Ostetaan PCI-E RAID kortti (n. 10v vanha)

Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
41
Löytyis LSI AMCC 3Ware 9650SE-12/16ML, eli 12 porttinen malli. Kolme liitäntää kortilla ja niistä 1->4 sata kaapelit. Mukaan vielä akkuvarmennuspaketti, jonka akut voi olla mitä sattuu.. Kortti ollut ehkä 4-5v laatikossa, niin voisin testata tuon vielä ensin jos kiinnostaa.
 
Liittynyt
05.06.2017
Viestejä
2 791
Löytyis LSI AMCC 3Ware 9650SE-12/16ML, eli 12 porttinen malli. Kolme liitäntää kortilla ja niistä 1->4 sata kaapelit. Mukaan vielä akkuvarmennuspaketti, jonka akut voi olla mitä sattuu.. Kortti ollut ehkä 4-5v laatikossa, niin voisin testata tuon vielä ensin jos kiinnostaa.
Toi toimii pelkästään Windows XP:ssä joten siitä ei ole apua moderniin tietokoneeseen (Adaptec 5805 sen sijaan toimii Windows 7:ssa)
Mut kerro silti hinta, jos se on edullinen niin ehkä sille keksii "retrompaa käyttöä".

Toi 3Ware 9650 kortti on kyllä edelleen nopeimpia RAID kortteja mitä tehtiin ja taatusti nopeempi kuin Adaptec mutta nopeushan ei ole RAID maailmassa kaikki kaikessa koska jos olisi, niin 3Waresta olisi aikoinaan tullut suosittu, mut sehän meni konkkaan.
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
595
Minulla olisi Adaptec ASR-51645 16-Port SAS/SATA PCI-e x8 RAID Controller, kiinnostaako?
En saanut sitä oikein toimimaan vmware / threadripper koneessa.
 
Liittynyt
05.06.2017
Viestejä
2 791
Minulla olisi Adaptec ASR-51645 16-Port SAS/SATA PCI-e x8 RAID Controller, kiinnostaako?
En saanut sitä oikein toimimaan vmware / threadripper koneessa.
Kyllähän toi hinnasta riippuen voisi kiinnostaa. Itse aattelin 10 vuotta vanhaan LGA1155 setuppiin laittaa.. voi toimiakin paremmin kuin Threadripperissä.
Sellaisessa emolevy-BIOS:ssa on vielä legacy bios tuki joten UEFIn voi ohittaa kokonaan. Itse veikkaan että jos RAID kortin BIOS ei heräile tuoreissa tietokoneissa, syy voi olla siinä että olisi pakko käyttää UEFIa ja RAID kortti ei tue. Toi ei estä kortin käyttöä käyttöjärjestelmästä käsin mutta BIOS tason setuppeihin ei pääse käsiksi joten tarttis olla joku Windows softa tms. jolla säätää RAID pakkaa jos ei ole BIOS säätöjä
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
595
Juu, tuli ongelma legacy vs uefi bios. Tämä Raid kortti toimi vain legacy moodissa, mutta muun raudan kanssa tuli ongelmia ton legacyn moodin kanssa. Kortti sijaitsee Lempäälässä, mutta toki postitus onnistuu. Maksoin siitä Ebayssä n. 90$ kuluineen, mutta tarpeeton itselle niin voin myydä 40€ + postikulut.
Edit: kortti kävi suht kuumana kun testailin, eli jäähdytys kannattaa olla kunnossa.
 
Liittynyt
05.06.2017
Viestejä
2 791
Juu, tuli ongelma legacy vs uefi bios. Tämä Raid kortti toimi vain legacy moodissa, mutta muun raudan kanssa tuli ongelmia ton legacyn moodin kanssa. Kortti sijaitsee Lempäälässä, mutta toki postitus onnistuu. Maksoin siitä Ebayssä n. 90$ kuluineen, mutta tarpeeton itselle niin voin myydä 40€ + postikulut.
Edit: kortti kävi suht kuumana kun testailin, eli jäähdytys kannattaa olla kunnossa.
Ei toi varmaan kohtuuton pyyntö olisi. Katotaan joskus viikon päästä miltä mun rahatilanne näyttää sillo, nyt pitää hoitaa laskut vielä pois kuun loppuun mennesä.
 
Liittynyt
05.06.2017
Viestejä
2 791
20e yhteensä saat molemmat.
Täähän kuulostais hyvältä niin tolla hintaa viittii testailla ja heivata mäkeenkin jos ne ei olleetkaan hyviä omaan käyttötarkoitukseen.
Tosin mulla ei just nyt oo heittää edes sitä 20 euroa ylimääräistä kun rahat on budjetoitu muuhun mut viikon päästä ois.
Jos viittit sen aikaa oottaa niin ostan pois?

Olihan niihin normaalin profiilin pci rauta ettei low profile? (low profile saa olla ekstrana toki mut normaalia profiilia käytän kyllä)
 
Liittynyt
09.04.2019
Viestejä
448
Täähän kuulostais hyvältä niin tolla hintaa viittii testailla ja heivata mäkeenkin jos ne ei olleetkaan hyviä omaan käyttötarkoitukseen.
Tosin mulla ei just nyt oo heittää edes sitä 20 euroa ylimääräistä kun rahat on budjetoitu muuhun mut viikon päästä ois.
Jos viittit sen aikaa oottaa niin ostan pois?

Olihan niihin normaalin profiilin pci rauta ettei low profile? (low profile saa olla ekstrana toki mut normaalia profiilia käytän kyllä)
Juu ei tässä mitään hoppua, laita vaan viestiä sitten. Ja muistaakseni molemmissa ihan normiraudat, mut pitää kaivaa viel esiin ja varmistaa.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
41
Toi toimii pelkästään Windows XP:ssä joten siitä ei ole apua moderniin tietokoneeseen (Adaptec 5805 sen sijaan toimii Windows 7:ssa)
Mut kerro silti hinta, jos se on edullinen niin ehkä sille keksii "retrompaa käyttöä".
Kyl tuo oli käytössä Win7 ja Server 2008R2 käyttiksissä, veikkaan että "virallinen tuki" on vaan XP:lle, kun kortin valmistus taidettiin lopettaa jo aiemmin. Voisin koittaa parin päivän sisään miten tuo reagoi kun lyö Windows 10:iin, koska tuo RAID on niin perustekniikkaa, että voi hyvinkin toimia geneerisillä LSI-ajureilla.. tais jotenki silleen mennä et 3ware kyykkäsi ja LSI/AMCC osti koko roskan tms
Olin jossain haaveunissa nähnyt että laittaisin paketin myyntiin 40 eurolla posteineen
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 651
Viestejä
4 255 374
Jäsenet
71 358
Uusin jäsen
Mikkosohlman

Hinta.fi

Ylös Bottom