Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onhan Naughty Dogilta hemmetin hyviä pelejä tullut tuon jälkeen. Uncharted sarja ja Last of Us nyt päällimmäisinä.Kaikki Naughty Dogin pelit Jak&Daxter ykkösen jälkeen.
Suosio ja kriitikoiden ylistys on mulle mysteeri. Kyllähän ne sellasia 3-7/10 pelejä on jokainen, mutta en antais jak ykkösen jälkeisille edes kahdeksikkoa. Mikään niistä ei ole lähellekkään täydellinen niinkö arvosanat antaisivat ymmärtää.
Kun niistä ei mikääm ole edes hyvä, kokonaisuutena. Onhan ne aina joltain kantilta upeita, kuten tekninen näkökulma vaikkapa, mutta ei sillä peliä tehdä. Jak2 ja uudemmissa sarjan peleissä taas ei ole mitään hyvää.
Onhan Naughty Dogilta hemmetin hyviä pelejä tullut tuon jälkeen. Uncharted sarja ja Last of Us nyt päällimmäisinä.
Sekiro: Shadows Die Twice:
Muuten hyvä peli, mutta kenen idea oli laittaa tähänkin grindaamista? Pelasin pelistä ~70% kunnes ajautui tilanteeseen jossa "spirit" pointsit on loppu ja niitä tarvii bossien peittoamiseen. Ainoa tapa saada niitä on grindata vihuja ja vihaan grindaamista niin siihen loppu tämä peli. Ei ole mitään järkevää syytä miksi nuo ei voisi olla täynnä aina kuoleman jälkeen.
Kaikki pelit 6 kk sisällä julkaisusta. Onneks on tota backlogia sen verran että pelailen yleensä vaan vähintään vuoden tai pari vanhoja pelejä, jotka on suurinpiirtein saatu valmiiksi ja paimmat bugit korjattua. Rautavaatimuksetkin on maltillisempia.
En nyt tuohon dragon ageen ihan pysty samaistumaan. Ehkä jos tuollaista peliä pelaa jollain easy/normal vaikeusasteella niin sitten, mutta Hard/nightmarella ei kyllä nappeja rämpyttämällä selvinnyt.Dragon Age: Inquisition:
Ensimmäinen peli oli hyvä, toinen oli putkijuoksua, mutta silti pelattavissa ja pelasin läpi. Tämä kolmas taistelun osalta niin kauheaa tuubaa ettei todellakaan pysty. Parempi ois ollu kokonaan ilman taistelua, koska kuka tahansa osaa pitää nappia pohjadda ja välillä (kun jokin skill aktivoituu) niin painaa toista. Täysin aivovammaisille tehty peli ja taitaa olla näistä kovin arvostelumenestys.
Ni no Kuni: Wrath of the White Witch:
Tässä pelissä sentään taistelu oli haastavaa, mutta muuteen joka hemmetin asiassa pidetään kädestä ja suorastaan pakotetaan siihen. "Hei! Tuolla on tuommoinen juttu, muistatkos mitä nyt pitää tehdä?" No prkl alkaa muistamaan kun ainakin 17 kertaa käyty jo sama asia läpi! "Hei! Pidän sinua silti kädestä ja tehdään tästä kahdeksastoista tutoriaali, jippii!"
Siihen loppu se peli.
Sekiro: Shadows Die Twice:
Muuten hyvä peli, mutta kenen idea oli laittaa tähänkin grindaamista? Pelasin pelistä ~70% kunnes ajautui tilanteeseen jossa "spirit" pointsit on loppu ja niitä tarvii bossien peittoamiseen. Ainoa tapa saada niitä on grindata vihuja ja vihaan grindaamista niin siihen loppu tämä peli. Ei ole mitään järkevää syytä miksi nuo ei voisi olla täynnä aina kuoleman jälkeen.
Näin useampia satoja matseja (ei online) tahkoavana niissä itse gameplay muuttuu. Joku lätkä nyt on lätkää eikä siinä paljoa liikkumavaraa ole, joten mitä enemmän se lähestyy oikeata pelaamisen fiilistä sen parempi peli on. En anna itse noille graafisille uudistuksille (nämähän itse asiassa on hyvin pieniä, ehkä animaatioiden puolella tehty eniten) ja kaikenlaisille päälleliimatuille pelimuodoille mitään arvoa.Jos näytät minulle vuoden 2017 tai 2019 tai 2020 änäriä nii en tiedä mitä eroja.Grafiikat noissa kai paranee.. Ehkä..
Dragon Age: Inquisition:
Ensimmäinen peli oli hyvä, toinen oli putkijuoksua, mutta silti pelattavissa ja pelasin läpi. Tämä kolmas taistelun osalta niin kauheaa tuubaa ettei todellakaan pysty. Parempi ois ollu kokonaan ilman taistelua, koska kuka tahansa osaa pitää nappia pohjadda ja välillä (kun jokin skill aktivoituu) niin painaa toista. Täysin aivovammaisille tehty peli ja taitaa olla näistä kovin arvostelumenestys.
Näin useampia satoja matseja (ei online) tahkoavana niissä itse gameplay muuttuu. Joku lätkä nyt on lätkää eikä siinä paljoa liikkumavaraa ole, joten mitä enemmän se lähestyy oikeata pelaamisen fiilistä sen parempi peli on. En anna itse noille graafisille uudistuksille (nämähän itse asiassa on hyvin pieniä, ehkä animaatioiden puolella tehty eniten) ja kaikenlaisille päälleliimatuille pelimuodoille mitään arvoa.
Siis toki ne äijät säädetään custom-slidereilla (AlTito) vielä hitaammiksi ja kankeammiksi...Virkistävää kuulla tämmöinenkin mielipide änäreistä joka vuosi vaan hitaampaa, kankeampaa ja bugisempaa
Luulin että täällä olisi pelejä joissa on jotain oikeaa vikaa/bugeja tms.
Mutta 9/10 onkin tyyliin "En suosittele tätä räiskintäpeliä koska en tykkää räiskintäpeleistä".
Olen pitkän linjan pelaaja ja tämä on minun mielpide, että mitä kannatta pelata ja mikä on nopeasti ohi menevää rahantuhlausta.
1. Kannattaa pelata pelejä, joissa on mahdollista saada sosiaalisia kontakteja, eli kavereita on mahdollista kutsua mukaan ja saada uusia kavereita.
2. Itseäni on aina kiinnostanut jonkin sortin simulaatiot ja ajopelit. On olemassa korkean tason simulaatioita, mutta niissä saattaa olla niin vähän pelaajia, että käytännössä lyhyen ajan päästä julkkaisusta kyseessä on yksinpeli.
3. Verkkopeleillä, joissa käydään oikeaa kommunikaatiota, on mahdollista kehittää omaa kielitaitoa ja kulttuurillista tuntemusta.
4. Yksin pelattavia päähänampumispelejä en suosittele kennellekään.