Täytyy sanoa, että tuo on sellainen meemi mitä mä en ymmärrä. Siis sehän on vaan positiivinen asia, että nykyään voi katsoa ihan pelaajien kokemuksia peleistä ja päätellä onko se omaan makuun sopiva vai ei.
Esim monissä nes peleissä oli kyllä komeat kannet, mutta se peli oli silkkaa paskaa.
Tai sitten sulla oli joku yks arvostelu jonka perusteella päätellä onko se peli hyvä vai ei ja nuokin saattoi olla maksettuja.
Mä olen tubesta katsonut yhden tyypin amiga videoita ja se aikoinaan teki arvosteluita yhdelle monista britannian amiga lehdistä ja sanoi kuinka jonkun pelin kohdallakin se pelasi peliä core designin toimistolla muutaman tunnin ja sen perusteella tehtiin koko arvostelu. Ei ennakko vaan varsinainen arvostelu.
Mä itsekin katson joka pelin kohdalla tubesta useamman arvostelun vaikka peli maksaisi alle 5e, koska en halua ostaa peliä jonka kohdalla menee vaan rahat ja aika hukkaan.
Varsinaisen arvosanan katson vain jos peliä haukutaan koko videon ajan. Muuten kyllä osaan päätellä ihan siitä kuvasta ja mitä siitä pelistä sanotaan, että sopiiko se mulle vai ei.
Esim joku elden ring on ties kuinka monella must play / best of all time listalla, mutta mulle kaikki souls like pelit on pelaamatta paskaa, koska ne ei vaan sovi mulle.
Sitten mun vuoden peli listoilla on ollut kärkipäässä sellaisia pelejä kuin disaster report 4, deadly premonition, sonic the hedgehog (2006) ja sonic chronicles: the dark brotherhood.
Sitten jos oikeasti vaan tuijottaa sitä numeroa eikä kiinnitä huomiota mihinkään muuhun niin en tiedä mitä sanoa vaikka tuollaisiakin ihmisiä tuntuu olevan aivan helvetisti, mutta mitään peliä ei kannata ostaa koska kansi on hieno tai traileri näytti kivalta.