasti tuokin peli on edennyt eteenpäin ja jos vähänkään omaa tervettä järkeä ymmärtää paljonko tuollainen peli vaatii koodimetrejä että edes yksia alus saadaan lentämään avaruusalustalta planeetalle reaaliajassa ilman lataustaukoja, saatikka kun pelaajia on kymmeniä samaan aikaan, toki voiko kauhalla vaatia jos lusikalla on annettu?:tup:

Kyllä, olen "sijoittanut" huimat 35€ peliin ja pelitunteja on varmaan 10-20h välillä ja voin sanoa että ei ole edes lähelläkään paskin sijoitus pelimaailmassa, aikaahan tuo vaatii kuten esimerkiksi GTA V, mitä teki noin 1000 henkeä monta vuotta ja kyseessä on huomattavasti pienempi peli.
 
Se tyyppi mikä kehittää sitä Wild West Online pasketta on kait joku kusettaja myös. Sama tyyppi tehnyt DayZ tjsp?
 
^ Sergey Titov on jo legenda, mutta ei mitään tekemistä DayZ:n kanssa. Tarkoittanet WarZ:aa..

EDIT: Luukkonen ninja'd

Lisätään listaan EA. Ei juuri syöpäisempää firmaa pelialalta löydy. Olkoonkin ettei suoranaista kusetusta/paskanpuhumista ole tehnyt, mutta pelaajia on kyllä vedetty perseeseen moneen kertaan ihan isolla melalla.
 
^ Sergey Titov on jo legenda, mutta ei mitään tekemistä DayZ:n kanssa. Tarkoittanet WarZ:aa..

EDIT: Luukkonen ninja'd

Lisätään listaan EA. Ei juuri syöpäisempää firmaa pelialalta löydy. Olkoonkin ettei suoranaista kusetusta/paskanpuhumista ole tehnyt, mutta pelaajia on kyllä vedetty perseeseen moneen kertaan ihan isolla melalla.

Isoista pelifirmoista kyllä paskin, valitettavasti ubisoft ja vissiin vielä rockstarkin menee tänä päivänä vain dollarin kuvat silmissä ja laatu vaihtelee tosi paljon ja pelaajia ei juuri kuunnella.
 
No on Rocketkin mulkku. Ensin huima hype ja hehku siitä mitä DayZ tulee olemaan, standalone mahdollistaa niin paljon enemmän modiin nähden, sitten...:rolleyes:
Hylkäsi DayZin ja jätti taakseen BISin. Tosin en sitten tiedä miltä DayZ näyttäisi tänään jos Rocket olisi mukana. Sovitaan että vähän mulkku.
 
Wat kukaan ei oo vielä maininnu ubisoftia koko paskuudessaan.
En tiedä tarkoittaako @BryciFani tässä ketjussa ainoastaan henkilöitä mutta näin pelillisestihän ubi on näitä pelejä esitellyt hienomalla grafiikalla ja sitten downgradea tullut.

Mutta viime vuosilta kyllä toi Bryciksen mainitsema Sean Murray on jäänyt mieleen:
https://muropaketti.com/pelit/peliuutiset/sony-pomo-haukkui-no-mans-skyn-pr-strategian/

Kukaan tuskin on välttynyt No Man’s Sky -avaruuslentelyn ympärillä käydystä keskustelusta. Pelintekijät lupasivat kuun taivaalta ja vaikka lopullinen peli olikin teknisesti melkoisen upea saavutus, jäi se todella kauas hurjimmista lupauksista ja odotuksista. Nyt Sony-pomo Shuhei Yoshida on kommentoinut pelin ympärillä käytyä keskustelua.

Yoshida toteaa ymmärtävänsä ainakin osan pelin ja erityisesti kehitystiimi Hello Gamesia vetävän Sean Murrayn osakseen saamasta kritiikistä. Yoshidan mukaan Murray kuulosti kommenteissaan siltä, kuin mies olisi luvannut No Man’s Skyn sisältävän alusta saakka enemmän ominaisuuksia kuin teos todellisuudessa piti sisällään.

Yoshidan mukaan tämä ei ollut lainkaan onnistunut PR-strategia. Murraylla ei ollut PR-ammattilaista apunaan, minkä vuoksi indiekehittäjä ei oikein osannut hallita julkisuutta. Yoshida muistuttaa, että Hello Games on joka tapauksessa luvannut kehittää No Man’s Skyta edelleen. Lisäksi Shuhei Yoshida vakuuttaa olevansa tyytyväinen No Man’s Skyhin jo nyt, joten miehen lausunnossa ei ole kyse varsinaisesta pesäerosta paljon negatiivistakin julkisuutta keränneeseen teokseen.
 
Kummasti tuokin peli on edennyt eteenpäin ja jos vähänkään omaa tervettä järkeä ymmärtää paljonko tuollainen peli vaatii koodimetrejä että edes yksia alus saadaan lentämään avaruusalustalta planeetalle reaaliajassa ilman lataustaukoja, saatikka kun pelaajia on kymmeniä samaan aikaan, toki voiko kauhalla vaatia jos lusikalla on annettu?:tup:

Proseduraalisuus vähentää tuota käsityötä. Johan tuo toimi 1993 Elite II:ssa.
 
Proseduraalisuus vähentää tuota käsityötä. Johan tuo toimi 1993 Elite II:ssa.


Totta kai on kaikkia keinoja helpottamassa ja nopeuttamassa itse koodin tekoa, mutta se on vähän sama kuin palapeli, alussa on palasia siellä täällä ja vasta kun 90% palapelistä on tehty niin lopputulos alkaa vasta hahmottumaan kokonaisuudessaan.

Paljonko menee aikaa kun pieni alus tehdään paperilta itse peliin jokaista yksityiskohtaa myöden, saatikka niihin valtaviin aluksiin ja paljonko niitä aluksia sitten on niin jo siitä saa käsitystä kuinka valtava työ tuollaisessa on.

Carrier_small.jpg
 
Ylivoimaisesti paskin firma on EA, kukaan ei pääse edes lähelle (ellei nyt suoranaisia huijareita lasketa). Ubi tekee nykyään hyviä pelejä pääasiassa, kannattaa kokeilla esim. Wildlands, AC Origins, Watchdogs 2 tai Six Siege. Ei niistä pitää tarvi, mutta laatupelejä ovat kumminkin.
 
Ylivoimaisesti paskin firma on EA, kukaan ei pääse edes lähelle (ellei nyt suoranaisia huijareita lasketa). Ubi tekee nykyään hyviä pelejä pääasiassa, kannattaa kokeilla esim. Wildlands, AC Origins, Watchdogs 2 tai Six Siege. Ei niistä pitää tarvi, mutta laatupelejä ovat kumminkin.

Mitäs paskaa EA sitten on tehnyt?
 
Mitäs paskaa EA sitten on tehnyt?

Näistä uudemmista voisi muutaman mainita Battlefield 1, Battlefront 1/2, Need for speed payback

Ubisoft on itseasiassa viime aikoina tehnyt yllättävän hyviä pelejä, eikä niitä ole pilattu lootti paskeilla.
 
Viimeksi muokattu:
Rändi Bitchford ja kiima Jim Sterlingiin. :srofl: Ja muut hänen kootut selityksensä. :facepalm::rofl:
 
Näistä uudemmista voisi muutaman mainita Battlefield 1, Battlefront 1/2, Need for speed payback

Ubisoft on itseasissa viime aikoina tehnyt yllättävän hyviä pelejä, eikä niitä ole pilattu lootti paskeilla.

Kyllähän Battlefieldit ja Battlefrontit hyviä pelejä on. Toki nehän taitaa olla DICE:n pelejä. NFS en tiedä, sitä en ole pelannut.
 
Jännästi kaikki Activision-Blizzardin pelleilyt jää myös ihmisiltä unholaan. Nopeasti kaikki "annetaan anteeksi" kun on se vaan niin hienoa uusinta uutta hienoa peliä. Jälkeenpäin valitetaan että sinne meni taas 100€ lootboxeihin :facepalm:
 
Jännästi kaikki Activision-Blizzardin pelleilyt jää myös ihmisiltä unholaan. Nopeasti kaikki "annetaan anteeksi" kun on se vaan niin hienoa uusinta uutta hienoa peliä. Jälkeenpäin valitetaan että sinne meni taas 100€ lootboxeihin :facepalm:
Sama kun betsha teettää modaajilla omien pelien korjaamiset :vihellys:
Jos EA tai ubi olisi kyseessä niin munista oltaisin nostettu kattoon riippumaan.

Toisaalta taas betshan ansiosta on näitä vanhanliiton toiminta yksinpelejä olemassa, Doom, Wolfenstein ja prey.
 
EA:ta koskien, ei ehkä pelit itsessään ole paskoja, mutta siitähän tässä triidissä ei kyse ollukaan.

Mutta tuo lootbox-sekoilu.. :facepalm:
 
Kaiken paskan puhumisen isä ja äiti eli itse Peter Molyneux
Noh, Peter kumminkin teki hyviä pelejä vaikka puhuikin paskaa 24/7. Itsehän yllätyin aikoinaan erittäin positiivisesti ekasta Fablesta koska en seurannut Peterin hypetystä pelistä, mutta nähtävästi kaikki jotka seurasivat pettyivät siihen. :D
 
Kyllähän se tyyppi itsekin tietää olevansa patologinen hypemies, tällä vuosikymmenellä aika isoksi ongelmaksi asti. Tuotanto kuitenkin takuuhyvää ainakin Fableen asti.
 
Kaiken paskan puhumisen isä ja äiti eli itse Peter Molyneux
Peukku tälle. Ja parasta, että ihmiset meni retkuun monta kertaa. :lol: Yksi peli tulee mieleen, Daikatana. Tuon piti olla uusi jumalapeli, mutta tuhnu siitä tuli. John Romero oli pelin takana.
 
Noh, Peter kumminkin teki hyviä pelejä vaikka puhuikin paskaa 24/7. Itsehän yllätyin aikoinaan erittäin positiivisesti ekasta Fablesta koska en seurannut Peterin hypetystä pelistä, mutta nähtävästi kaikki jotka seurasivat pettyivät siihen. :D
Eikös joku Pelit-lehti tehnyt jonkun juttusarjankin aikoinaan jossa hypetettiin hyvinkin rankasti jotain tulevaa metariteosta (olikohan Black & White?), aikana kun hypetystä ei edes terminä vielä Suomessa juurikaan tunnettu.
 
Pidin ennen Peter Mölöneöötä lähinnä traagisena sääliä herättävänä heppuna joka oli lapsenomaisen mielikuvituksena vanki eikä vaan kerta kaikkiaan mahtanut itselleen mitään kun jutut ylittivät realiteetit aika reippaasti kerta toisensa jälkeen, mutta tuo sen Godus kickstartti on ollut kyllä sellainen että en ole enää ihan varma onko se ollut alusta lähtien silkka kusetus vai oliko se vaan viimeinen epätoivoinen yritys saada jotain aikaiseksi.
 
Bulkhead, se Battalion 1944 kehittäjälafka. En vielä liitä tähän Battle State Gamesia, joka kehittelehtii Escape From Tarkovin parissa, mutta jos ei ala valmista syntyä ensi vuoden ekalla neljänneksellä, niin kunniapaikalle pääsee kyllä.
 
EA yleisesti. 99% silkkaa sutta ja sekundaa eli paskaa
 
Ainakin nää niin sanotut pelialan paskanpuhujat on yrittäny elämässään jotain. Samaa ei välttämättä voi sanoa vaikka minusta. Tämän ketjun aloittaja työtön pornonäyttelijä varmasti on oikee oman elämänsä sankari.
 
En oikein ymmärrä, miksi ihmiset mainitsevat EA:ta jatkuvasti tässä aiheessa. EA on huonon maineensa saanut ihan ansaitusti, mutta se ei nähdäkseni ole pahemmin valehdellut tai edes johtanut harhaan. Isoista julkaisijoista lähinnä Ubisoft taitaa olla paikkansa ansainnut tässä aiheessa peliensä esittelyvideoiden ja julkaisuversion välisen visuaalisen eron vuoksi.
 
Brycis voisi vaihtee ketjun nimeksi vaikka "pelialan huijaukset" niin käsittelisi myös yrityksiä koska nytten saa käsityksen että puhutaan henkilöistä eikä yrityksistä.

Ubihan on legendarinen:


CD Projekt RED varmaan toinen:


Vaikka se väärältä tuntuu mutta onhan tuossakin silmä lumetta joka johtui puolan poikein kunnianhimosta mutta rahat tuli vastaan, peli piti saada toimii 2015 konsoleilla ja sekä med range pc koneilla niin tulos sitten tippu.
Silti erinomainen peli tai ellei yksi tämän vuosituhanen yksi parhaista sentään tuli niin pystyi antaa anteeksi.
 
Bungien tapa ottaa laittaa ekan Destinyn sisältöä maksumuurin taakse aina uuden DLC:n ilmestyessä otti kohtuullisesti kupoliin. Destiny 2:n kohdalla Bungie taisi pakitella, joten sitä on kai pidettävä muutoksena parempaan suuntaan.

Pienemmistä lafkoista pitää mainita Awesomenautsin tehnyt Ronimo Games ja bugikasan nimeltä Dragon Fin Soup vääntänyt Grimm Bros.

Ronimo Games lopetti Awesomenautsin päivittämisen PS3:lla ja perusteluna oli "No kun se on konsoli". Samaan aikaan PC- ja PS4-versiot saivat päivityksiä. Sittemmin joku Ronimolla hoksasi myös PS4:n olevan konsoli, ja sekin versio hylättiin. Playstation Storessa PS3-versiota mainostetaan PS4-versiosta otetuilla kuvilla, joissa näkyvää sisältöä ei saa PS3:lle.

Twitterissä ja omalla foorumillaan Ronimo Games vaikenee kuin muuri kun joku kysyy päivityksistä, mutta Wikipediaan on sekä peliä, että kehittäjää koskeviin artikkeleihin "joku" lisännyt jeesustelut, miten peli saa säännöllisesti uutta sisältöä ja korjauksia.

Dragon Fin Soup taas jätettiin lupauksista huolimatta pelikelvottomaan kuntoon.
 
Laitetaan oma lusikka tähän soppaan. EA - Dice

Battlefield 3 eli huikean PC Battlefield 2:en jälkeen tapahtuneet "parannukset", jonka jälkeen Battlefield ei ole enää ollut Battlefield vaan Battlecod ja suosion näkee tänäkin vuonna nykyisen "Battlefield 1":en tilanteesta, jota ei pelaa käytännössä kukaan.

Saman kopiokoneen läpi meni myös Star Wars: Battlefront. Kaikki alkoi Frostbiten enginestä, jonka jälkeen EA:n alaisissa peleissä ei enää ollut eroavaisuuksia vaan lähinnä skini-päivityksiä.

Henkilökohtaisesti välillä ihmetyttää pelkästään EA:n syyttäminen vaikka Dice on tuossa yhtä paljon takana.

Dice ollut vahvimmillaan Pinball Dreamsin aikana sekä Battlefield 1942, BF2 ja jo BF 2142:estalähtien alkoi lähtemään jo käsistä.


 
Ongelmahan näissä AAA-peleissä on se että ne on kaikki koodattu C++:lla.
How I do my Computing My favorite programming languages are Lisp and C.
John Carmackin ensimmäinen ja ainoa kunnon Quake oli C:llä.
Itselle kelpaisi C:llä koodattu AAA-peli, mutta ne on kaikki tehty noob - C:llä eli C++:lla. Pelit on kuraa, koska C++ on täysin epäonnistunut kieli.
 
Ongelmahan näissä AAA-peleissä on se että ne on kaikki koodattu C++:lla.
How I do my Computing My favorite programming languages are Lisp and C.
John Carmackin ensimmäinen ja ainoa kunnon Quake oli C:llä.
Itselle kelpaisi C:llä koodattu AAA-peli, mutta ne on kaikki tehty noob - C:llä eli C++:lla. Pelit on kuraa, koska C++ on täysin epäonnistunut kieli.
Nyt kyllä oli niin epäonnistunut postaus että oksat pois. Jos et ymmärrä mitään ohjelmointikielistä ja niiden eroista niin ole hyvä ja älä suolla tällaista scheibeliä. Se että tykkäät lukea jonkun Linus Torvaldsin mielipiteitä C:n ja C++:n eroista ei tee sinusta pätevää millään tasolla.
 
Nyt kyllä oli niin epäonnistunut postaus että oksat pois. Jos et ymmärrä mitään ohjelmointikielistä ja niiden eroista niin ole hyvä ja älä suolla tällaista scheibeliä. Se että tykkäät lukea jonkun Linus Torvaldsin mielipiteitä C:n ja C++:n eroista ei tee sinusta pätevää millään tasolla.
Ei tee pätevää... Mikähän sinusta tekee pätevän yhtään mihinkään?
Lue nyt GNU:n luojan kommentit C++:sta ajatuksella, ennenkuin kommentoit tyhmiä. En Torvaldsia maininnutkaan. Sanoin että itselle kelpaisi C:llä tehty AAA-peli.

Tässä omalla ohjelmointikielellä sorttausalgoritmien benchmarkkausta, jonka implementoin C:llä. Luulen tietäväni C:stä aika paljon.
flang/sorting_algorithms_benchmark.flang at master · mystikkogames/flang · GitHub
 
Ongelmahan näissä AAA-peleissä on se että ne on kaikki koodattu C++:lla.
How I do my Computing My favorite programming languageeacs are Lisp and C.
John Carmackin ensimmäinen ja ainoa kunnon Quake oli C:llä.
Itselle kelpaisi C:llä koodattu AAA-peli, mutta ne on kaikki tehty noob - C:llä eli C++:lla. Pelit on kuraa, koska C++ on täysin epäonnistunut kieli.


Nyt meni kyllä aika pahasti metsään.

Luulen, että se on aivan sama vaikka se peli olisi koodattu vaikka JS:llä tai assemblyllä jos se on tehty kunnolla.

Se, että millä kielellä se on koodattu niin relevanssi lopputulokseen on tasan nolla. (toki ehkä JS tai vastaava ei pysty komentamaan tiettyjä rajapintoja samalla tavalla mutta silti).

Ja sitäpaitsi nykyään suurin osa peleistä koodataan todella monella eri kielellä. Ei siellä ole vain yhtä kieltä. Moottori voi esmes olla koodattu C:llä / C++:llä. Sielläkin shadereita jne on koodattu esmes GLSL:llä.

Sen lisäksi käyttöliittymä voi olla vaikka jotain JS kamaa ja sitten paljon pelin scripteistä on koodattu jollain omalla script kielellä tai vaikka C#:lla.


Se mikä tekee C:stä paremman kuin muista kielistä on se, että C:tä käyttää vaan HC - papat. Onhan se toki oma tapansa lähestyä asiaa, että koodataan vitun vaikealla kielellä, että vaan todella kovat jätkät pystyy sitä koodaamaan.

Peliala on menossa aivan erisuuntaan ja tehdään pelimoottoreita, joiden scriptaus kieli on esmes joku ES:n jatke, jotta voidaan ottaa HUONOMPIA koodareita myös koodamaan koska pelit on kasvanut aivan valtavan suuriksi ja jos kaikki koodattais C:llä manuaalisesti niin pelin kehitys ois aivan järjettömän kallista.

Myös usein tollaset kaverit kuin joku Linus ei ole kovin kiinnostuneita pelikehityksestä.



Ja sitten itse asiaan:

EA, FIFA14-18, Pro Clubs.

Häkkerit juoksee aivan rampantteina ympäriinsä ja jos siitä menee kirjottamaan EA:n foorumille niin bänniä tulee. Se on sen luokan kusetusta, että oikeasti alkaa vituttamaan.
 
Nyt kyllä oli niin epäonnistunut postaus että oksat pois. Jos et ymmärrä mitään ohjelmointikielistä ja niiden eroista niin ole hyvä ja älä suolla tällaista scheibeliä. Se että tykkäät lukea jonkun Linus Torvaldsin mielipiteitä C:n ja C++:n eroista ei tee sinusta pätevää millään tasolla.

Luulin, että kyseessä oli herjalla heitetty postaus, mutta ei näköjään. :D

Kaikkea sitä...
 
Ei tee pätevää... Mikähän sinusta tekee pätevän yhtään mihinkään?
Lue nyt GNU:n luojan kommentit C++:sta ajatuksella, ennenkuin kommentoit tyhmiä. En Torvaldsia maininnutkaan. Sanoin että itselle kelpaisi C:llä tehty AAA-peli.

Tässä omalla ohjelmointikielellä sorttausalgoritmien benchmarkkausta, jonka implementoin C:llä. Luulen tietäväni C:stä aika paljon.
flang/sorting_algorithms_benchmark.flang at master · mystikkogames/flang · GitHub

Kerro nyt muillekin omat, tai Stallmanin, ajatukset siitä miten AAA-peli paranee sillä että se on koodattu C:llä :kahvi:
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 783
Viestejä
4 496 458
Jäsenet
74 292
Uusin jäsen
GeGGoZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom