Paromuketti olisi tälle parempi nimi

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
354
Lyhennetystä/helpommasta nimestä yläpeukku. Itse raippaisin nimeä vielä ehkä suomalaisempaan suuntaan (tech > tekki), sillä omaan silmään englanninkielinen kirjoitusasu vähän pistää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 545
Mikäs tää uusi TECHBBS nyt sitten on? Väliaikainen sekin vai?

Onkos RAUTAPAKETTI nimeä ehdotettu?
Veikkaisin, että Sysopilla tavoite päästä aamiasleseihin / säilytysrasioihin viittavista nimikkeistä eroon ja aloittaa ihan puhtaalta pöydältä uudella nimellä. IO-median varassa pyörivää homma kuitenkin, joten IO-etuliite tullee säilymään aika vahvasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 335
Okei, mutta miksi tämä foorumi nyt yhtäkkiä onkin TECHBBS? En edes mitään keskustelua tuosta löydä.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Okei, mutta miksi tämä foorumi nyt yhtäkkiä onkin TECHBBS? En edes mitään keskustelua tuosta löydä.
Tuo tuskin on lopullinen nimi eli lienee vain ohjaus foorumille kun täällä oli rutinaa siitä kuinka hankala bbs.io-tech.fi on muistaa
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Mun suosikkini on edelleen mP. Voi tosin olla, että Muropaketti on kohta vienyt sen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
61
Okei, mutta miksi tämä foorumi nyt yhtäkkiä onkin TECHBBS? En edes mitään keskustelua tuosta löydä.
Tuo tuskin on lopullinen nimi eli lienee vain ohjaus foorumille kun täällä oli rutinaa siitä kuinka hankala bbs.io-tech.fi on muistaa
Kysymys luultavasti koski tuota foorumin vasemmassa yläkulmassa möllöttävää TECHBBS-sanaa eikä vain uudellenohjausta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
204
Mielestäni kyllä Länsi-Muro olisi sopivampi nimike.
Niin monta Itä-Muroa tänne on jo loikannut.

:smoke:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
107
Kiribatin domain on aivan törkeän kallis, sillä muuten Purk.ki olisi ollut lyhyt ja ytimekäs. BBS:hän on kansankielellä purkki.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 791
Kaiketi se olisi pelkästään Tenkku.fi nimike. Eipä tarvitsisi korvata "mitä io-techilaiset ovat mieltä..." uudella nimikkeellä, jos nämä eivät olleet betan jälkeen poistettavissa olevia viestejä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 452
Veikkaisin, että Sysopilla tavoite päästä aamiasleseihin / säilytysrasioihin viittavista nimikkeistä eroon ja aloittaa ihan puhtaalta pöydältä uudella nimellä. IO-median varassa pyörivää homma kuitenkin, joten IO-etuliite tullee säilymään aika vahvasti.
No nimenomaan. Io-tech BBS tai pelkkä tech BBS nyt kuitenkin kertoo jo aika hyvin heti kättelyssä mistä on kyse, mitä nimi Muropaketti ei ikinä tehnyt. Aika monta kertaa itseltänikin nimittäin on näiden vuosien aikana kyselty, että mikä sivusto se Muropaketti tai murobbs oikein on, kun sivusto on noussut jossain esiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 335
Kovasti kyllä olen ihmetellyt, ja monta kertaa.. BBS = forum?! Ehkä olen sitten liian vanha mutta kyllä BBS/purkki sanoo minulle aivan muuta kuin forum.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Veikkaisin, että Sysopilla tavoite päästä aamiasleseihin / säilytysrasioihin viittavista nimikkeistä eroon ja aloittaa ihan puhtaalta pöydältä uudella nimellä. IO-median varassa pyörivää homma kuitenkin, joten IO-etuliite tullee säilymään aika vahvasti.
Kyllä, 18 vuotta riitti.

Kovasti kyllä olen ihmetellyt, ja monta kertaa.. BBS = forum?! Ehkä olen sitten liian vanha mutta kyllä BBS/purkki sanoo minulle aivan muuta kuin forum.
BBS toki tarkoittaa vanhaa kunnon purkkia, mutta se on vain yksi BBS:n ilmentymä. Mielestäni tuo on ihan hyvä lyhenne/termi varsinkin tämän alan foorumille:

"A bulletin board system (BBS) is a computer or an application dedicated to the sharing or exchange of messages or other files on a network."

http://whatis.techtarget.com/definition/bulletin-board-system-BBS

Esim. Muron ensimmäinen foorumisofta oli nimeltään UBB eli Ultimate Bulletin Board (herra siunaa se on vieläkin olemassa: http://www.ubbcentral.com/)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 452
BBS:stä nyt niin viis, mutta tuo tech/io-tech kyllä kertoo mielestäni aika hyvin jo missä aihepiirissä noin suurinpiirtein liikutaan. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 335
BBS toki tarkoittaa vanhaa kunnon purkkia, mutta se on vain yksi BBS:n ilmentymä. Mielestäni tuo on ihan hyvä lyhenne/termi varsinkin tämän alan foorumille:

"A bulletin board system (BBS) is a computer or an application dedicated to the sharing or exchange of messages or other files on a network."

http://whatis.techtarget.com/definition/bulletin-board-system-BBS

Esim. Muron ensimmäinen foorumisofta oli nimeltään UBB eli Ultimate Bulletin Board (herra siunaa se on vieläkin olemassa: http://www.ubbcentral.com/)
Olen kyllä vahvasti eri mieltä. Esim. tuossa sinun linkkamassasi jutussa ei mielestäni mistään voi vetää yhtäläisyysmerkkiä foorumiin/BB:iin.

BB != BBS != Forum

BB -> evoluutio -> Forum.

BBS on taas eri asia.

Nopea googlaus löysi hyvät kommentit tähän asiaan:

And technically even the old dialup BBS's aren't true oldschool BBS's because the *true* oldschool BBS's were literal bulletin boards where people pinned up various things in an actual physical location somewhere, typically in public. Sort of a classier method than the writing in the bathroom stall communication system. These still exist though people don't typically use them except for advertising, but technically you *could* pin up anything there and some other random person might read it. And so the systems you dialed into to use online got the name from the literal bulletin board system of communication (where you literally pinned up messages on the bulletin board and/or read what other people pinned there) and were the dialup BBS's of old.

Newgrounds has a forum, not really a BBS, but it's just always been called the Newgrounds BBS. Almost any other site would call it a forum though.
Well, the NG BBS isn't actually a BBS... it is a modern web forum. However, we call it the BBS as a nod to the actual dial-in bulletin board systems of the 1980s and 90s, which is what us old geezers used before modern web forums existed. I prefer the term "BBS" myself since it takes me back to the good ol' days :)
Eli tilanne taitaa olla täälläkin juurikin sama kuin tuon viimeisen lainauksen lopussa. Mutta BBS tämä internet forum ei ole teknisesti.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 473
Viestejä
4 163 448
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom