Path of Exile

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PyleP
  • Aloitettu Aloitettu
Itse en ole kuollut kertaakaan 3000h pelitunnin aikana lagiin/muuhun yhteyteen liittyvään paskaan.

Itselläni on yksi disconnectiin liittyvä kuolema kun jalka tarttui verkkopiuhaan ja veti reitittimen lattialle. :)
 
Satunnaisen epäsatunnaisia lagipiikkejä ja servulta lentelyitä, en nyt äkkisiltään muista onko kuolemia sattunut tulemaan niiden takia. Mutta kyllähän tuossa riskinsä on.
 
Kaveri käski vaihtamaan Amsterdam servun Moskovaan ja tuntuu ainakin että olisi vähemmän lagipiikkejä yms..
 
Odotin kyllä itsekin skilleihin nerffejä/buffeja. Myös Elementalistin uudistukset olivat aika rimanalitus, mikä hieman harmittaa. No huomenna se pitää kuitenkin aloittaa kyntäminen. Jokos porukalla on aloitusbuildit mietittynä? Itse ajattelin varmaan turvallisesti aloittaa buffatulla Hierophantilla.
 
Aloitusbuildi vaihtuikin itsellä magma orbista chieftain tectonic strikeen.
 
Odotin kyllä itsekin skilleihin nerffejä/buffeja. Myös Elementalistin uudistukset olivat aika rimanalitus, mikä hieman harmittaa. No huomenna se pitää kuitenkin aloittaa kyntäminen. Jokos porukalla on aloitusbuildit mietittynä? Itse ajattelin varmaan turvallisesti aloittaa buffatulla Hierophantilla.

Kyllä se Hierophantti on itsellänikin. Katselin vähän että voisi olla ihan kiinnostava vaihtoehto tehdä Sunder + Warchief buildi kolmella toteemilla. Jotenkin tuo puhdas Warchief-touhu ei oikein maistu, joten tuo Sunder toisi vähän maustetta varsinkin mappailuun. Alustavasti varmaan tähtään crittipohjaiseen Hegemony's Era setuppiin.
 
Haluttais aloittaa tutulla ja turvallisella bossien tappajalla eli GC minerilla, mutta myös ois mukava aloitella jollain uudella skillillä esim. TetonicStrike hmm...
 
Taidan itse lähteä kokeilemaan Occultistia Scorching Rayllä. Todennäköisesti edessä on nopea kuolema, mutta ei se ole niin tarkkaa. Loppukaudesta sitten jotain vakavampaa.
 
Varmaan tulee tehtyä trickster tai JUGG, mutta sen enempää ei ole ehtinyt vielä miettiä. Saisikohan jompaan kumpaan yhdistettyä vielä jotenkin frostbreath macen jotenkin..
 
ajoin pienet testit Standardin puolella ja jos T8 kartat menee 5L ilman asetta ja väärällä classilla/subclassilla ja 4 jewelsockettia tyhjänä niin eiköhän valinta ole tehty:smoke:

SSF_HC toki:cigar2:

vois toki koittaa vanhan kunnon Flame Tomeemin kaa levelöintiä:joy:
 
itse ajattelin kaivaa liigan aluksi 6-linkin Emperor of Purity-korteista, toivottavasti eivät muuttaneet ton drop-alueita:btooth:
 
Viel tosiaan vähän mainosta eli pistin pystyyn iotechille oman killan. Pistäkää viestiä pelis nimimerkille Miixa tai sitten tähän threadiin, jos haluutte invin. Olis kiva saada joku porukka kasaan :)
 
Act5 loppu vihollinen High Templar Avarius ? Onko kukaan päässyt tuosta läpi ja millä keinoin. Aivan tautisen vaikea tuhota ?
Helvetti kun olis vaikka huijauskoodeja ?
 
Act5 loppu vihollinen High Templar Avarius ? Onko kukaan päässyt tuosta läpi ja millä keinoin. Aivan tautisen vaikea tuhota ?
Helvetti kun olis vaikka huijauskoodeja ?

Olispa joku nettisivu, tai joku videopalvelu, josta sais apua näihin ongelmiin. Ettei vaan tarvis käyttää jotain huijauspuijauskoodeja.
 
Sehän lähti liiga käyntiin Juggernaut Righteous Firellä. Ihan toimivalta vaikuttaa vaikka paras terä vielä puttuukin ennen Kaom's Hearttia. Ihan hauska kikkailla MoM + Divination Distillate + Saffell's Framen kanssa 84% resistit ja 95% fire resist flaskien ollessa aktiivisina.
 
SSF SRS lähti liikkeelle mutta taidetaan siirtyä Solar Guardeihin kun ei oikeen nappaa....
 
Tectonic slam chieftain on tuntunut kyllä todella hauskalta ainakin nyt leveling vaiheessa. Eilen pääsin Blood Aqueductiin ja ei suurempia ongelmia ole tullut. Ostin Kaom's Primacy axen, mutta ennen sitäkin dmg oli rareilla enemmän kuin riittävä. Bosseihin ja trashiin tuntuu damage riittävän hyvin. Mielenkiinnolla odottelen kun saa enemmän leveliä ja ascendancy pisteitä laiteltua, että miltä mapit tuntuu sitten.
 
Act5 loppu vihollinen High Templar Avarius ? Onko kukaan päässyt tuosta läpi ja millä keinoin. Aivan tautisen vaikea tuhota ?
Helvetti kun olis vaikka huijauskoodeja ?

Melee ukoilla ainakin kannattaa olla Ancestral Warchief neljän linkin esineessä. Yksi linkatuista gemeistä voisi olla chance to bleed gemi, joka estää Avariuksen energy shieldin latautumisen kun itse et tee vahinkoa.

Fire res tietysti pitää olla tapissa ja physical resist auttaa.

Movement speediä pitää olla. Kun se summonaa sen "bullet hell" palleron josta leviää tulipalloja joka paikkaan, juokse mahdollisimman kauas niin palleroita on helpompi väistellä.
 
PoE psykoosi helpottanut :tup:

Riittävästi currencia saanut farmattua, että riittäisi headhunteriin.
 
Auttakaapas alottelijaa, juggernautti levelöinnissä ja hommasin sille tuon BLS aseen kun sen nyt sai halvalla. Koitin tuota passive puuta hahmotella path of buildingissa ja tämä oli nyt paras mitä sain aikaan:
http://poeurl.com/bOE0

Onkos tuossa nyt mitään järkeä vai ei? Tarkoituksena käyttää molten strikea (taas kerran) ja stäkkää strenaa sitten. Vai onko tuossa nyt jotain tyhmyyksiä ja pystyiskö samat asiat saamaan vähemmillä pojoilla?

Samalla jos saisi armoria ja life regen + leech sen verran että pysyisi vähän hengissäkin, vaikka SC puolella mennäänkin.

Tässä vielä vaihtoehtoinen, missä enemmän dmg ja vähemmän life:
http://poeurl.com/bOGE
 
Viimeksi muokattu:
Kolmas rippaus mitä, kuuden päivän sisään. Ehkä pitää vaan uskoa että HC ei ole meikäläisen paikka.

... tosin vielä tekisi mieli kerran koettaa :D
 
Alkaisi RF heebo olla ihan iskussa, sain jopa craftattua ihan kohtuullisen elder hatun concentrated effect supportin + aspect of the crabin modin kanssa.

Kolmas rippaus mitä, kuuden päivän sisään. Ehkä pitää vaan uskoa että HC ei ole meikäläisen paikka.

... tosin vielä tekisi mieli kerran koettaa :D

Onhan se vähän kivinen tie kieltämättä, mutta kunhan sitä kertaalleen rippaa kaikkeen niin alkaa pikkuhiljaa onnistua. :tup:
 
Jahas, alkaisi olla toinen hahmo tikissä. Tällä kertaa Scion (Slayer + Raider) elemental damage attack hahmo, tällä hetkellä Spectral Throw käytössä. Ihan hauska ollut testailla myös Wild Strikeä ja Frost Bladesia kun kaikki toimivat kohtuullisesti samalla linkkisetupilla. 89 levelille päästy ja ~6.2k HP alkaisi olla - ihan yllättävän sitkeän ja hyvän tuosta sai vaikka chestinä on Shroud of the Lightless ja saatavilla olevat flat damage abyss jewelit ovat aika huonoja verrattuna Abyss liigaan.
 
Yksinpuhelu jatkukoon. Edellä mainittua Scionia on tullut pelattua enemmän ja enemmän Wild Strikella ja se onkin ehkä tähän astisista skilleistä hauskin pelata. Loitsua lentää kentälle sellaista tahtia ettei paremmasta väliä. Vielä pitää ehkä Lightning Strike testata kun vasta hoksasin että siinäkin on varsin korkea damage effectiveness, jonka lisäksi nykyisestä puusta tulee jonkin verran projectile damagea.
 
Itsellä ollut nyt pelityksessä Poet's Pen inquisitor bladefallilla ja glacial cascadella. Poet's Pen on kyllä hauska kun tavaraa lentelee vaan kauhealla tahdilla. Välillä kyllä hankalaa nähdä mitä tapahtuu jos pidempään samaan paikkaan hyökkää.

Vähän tekisi mieli aloitella joku vähän enemmän tanky buildi ja testata uutta Gladiaattoria kun sitä aika monet on kehunut. Ei vaan millään nappaa tuo uuden jampan levelaus :I Ei niin paljoa tule pelitunteja niin masentavaa juosta alku lävitse.
 
76 support Guardian rippasi tällä kertaa. Ehdinpähän sentään muutamat mapit vetämään ennen kun Volatile Flameblood täräytti naamaan. Ei tota HC:ta pitäis pelata jos ei ole täysin focus päällä. :D
 
76 support Guardian rippasi tällä kertaa. Ehdinpähän sentään muutamat mapit vetämään ennen kun Volatile Flameblood täräytti naamaan. Ei tota HC:ta pitäis pelata jos ei ole täysin focus päällä. :D
Miten voi support kuolla?
 
40/40 Challenget. liiga ohi..Kyllä kauan kesti saada kaikki, eikä se kyllä auttanut että on niin turhauttava liiga mekaniikka.. Toivottavasti GGG ottaa opiksi tästä.
 
Mielenkiintoisin liiga pitkään aikaan.
Kaikkia päivitettyjä skillejä tekis mieli kokeilla.. Ei oo helppoa päättää, että millä alottaisi :)

Onneksi GGG sijoittaa nuo julkaisupäivät sopivasti perjantaille. Hyvin usein muilla osuu nuo julkaisut idioottimaisesti tiistaille, vaikka tavallisesti ihmiset käy silloin töissä.
Jos jotain valittamisen aihetta pitäisi keksiä, niin EU alueelle aukee ikävästi vasta yöllä..
 
Forum - Announcements - Tencent has Invested in Grinding Gear Games - Path of Exile

Pätsin ja uuden liigan varjoon on jääny uutinen, että kiinalainen sijoitustalo Tencent on ostanut enemmistömäärän GGG:nosakkeista. Ainakin omalta osaltani loppui supporter packien ja vastaavien ostaminen, koska en halua tukea kiinalaisia sijoittajia :(

Vaikka tiedotteessa sanotaankin että "mikään ei muutu", niin aivan varmasti jollain aikajänteellä tulee jotain win-to-play-mekaniikkaa (esim. unlockattava character). Jollain tavallahan sijoitus on saatava tuottamaan.

Oma epäilykseni on että tämän takana on XBOX-perseilyn ja paskan Beastiary-liigan aiheuttama rahanpuute ja paniikki. Ajatuksia?
 
Uusi liiga vaikuttaa todella mukavalta. Bestiary menikin minun osalta Standardissa, missä olen pelannu viimeksi ennen Torment liigaa. Sen verran paska liiga oli tuo Bestiary.
 
Forum - Announcements - Tencent has Invested in Grinding Gear Games - Path of Exile

Pätsin ja uuden liigan varjoon on jääny uutinen, että kiinalainen sijoitustalo Tencent on ostanut enemmistömäärän GGG:nosakkeista. Ainakin omalta osaltani loppui supporter packien ja vastaavien ostaminen, koska en halua tukea kiinalaisia sijoittajia :(

Vaikka tiedotteessa sanotaankin että "mikään ei muutu", niin aivan varmasti jollain aikajänteellä tulee jotain win-to-play-mekaniikkaa (esim. unlockattava character). Jollain tavallahan sijoitus on saatava tuottamaan.

Oma epäilykseni on että tämän takana on XBOX-perseilyn ja paskan Beastiary-liigan aiheuttama rahanpuute ja paniikki. Ajatuksia?
En usko että kyseessä on mikään rahan puute, GGG:llä menee paremmin kuin koskaan ja sen takia nimenomaan myyvät. Omistajat saa hyvät massit taskuu ja mm. Chris voi keskittyä enemmän pelin kehittämiseen kuin firman vetämiseen. Yksi meh-liiga ei kauheasti pelin suosiota laske.
Vaikka omistajuus siirtyy Tencentille niin ei se tarkoita että sieltä vain valuu maagisesti rahaa kehitystä varten. Suurin osa "rahoituksesta" yhä tulee supporter packeista ja niitä ostamalla voit taata että pelin kehittäminen on kannattavaa. Tencenttiä kiinnostaa enemmän kiinan markkinat, koska siellä PoE:n kaltaiset pelit ovat suositumpia kuin euroopassa tai amerikoissa. Kiinassa on myös vähän myönteisempi asenne erilaisia p2w-elementtejä kohtaan joten tulevat varmaan sieltä lypsämään sitä rahaa enemmän. Toivotaan vaan että noita elementtejä ei vuoda EU/NA-puolelle peliä...
 
Uutta liigaa odottelen kyllä innolla. Tuntuu sopivalta omaan pelitykseen ja kiehtoo tuo ajatus, että saa muokata sitä temppeliä. On myös enemmän takeita päästä kunnolla kokemaan liigaa, kun ei ole niin paljon RNG:n takana.

Tenctentiin: Ei tuo kyllä omasta mielestä kovin paljon varjoon jäänyt. Redditissä oli useamman päivän ajan keskustelua ja monet videoillaan kertoivat mielipiteitä ja ajatuksia tuosta. Enkä itse usko, että omistajamuutos tuo kovin suuria muutoksia. Ehkä enemmän juurikin tuolla Kiinan puolella voi näkyä p2w juttuja tai muita rahastuskeinoja. Tencenthän omistaa muitakin isoja studioita (esim Riot) ja ei ole puuttunut niiden pelikehitykseen. Ihan ymmärrettävä sijoitus, kun ARPG genressä ei tällä hetkellä oikein ole kilpailua PoE:lla ja pelin suosio on kasvanut jokaisen liigan/expansionin myötä. Omasta mielestä tämä voi olla enemmänkin positiivinen juttu mikäli GGG:llä on nyt enemmän resursseja käyttää esimerkiksi testaukseen ja asioiden hiomiseen. Ei menisi enää siihen, että liigan puolivälissä se on vasta siinä kunnossa kun pitäisi olla julkaisuhetkellä.
 
Forum - Announcements - Tencent has Invested in Grinding Gear Games - Path of Exile

Pätsin ja uuden liigan varjoon on jääny uutinen, että kiinalainen sijoitustalo Tencent on ostanut enemmistömäärän GGG:nosakkeista. Ainakin omalta osaltani loppui supporter packien ja vastaavien ostaminen, koska en halua tukea kiinalaisia sijoittajia :(

Vaikka tiedotteessa sanotaankin että "mikään ei muutu", niin aivan varmasti jollain aikajänteellä tulee jotain win-to-play-mekaniikkaa (esim. unlockattava character). Jollain tavallahan sijoitus on saatava tuottamaan.

Oma epäilykseni on että tämän takana on XBOX-perseilyn ja paskan Beastiary-liigan aiheuttama rahanpuute ja paniikki. Ajatuksia?
Oletko seurannut miten muille Tencentin ostamille pelitaloille tai niiden peleille on käynyt? Niin, tuskin olet. Ei siis yleensä ole käynyt oikeastaan mitään, koska Tencent puuttuu asioihin hyvin vähän. GGG:llä menee ja on mennyt taloudellisesti hyvin jo pitkään, jonka vuoksi olisi myös typerää Tencentiltä lähteä puuttumaan liikaa asioihin. Tencent sijoittaa yrityksiin, joihin se uskoo ja antaa niiden yleensä jatkaa toimintaansa entiseen tapaan, mutta lisärahoituksen turvin. Tencent puuttuu kyllä pelien kehitykseen Kiinan markkinoilla, eli tulee puuttumaan PoE:n kiinaversioon jatkossakin, mutta muun maailman PoE jätetään todennäköisesti rauhaan. Tässä ei ole mitään uutta, sillä Tencent on toiminut kiina-PoE:n julkaisijana nytkin ja on puuttunut siihen versioon tähänkin asti.

Minä tulen ostamaan supporter packeja entiseen tapaan. Samat tekijät ja sama peli edelleen kyseessä, joten miksipä ei. Jos rahaa ei yhtäkkiä enää tule, niin PoE on edelleen ongelmissa ja silloin Tencent voi johonkin alkaa puuttumaan. Eli ne jotka Tencentin takia eivät enää halua peliä tukea, niin tulevat tällä toiminnalla itseasiassa vaikuttamaan PoE:n kehitykseen pelkästään negatiivisesti.
 
Oletko seurannut miten muille Tencentin ostamille pelitaloille tai niiden peleille on käynyt? Niin, tuskin olet. Ei siis yleensä ole käynyt oikeastaan mitään, koska Tencent puuttuu asioihin hyvin vähän. GGG:llä menee ja on mennyt taloudellisesti hyvin jo pitkään, jonka vuoksi olisi myös typerää Tencentiltä lähteä puuttumaan liikaa asioihin. Tencent sijoittaa yrityksiin, joihin se uskoo ja antaa niiden yleensä jatkaa toimintaansa entiseen tapaan, mutta lisärahoituksen turvin. Tencent puuttuu kyllä pelien kehitykseen Kiinan markkinoilla, eli tulee puuttumaan PoE:n kiinaversioon jatkossakin, mutta muun maailman PoE jätetään todennäköisesti rauhaan. Tässä ei ole mitään uutta, sillä Tencent on toiminut kiina-PoE:n julkaisijana nytkin ja on puuttunut siihen versioon tähänkin asti.

Minä tulen ostamaan supporter packeja entiseen tapaan. Samat tekijät ja sama peli edelleen kyseessä, joten miksipä ei. Jos rahaa ei yhtäkkiä enää tule, niin PoE on edelleen ongelmissa ja silloin Tencent voi johonkin alkaa puuttumaan. Eli ne jotka Tencentin takia eivät enää halua peliä tukea, niin tulevat tällä toiminnalla itseasiassa vaikuttamaan PoE:n kehitykseen pelkästään negatiivisesti.
Enpä tosiaan ole seurannut, ihan mututuntumalla heitin. Ja hyvä kuulla jos tosiaan on näin että eivät puutu asioihin liikaa. Jotenkin tullut nähtyä niin monta yritysostoa ja niiden jälkeistä pelitalon tuhoutumista että automaattinen reaktio oli sama tässäkin.
 
Eikös Tencentillä ole osakkeita LoL:sta, Fortnite:stä, PUBG:stä yms.? Hyvinhän noi on pystyssä vielä :tup:
 
Eiköhän se ole joku Arc-ukko edessä liigan startteriksi. Joko self-cast elementalist tai Hierophantti toteemeilla - todennäköisesti jälkimmäinen.
 
Tuleeko muita hyviä ehdotuksia ripattavaksi?
Uutta ja mahtavaa Incineratea jos vetää, niin aika varmasti myös rippaa. Ei ole ihan helpoin skilli buildata siten, että pysyisi myös hengissä kohtalaisen hyvin.

Uusittu Power Siphon vaikuttaa todella hauskalta ja meleen puolella tietysti uusittu Infernal Blow, Ground Slam ja EQ ovat listoilla korkealla. Ground Slam sai hyvät buffit, päivitetyt efektit ja sen Vaal-versio on ihan hauska kapistus. EQ:n uusi Vaal-versio taas vaikuttaa sitäkin hauskemmalta, joten pelkästään se voi olla hyvä syy vetää EQ buildilla menemään.

Ja sitten tietysti trapit. Todella paljon hyviä muutoksia on trapeille tehty ja uudet trapit vaikuttavat mielenkiintoisilta. Sillä osastolla on paljon mielenkiintoisia vaihtoehtoja. Esimerkiksi Arc-trapit ja siihen sekaan uusi Lightning Spire trap voisi olla hauska yhdistelmä.
 
Päätinpä katsoa mitä muutoksia tulossa ja lupaavalta näyttää.

Power Siphonin vanha versio oli visuaalisesti yksi suosikkejani, niin mielenkiinnolla odotan minkälainen uusi on. Toisaalta kuvauksen mukaan AoE mälläystä, johon peli on menny, niin hyvässä kuin pahassa.

Trapit tosiaan muuttui hyvään suuntaan, voisi sitäkin harkita. Vieläkö korjais miinat, niin olisin tyytyväinen. Vieläkin kiroan sitä, kun meni muuttamaan miinan asetus mekanismia nykyiseen.

Ehkä teen paluun, toivottavasti peli pyöris paremmin.
 
Puolitoista vuorokautta aikaa keksiä millä lähtee. HCSSF tietty eli rajoittaa jonkun verran buildeja.

Arc (trap, totem tai self cast), EQ, Sunder, Blade Vortex ja Flameblast ainakin optioina. Kuinkahan Double Strike toimisi melkoisen buffinsa jälkeen (muistaakseni joskus ennen Sunderia DS splash oli aika hyvä)?
 
Power Siphonin vanha versio oli visuaalisesti yksi suosikkejani, niin mielenkiinnolla odotan minkälainen uusi on. Toisaalta kuvauksen mukaan AoE mälläystä, johon peli on menny, niin hyvässä kuin pahassa.
Siitä uudesta efektistähän on jo kuva olemassa. Itsekin tykkäsin vanhasta ja uusi efekti ei ole yhtä näyttävä, mutta mielestäni silti hyvä. Rare ja uniikki mobien kohdalla vanha efekti on paranneltuna edelleen käytössä, mutta sitä ei näy kuvassa.

PowerSiphon.png
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
261 703
Viestejä
4 544 643
Jäsenet
74 831
Uusin jäsen
Panasonic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom