Myyty PC-runko (Ryzen 7 5800X3D, 32GB DDR 4, 850W PSU 80 Gold Plus, Noctua NH-D15S, MSI B550 Gaming Plus), Helsinki HKI

Tuote: Tietokoneen runko (Ryzen 7 5800X3D, 32GB DDR 4, CoolerMaster 850W PSU Gold Plus, Noctua NH-D15S, MSI B550 Gaming Plus, Corsair 275R Airflow)
Hinta: 570 €
Tuote ostettu (mistä ja milloin):
CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D (Verkkokauppa.com, ostopäivä 21.3.2023)
RAM: 4 x 8 GB G.Skill TridentZ RGB DDR4-3600 C16 B-DIE (1. setti Verkkokauppa.com, ostopäivä 24.1.2021, 2. setti Proshop, ostopäivä 21.1.2023)
PSU: Cooler Master 850W MWE Gold 850 V2 modulaarinen, Gold Plus (Jimm's, ostopäivä 13.2.2024)
CPU Cooler: Noctua NH-D15S (Jimm's, ostopäivä 23.11.2017)
MOBO: MSI B550 Gaming Plus (Verkkokauppa.com, ostopäivä 30.11.2020)
CASE: Corsair 275R Airflow (Jimm's, ostopäivä 21.5.2020)

Kuitti löytyy (takuu voimassa): Kaikista tuotteista on kuitti olemassa, takuutilanteet alla:

CPU: Takuu 36kk, voimassa 03/2026 asti
RAM: Myyjien takuut päättyneet, valmistajan voi olla voimassa vielä
PSU: Takuu 60kk, voimassa 02/2029
CPU Cooler: Takuu päättynyt, kuitin perusteella saattaa kuitenkin saada Noctualta kiinnikeosia pelkän postimaksun hinnalla esim. AM5 kannalle tai vastaavalle
MOBO: Takuu päättynyt
CASE: Takuu päättynyt

Muuta huomioitavaa:

Tietokoneen runko tulee sitovasti myyntiin, kun olen oletettavasti 17.2.2025 alkavalla viikolla saanut uudet komponentit, kasannut uuden kokoonpanon ja todennut sen toimivaksi. Sitova myynti vasta tämän jälkeen.

Minulla on tulossa oman päivitykseni vuoksi myyntiin em. ilmoituksen mukainen koneen runko (ei näytönohjainta, ei massamuistia eikä oheislaitteita mukana). Tietokone tulee suoraan käytöstä täysin kunnossa ja toimivana. Prosessoria on ajeltu alivoltitettuna PBO2-softan kanssa, tällä jäähyllä ja alivoltituksella pelilämmöt huidelleet 70-75c tietämillä.

Kotelon mukana tulee 3 kappaletta (muistaakseni) Corsairin kotelon mukana tulleita DC 3pin -kotelotuulettimia (kaikki asennettu eteen intake faneiksi). Takatuulettimena toimii 120mm Noctuan ruskean-beige PWM-tuuletin (tuulettimissa ei RGB:tä). Prosessorin jäähyyn ei ole lisätty toista tuuletinta, vaan kyse on NH-D15S:n vakiosetistä yhdellä flektillä.

Lisähuomina: Paketin mukana tulee CoolerMasterin erillistilattu GPU-lisävirtajohto uuden 12VHPWR-standardin mukaisena (+ kaikki alkuperäiset muut johdot luonnollisesti). Tämän lisäjohdon erikoisuus on näytönohjaimen päässä oleva 90-asteen kulmassa oleva liitin, joka antaa lisää tilaa isommalle näytönohjaimelle ja varmistaa, ettei näytönohjaimen lisävirtakaapeli taitu liikaa lasisen sivupaneelin ollessa kiinni. Itse olen esim. käyttänyt tässä kokoonpanossa ASUS TUF RTX 4080 OC -näytönohjainta (JOKA EI OLE MYYTÄVÄSSÄ PAKETISSA MUKANA).

EDIT: Käsitykseni mukaan Windows-lisenssi on sidottu emolevyyn, johon on aktivoitu Windows 11 Pro.

Ainoat huomiot koneesta:

- Kotelon POWER LED ei pala tietokoneen ollessa päällä. Tämä "ominaisuus" on ollut alusta asti kasattuani tämän koneen tähän koteloon ja emolevyyn. Syynä on joko vikaantunut kotelon LED-valo tai itse emolevyn power led -liitännän pinnit. Virtapainike, ja reset-painike niinikään, toimivat molemmat normaalisti, on siis kyse vain valon puuttumisesta itse virtapainikkeessa. Tämä ei itseäni ole isommin häirinnyt, koska jo pelkät RAM-muistien RGB:t kertovat, koska kone on päällä ja koska ei.

- Koska RAM-keskusmuistia on 4 x 8 GB, normaalit XMP-muistiprofiilit eivät välttämättä toimi 3600Mhz nopeudella. Manuaalisesti XMP-profiilin kellotaajuudet säätämällä muistit ovat täysin vakaat 3466Mhz-nopeudella, mikä ei vaikuta suorituskykyyn 3600Mhz verrattuna kuin marginaalisesti. Samaa ei ilmene silloin, jos emolevyssä on kiinni vain 2 x 8 GB (=16GB) keskusmuistia.

Paikkakunta (ilmoita myös otsikossa ja tagissa): Vallilan Konepaja, 00520 Helsinki

Toimitustapa: Pelkkä nouto, en postita

Maksutapa: Ei käteistä, pankkisiirto Mobile Paylla tai verkkopankista siten, että raha näkyy myyjän pankissa/sovelluksessa tuote luovutettaessa

Kone edestä.jpg

Kone sivusta.jpg

DXDIAG.jpg

Viimeksi muokattu:
Tarjoan 500€ ja noudan sovittuna ajankohtana. Asun samalla alueella.
Terve! Puoleen väliin pyynnistä ja tarjouksestasi voin tiputtaa (535 €), kunhan saan oman uuden kokoonpanon rullaamaan. Miltä kuulostaa?

Lisäys: Tänään tilaamani tilalle tulevat komponentit ovat kaikki Jimm'sillä heti toimitettavissa, joten oletan saavani ne alkuviikosta.

EDIT 14.2.2025: Voin myydä tuohon tarjottuun 500€ hintaan @gyntter. Laitoin myös yksityisviestiä.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
268 690
Jäsenet
76 276
Uusin jäsen
xRaveni

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom