PC osat hakusessa

Liittynyt
14.09.2024
Viestejä
3
PC väsäys haaveena ja osien valitsemisessa vähän hakemista. Alemmas olen linkannut osia joita olen itse katsellut, mutta arvostaisin mielipiteitä ja ehdotuksia. Koppaa en ole vielä löytänyt mutta fishtank tyylinen koppa oilis hakusessa. Budjetin puolesta pyrkimys oilis pysyä 1600€-1800€ välissä. GPU:ssa ois AMD:llä varmaan parempia vaihtoehtoja mutta tarvin NVIDIAN minecraft modiin NVIDIUM:iin.

Ehdotukset ja mielipiteet on tervetulleita, kyseessä on ensimmäinen omarakenteinen systeemi.

 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
474
Näyttis ja virtalähde on ihan hyviä,mut mitä pelejä olisi tarkoitus pelata? Katsoisin jimmss tilalla datacronicista osat voipi saada halvemalla tai sitten parempia osia.
 
Liittynyt
10.07.2024
Viestejä
171
7600X on ylihintainen ja bundlessa on CL36 muistit kun vähintään samaan hintaan saisi paremmat pienemmällä latenssilla. Liikaa hintaa on myös virtalähteellä, vaikka pätevä onkin. En myöskään koe nestejäähyä tarpeelliseksi. Näytönohjaimen saa 800 euroon Verkkokaupasta jos vaihtaa mallia. Pysyisin myös tuosta Kingstonista kaukana, kun alle kympin lisähintaan saa nopeammat muistit.


Näille tulisi posteineen yhteishintaa about 1565 €. Nipistää voisi mm. virtalähteen vaihdolla 20 euroa ja pienemmällä SSD:llä 50 euroa. Siihen sitten mieluinen kotelo kylkeen. Koetin mahduttaa 7800X3D:tä budjettiin, mutten kyllä ainakaan pikaisella mylläyksellä saanut fiksusti, ellei jotain halpiskoppaa ota sitten mukaan. Tai ehkä jos vaihtaa alla olevan virtiksen ja SDD:n kokoonpanoon voisi päästä aika lähelle. Riippuu aika paljon millaisen kotelon tahtoo.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.09.2024
Viestejä
3
Näyttis ja virtalähde on ihan hyviä,mut mitä pelejä olisi tarkoitus pelata? Katsoisin jimmss tilalla datacronicista osat voipi saada halvemalla tai sitten parempia osia.
Pelejä mielessä on edellä mainittu minecraft, sea of thieves, Pubg ja uusi gta sitte kun se tulee ulos. Oma tämän hetkinen kone on perunan vertoinen niin uudella koneella olisi mukava pelata myös laitteistolta vaativampia pelejä.
 
Liittynyt
14.09.2024
Viestejä
3
7600X on ylihintainen ja bundlessa on CL36 muistit kun vähintään samaan hintaan saisi paremmat pienemmällä latenssilla. Liikaa hintaa on myös virtalähteellä, vaikka pätevä onkin. En myöskään koe nestejäähyä tarpeelliseksi. Näytönohjaimen saa 800 euroon Verkkokaupasta jos vaihtaa mallia. Pysyisin myös tuosta Kingstonista kaukana, kun alle kympin lisähintaan saa nopeammat muistit.


Näille tulisi posteineen yhteishintaa about 1565 €. Nipistää voisi mm. virtalähteen vaihdolla 20 euroa ja pienemmällä SSD:llä 50 euroa. Siihen sitten mieluinen kotelo kylkeen. Koetin mahduttaa 7800X3D:tä budjettiin, mutten kyllä ainakaan pikaisella mylläyksellä saanut fiksusti, ellei jotain halpiskoppaa ota sitten mukaan. Tai ehkä jos vaihtaa alla olevan virtiksen ja SDD:n kokoonpanoon voisi päästä aika lähelle. Riippuu aika paljon millaisen kotelon tahtoo.

4070 TI:ssä on 12GB kuin 4070TS on 16 GB VRAM, ei varmaan vaikuta hirveesti minun pelivalikoimalla. Muuten näyttää hyvältä. Itse katselin myös 7800X3D:tä mutta vaikutti tulevan hieman kalliiksi, valinta on siis CPU tehon ja tallennustilan välillä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.07.2024
Viestejä
171
4070 TI:ssä on 12GB kuin 4070TS on 16 GB VRAM, ei varmaan vaikuta hirveesti minun pelivalikoimalla. Muuten näyttää hyvältä.
Jos otat tuon edullisemman prosessorin, saat kyllä aika varmasti mahdutettua Superin budjettiin. Ei se ole lopulta kuin 80-90 euroa lisää. Silloinkin jää hyvin pelivaraa kivalle kotelolle ja näyttis on pidemmälle tulevaisuuteen varustettu, eikä tule yhtä nopeasti kompastuskiviä raskaissa grafiikoissa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
252 861
Viestejä
4 405 362
Jäsenet
73 063
Uusin jäsen
vzq

Hinta.fi

Ylös Bottom