Parhaat ohjelmat salasanojen säilytykseen

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Eikös tuo vähän syö turvallisuutta?
Nämä on juuri niitä valintoja, jotka jokainen voi itse päättää, haluaako helpottaa elämää ja samalla heikentää tietoturvaa, vai kulkea sitä kivikkoisempaa tietä ja nähdä enempi vaivaa. Myöskin tilanteet vaihtelee, etenkin mobiililaitteita käyttäessä, jolloin tuollainen väliaikainen PIN koodin käyttö voi ollakin suositeltavaa jossain yleisillä paikoilla, kunhan ei jätä päälle ja pidä vaan samaa koodia.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 364
Taidan minäkin siirtyä Bitwardenin käyttöön, ainakin nopealla tunnuksen luomisella ja testailulla käyttökokemus vaikutti riittävän samanlaiselta. En oikein ole välittänyt selainlisäosista, jotka yrittää syötettäviä salasanakenttiä poimia, vaan käyn hakemassa vaultista salasanat tarpeen tullen ja tyhjennellyt sitten perään leikepöytää...
Leikepöytä ei ole turvallinen tapa syöttää salasanoja. Suositan käyttämään sen sijasta selainlaajennusta tai automaattisyöttöä (Auto-Type, joka tosin taitaa löytyä vain KeePass-pohjaisista managereista).
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 369
Bitwardenista (ja varmaan muista) löytyy asetus leikepöysän tyhjentämiseen niin ei tarvitse manuaalisesti kikkailla
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 364
Bitwardenista (ja varmaan muista) löytyy asetus leikepöysän tyhjentämiseen niin ei tarvitse manuaalisesti kikkailla
Löytyy toki, mutta mikä tahansa muu ohjelma voi lukea leikepöydän sisällön siinä välissä, tai jopa monitoroida siellä tapahtuvia muutoksia. Tähän ei tarvita edes mitään käyttäjän suostumusta. Salasanat on siis fiksumpaa täyttää muuta kautta.
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
1 161
Nämä on juuri niitä valintoja, jotka jokainen voi itse päättää, haluaako helpottaa elämää ja samalla heikentää tietoturvaa, vai kulkea sitä kivikkoisempaa tietä ja nähdä enempi vaivaa. Myöskin tilanteet vaihtelee, etenkin mobiililaitteita käyttäessä, jolloin tuollainen väliaikainen PIN koodin käyttö voi ollakin suositeltavaa jossain yleisillä paikoilla, kunhan ei jätä päälle ja pidä vaan samaa koodia.
Mobiililaitteella otin kyllä sormenjäljen käyttöön mutta kotikoneella taidan pitää ihan koko salasanan käytössä. Eipä pääse sekään unohtumaan.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Itsellä ei ollut minkälaisia ongelmia Bitwardenin käytön kanssa. Valitsin $10/vuosi maksavan lisenssin lähinnä projektin tukemiseksi.

Jos käytätte Bitwardenin selainlaajennusta, kannattaa harkita PIN-koodin käytönottoa. Huomattavasti nopeampi tapa kirjautua laajennukseen. Samalla esim. julkisella paikalla ei tarvitse näpytellä vaultin todellista salasanaa.

Henkilökohtaisesti olen jättänyt Bitwardenista suojauksen kokonaan pois ja luotan siihen että luurin oma suojaus riittää (käytännössä sormenjälki tai kasvotunnistus). Ja sama tietokoneella, jota käytetään aina omalla tunnuksella ja muuten se on lukittuna.

Joku toinen voi haluta kääräistä enemmän foliota hattuun, mutta minulle tämä riittää. Tosin kaikkein kriittisimpiä salasanoja säilytän pelkästään omassa päässä.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
Eikös tuo vähän syö turvallisuutta?
Syö tilanteessa jossa laite on vapaasti jonkun käytettävissä ja kyseinen käyttäjä pääsee hakkaamaan eri vaihtoehtoja kunnes oikea PIN on arvattu. Jokainen voi sitten itse punnita onko tässä kohtaa ongelma jossain ihan muualla. :)

Koneen varastaminen tai kadottaminen ei välttämättä tarkoita että löytäjä pääsisi yllä mainittuun tilanteeseen.

Henkilökohtaisesti olen jättänyt Bitwardenista suojauksen kokonaan pois ja luotan siihen että luurin oma suojaus riittää (käytännössä sormenjälki tai kasvotunnistus). Ja sama tietokoneella, jota käytetään aina omalla tunnuksella ja muuten se on lukittuna.

Joku toinen voi haluta kääräistä enemmän foliota hattuun, mutta minulle tämä riittää. Tosin kaikkein kriittisimpiä salasanoja säilytän pelkästään omassa päässä.
Puhelimessa on FaceID-lisäsuojana lähinnä sen takia jos joku sattuu nappaamaan puhelimen ei-lukitussa tilassa. Erittäin epätodennäköistä, mutta teoriassa todennäköistä silti.

Tietokoneella on vähän sama juttu. Lähinnä jonkinlaisten shadow-sessioiden yms. takia tämä on päällä. Sinänsä PIN:iin näpyttelemiseen ei mene montaakaan sekunttia, ja lisäri pysyy auki niin kauan kun selain on auki. Mielipide- ja käytännönasioitahan nämät ovat. Onneksi on vaihtoehtoja mistä valita itselleen sopivimman yhdistelmän.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 051
Onneksi läppäreissäkin alkaa olla sormenjälkilukijoita, se kelpaa Bitwardenille (kuten kännykässäkin)
Ikävä vaan että mm. Firefoxin selainlaajennus ei kai ainakaan vielä ole tuettuna. Chromium-pohjaisissa selaimissa (Chrome ja MS Edge) sensijaan biometriikka toimii (Bitwardenin Desktop-sovelluksen kautta). Desktop-sovellus pitää siis olla taustalla pyörimässä samaan aikaan. Ja selainlaajennukset pitää vielä erikseen "parittaa" desktop-sovelluksen kanssa siinä vaiheessa kun biometriikka-täppä aktivoidaan laajennuksessa. Jos se ei meinaa ns. ygösellä onnistua niin kannattaa käynnistää selain uudelleen.


Browser Extensions

Biometric Unlock is supported for Chromium-based (e.g. Chrome, Edge) Bitwarden Browser Extensions by integration with a native Bitwarden Desktop App (the Desktop App must also be running the latest version).
Biometric Unlock is currently not available for:
  • Firefox Browser Extensions (keep an eye on the required up-stream enhancement to make nativeMessaging optional here).
  • Safari Browser Extensions.
  • Microsoft App Store Desktop Apps (a side-loaded Windows Desktop App, available at bitwarden.com/download will work fine).
  • Side-loaded MacOS Desktop Apps (an App Store Desktop app will work fine).

In the cases of FireFox and the Microsoft App Store, this is due to native messaging limitations (see Native Messaging Permissions). In all cases, Bitwarden team is investigating and will provide updates as things progress.
Enable Biometric Unlock for Browser Extensions

Complete the following steps to enable Biometric Unlock in your Browser Extension:

  1. In the Desktop App, navigate to Settings (on Windows, FileSettings) (on macOS, BitwardenPreferences).
  2. Check the Enable Browser Integration checkbox.

    Optionally, enable the Require verification for browser integration option to require account fingerprint verification when activating the integration between Browser Extension and Desktop App.
  3. In the Browser Extension, open the Settings tab.
  4. Check the Unlock with biometrics checkbox to activate the integration. You will be prompted by your Desktop App to input your biometric authentication method to complete the setup.

    If you’ve opted to Require verification for browser integration, a Desktop sync verification dialog box will appear in your Browser Extension and a Verify browser connection dialog box will appear in your Desktop Application. Validate that the displayed account fingerprint matches in both locations. If they match, select the Approve button and input your Biometric authentication method.

    Tip
    In either case, you’ll need to redo this “activation” step each time the Desktop App or Browser Extension is restarted.

Once Biometric Unlock is enabled, a new button will be presented on the Unlock screen. Selecting the Unlock biometrics button will initiate unlock via the Desktop App.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
857
Mie voin mainostaa teille avoimen lähdekoodin vaihtoehtoa Keepass2Android. Tukee Androidin sisäänrakennettua Autofill-toimintoa, mikä toimii suoraan kaikkien Android sovellusten kanssa ja Firefoxin ja Chromen kanssa. Lisäksi Keepass2Android tukee sormenjäljen lukijaa. Itse synkkaan salasanatiedostot USB tikulla kun en pilvipalveluihin luota. Tukee myös synkkausta verkkoyhteyden yli Google Drive, OneDrive, FTP yms.

Toki tämän tyylinen ratkaisu ei ole mahdollinen Apple laitteissa kun niihin ei voi itse tiedostoja siirtää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 885
Mie voin mainostaa teille avoimen lähdekoodin vaihtoehtoa Keepass2Android. Tukee Androidin sisäänrakennettua Autofill-toimintoa, mikä toimii suoraan kaikkien Android sovellusten kanssa ja Firefoxin ja Chromen kanssa. Lisäksi Keepass2Android tukee sormenjäljen lukijaa. Itse synkkaan salasanatiedostot USB tikulla kun en pilvipalveluihin luota. Tukee myös synkkausta verkkoyhteyden yli Google Drive, OneDrive, FTP yms.

Toki tämän tyylinen ratkaisu ei ole mahdollinen Apple laitteissa kun niihin ei voi itse tiedostoja siirtää.
Bitwarden on muuten myös Open Source ja Autofill löytyy myös:


Myös kaikki mitä Bitwardenista löytyy pilvestä on täysin salattu, eli mahdollinen hakkeri ei noilla tiedoilla mitään hirveästi tee ellei Master Password ole hallussa:
"Your private information is protected with end-to-end encryption before it ever leaves your device. "
"Lock your passwords and private information with end-to-end AES-256 bit encryption, salted hashing, and PBKDF2 SHA-256."
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 364
Mie voin mainostaa teille avoimen lähdekoodin vaihtoehtoa Keepass2Android. Tukee Androidin sisäänrakennettua Autofill-toimintoa, mikä toimii suoraan kaikkien Android sovellusten kanssa ja Firefoxin ja Chromen kanssa. Lisäksi Keepass2Android tukee sormenjäljen lukijaa. Itse synkkaan salasanatiedostot USB tikulla kun en pilvipalveluihin luota. Tukee myös synkkausta verkkoyhteyden yli Google Drive, OneDrive, FTP yms.

Toki tämän tyylinen ratkaisu ei ole mahdollinen Apple laitteissa kun niihin ei voi itse tiedostoja siirtää.
Kyllä niihin Applen laitteisiin voi ihan hyvin siirtää tiedostoja. Niin se omakin KeePass-tietokanta tuonne luuriin tupsahti.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Mie voin mainostaa teille avoimen lähdekoodin vaihtoehtoa Keepass2Android. Tukee Androidin sisäänrakennettua Autofill-toimintoa, mikä toimii suoraan kaikkien Android sovellusten kanssa ja Firefoxin ja Chromen kanssa. Lisäksi Keepass2Android tukee sormenjäljen lukijaa. Itse synkkaan salasanatiedostot USB tikulla kun en pilvipalveluihin luota. Tukee myös synkkausta verkkoyhteyden yli Google Drive, OneDrive, FTP yms.

Toki tämän tyylinen ratkaisu ei ole mahdollinen Apple laitteissa kun niihin ei voi itse tiedostoja siirtää.
Tai sitten hankkii jonkun jossa on ihan kunnolla natiivituet kaikille alustoille ja on myös opensoossia. hyvänä esimerkkinä Bitwarden.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 364
Tai sitten hankkii jonkun jossa on ihan kunnolla natiivituet kaikille alustoille ja on myös opensoossia. hyvänä esimerkkinä Bitwarden.
KeePassissa on kunnon natiivituki joka alustalle (KeePassXC) ja taitaapa jokainen olla opensoossia. Ainoa ero esim. Bitwardeniin on se, että avoin tietokantaformaatti on jakanut softan tekijöitä usealle eri kehittäjälle. Esimerkiksi KeePassXC:ltä tuskin koskaan tulee omaa mobiilisovellusta, sillä jo olemassa olevat hanskaavat homman ihan kiitettävän hyvin. Android-puolella hyvät clientit KeePass-tietokannalle ovat juurikin tuo aiemmin mainittu Keepass2Android, ja KeePassDX. iOS-puolella kärkikaksikkoa taitaa hallita Strongbox ja Keepassium.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 408
On siellä export.

Ja sen jälkeen voikin tehdä näin:

Ei kannata poistaa ennen kuin on importannut Bitwardeniin ja todennut että kaikki tarpeellinen tuli.

Sivustot tulee, mutta secure notes ja muut erikoiset ei välttämättä ellei asia ole muuttunut siitä kun itse tuon viimeksi tein.
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
573
Ei kannata poistaa ennen kuin on importannut Bitwardeniin ja todennut että kaikki tarpeellinen tuli.

Sivustot tulee, mutta secure notes ja muut erikoiset ei välttämättä ellei asia ole muuttunut siitä kun itse tuon viimeksi tein.
Itsellä siirrossa Secure Notesit kyllä sai mutta taisivat tarvita erillisen siirron
 
Liittynyt
07.04.2020
Viestejä
23
Älkää päivittäkö F-secure Key’tä uusimpaan versioon. Tein niin pöytäkoneessani (win10) ja herkesi toimimasta. Ei hyväksy enää pääsalasanaa. Securen chatin ohjeiden mukaan poistettu ja asennettu uudestaan - ei piparin hyötyä. Applen puhelimessa ja ipadissa toimii vielä ongelmitta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 051
Ryhdyin nyt pikkuhiljaa siirtymään kaikissa Windows 10 -koneissani Bitwardenin osalta Microsoft Store -versioon. Minulla on tähän asti ollut perinteinen .exe-mallin desktop sovellus käytössä mutta kun se käytännössä aina hetki käynnistämisen jälkeen winkuu restarttia softapäivityksen takia (vaikka päivityksen voikin siinä yhteydessä skipata) niin alkoi hermo palaa. Store-versio sensijaan päivittynee taustalla hiljaa itsekseen. Windows 10 S ei kuitenkaan ole ainakaan vielä tuettuna.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
857
Kyllä niihin Applen laitteisiin voi ihan hyvin siirtää tiedostoja. Niin se omakin KeePass-tietokanta tuonne luuriin tupsahti.
No kas! Joskus aikoinaan yritin samaa oisko ollut iPhone 7 ja Windows koneesta USB:llä pystyi vain siirtämään kuvia luurista. Silloin joku Keepass sovellus ratkaisi ongelman siten että se käynnisti sisäinen web palvelimen jonka lomake avattiin wifin kautta ja sieltä lähetettiin keepass-tiedosto :)
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
741
Olin ihan tyytyväinen LastPassin ilmaiskäyttäjä, mutta nyt siitä täytyy luopua. Toisaalta se ei myöskään toiminut Androidin Vivaldin kanssa.

Siirtyminen Bitwardeniin oli suorastaan naurettavan helppoa ja sovellus toimii jopa sen Androidin Vivaldin kanssa. Eli kiitos vaan LogMeIn, että potkit minut(kin) vaihtamaan parempaan!
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
732
LastPass taisi kyllä kaivaa oman kuoppansa tuolla uudella "featurella". Itsellä kerkesi olla noin vuoden käytössä ja kerkesin puolisollekin sitä jo suositella. Helposti sain vaihdettua kaiken BitWardeniin ja maksoin jopa sen kympin saman tien.
 

Inehmo|

#73
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
672
Ryhdyin nyt pikkuhiljaa siirtymään kaikissa Windows 10 -koneissani Bitwardenin osalta Microsoft Store -versioon. Minulla on tähän asti ollut perinteinen .exe-mallin desktop sovellus käytössä mutta kun se käytännössä aina hetki käynnistämisen jälkeen winkuu restarttia softapäivityksen takia (vaikka päivityksen voikin siinä yhteydessä skipata) niin alkoi hermo palaa. Store-versio sensijaan päivittynee taustalla hiljaa itsekseen. Windows 10 S ei kuitenkaan ole ainakaan vielä tuettuna.
Kysytäänpä nyt ihan täällä "asiallisten" viestienkin puolella, että mihin ihmeeseen tuota Windowsin työpöytäsovellusta oikein tarvitsee? Missä tilanteessa olet Windows-koneella ja tarvitset salasanaa mutta selain ja sen myötä selainlaajennus ei ole käytettävissä?
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Kysytäänpä nyt ihan täällä "asiallisten" viestienkin puolella, että mihin ihmeeseen tuota Windowsin työpöytäsovellusta oikein tarvitsee? Missä tilanteessa olet Windows-koneella ja tarvitset salasanaa mutta selain ja sen myötä selainlaajennus ei ole käytettävissä?
Esim. Chrome käyttäjät tarvii sitä osittain: Parhaat ohjelmat salasanojen säilytykseen

Itelläkään ei oo mitään käyttöä sille desktop-sovellukselle kun käytän Firefoxia pääasiallisena selaimena.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Onko KeePassille jotain selainlaajennusta. Nyt kun tuli ilmi että työpöytäsovellusta ei välttämättä tarvitsisi käynnistellä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 051
Kysytäänpä nyt ihan täällä "asiallisten" viestienkin puolella, että mihin ihmeeseen tuota Windowsin työpöytäsovellusta oikein tarvitsee? Missä tilanteessa olet Windows-koneella ja tarvitset salasanaa mutta selain ja sen myötä selainlaajennus ei ole käytettävissä?
Jos haluat vaikkapa tarkastella jonkin vaulttiisi tallentamasi Secure Noten sisältöä ja samalla alt-tabbailla toisiin ikkunoihin niin selainlaajennus sulkeutuu siinä tilanteessa itsekseen samantien mikä toki normaalissa webbikäytössä onkin ihan OK. Mutta edellämainitsemassani tilanteessa ei. Eli mikäli haluat pitää Bitwardenin tietyn sisällön hieman pidemmän ajan yhtäjaksoisesti näkyvillä niin työpöytäsovellus on silloin lähes välttämätön.
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Toikin käy. Vivaldille myös kun olisi. Mites noiden tietoturvat, kuinka tuo siirtää tunnukset ja salasanat kenttiin verrattuna autopass tai kopioi salasana/tunnus?
Sitä en tiä ku en oo pitkään aikaan käyttäny KeePassia kun vaihdoin sen Bitwardeniin. Sen ainoastaan tiä, että väli KeePass <--> Kee-plug-in on salattua liikennettä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 364
Onko KeePassille jotain selainlaajennusta. Nyt kun tuli ilmi että työpöytäsovellusta ei välttämättä tarvitsisi käynnistellä.
KeePassXC:lle on KeePassXC-Browser, joka toimii myös Vivaldilla. Vaatii tosin työpöytäsovelluksen (KeePassXC:n loogisest) tuokin.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
KeePassXC:lle on KeePassXC-Browser, joka toimii myös Vivaldilla. Vaatii tosin työpöytäsovelluksen (KeePassXC:n loogisest) tuokin.
KeePass 2 on pöytäkoneella KeePass2Android puhelimessa. Käykö database suoraan tuohon vai meneekö säätämiseksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 088
hmmm, mitäköhän tullut joskus tilattua Lastpassista, kun vuodesta 2015 asti se on ollut $12/vuosi, viimeinen maksu meni kuukausi sitten.
edit: Johonkin väliin taisi mahtua 7€:n vuosi humblen kautta. Onpahan aikaa ihmetellä meneekö tuo "uusi" hinta jo ensivuonna ja siihen mennessä sitten vaihdella johonkin toiseen.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
608
Toimiiko muilla Bitwardenin automaattinen täyttö ?
Itsellä selaimessa chromella ei toimi.
 

FinMaky

Tekee sitä ATK:ta
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
678
Täälläkin siirryttiin lastpassista bitwardeniin. Luin ihan ohjeet. Bitwardenissa on hyvä ohje miten siirrät ja jopa yleisimmät errorit siinä ohjeen lopussa. Lyhyesti 2 exporttia lastpassista. Toinen sieltä lastpass sivulta ja toinen lastpass pluginista, siellä on lomakkeiden täyttö eli form fill export. Importtasin molemmat, testaus vielä ihan alussa, mutta näyttää toimivalta.

Chromessa toimi ainakin minulla ctrl+shift+L tai hiiren kakkosen takaa bitwarden ja auto fill.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Eli ei todellinen "auto fill" =)
Toimii kyllä muuten erinomaisesti tämäkin ohjelma. Poistin jo Lastpass tilinkin.
Siihen "todellisen autofilliin" liittyy muutama aiemminkin keskusteltu mahdollinen tietoturvariski, joten siksi sitä ei sieltä oletuksena löydy. Kikkailemalla siihenkin oli jotain ratkaisuita tarjolla, mutta en muista mille alustoille ja mitä rajoituksia siinä oli. Googlella löytynee lisää tietoa.
 
Liittynyt
22.01.2017
Viestejä
34
Tuli itsekin teidän suosituksista siirryttyä Bitwardeniin ja poistettua LastPass tunnus. Siirto oli mutkaton, pari minuuttia kaikkineen (sis. tunnuksen luonti ja 2FA jutut käyttöön). Androidilla ja Edgessä toimii ihan moitteetta. Kiitos suosittelijoille!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 088
Jos ja Kun vaihdan Lastpassin Bitwardeniin, niin mitä jään kaipaamaan? Vai en yhtään mitään?
Alustoina W10 (Pääsääntöisesti FF ja Chrome, toki IE ja Edge, mutta erittäin rajoitetusti) ja iOS

edit: helpompi muotoilla ja vastata eli mitä sinä jäit kaipaamaan?
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
741
Minä olen tykännyt Bitwardenin käyttöliittymästä enemmän kuin LastPassin, siis selaimen lisäosassa ja Androidilla.

Ainut minkä olisin halunnut ilmaisversiosta löytyvän, on kaksivaiheisen tunnistaumisen koodin katoamisen varalle SMS. Jos talo palaa ja puhelinta ei ehdi napata matkaan lähtiessään, on varsin hankalaa päästä käsiksi koodin varmuuskopioon ilman salasanoja.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706
Minä olen tykännyt Bitwardenin käyttöliittymästä enemmän kuin LastPassin, siis selaimen lisäosassa ja Androidilla.

Ainut minkä olisin halunnut ilmaisversiosta löytyvän, on kaksivaiheisen tunnistaumisen koodin katoamisen varalle SMS. Jos talo palaa ja puhelinta ei ehdi napata matkaan lähtiessään, on varsin hankalaa päästä käsiksi koodin varmuuskopioon ilman salasanoja.
Sähköposti ei riitä?
 

leripe

Ehdotuksia otetaan vastaan
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 395
Päädyin vaihtamaan bitwardeniin fsec keystä. Export importissa ei kyllä tullut kaikkia salasanoja, mutta laitoin exportatun tiedoston talteen bitwardenin premium storageen ja fsec key:hän toimii rinnalla vielä ilman lisenssiäkin, jos huomaan puutteita.
Esim. Google/gmail tilien passut eivät siirtyneet vaikka ne kyllä tiedostossa ovat.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
741
Sähköposti ei riitä?
Tuossa tulipaloskenaariossa pääsy sähköpostiin katkeaa, sillä myös sen salasana on Bitwardenissa ja kaikki sisäänkirjautuneet laitteet ovat tuhoutuneet. Uuden SIM-kortin hommaamisen (ja varmaan ensin henkilökortin) jälkeen täytyy vaan toivoa, että sen ja muiden tietojen avulla pystyy palauttamaan Google-tilinsä käyttöön. Sitten voi päästä käsiksi toisessa paikassa oleviin salattuihin varmuuskopioihin.

Joku fyysinen varmuuskopio tallessa tyyliin pankkilokerossa olisi kiva, mutta liian kallis tarpeen todennäköisyyteen nähden. Bitwardenin maksullisen version 10€/vuosi maksukin tuntuu liialliselta vain sen SMS-mahdollisuuden takia. LastPassissa se tosiaan oli mukana ilmaisversiossakin.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
196
Tuli lastpass tili nuketettua lopullisesti, kun en sitä viikon Bitwarden-kokeilun jälkeen kaivannut kertaakaan.
 
Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
254
Jos ja Kun vaihdan Lastpassin Bitwardeniin, niin mitä jään kaipaamaan? Vai en yhtään mitään?
Self-hostedissa ei näköjään saa jaettua salasanoja ilman 40€/Y lisenssiä. Cloudissa saa yhdelle käyttäjälle. Aika erikoista minusta, aivan kuin jostain syystä haluttaisiin ajaa käyttäjiä cloudiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 332
Jos haluat vaikkapa tarkastella jonkin vaulttiisi tallentamasi Secure Noten sisältöä ja samalla alt-tabbailla toisiin ikkunoihin niin selainlaajennus sulkeutuu siinä tilanteessa itsekseen samantien mikä toki normaalissa webbikäytössä onkin ihan OK. Mutta edellämainitsemassani tilanteessa ei. Eli mikäli haluat pitää Bitwardenin tietyn sisällön hieman pidemmän ajan yhtäjaksoisesti näkyvillä niin työpöytäsovellus on silloin lähes välttämätön.
Hakukentän vasemmalla puolella on nappi josta saa Bitwardenin omaan ikkunaan joka ei sulkeudu automaattisesti. Itse en näe mitään käyttöä työpöytäsovellukselle.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Täällä kanssa yksi muuttaja. Ja hyvin pelittää BW. Olis mielenkiintoista tietää miten paljon LastPass menettää tuolla vedollaan käyttäjiä.
 

MaLin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
642
Oliko tuo Lastpassin "veto" siis joku että ilmaisesta poistuu ominaisuuksia?

Itse olen useamman vuoden käyttänyt jo maksullista versiota tyytyväisenä.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Oliko tuo Lastpassin "veto" siis joku että ilmaisesta poistuu ominaisuuksia?

Itse olen useamman vuoden käyttänyt jo maksullista versiota tyytyväisenä.
Jatkossa voit ilmaiseksi käyttää vain joko tietokoneella tai mobiililla, mutta et molemmilla.
 

MaLin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
642
Haitanneeko tuo sit lastpassia kovinkaan paljon jos ilmaiskäyttäjät vaihtaa ohjelmaa :hmm:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 690
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom