peli jäätyy

Liittynyt
22.06.2022
Viestejä
67
Se ei korjaa mitään, eikä kerro miksi ongelma ilmaantuu, mutta jos sen jälkeen peli toimisi normaalisti, niin voisi olettaa, että kyseessä olisi ongelma ajurin/ näytönohjaimen kanssa. Kannattaa myös niitä aikaisemmin mainittuja lämpöjä seurata. Alla linkkiä hwinfon lataukseen. Kysy jos tarvitset neuvoja itse ohjelman käyttöön.

HWiNFO - Portable
HWiNFO - exe

Kummastakin linkistä pitäisi alkaa lataus heti. Ei ole väliä käytäkö portablea vai asennettavaa (EXE) versiota.

Vaikka aikaisemmin tuolla loki näytti, että windowsin puolelta ei ole kaatumisia, niin tarkista silti seuraava asia.
Mene C-asemalla windows kansioon ja etsi sieltä LiveKernelReports niminen kansio, jos sellainen on, aukaise se ja katso sisältääkö se kansioita tai tiedostoja. Eli i: C:\Windows\LiveKernelReports
kyllä sielt löytyi kolme tiedostoa joku WACHDOG4400 ja WACHDOG ja USBHUB3
 
Liittynyt
16.06.2022
Viestejä
383
kyllä sielt löytyi kolme tiedostoa joku WACHDOG4400 ja WACHDOG ja USBHUB3
Katso jokaisen kansion sisältö. Kuinka monta dmp-tiedostoa niissä on. Se näytönohjaimen ajurin uudelleenkäynnistys luo dmp-tiedoston tuonne WATCHDOG kansioon, niin joudut nyt kaivelemaan hieman muistiasi, että koska sitä käytit. Niissä pitäisi näkyä nimen perässä päivämäärä. Pitää siis erottaa ne mitkä on itse luotu niistä jotka windows on luonut. Ne luultavasti on peräisin tuosta ajurin resetoinnista. Ellei sitten se aikaisemmin linkkaamasi crashfiles tiedoston sisältä ollut vajavainen syystä tai toisesta.

Tuon USBHUB3 kansion sisällön voinee luultavammin jättää huomiotta. Paitsi, jos se sisältää useita dmp-tiedostoja pidemmältä ajalta.

Hetkinen muuten. Viisaammat kertokaas onko tossa core i5 11600k:sa integroitu näytönohjain? Jos on, ettei olisi se käytössä ja siksi peli ei toimi kunnolla.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 931
Hetkinen muuten. Viisaammat kertokaas onko tossa core i5 11600k:sa integroitu näytönohjain? Jos on, ettei olisi se käytössä ja siksi peli ei toimi kunnolla.
Onhan tuossa, eli voisi tosiaan vielä varmistaa että näyttö on kiinni erillisessä näyttiksessä eikä emolevyn liitännöissä.
Intelin prossuissa F merkki mallinimen perässä taas tarkoittaa, että IGPU:ta ei löydy (Useimmiten vaan poistettu käytöstä rautatasolla).
 
Liittynyt
22.06.2022
Viestejä
67
Katso jokaisen kansion sisältö. Kuinka monta dmp-tiedostoa niissä on. Se näytönohjaimen ajurin uudelleenkäynnistys luo dmp-tiedoston tuonne WATCHDOG kansioon, niin joudut nyt kaivelemaan hieman muistiasi, että koska sitä käytit. Niissä pitäisi näkyä nimen perässä päivämäärä. Pitää siis erottaa ne mitkä on itse luotu niistä jotka windows on luonut. Ne luultavasti on peräisin tuosta ajurin resetoinnista. Ellei sitten se aikaisemmin linkkaamasi crashfiles tiedoston sisältä ollut vajavainen syystä tai toisesta.

Tuon USBHUB3 kansion sisällön voinee luultavammin jättää huomiotta. Paitsi, jos se sisältää useita dmp-tiedostoja pidemmältä ajalta.

Hetkinen muuten. Viisaammat kertokaas onko tossa core i5 11600k:sa integroitu näytönohjain? Jos on, ettei olisi se käytössä ja siksi peli ei toimi kunnolla.
on siiinä integroitu näytönohjain mutta sitä ei näy koneessa sieltä kansioista ei löytynyt kuin 2 kertaa ja sinä usb jutussa ei yhtään mitään
 
Liittynyt
16.06.2022
Viestejä
383
on siiinä integroitu näytönohjain mutta sitä ei näy koneessa sieltä kansioista ei löytynyt kuin 2 kertaa ja sinä usb jutussa ei yhtään mitään
Sitten ne on siitä ajurin resetoinnista. "Ei näy koneessa" Miten ei näy? Hieman nyt lihaa luiden ympärille vastauksiin.
 
Liittynyt
22.06.2022
Viestejä
67
Sitten ne on siitä ajurin resetoinnista. "Ei näy koneessa" Miten ei näy? Hieman nyt lihaa luiden ympärille vastauksiin.
se on ehkä poistettu käytöstä en tiedä kun oon nollannu koneen sen jälkeen niin voisihan se olla syypää mutta missään esim laitehalllinnassa tai tehtävien hallinnassa näyttää että sellaista ei koneessa olisikaan
 
Liittynyt
05.08.2021
Viestejä
542
Kohta kuukausi kulunut, ehkä tässä vaiheessa olisi viisain asentaa windows uusiksi tai viedä kone asiantuntevaan huoltoon. Itsellä ei hermot kestäisi epävakaata laitetta
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
278
Tässä varmaan auttaisi helpoiten kun joku osaava ottaisi teamviewerillä etäyhteyden tähän koneeseen niin ei tarvitse arvailla mitä muhoksen lauseet pitää sisällään.

Tätä keskustelua kun olen seurannut niin muhos on kahdesti jättänyt huomioimatta tämän:

Ihan vinkkinä, että kannattaa keskittyä siihen viestin kirjoittamiseen ja lukaista vaikka se vielä kirjoittamisen jälkeen, että kuulostaa selkeältä. Tietoakin kannattaa mielummin kertoa liikaa kuin liian vähän. Liiasta tiedosta ei ole mitään haittaa vaan päinvastoin. Tiedon tiristäminen pihalle taas ei ole kenellekään mukavaa ja pidentää vain ongelmanselvitystä.
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
467
se on ehkä poistettu käytöstä... ...mutta missään esim laitehalllinnassa tai tehtävien hallinnassa näyttää että sellaista ei koneessa olisikaan
Paitsi että: Windows asentaa / vaihtaa - toisinaan kysymättä esim. päivityksen yhteydessä - ajurit ja löytää hardwaren itse. Yleensä täytyy itse tehdä jotain (esim. BIOS:issa), ettei jokin kuten iGPU näy / löydy.
Ja loogisesti, jos se sieltä otettu pois päältä, saa sen sieltä myös päälle takaisin. Se 57:s kysymys on, millä asemalla temppi(kansio) on ja onko automaattisella, vaiko rajattu tiettyyn kokoon (tyyliin 8.00GB)?.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 435
Viestejä
4 199 442
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom