PayPal, kysymyksiä ja keskustelua.

En mene yleensä koskaan aidonkaan viestin linkistä sivulle, vaan omasta kirjanmerkistä, ja etsin viestin aiheen asian sivuilta. Ei vara venettä kaada vai miten se meni. :)
 
Mitenköhän vaihdan Paypal tilissäni uuden osoitteen ulkomaille? Ilmeisesti pitää tehdä uusi tili mutta jossain luki ettei edellistä suljettua tiliä saa enään auki uudelleen. Mitä se tarkoittaa? Voinko silti käyttää samaa korttia ja sähköpostia kun avan uuden tilin uudessa maassa? Yhden kerran ulkomaille muuttaneena onnistui jotenkin mutten millään muista miten.

Edit: Poistin nyt tilini. Yritin rekisteröityä uudelleen uudessa maassa mutta vaatii näköjään uuden maan kännykkäliittymän. Ei anna vaihtaa oman maan liittymään. Täytyy kai sellainenkin sitten hommata...
 
Viimeksi muokattu:
Eikö kukaan tiedä/muista tuota voiko käyttää samaa korttia ja sähköpostia vai mitä tuo ”ei voi avata uudelleen tarkoittaa”?
 
Mitenköhän vaihdan Paypal tilissäni uuden osoitteen ulkomaille? Ilmeisesti pitää tehdä uusi tili mutta jossain luki ettei edellistä suljettua tiliä saa enään auki uudelleen. Mitä se tarkoittaa? Voinko silti käyttää samaa korttia ja sähköpostia kun avan uuden tilin uudessa maassa? Yhden kerran ulkomaille muuttaneena onnistui jotenkin mutten millään muista miten.

Edit: Poistin nyt tilini. Yritin rekisteröityä uudelleen uudessa maassa mutta vaatii näköjään uuden maan kännykkäliittymän. Ei anna vaihtaa oman maan liittymään. Täytyy kai sellainenkin sitten hommata...
En oikein tajua mitä sinä olet säveltänyt koska

Paypal tili ei ole maakohtainen vaan henkilökohtainen

Ts ei ole mitään järkisyytä availla ja sulkea tilejä muuttaessaan maasta toiseen
 
En oikein tajua mitä sinä olet säveltänyt koska

Paypal tili ei ole maakohtainen vaan henkilökohtainen

Ts ei ole mitään järkisyytä availla ja sulkea tilejä muuttaessaan maasta toiseen

Can I change my PayPal address to another country?

Can I change my PayPal address to another country?

No. The laws applicable to PayPal accounts differ by country, so you can't change your address to a country that is different from the country you used when you opened your account. If you're moving abroad, you’ll need to close your existing account and open a new account. If you maintain residences in 2 countries, you can have 2 PayPal accounts as long as only one is a Business account.
 
Can I change my PayPal address to another country?

Can I change my PayPal address to another country?

No. The laws applicable to PayPal accounts differ by country, so you can't change your address to a country that is different from the country you used when you opened your account. If you're moving abroad, you’ll need to close your existing account and open a new account. If you maintain residences in 2 countries, you can have 2 PayPal accounts as long as only one is a Business account.
Niin elikka paypal toimii ihan missavain missa asutkin. Ainoastaan aukaisuhetkella on merkitysta.

Itse olen kayttanyt samaa accoa alustalahtien, vaikka olen asunut ties kuin monessa maassa.
 
Niin elikka paypal toimii ihan missavain missa asutkin. Ainoastaan aukaisuhetkella on merkitysta.

Itse olen kayttanyt samaa accoa alustalahtien, vaikka olen asunut ties kuin monessa maassa.

Kai se toimii jos et sinne ilmoittele mitään muutosta. Mutta onnistuuko esim. Suomessa avattuun Paypaliin laittaa ulkomaista luottokorttia.
 
Osoitteen muutos ei ole ainakaan itsellä onnistunut ilman tilin sulkemista ja uuden luontia. Jos ei siis halua joka kerta erikseen kirjoittaa toimitusosoitetta joka on eri kuin laskutusosoite. Eikä ulkomaalaista numeroa saa laitettua jos ei ole maatunnus sama kuin oleskelumaa.
 
Ei kai tuolla asuinmaalla ole käyttäjänkalta muuta suurta merkitystä kuin maakohtaiset ALV erot ts itse en alkaisi säätämään ennen kuin olisin muuttamassa pois EU:n ALV alueelta.

Itse en kauheasti välitä siitä mikä korttini on Pay Palissa kun kumminkin lataan sinne rahaa etukäteen joten se siellä oleva kortti ei tulo koskaan varsianisesti käytettyä se on siellä vain siksi kun kuukausittain perittävät palvelut edellyttävät korttisidosta.
 
Mitenkäs PayPalilla menee "not as described" keissit? Kuka maksaa lähetyskulut takaisin myyjälle? Ebayssähän on selvä meininki, siellä myyjä maksaa aina palautuksen lähetyskulut jos ostaja voittaa "not as described" keissin.
 
Eikö tällä uudella kurasivustolla näe enää yli 3 vuotta sitten tehtyjä maksuja? :confused:
 
Mitenkäs PayPalilla menee "not as described" keissit? Kuka maksaa lähetyskulut takaisin myyjälle? Ebayssähän on selvä meininki, siellä myyjä maksaa aina palautuksen lähetyskulut jos ostaja voittaa "not as described" keissin.
Eikös Pay Palin tyyli ole se että kaikki on myyjän syytä riipumatta siitä mitä tapahtui joten myyjä on se joka kärsii kaikki taloudelliset seuraukset (vaikka olisi syytön/huijattu osapuoli).
 
Eikös Pay Palin tyyli ole se että kaikki on myyjän syytä riipumatta siitä mitä tapahtui joten myyjä on se joka kärsii kaikki taloudelliset seuraukset (vaikka olisi syytön/huijattu osapuoli).
En olisi ihan varma. Esim. eBayssäkin oli pitkään niin, että oli hyvinkin mahdollista, vaikka ostaja olisi voittanut "not as described" keissin, että ebay olisi tuominnut tavaran palautukseen kirjattuna ja ostaja maksaa ne takaisilähetyksen postikulut. Se on muuttunut jossain vaiheessa niin, että myyjä maksaa aina jos ostaja voittaa keissin. Paypalista en ole varma.

EDIT: Tässä kirjoittaessa vielä etsin ja nyt löysin eksaktin vastauksen.

User Agreement for PayPal Service (suomalaisia koskeva)

13.4 How much coverage do I get with PayPal Buyer Protection?

a) If PayPal determines a Claim in your favour, PayPal will re-imburse you the full purchase price of the item and original postage costs only.

b) PayPal will not reimburse you for the postage costs you incur to return a SNAD item to the Payment Recipient or another party PayPal specifies. If the Payment Recipient presents evidence that they delivered the goods to your address, PayPal may find in favour of the seller even if you did not receive the goods. See section 13.11 for other protection you may be entitled to.

13.5 How do I resolve my problem?
...
d) Comply with PayPal shipping requests in a timely manner

For Significantly Not as Described (SNAD) Claims, PayPal may require you to post the item back to the Payment Recipient at an address supplied to you by PayPal during the Claim process – or to PayPal - or a third party at your expense and to provide proof of delivery. Please take reasonable precautions in re-packing the item to reduce the risk of damage to the item during transit. PayPal may also require you to destroy the item and to provide evidence of its destruction.
Se siitä sitten. Halpojen kauppojen kanssa ei sitten ole mitään turvaa Paypalilta näissä tapauksissa joissa kusettaja/puusilmämyyjät lähettävät tuotteen eri kunnossa mitä on mainostettu. Suomen Posti takaa tämän naurettavilla postikuluilla ulkomaille, ja vielä pitäisi kirjattuna lähettää. Hyvä tietää, taas vähenee ostaminen sitten tässä huushollissa.
 
Kai se toimii jos et sinne ilmoittele mitään muutosta. Mutta onnistuuko esim. Suomessa avattuun Paypaliin laittaa ulkomaista luottokorttia.

Eipä taida onnistua kun ei onnistu edes ulkomaan puhelimennumeron liittäminen.

Luottokorteista en tiedä mutta minulla on UK debit mastercard kortti suomi paypal tililläni suomi kortin lisäksi. UK kortin käyttöön liittyy kyllä pieniä kommervenkkejä. Paypal haluaa oletusarvoisesti itse muuttaa kaikki ostokset punniksi eli pitää aina itse valita että muunnos tehdään kortilla. Siellä ei edes ole puntia vaan ihan muuta valuuttaa.
Toinen juttu joka johtunee tuosta debit ominaisuudesta että se ei kelpaa kaikkiin kuukausittain maksettaviin tilauksiin, esim Adobe ei kelpuuta. Mutta Cmorelle kelpaa.
edit. se Cmore onkin suoraan tuolla kortilla maksettu eikä paypalin kautta.
 
Viimeksi muokattu:
Eiks se ole ollut jo pidempään vissiin noin? Mulla tuli ongelmia yhden softan kanssa ja ei siinä mitään, saan uuden koodin kun näytän kuitin ostoksestani. Vaan kun ei Paypalista löydy mitään vanhoja maksuja...
Kaivelin lisää ja tämmösen linkin kautta sain avattua vanhan näkymän jossa pääsi rullaamaan ensimmäisiin maksuihin asti:

https://history.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_history

Surkea kyllä toiminnaltaan tuo nykyinen sivusto.
 
Se siitä sitten. Halpojen kauppojen kanssa ei sitten ole mitään turvaa Paypalilta näissä tapauksissa joissa kusettaja/puusilmämyyjät lähettävät tuotteen eri kunnossa mitä on mainostettu. Suomen Posti takaa tämän naurettavilla postikuluilla ulkomaille, ja vielä pitäisi kirjattuna lähettää. Hyvä tietää, taas vähenee ostaminen sitten tässä huushollissa.
Luottokorttiyhtiö on vielä vaihtoehtona valitukselle. Jos on selvä kusetus/väärä tuote, niin suurella todennäköisyydellä saa rahat takaisin.
 
Mitenkäs kun sain ebayn kautta rahat takaisin. Tuolla paypallissa näkyy payment received ja summa X, mutta tilillä ei vielä näy. Pitääkö tuolta paypallin kautta jotain tehdä että rahat tulevat tilille?

Mikäli on tilannut kamaa, jolla veloitus on mennyt kortilta (tililtä) ja saat (osittaisen) palautuksen siitä tilauksesta, niin mikäli myyjä on tehnyt sen oikein, tulee rahat samaa tietä takaisin.

Mikäli myyjä tekeekin palautuksen "käsin" niin että paypalin kannalta ei tiedetä mihin tilaukseen se liittyy, niin rahat tulevat paypal balanceen.

Näin on mennyt parissa tapauksessa juurikin ebayn kanssa.
 
Jos ostan jostain jotain niin miten voin maksaessa valita, että Paypalissa olevaa rahaa käytetään, kun semmoista valintaa ei mistään löydy?
Joka kerta käynyt niin, että veloittanut kortilta koko oston vaikka tilillä olisi jokunen euro käytettävissä.

En tiedä mitä tuossa on käynyt mutta itsellä aina ensin otetaan paypal balancessa oleva raha ja sitten vasta kortilta. Useimmiten haluaisin että kaikki menisi kortilta mutta ei. Saattaa myös liittyä valuuttoihin, jos maksan euroissa niin euromääräinen balance käytetään ensin, muut valuutat veloitetaan kortilta (mikäli on valittu että kortti/pankki konvertoi ei-euromääräiset valuutat eikä paypal).
 
No niin tuli sitten ongelmia tämänkin kanssa.

Eli jostain syystä tilaus ei mennyt läpi asti (bitti poikittain tai sitten unohdin painaa jotain confirm nappia maksun jälkeen). Nyt on 190€ maksu "pending" tilassa. Pistin myyjäfirmaan viestiä ja totesivat saman, että maksu on jumissa ja siitä syystä tilauskaan ei etene. Neuvoivat peruuttamaan vanhan maksun ja tekemään uuden tilauksen. Ongelma on etten saa tuota vanhaa peruutettua. Paypalin ohjeissa mainittua peruutuskohtaa ei löydy mistään ja resolution centreen yrittämällä tulee vaan virheilmoitusta tms.

Tililtä ei ole lähtenyt rahaa tai tullut edes katevarausta. Myöskään kusetuksen mahdollisuutta ei ole kun kyseessä on iso vaateliike.


EDIT: Tämä selvisi. Löysin lopulta kentän mistä laittaa viestiä Paypaliin ja vastauskin tuli parissa tunnissa. Varauksen pitäisi poistua Paypalista automaattisesti (tämän tiesinkin) 30 päivän sisään ja jos varausta ei näy pankissa. Pankkiin ei tarvitse viestittää/olla yhteydessä.
 
Viimeksi muokattu:
Yritin maksaa paypalin kautta vastaanottavan tahon maksulinkillä (ei ebay eikä amazon tai muu iso verkkokauppa). Ei anna valita maksutavaksi linkitettyä luottokorttia vaan pakottaa käyttämään tilin saldoa. Maksuikkunassa on kyllä Lisää Kortti mutta miksei se sitten näe jo linkiettyä korttia?

Jos menee paypalin sivuille, ei pysty tekemään manuaalista maksua kuin kortin valuutalla tai USD:llä ja täten on pakko maksaa paypalin muuntokurssilla. Mitä ihmettä? Vielä toukokuussa pystyi maksamaan vieraalla valuutalla ja käyttämään pankin muuntokurssia. Ja noi suomenkieliset sivut on perseestä.
 
Onko joku saanut jotain dokumentteja toimitettua kun on eskaloinut claimin paypalissa? Itse en tunnu löytävän tuolta yhteydestä mitään mahdollisuuksia liittää dokumentteja?
 
Siirsin Paypal-tilille rahaa. Mutta kun kokeilin ostaa niin maksukorttitiedot piti kuitenkin olla syöttämässä. Eikö tuota nyt muka voi muuten tehdä?
 
Hm. Pitää koittaa vaikkapa CDON:n kanssa. Tuntuisi järjesttömältä, että ei pystyisi.
Vuosikaudet käytin sitä niin, mut sit jossain vaiheessa totesin, että luottokortin liittäminen tiliin helpottaa huomattavasti ja lisäksi vielä antaa yhden kerroksen lisäturvaa, mikäli paypalissa tehty dispute päättyy sinulle epäedullisesti.
 
Vuosikaudet käytin sitä niin, mut sit jossain vaiheessa totesin, että luottokortin liittäminen tiliin helpottaa huomattavasti ja lisäksi vielä antaa yhden kerroksen lisäturvaa, mikäli paypalissa tehty dispute päättyy sinulle epäedullisesti.

Hetkonen, siis olen tietysti luottokortin Paypaliin lisännytkin. Rahasiirron sitten tein verkkopankin kautta. Mutta kun jos jostain ostat niin minkä takia sitä korttia siellä vielä kysytään?
 
Hetkonen, siis olen tietysti luottokortin Paypaliin lisännytkin. Rahasiirron sitten tein verkkopankin kautta. Mutta kun jos jostain ostat niin minkä takia sitä korttia siellä vielä kysytään?

En ole aikoihin käyttänyt, mut ainakin joskus siinä maksusivulla luki "use paypal balance" jos menee tililtä ja kortin tiedot jos menee kortilta. Kaikki asetukset on varmaan selattu läpi?
 
Eskaloin Pallille yhden 35 dollarin ostokseni juuri koska tuote oli niin vahvasti erilainen. No, voitin jutun mutta olisi pitänyt lähettää kampe takaisin Hong Kongiin omalla kustannuksellani lähetyksenseurannan kera. Annoin sitten olla.
 
Eskaloin Pallille yhden 35 dollarin ostokseni juuri koska tuote oli niin vahvasti erilainen. No, voitin jutun mutta olisi pitänyt lähettää kampe takaisin Hong Kongiin omalla kustannuksellani lähetyksenseurannan kera. Annoin sitten olla.
Mulla kävi sama, mutta paypal maksaa palautusposteja 30€ asti tjsp per palautusposti ja joku 10-20 kertaa vuodessa tuota palvelua voi käyttää, niin päätin hyödyntää. Shipit.fi ja posti molemmat tarjoaa omilta sivuiltaan lähetyspalveluita, joten voit katsoa, mitä hintoja saat (oma suht kevyt ja pienehkö paketti maksoi shipit.fi kautta kiinaan sen n. 22€ jonka paypal korvasi).
 
Oli tullut sähköpostia että olen aktivoinut One Touchin. Kannattaako tuo käydä asetuksista hetimiten poistamassa?
 
Hetkonen, siis olen tietysti luottokortin Paypaliin lisännytkin. Rahasiirron sitten tein verkkopankin kautta. Mutta kun jos jostain ostat niin minkä takia sitä korttia siellä vielä kysytään?
Jos olet valinnut että osto veloitetaan luottokortilla sen Paypal saldon sijasta niin tietenkin sen luottokortin tiedot tarvitaan (paypalissa ostoksen voi veloittaa luottokortilta vaika paypalissaa olisi saldoa)

Toinen joka vaatii luottokortin aina riipumatta siitä onko salda vai ei on kuukausivelotteiset palvelut kuten Netfix yms koska ne ei katkea vaikka saldo loppuisi ts ne veloitetaan silloin luottokortilta.
 
Jos olet valinnut että osto veloitetaan luottokortilla sen Paypal saldon sijasta niin tietenkin sen luottokortin tiedot tarvitaan (paypalissa ostoksen voi veloittaa luottokortilta vaika paypalissaa olisi saldoa)

Toinen joka vaatii luottokortin aina riipumatta siitä onko salda vai ei on kuukausivelotteiset palvelut kuten Netfix yms koska ne ei katkea vaikka saldo loppuisi ts ne veloitetaan silloin luottokortilta.

No mistä tuon asetuksen sitten löytää? Ja toisekseen miksi ihmeessä tuohon toiseen, jos ei ole saldoa niin sitten tilaus peruuntuu automattisesti. Onpas hölmö juttu!
 
No mistä tuon asetuksen sitten löytää? Ja toisekseen miksi ihmeessä tuohon toiseen, jos ei ole saldoa niin sitten tilaus peruuntuu automattisesti. Onpas hölmö juttu!
Paypal on vain maksunvälitäjä ei sopimuksen osapuoli kuukausimaksullisessa veloituksessa ts jos sinä olet tehnyt kuukausiveloitus sopimuksen Netflix:in kanssa ei Paypalilla ole oikeutta purkaa sitä sopimusta oma-aloitteisesti ts Paypalin on tilitettävä se kuukausimaksu oli saldoa tai ei.
 
Mulla kävi sama, mutta paypal maksaa palautusposteja 30€ asti tjsp per palautusposti ja joku 10-20 kertaa vuodessa tuota palvelua voi käyttää, niin päätin hyödyntää. Shipit.fi ja posti molemmat tarjoaa omilta sivuiltaan lähetyspalveluita, joten voit katsoa, mitä hintoja saat (oma suht kevyt ja pienehkö paketti maksoi shipit.fi kautta kiinaan sen n. 22€ jonka paypal korvasi).
Hetkinen, mitenkäs tämä nyt olikin mahdollista?! Tuossa aikaisemmin, samalla sivulla, selvitin, että ei pitäisi olla mahdollista.

13.4 How much coverage do I get with PayPal Buyer Protection?

a) If PayPal determines a Claim in your favour, PayPal will re-imburse you the full purchase price of the item and original postage costs only.

b) PayPal will not reimburse you for the postage costs you incur to return a SNAD item to the Payment Recipient or another party PayPal specifies. If the Payment Recipient presents evidence that they delivered the goods to your address, PayPal may find in favour of the seller even if you did not receive the goods. See section 13.11 for other protection you may be entitled to.

13.5 How do I resolve my problem?
...
d) Comply with PayPal shipping requests in a timely manner

For Significantly Not as Described (SNAD) Claims, PayPal may require you to post the item back to the Payment Recipient at an address supplied to you by PayPal during the Claim process – or to PayPal - or a third party at your expense and to provide proof of delivery. Please take reasonable precautions in re-packing the item to reduce the risk of damage to the item during transit. PayPal may also require you to destroy the item and to provide evidence of its destruction.
 
Hetkinen, mitenkäs tämä nyt olikin mahdollista?! Tuossa aikaisemmin, samalla sivulla, selvitin, että ei pitäisi olla mahdollista.
Siinä pitää hakea siihen paypalin palautuspostiohjelmaan. En itsekään tiennyt tuosta ennen kuin soitin vittuuntuneen puhelun niiden aspaan britteihin jossa valitin, että eihän se voi olla niin, että myyjälle tarjotaan mahdollisuus scammeihin kun palauttaminen on kallista ja aspatyöntekijä lisäs mut siihen ohjelmaan.
 
Onko Paypalissa nykyään jo suomenkielinen aspa kun sivutkin on käännetty suomeksi? Ei oikein tiedä että voiko tuonne jo paypalille suunnatut viestit kirjoittaa suomeksi jos jonkun ostotapahtuman esimerkiksi eskaloi vai pitääkö käyttää edelleen englantia viesteissä?

edit. ota meihin yhteyttä -sivulta löytyi maininta
Puhelut ja sähköpostit asiakaspalveluun hoidetaan englanniksi.

On kyllä vähän sekavaa kun osa sivuista on suomeksi, osa englanniksi eikä sivuilla erikseen mainita millä kielellä viestit tulee kirjoittaa esim. tuossa eskalointitapauksessa kun paypalille pitää kirjoittaa asiasta lisätietoja.
 
Viimeksi muokattu:
Jos olet valinnut että osto veloitetaan luottokortilla sen Paypal saldon sijasta niin tietenkin sen luottokortin tiedot tarvitaan (paypalissa ostoksen voi veloittaa luottokortilta vaika paypalissaa olisi saldoa)

Toinen joka vaatii luottokortin aina riipumatta siitä onko salda vai ei on kuukausivelotteiset palvelut kuten Netfix yms koska ne ei katkea vaikka saldo loppuisi ts ne veloitetaan silloin luottokortilta.

Tarkennusta noihin maksutapoihin. Joissain tapauksissa voi valita maksutavan (ebay), mutta jos aikoo maksaa euroissa, minulla on pakko käyttää ensin paypal-balancea eli linkitettyä korttia ei voi käyttää vaikka sellainen olisikin. Vieraassa valuutassa voi sitten yleensä käyttää korttia koska tilillä on euroja ja niiden konvertointi syö aina vähän varoja.

Viime aikoina on tullut joku muutos, jonka johdosta en voi lahjoittaa rahaa järjestölle sillä linkitetyllä kortilla, vaan paypal haluaa vetää konversiopalkkion väkisin ja maksaa balancella. VMP.
 
Sanottakoon nyt, että kun latasin Paypal-tilille rahaa niin ainakin CDON:n kautta onnistui hienosti ilman mitään asetusten säätelyjä tilaamaan niin, että saldo väheni automaattisesti tililtä, eikä luottokortilta.
 
Mitenkä PayPalilla on paras hoitaa rahan vastaanottaminen ulkomailta? Olen siis myymässä muutaman sadan euron tuotetta ulkomaille.

Vaihtoehtona taitaa olla, että lähetän ikään kuin laskun ostajalle, jota kautta hän hoitaa maksun.
Vaihtoehtoisesti voin antaa vain sähköpostiosoitteeni ja hän siirtää sovitun summan sinne.

Onko tässä mahdollista joutua kusetetuksi? Onko merkitystä kummalla tavalla maksu hoidetaan?

Ensimmäistä kertaa olen ottamassa maksua vastaan enkä oikein tiedä kuinka tämä toimii parhaiten, helpoiten ja turvallisimmin.
 
Mitenkä PayPalilla on paras hoitaa rahan vastaanottaminen ulkomailta? Olen siis myymässä muutaman sadan euron tuotetta ulkomaille.

Vaihtoehtona taitaa olla, että lähetän ikään kuin laskun ostajalle, jota kautta hän hoitaa maksun.
Vaihtoehtoisesti voin antaa vain sähköpostiosoitteeni ja hän siirtää sovitun summan sinne.

Onko tässä mahdollista joutua kusetetuksi? Onko merkitystä kummalla tavalla maksu hoidetaan?

Ensimmäistä kertaa olen ottamassa maksua vastaan enkä oikein tiedä kuinka tämä toimii parhaiten, helpoiten ja turvallisimmin.
Ei oo väliä kummin toimitaan. Jos myyt paypalin kautta, niin kannattaa käydä kaikki yksityiskohdat läpi viestitse, jotta mahdollisen kusetusyrityksen osuessa kohdalle sulla on dokumentit. Samoten valokuvaat tuotteen, pari pakkausvaihetta ja paketin. Itelle ei oo osunut noita kusetuksia, tosin monesti harrastepiireissä nimi on nykyaikana siinä määrin monelle tuttu, että saatan saada rahat ns giftinä, eli paypal ei ota omaa siivuaan, mutta ostaja menettää mahdollisuuden avata dispute.
 
Ei oo väliä kummin toimitaan. Jos myyt paypalin kautta, niin kannattaa käydä kaikki yksityiskohdat läpi viestitse, jotta mahdollisen kusetusyrityksen osuessa kohdalle sulla on dokumentit. Samoten valokuvaat tuotteen, pari pakkausvaihetta ja paketin. Itelle ei oo osunut noita kusetuksia, tosin monesti harrastepiireissä nimi on nykyaikana siinä määrin monelle tuttu, että saatan saada rahat ns giftinä, eli paypal ei ota omaa siivuaan, mutta ostaja menettää mahdollisuuden avata dispute.

Kiitos vastauksesta!

Sittenhän tämä menee melko pitkälti siten kuin suunnittelinkin. Facebookissa on keskustelut ja kuvat tallessa. Pakkausvaiheista laitan kuvat ostajalle vielä ennenkun kuin lähetän.

Toivotaan, että menee ongelmitta tämä homma.
 
Kiitos vastauksesta!

Sittenhän tämä menee melko pitkälti siten kuin suunnittelinkin. Facebookissa on keskustelut ja kuvat tallessa. Pakkausvaiheista laitan kuvat ostajalle vielä ennenkun kuin lähetän.

Toivotaan, että menee ongelmitta tämä homma.
Jeps, toivotaan parasta. Helpointa tosiaan kun annat ostajalle vain sen email osoitteesi niin saa lähetettyä rahat suoraan.
 
seurantanumeron kanssa on vahvoilla mahdollisen kusetuksen kans

Meinaat paketin seurantanumeroa? Lienee postin ulkomaan paketeissa ihan vakiona. Postin kautta lähetän kun ei edullisempaa löydy, paitsi ecoparcel.eu, mutta sillä vähän negatiivista mainetta mitä pikaseen tutustuin.
 
Mitenkä PayPalilla on paras hoitaa rahan vastaanottaminen ulkomailta? Olen siis myymässä muutaman sadan euron tuotetta ulkomaille.

Vaihtoehtona taitaa olla, että lähetän ikään kuin laskun ostajalle, jota kautta hän hoitaa maksun.
Vaihtoehtoisesti voin antaa vain sähköpostiosoitteeni ja hän siirtää sovitun summan sinne.

Onko tässä mahdollista joutua kusetetuksi? Onko merkitystä kummalla tavalla maksu hoidetaan?

Ensimmäistä kertaa olen ottamassa maksua vastaan enkä oikein tiedä kuinka tämä toimii parhaiten, helpoiten ja turvallisimmin.
Perus IBAN tilisiirto on varmasti kusetusvapaa.
 
Perus IBAN tilisiirto on varmasti kusetusvapaa.

No tietty, mutta ymmärrän kyllä ostajan kannalta, että joku turva on hyvä olla hänelläkin.

No nyt on rahat saatu myytävästä tuotteesta ja huomenna vien paketin postiin.

Ostaja pyysi, että kirjoitanko pakettiin kyseessä olevan lahja. Onko tässä jotain mahdollista riskiä, jos ostaja riitauttaa maksun ja paketissa lukee lahja?
 
No tietty, mutta ymmärrän kyllä ostajan kannalta, että joku turva on hyvä olla hänelläkin.

No nyt on rahat saatu myytävästä tuotteesta ja huomenna vien paketin postiin.

Ostaja pyysi, että kirjoitanko pakettiin kyseessä olevan lahja. Onko tässä jotain mahdollista riskiä, jos ostaja riitauttaa maksun ja paketissa lukee lahja?
Ei ole riskiä, ostaja haluaa kikkailla veroissa tai että paketti ei jää tulliin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 718
Viestejä
4 493 985
Jäsenet
74 285
Uusin jäsen
ImPetriiZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom