Parturi, hiusten leikkuu, hiustyylit

Bbs

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
174
Myönnän, että olin hieman ennakkoluuloinen mutta annoin mahdollisuuden "kurdi" kampaamolle ja eipä ole ollut sen jälkeen paluuta kotimaiseen leikkaukseen.

Työnjälki ehkä parasta mitä olen nähnyt eikä tarvitse varailla aikaa ja väkinäistä small talkia siinä heitellä. Lasten hiukset leikataan samalla ja tikkarit käteen. Kiitos ja anteeksi.
 

bb12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
Löytyy tosi hyvä arvosteluja alle 50e koneista, jää kalliimmat yhtä Phlipsiä lukuunottamatta aika kauas. Mikähän syy? Tietysi Wahlit ja Mosari on "rautaa" mut silti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 445
Löytyy tosi hyvä arvosteluja alle 50e koneista, jää kalliimmat yhtä Phlipsiä lukuunottamatta aika kauas. Mikähän syy? Tietysi Wahlit ja Mosari on "rautaa" mut silti.
Nopeasti katsottuna ainakin jossakin on mukana korkeita (jenkki) arvosanoja jostakin lääkkeestä.

"Works. My 6 month old take it before shots and when teething. He loves the grape taste."

Edit. Eksyin tänne, kun etsin kotipartureista tietoa. Onko tietoa laitteista jotka eivät mene helposti 'tukkoon', eli leikatut hiukset eivät kasautuisi terän eteen? Joku parturi luonnehti hiuksia kuin rautalangaksi, millä saattaa olla tekemistä asian kanssa.

Nykyinen leikkuri "REMINGTON HC5880 Virtually Indestructible Hair Clipper" aivan surkea tuon osalta, edellinen kohtuullinen oli muistaakseni joku Phillips...
 
Viimeksi muokattu:

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 849
Ostin Anttilasta useampi vuosi takaperin Wahlin "The Professional" hiustenleikkuukoneen (oisikohan joku 25 euroa ollut silloin) ja on ollut erittäin hyvä, kun aika paksu tukka itsellä on niin tuo ei ole jäänyt jumittelemaan vaan saa nätisti leikattua putkeen wanhan kunnon siilin. Tuota ennen taisi olla joku Philipsin vehje joka aina jumitteli jos liian nopeasti yritti ajella, kerkesi tuokin tosin olla varmaan yli 10 vuotta käytössä. Parturissa olen viimeksi käynyt joskus ihan 2000-luvun alussa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 445
Ostin Anttilasta useampi vuosi takaperin Wahlin "The Professional" hiustenleikkuukoneen (oisikohan joku 25 euroa ollut silloin) ja on ollut erittäin hyvä, kun aika paksu tukka itsellä on niin tuo ei ole jäänyt jumittelemaan vaan saa nätisti leikattua putkeen wanhan kunnon siilin. Tuota ennen taisi olla joku Philipsin vehje joka aina jumitteli jos liian nopeasti yritti ajella, kerkesi tuokin tosin olla varmaan yli 10 vuotta käytössä. Parturissa olen viimeksi käynyt joskus ihan 2000-luvun alussa.
Poimin koriin Wahlin "Elite Pro":n, ja olihan tuo hyvä. Kiitos.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 829
En ole 1,5 vuoteen käynyt parturissa. Pituus ei niinkään ole haitannut mutta niskaan ja poskille on kasvanut ylimääräistä. Kaipa sitä pitää vaivautua käymään parturissa.
Ehkä. Itse käyn 3-4 viikon välein.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
220
Itse käyttänyt Remington Indestructible (HC5880) -laitetta (Remington HC5880) nyt monta vuotta. Maksaa suolaiset 79€. Itse tuli kustua rahaa halpoihin laitteisiin kaksi kertaa kunnes hajosivat. Sen jälkeen riitti. Toisaalta kun sen 3-4 kertaa hiukset itse leikkaa niin laitehan on jo itsensä takaisin maksanut. Voin varauksetta suositella laitetta. Kaksi kertaa kuussa tulee leikattua eikä ongelmia. 20€ vaihtoterä tuli tuohon hommattua kun puoleen hintaan amazonista sain mutta aikasempi leikkaa kyllä edelleenkin hyvin kun muistaa öljytä.

remington.jpg


Laitteesta tullut nyt myös johdollinen versio nimeltään Virtually Indestructible josta kylläkin puuttunee sivujen leikkaukseen tarkoitetut kaltevat kammat. Noin puolet halvempi 39€.
 

bb12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
Itse käyttänyt Remington Indestructible (HC5880) -laitetta (Remington HC5880) nyt monta vuotta. Maksaa suolaiset 79€. Itse tuli kustua rahaa halpoihin laitteisiin kaksi kertaa kunnes hajosivat. Sen jälkeen riitti. Toisaalta kun sen 3-4 kertaa hiukset itse leikkaa niin laitehan on jo itsensä takaisin maksanut. Voin varauksetta suositella laitetta. Kaksi kertaa kuussa tulee leikattua eikä ongelmia. 20€ vaihtoterä tuli tuohon hommattua kun puoleen hintaan amazonista sain mutta aikasempi leikkaa kyllä edelleenkin hyvin kun muistaa öljytä.



Laitteesta tullut nyt myös johdollinen versio nimeltään Virtually Indestructible josta kylläkin puuttunee sivujen leikkaukseen tarkoitetut kaltevat kammat. Noin puolet halvempi 39€.
Kyllähän tuollakin ajelee varmaan, itsellä Philipsin pari konetta joissa sää etäisyyden säädettyä ilman monien kampojen vaihtamista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
220
Kyllähän tuollakin ajelee varmaan, itsellä Philipsin pari konetta joissa sää etäisyyden säädettyä ilman monien kampojen vaihtamista.
Aikaisemmin oli itsellä juuri sellaisia jossa oli elektronisesti säädettävä etäisyys. Molemmat philipsejä ja rikki menivät omassa käytössä :). Kieltämättä oma helppoutensa niissä, mutta eipä noissa kammoissakaan nyt mahdotonta säätämistä ole miesten hiuksilla.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
535
En ole käynyt nyt yli vuoteen parturissa. Tämä tukan kasvatus alkoi alun perin tavallaan vahingossa tämän koronatilanteen alettua, mutta päätin sitten antaa tämän kasvaa. Mulla ei ole koskaan aiemmin ollut näin pitkää tukkaa. Armeijan aikana tuli testattua sellainen koneella ajettu millin siili, joten ihan hauska kokeilla vaihteeksi näinkin päin. Jossain välissä täytyy ehkä harkita parturissa käyntiä, että tästä saisi vähän siistimmän, mutta toistaiseksi koronaa voi käyttää tekosyynä sille että tukka rehottaa.

Mun tukka on muutenkin niin suora, että se on vähän hankala saada asettumaan mitenkään järkevästi silloin kun se on lyhyt. Liian lyhyenä se jää helposti törröttämään suoraan ylöspäin, ja sitten taas tietyn mittaisena se helposti roikkuu päässä ihan miten sattuu. Jollain hiusvahalla tai geelillä sitä saa tietysti muotoiltua, mutta ei noidenkaan kanssa jaksaisi läträtä koko ajan. Se on kyllä tullut huomattua, että nyt kun tällä tukalla alkaa vähitellen olla pituutta niin se on käytännössä pakko laittaa jollain ponkkarilla kiinni tai vaihtoehtoisesti laittaa joku lakki päähän. Nyt kun kesä alkaa taas lähestyä niin lippalakki voisi toimia ihan hyvin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
220
En ole käynyt nyt yli vuoteen parturissa. Tämä tukan kasvatus alkoi alun perin tavallaan vahingossa tämän koronatilanteen alettua, mutta päätin sitten antaa tämän kasvaa. Mulla ei ole koskaan aiemmin ollut näin pitkää tukkaa. Armeijan aikana tuli testattua sellainen koneella ajettu millin siili, joten ihan hauska kokeilla vaihteeksi näinkin päin. Jossain välissä täytyy ehkä harkita parturissa käyntiä, että tästä saisi vähän siistimmän, mutta toistaiseksi koronaa voi käyttää tekosyynä sille että tukka rehottaa.

Mun tukka on muutenkin niin suora, että se on vähän hankala saada asettumaan mitenkään järkevästi silloin kun se on lyhyt. Liian lyhyenä se jää helposti törröttämään suoraan ylöspäin, ja sitten taas tietyn mittaisena se helposti roikkuu päässä ihan miten sattuu. Jollain hiusvahalla tai geelillä sitä saa tietysti muotoiltua, mutta ei noidenkaan kanssa jaksaisi läträtä koko ajan. Se on kyllä tullut huomattua, että nyt kun tällä tukalla alkaa vähitellen olla pituutta niin se on käytännössä pakko laittaa jollain ponkkarilla kiinni tai vaihtoehtoisesti laittaa joku lakki päähän. Nyt kun kesä alkaa taas lähestyä niin lippalakki voisi toimia ihan hyvin.
Kateeksi käy niitä joilla on paksu hiuslaatu ja hiukset pysyvät pystyssä ilman geeliä. Oma hiuslaatu on seitin ohut joten pienikin paino tekee siitä pannukakun. :) Jos ponnari omaan naamaan sopii niin tuntuisi helpoimmalta ratkaisulta. Ei kyllä ole ikinä ollut pitkiä hiuksia joten kokemusta ei ole. Vaatinee varmaan jatkuvaa pesua ettei muodostu rasvaletiksi.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
535
Kateeksi käy niitä joilla on paksu hiuslaatu ja hiukset pysyvät pystyssä ilman geeliä. Oma hiuslaatu on seitin ohut joten pienikin paino tekee siitä pannukakun. :) Jos ponnari omaan naamaan sopii niin tuntuisi helpoimmalta ratkaisulta. Ei kyllä ole ikinä ollut pitkiä hiuksia joten kokemusta ei ole. Vaatinee varmaan jatkuvaa pesua ettei muodostu rasvaletiksi.
Mulla tuohon rasvalettiongelmaan on auttanut se, että olen lopettanut shampoon käytön käytännössä kokonaan. Tein tuo päätöksen jo paljon ennen kuin tämä nykyinen tukankasvatus alkoi.

En osaa sanoa, että toimiiko tuo kaikille yhtä hyvin, mutta mun kohdallani se toimii. Käyn yleinsä kerran päivässä suihkussa ja pesen tukan vedellä. Kai tuo perustuu siihen, että shampoo ärsyttää päänahkaa ja se sen erittämään lisää rasvaa. On tuo mielestäni ainakin ihan kokeilemisen arvoinen juttu. Mun kokemus oli, että kun lopetin shampoon käytön kertarysäyksellä niin tukka oli alkuun ihan hirveän rasvainen mutta vähän ajan päästä se ei enää rasvoittunut läheskään niin pahasti.

Tämä tukankasvatus on mennyt toistaiseksi käytännössä nollaeffortilla, mutta se sopii itselleni ihan hyvin.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 245
Itse en käy enää edes turkkilaisissa €15 partureissa.

  1. Parturiin meneminen vie kamalasti aikaa: ruuhkat liikenteessä ja parturissa.
  2. Parturin kanssa komminikointi on joskus hankalaa.
  3. Parturiin voi tulla niin läheinen suhde, jos käy usein, että on vaikeaa kieltäytyä oheismyynnistä.
  4. Parturi leikkaa yleensä vähän pidemmin kuin sanon, mikä saa palaamaan useammin.
  5. Hiukseni kasvavat nopeasti takaisin eikä minulla ole varaa käydä 2 kk välein parturissa.
Tämän sanottuani ostin oman koneen.
www.tokmanni.fi

Hairclipper Series 3000 -kotiparturi HC3535/15, ladattava
Hairclipper Series 3000 -kotiparturi HC3535/15, ladattava edulliseen hintaan Tokmannin verkkokaupasta. Toimitus 2–5 arkipäivää. Tutustu ja tilaa!
www.tokmanni.fi
Nyt parturini on kotona poistumatta mihinkään.

Sain 10 euroa pois koneesta kun tilasin uutiskirjeen ja tilasin 50 euron edestä että sain 10 euroa pois alennusta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 445
  1. Parturiin meneminen vie kamalasti aikaa: ruuhkat liikenteessä ja parturissa.
  2. Hiukseni kasvavat nopeasti takaisin eikä minulla ole varaa käydä 2 kk välein parturissa..
Nuo (viimeinen nyt ei enää, mutta säästö on toki säästö) ja opiskeluaikana mulla 'toisinaan' venähti tuo väli, ja kolme nejästä parturista valitti erilaisin sanakääntein, että "taitaa olla hetki edellisestä leikkauksesta". Joo, olin kyllä tietoinen asiasta, siksi mä siellä olin.

Huippu oli aluksi aivan uskomattoman tympeä nuori nainen, joka sit lopuksi huudahti iloisena, että "sähän oot ihan eri näköinen!"

Koneella, pienen opettelun jälkeen sai matkoineen suurin piirtein samaa luokkaa olevan tuloksen. En kuitenkaan leikkaa päältä millään tietyllä pituudella, vaan lyhentelen sopivaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 873
Ennen kävin noissa 10€ kurdi paikoissa (nykyään näyttää olevan 15€) mutta lopetin kun korona tuli. Leikkaan koneella kk välein itse. Säästää rahaa ja aikaa. Ehkä parturissa saisi paremman mutta koska tukka kasvaa niin nopeasti niin se on ehkä viikon verran kun se olisi parempi.

Ohimoilta alkaa kuitenkin kaljuuntuminen olemaan jo aika pitkällä niin muutaman vuoden päästä taidan alkaa ajamaan koneella vaan kaljuksi aina. Pääsee helpommalla ja toisaalta viimeinen tukkatyyli jota itselleni haluan on sellainen että koitetaan kammata kalju piiloon. Mikään ei näytä typerämmältä. Mieluummin olen ihan rehellisesti kalju. Voisi vaikka parran kasvattaa sitten se kun kasvaa aivan järjetöntä vauhtia.

On se kyllä kumma että takaraivossa tukka kasvaa ja on paksua, mutta ohimoilta lähtee kaikki. Jos olisi itselleni tärkeämpi asia niin kävisin varmaan sellaisessa hiustensiirrossa missä takatukkaa istutettaisiin ohimoille. Tosin tuokin olisi sitten ajan kanssa aika typerännäköistä kun päältä kaljuuntuisi ja ohimoilla ja takana kasvaisi pitkää paksua tukkaa.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 245
@kntkvtknt Oletko ollut tyytväinen tuohon koneeseen? Kahdeksalla kympillä saisi tuon isoveljen:
Philips Series 7000 hiustenleikkuukone HC765015 - Hiustenleikkuukoneet - Gigantti

Vai onko muilla suosituksia tehokkaasta ja hyvällä akkukestolla varustetusta kotiparturista?
Hyvä kone, myös vanhemmat osti yhden perässä.

Jos on paksut hiukset, kannattaa leikata pitkinä. Sen lisäksi jos leikkaat vaikka 6 mm asennolla niin voi jättää jotkut alueet korkeimmiksi.

Tämä ratkeaa jos leikkaa 3-4 mm asetuksella niin tulee tasaisempaa jälkeä.

Akku kestää useat ajot ja on siten tehokas käytössä.

Tuohon sai vielä 5 vuoden Philips-takuun rekisteröitymällä. En maksaisi leikkuukoneesta yhtään enempää kuin sen n. 40e. Toki jos teet jotain muotikampauksia tai aiot perustaa kampaamon, voi kalliimpi olla parempi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 035
Alista tilattu parisen kuukautta sitten tämä ihan kokeeksi:


Leikkaa hyvin ja tarkasti. Yllätyin jopa leikkuujäljestä ja tuntumasta. Käytän ilman tallaa joten ajopituus lienee jotain hyvin lyhyttä, olisiko 0,1mm tms.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 611
Panasonic ER-GP80 tai ER-GP82 on ihan ammattilaisvehje, löytyy välillä kohtuu edullisesti amazonista. sitä suosittelen jos lompakko vaan kestää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
762
Suosituksia hiustenleikkuukoneesta? Emäntä viimeiset 2v on mun hiukset leikannu ja tällähetkellä joku babyliss 45 tjsp kone. On se jo aika vanha, kiroaa joka kerta, kun ei kuulemma leikkaa hyvin.



Tuo olisi tuolla selvästi halvin ja uutiskirjeellä sa ilmeisesti vielä lisäale. Ihme sivu kyllä, mutta klarnalla saa tilattua niin kai se turvallista on.
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
467
1997 se taisi olla, kun hankin oman Rowenta Perfect Line:n. Olisikohan hinta ollut 179 markaa?. Ja koska se toimii vieläkin, ei ole ollut kiirettä parturiin viimeiseen 26 vuoteen.
 
Liittynyt
12.12.2021
Viestejä
106
Suosituksia hiustenleikkuukoneesta? Emäntä viimeiset 2v on mun hiukset leikannu ja tällähetkellä joku babyliss 45 tjsp kone. On se jo aika vanha, kiroaa joka kerta, kun ei kuulemma leikkaa hyvin.



Tuo olisi tuolla selvästi halvin ja uutiskirjeellä sa ilmeisesti vielä lisäale. Ihme sivu kyllä, mutta klarnalla saa tilattua niin kai se turvallista on.
Amazonista tilasin äskettäin tämän
https://www.amazon.de/Remington-Haarschneidemaschine-selbstschärfende-Profi-Alukoffer-HC5811/dp/B09RNBFS2C/ref=sr_1_41?crid=1GT60U8WO914N&keywords=hair+trimmer+for+men&qid=1660816950&refinements=p_72:184757031&rnid=184735031&s=beauty&sprefix=hair+,aps,145&sr=1-41

Hinta oli silloin 39,99€, nyt kympin kalliimpi. Eka testi on vielä tekemättä. Jossain vaiheessa 2,5 vuoden aikana kasvanut letti saa kyytiä (koronatukka).
Toinen varmasti hyvä laite on tämä
https://www.amazon.de/Panasonic-Professionals-Profi-Haarschneidemaschine-ER-DGP82-Netzbetrieb/dp/B07NQKSK64/ref=sr_1_2?crid=1GT60U8WO914N&keywords=hair+trimmer+for+men&qid=1660817172&refinements=p_89:panasonic&rnid=669059031&s=beauty&sprefix=hair+,aps,145&sr=1-2
Panasonic on kolme kertaa Remingtonia kalliimpi, mutta olettettavasti se hintaero kuroutuu pienemmäksi pitkän käyttöajan muodossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 873
Suosituksia hiustenleikkuukoneesta? Emäntä viimeiset 2v on mun hiukset leikannu ja tällähetkellä joku babyliss 45 tjsp kone. On se jo aika vanha, kiroaa joka kerta, kun ei kuulemma leikkaa hyvin.



Tuo olisi tuolla selvästi halvin ja uutiskirjeellä sa ilmeisesti vielä lisäale. Ihme sivu kyllä, mutta klarnalla saa tilattua niin kai se turvallista on.
En muista mikä malli, mutta babyliss minullakin. Itse leikannut tukkani jo varmaan 10 vuotta tuolla (poislukien pari vuotta kurdiparturia tuossa välissä). Alkoi leikkaamaan huonosti niin purin terän irti ja öljysin vähän aikaa sitten ja taas toimii kuin uusi.

Ilmeisesti öljyä pitäisi laittaa vähän useammin kun 10v välein, jostain luin että jokaisen ajon jälkeenkin, mutta laitan nyt parin ajon jälkeen jatkossa niin hyvin toimii.

Eli kannattaa ensin purkaa ja öljytä josko laite vaan kaipaisia huoltoa eikä olisi oikeasti huono.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
762
En muista mikä malli, mutta babyliss minullakin. Itse leikannut tukkani jo varmaan 10 vuotta tuolla (poislukien pari vuotta kurdiparturia tuossa välissä). Alkoi leikkaamaan huonosti niin purin terän irti ja öljysin vähän aikaa sitten ja taas toimii kuin uusi.

Ilmeisesti öljyä pitäisi laittaa vähän useammin kun 10v välein, jostain luin että jokaisen ajon jälkeenkin, mutta laitan nyt parin ajon jälkeen jatkossa niin hyvin toimii.

Eli kannattaa ensin purkaa ja öljytä josko laite vaan kaipaisia huoltoa eikä olisi oikeasti huono.
No pitääkin kokeilla. En myöskään ole koskaan sitä öljynyt :rofl:
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 839
On kyllä järkyttävän rasvaisen näköinen tukka kuvan ukolla. Pukukaan ei kuvan perusteella näytä oikein räätälin mittojen mukaan ompelemalta. Rusketus ei minun silmään näytä purkki rusketukselta vaan Melanotan II pistoksilla hankitulta. Melatonan on siis se koeasteella jäänyt lääke mikä hylättiin aikoinaan ja siitä se päätyi sitten laittomille markkinoille fitnes- ja kehonrakennuspuolelle käyttöön ja sieltä muuallekkin.



Fo47i-oWIAEp_o6.jpg
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 462
Tuli itsekin hankittua täällä mainittu Remington, tukkaa oli kasvatettu marraskuusta lähtien. Ensin 6mm, sitten 3mm ja lopulta 2mm. Saa nähdä kuinka huomenna päänahka punottaa, vajaa tunti meni ennen kuin olin tyytyväinen. Sitten suihkuun ja peilistä katsomaan lopputulosta, edestä ja sivuista ok mutta takaraivossa jotain töyhkää kun en omaa irtopeiliä. Edellisen kerran omasin näin lyhyet hiukset 45v sitten :)
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 245
Täällä on edelleen käytössä HC3535 kotiparturi. Sen lataus on 8 tuntia täyteen.

Ollut nyt 9 tuntia virroissa ja edelleen vihreä valo palaa tasaisesti. Laitoin sen tyhjänä, kun sammui kesken ajon. Mistä tietää onko latautunut??
Luulisi, että jos se tyhjästä asti latautuu niin että vihreä valo palaa kiinteästi, niin se lataa. Tällöin ladattuaan vihreä sammuu?

Parempi olisi jos latauksen aikana se vilkkuisi ja sitten palaisi kiinteänä.

Käyttöohjekin on yhtä tyhjän kanssa... Manual Philips HC3535 Hair Clipper kellään tietoa??
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 766
Tuli itsekin hankittua täällä mainittu Remington, tukkaa oli kasvatettu marraskuusta lähtien. Ensin 6mm, sitten 3mm ja lopulta 2mm. Saa nähdä kuinka huomenna päänahka punottaa, vajaa tunti meni ennen kuin olin tyytyväinen. Sitten suihkuun ja peilistä katsomaan lopputulosta, edestä ja sivuista ok mutta takaraivossa jotain töyhkää kun en omaa irtopeiliä. Edellisen kerran omasin näin lyhyet hiukset 45v sitten :)
Eikö se ole samaa vetää ihan sliikiksi sitten? Palasaippuaa ja Gillete Fusion 5 niin tulee sileää eikä punoita ollenkaan. 5 vuotta tällä reseptillä, vaikka tukka vielä kasvaisi abouttiarallaa koko päänahassa.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 462
Eikö se ole samaa vetää ihan sliikiksi sitten? Palasaippuaa ja Gillete Fusion 5 niin tulee sileää eikä punoita ollenkaan. 5 vuotta tällä reseptillä, vaikka tukka vielä kasvaisi abouttiarallaa koko päänahassa.
Täytyy pitää mielessä jos joskus päädyn ajamaan kokonaan pois, 0.8mm oli pituus mihin lopulta päädyin ja tällä on menty tähän asti, tykkään että pieni sänki on :) talveksi kasvatan kylläkin pidemmäksi.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 228
Onko heittää jotain elämän mullistavaa neuvoa? Mulla on suurimman osan elämästä ollu pitkät hiukset, koska se on ollut kaikista helpoin hiustyyli, joka ei ole kalju.
Kesällä kyllästyin niihin (taas) ja vedin saksilla lyhyemmäksi, ajatuksena että käyn myöhemmin parturissa, kunhan keksin mitä haluan.

No, kohta on joulu taas ja asia ei ole edennyt mihinkään. Mikään hiustyyli ei tunnu siltä, että se näyttäis itsellä hyvältä. Aina kun olen aikaisemmin parturissa käynyt ja antanut vapaat kädet, niin käteen on vaan jäänyt pettymys, ja päässä on joku vaha-ananas, joka ei tunnu yhtään sen enempää omalta, kuin mikään muukaan hiustyyli. Onko tähän edes olemassa mitään muuta ratkaisua ku kasvattaa uudestaan pitkät, tai päättää vaan elää kaljuna ettei asiaa tarvi enää ikinä miettiä.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
1 507
Vajaat 20 vuotta ajellut pääni sileäksi, sitä ennen oli olalle ylettyvä letti. Nyt alkukesästä kasvattanut että sais ehkä ehkä seuraavaksi kesäksi taas pikkuletit. Näyttää imo hyvältä miehellä.

Onko heittää jotain elämän mullistavaa neuvoa? Mulla on suurimman osan elämästä ollu pitkät hiukset, koska se on ollut kaikista helpoin hiustyyli, joka ei ole kalju.
Kesällä kyllästyin niihin (taas) ja vedin saksilla lyhyemmäksi, ajatuksena että käyn myöhemmin parturissa, kunhan keksin mitä haluan.

No, kohta on joulu taas ja asia ei ole edennyt mihinkään. Mikään hiustyyli ei tunnu siltä, että se näyttäis itsellä hyvältä. Aina kun olen aikaisemmin parturissa käynyt ja antanut vapaat kädet, niin käteen on vaan jäänyt pettymys, ja päässä on joku vaha-ananas, joka ei tunnu yhtään sen enempää omalta, kuin mikään muukaan hiustyyli. Onko tähän edes olemassa mitään muuta ratkaisua ku kasvattaa uudestaan pitkät, tai päättää vaan elää kaljuna ettei asiaa tarvi enää ikinä miettiä.
Lyhyet ja kiharrus?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 873
Ohimoilta ja tuolta pään takaosasta päältä alkaa kaljuuntuminen olla jo aika pitkällä. Toisaalta takaraivossa kasvaa tukka todella nopeasti. Vaihtoehdot siis joko mennä Turkkiin hiusten siirtoon, tyytyä spede tukkaan tai ajaa kalju.

Viimeinen vaihtoehto eniten houkuttaa, mutta kuinka työläs on kalju? Ja millä/miten pitää sitä yllä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 035
Itse pidän kaljua yllä Remington xr1500 koneella. Ajo aina kolmen päivän välein.

Luonnollisesti kone ei pääse höylän tasoon mutta riittää minulle.
 
Viimeksi muokattu:

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 700
Olisiko suosituksia hyvästä ja suht edullisesta hiustenleikkuu- / partatrimmerilaitteesta. Varmaan yli 10v palvelleen Remingtonin (MB4045) akku alkaa vetämää viimeisiään, eikä tuo osaa toimia suoralla verkkovirralla. Akku kestää ehkä 5minuuttia millä saa hätäiseen ajeltua hiukset pois. Tarve olisi saada hiukset ajettua pelkällä terällä eli siihen 1mm pituuteen viikon tai parin välein, ja sitten säätömahdollisuuksia parran trimmaamiseen eri pituuksiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 873
Kiitos, tämä on tosiaan muuten 100% toimiva laite ja kyllähän tämä käyttöikä kertoo laadusta. Ja jos homma ei onnistu niin sitten pitää uusi laite joka tapauksessa hankkia.
Suosittelen johdollista mallia/sellaista jota voi käyttää johdolla vaikka akku on entinen.

Itselläni joku reilu 10v vanha babyliss merkkinen vehje. Akku kuoli jo vuosia sitten, mutta toimii silti kunhan johto on kiinni. Kun tuo joskus hajoaa ostan sellaisen jossa ei ole akkua ollenkaan. Laitteen käyttöikä muuten kuitenkin joku 20+ vuotta ja akun vaan pari vuotta niin ei oikein mitään järkeä akullisessa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 619
Viestejä
4 206 671
Jäsenet
70 926
Uusin jäsen
MrKokemus

Hinta.fi

Ylös Bottom