PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Juuri näin!
Ps. Täällä käyttökunnossa edelleen.
Ps1
Ps2
Ps3
Ps4
Xbox360
Onex
SeriesX
Wii
Kova setti, ja melkonen tv taso varmasti myös adaptereineen kaikkineen jotta ovat käyttökunnossa! Mulla on käyttökunnossa edelleen pc. Yks vanha ps3 on kans kaapissa ehjänä, mutta ei käyttökunnossa.

Kova setti, ja melkonen tv taso varmasti myös adaptereineen kaikkineen jotta ovat käyttökunnossa! Mulla on käyttökunnossa edelleen pc. Yks vanha ps3 on kans kaapissa ehjänä, mutta ei käyttökunnossa.
Tavallinen viritinvahvistin toimii tässä hyvin. Siihen on hyvä liittää vanhempaakin laitetta. Harmillisesti itsellä kuitenkin niin "uusi" versio ettei ole enää s-video tuloja, niin joutuu komposiitiin tyytymään jos ei komponenttia saa ulos. Commodore 64:lle pitikin hommata oma paneeli sen takia ja siinä muutenkin vähän poikkeavat taajudet. Wiihin tosin hommasin HDMI-mokkulan taakse, niin sai siitäkin hieman modernimman, tosin kuva ei juurikaan parantunut varrattuna vahvistimen kautta kierrätettyyn komponenttisignaaliin. Iso telkkari ei anna armoa kuvalle, joten suunnitteilla on erillinen pelinurkkaus pienemmällä ruudulla.

AV vahvarin hinnalla olis saanu jo ihan ok tasoisen pc:een, joten njet problem😉 onko sulla siinä pc:eessä miten vanhoja komponentteja?

AV vahvarin hinnalla olis saanu jo ihan ok tasoisen pc:een, joten njet problem😉 onko sulla siinä pc:eessä miten vanhoja komponentteja?
Hyvin toimii vanhemmatkin pelit kuin mitä ps1 pyörittää. Käyttöarvon takia mulla pelikoneita on. Keräilyharrastus on varmaan ihan oma juttunsa?

Lähinnä tuon toisen käyttäjän peräänkuuluttaman konsolien kestävyyden takia kyselin.
Aivan.

Ei ole ikinä mulla hajonnu käytössä yhtäkään tietoteknistä laitetta, poislukien yksi hiiri. Yhdessä prossussa oli kans jo ostettaessa vikaa joskus kymmenen vuotta sitten. Käyttötunteja on varmaan enemmän kertynyt kuin mitä tyypillisellä pelikonsolin käytöllä on ylipäänsä mahdollista saavuttaa. Vaikea on arvioida että olisiko joku kokoonpano lopulta hajonnut jos mitään ei koskaan olisi päivittänyt, mutta kun antiikkiraudan hillomiselle ei ole mitään käytännön syitä PC maailmassa, niin ei moista ole tullut kokeiltua. PS1 pelit taas jäisi käytännössä pelaamatta jos laite hajoaisi alta, aika kauhea tilanne, kun miettii. Noiden virittely toimimaan modernien näyttölaitteiden kanssa on myös aika moinen operaatio, ellei ole valmis hyväksymään rankkoja kuvanlaadullisia kompromisseja. Esim CRT emulaatio näyttää paljon paremmalta 480 Hz oledilla kuin perus telkkarilla ja vahvistimen tekemällä muunnoksella.

Yks reliikki mulla on varastossa, TRS-80 lisämuistilla, jolla muutaman vuoden välein tulee tehtyä jotakin. Tuo on vuodelta -77 ja uutta vastaavassa kunnossa. Eli kaiketi PC:t tämän anekdootin avittamana kestää jotakuinkin ikuisesti?

Statistiikka

Viestiketjuista
272 532
Jäsenet
76 928
Uusin jäsen
Hariboll

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom