Tuo julkaisu oli muuten minusta melkoinen pannukakku. Missä uusi Mario? Uusi Zelda? Sen sijaan jotain maksullisia tekniikkademoja ja kolmannen osapuolen julkaisuja. Pelkkä Mario Kart ei ole mikään sellainen julkaisuhetken peli, mikä saisi isoja massoja konsoliostoksille. Ei minua ainakaan.
Komppaan itse julkaisun keveyttä, kun ei ole suurempaa peliä tulossa. (Itseäni Donkey Kong Bananza ei niin paljon lämmittänyt.)
Aikaisempina julkaisuina olemme kuitenkin nähneet melko suuriakin pelejä itse Nintendolta konsolin yhteydessä:
- NES oli Super Mario Bros. -sarjan lähtolaukaus,
- SNES toi julkaisuun Super Mario Worldin,
- N64 tietysti antoi meille Super Mario 64:n.
Tästä huolimatta esim. GameCube olikin yllättäen Luigi's Mansionin rinnalla julkaisussa ja varsinainen suurempi peli Nintendolta, eli Super Mario Sunshine, nähtiin vasta myöhemmin. Tähän kuitenkin "päättyi" Marion valtakausi Nintendo-konsolien julkaisussa, jonka jälkeen aloimme nähdä enemmän Zelda-pelejä:
- Wii sai Twilight Princessin julkaisuun, vaikka se olikin GameCube-peli jo kehittyessään,
- Wii U oli kevyempi yhdistelmä Nintendo Landia ja New Super Mario Bros. U:ta,
- Switch toi julkaisussa Breath of the Wildin, vaikka se julkaistiin myös Wii U:lla.
Eli oikeastaan historiaa tarkastellessa ainoa totinen suuri julkaisu konsolin yhteydessä on ollut Super Mario 64 aikanaan, jota ei voinut pelata edellisellä konsolilla ja oli selkeästi isomman kokoluokan peli.