Parranajo ja välineet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
103
Mulla on myös R89 mutta sitä ei käytännössä juurikaan tule käytettyä, se on ainakin omalle naamalle liian "mieto". R89 on OK jonkin huipputerävän terän kanssa, esim. Feather, mutta senkin kanssa joutuu ajamaan myötä-, poikki- ja vastakarvaan jos haluaa saada aivan vauvanpyllyä aikaiseksi. R41 saa lähes vauvanpyllyä aikaiseksi pelkällä myötäkarvan vedolla eikä tarvitse mitään markkinoiden terävimpiä teriä sen aikaansaamiseksi. R89 tuntuu lisäksi menevän tosi nopeasti "tukkoon" ja sitä saa huuhdella koko ajan.

Minä ostaisin R41:n ja kuten yllä todettiin niin alun hankaluuksien läpi kun jaksaa rauhassa harjoitella ja löytää sopivat terät niin tossa on ehkä viimeinen höylä mitä tarviit ostaa.
Täytyy sen verran päivittää tätä omaa mielipidettä reilun vuoden takaa että olen nyt 6kk käyttänyt Fatipin Lo Storto avointa slanttihöylää ja olen sitä mieltä että tämä on parempi kuin R41, tämän Fatipin kanssa tuntuu että aikanaan R89:n ja R41:n kanssa huonoiksikin todetut terät toimivat yllättävän hyvin ja hyviksi todetut terät vielä paremmin. R41:een verrattuna tämä on 80%:sti yhtä tehokas mutta 200% mukavampi käyttää, jolloin valinta on selkeä kummalla haluaa turpaansa raapia.

Huomasin myös jokin aika takaperin että mulla oli jossain välissä mennyt R89:n ja R41:n top capit sekaisin, tämän tuloksena R89:stä tuli entistä miedompi ja R41:stä rajumpi, ihmettelin kun R41:n kanssa tuntui että orvaskesi lähtee parran mukana vaikka miten varovasti yritti ajaa :)
R41_vs_Fatip.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 028
Hommasin Philips OneBlade Pron (QP6551/15) ja toistaiseksi todella tyytyväinen.

[...]

Aika näyttää, kuinka usein pitää ostella vaihtoteriä. Mutta onneksi voi ostella, eikä tarvitse koko paskaa vaihtaa kun terät tylsyvät.
Vajaa vuosi ja alkoi terän teho hiipua. En aja päivittäin, ja omalla karvalla sopiva vaihtoväli siis luokkaa 6-12kk. En tiedä, mistä noita kannattaa tilata sitten vuoden päästä kun varasto on tyhjä. Amazon.de ainakin myy hintaan n. 10e/kpl 3kpl pakkauksessa. Oletan, että alkuperäinen.
 
Liittynyt
18.11.2023
Viestejä
5
Kaverin puolesta kyselen, että onko tuosta OneBladestä mihinkään vartalotrimmerinä? Vai onko suositella jotain muuta merkkiä siihen tarkoitukseen? (Saa myös ohjata muualle, jos tästä jo oma keskustelunsa, jota en löytänyt.)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 794
Kaverin puolesta kyselen, että onko tuosta OneBladestä mihinkään vartalotrimmerinä? Vai onko suositella jotain muuta merkkiä siihen tarkoitukseen? (Saa myös ohjata muualle, jos tästä jo oma keskustelunsa, jota en löytänyt.)
Riippuu vähän minkälainen työmaa on luvassa. Remington RX1500 hiustenleikkurilla lähtee ainakin rintakarvat, mahakarvat. Siitä alaspäin ei tietoa. Ihmiset kun ovat enemmän tai vähemmän karvaisia ja karvan laadussa on eroja. Toki pahimmat pitää ensin saada pois ennenkun tuota lähtee kokeilemaan. Kaverilta kuulin ja muuta aluetta tälle ei ole, mutta karva kun karva.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 815
Viestejä
4 272 125
Jäsenet
71 562
Uusin jäsen
lissaw96

Hinta.fi

Ylös Bottom