• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:15 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Paras halpa digikamera

Minulla ei ole mitään käsitystä näin halvoista digikameroista, mutta tuli kysymys, että mikä olisi "rookielle" paras kamera näillä spekseillä, ja uusi siis haussa, ei käytetty.

- Vaatimuksena >2.7 tuuman näyttö
- Ainakin 8*zoomi
- Kamerassa suomenkielinen valikko.
- Hinta korkeintaan ~150.

EDIT, ja ilmeisesti haussa varsin pienikokoinen kamera, ainakin edeltävä kamera on kyllä ihan oikeasti taskukokoa, vaikka useammankin kameran tunkisi sinne taskuun.

Hauskaa kun googlaa halpojen kameroiden testejä, niin hinnat on niissä luokkaa 600-1000e.
Noh, halpuus on suhteellista. Itse käytän tuon hintaluokan kameroita harrastajana, mutten kyllä halpana pidä.

Viimeksi muokattu:
Mikä puhelin sulla on? Nykyään älypuhelimissa on hyvät kamerat, etenkin kalliimman pään puhelimissa.

Itse toki suosittelisin ennemmin hankkimaan jonkun 300 euron käytetyn kameran, saa jo ihan eri kuvanlaatua, mutta näillä annetuilla spekseillä on mentävä ainakin toistaiseksi...

Viimeksi muokattu:
Minulla ei ole mitään käsitystä näin halvoista digikameroista, mutta tuli kysymys, että mikä olisi "rookielle" paras kamera näillä spekseillä, ja uusi siis haussa, ei käytetty.

- Vaatimuksena >2.7 tuuman näyttö
- Ainakin 8*zoomi
- Kamerassa suomenkielinen valikko.
- Hinta korkeintaan ~150.

EDIT, ja ilmeisesti haussa varsin pienikokoinen kamera, ainakin edeltävä kamera on kyllä ihan oikeasti taskukokoa, vaikka useammankin kameran tunkisi sinne taskuun.

Hauskaa kun googlaa halpojen kameroiden testejä, niin hinnat on niissä luokkaa 600-1000e.
Noh, halpuus on suhteellista. Itse käytän tuon hintaluokan kameroita harrastajana, mutten kyllä halpana pidä.
En tiedä oletko itse yrittänyt etsiä netistä, mutta ei näillä kriteereillä luultavasti löydä kameraa. Gigantissa ja cdonissa myydään brändittömiä kiinakameroita alle 150€, jotka "väitetysti" täyttävät muut kriteerit paitsi käyttökielen. Jos käytetty ei kelpaa niin sitten joudut korottamaan budjettia reippaasti että löydät kaikilta osin sopivan kameran.

Käytettynä ehkä lähtisin katsomaan valikoimaa jonkun Kameratorin kautta. Esimerkiksi:

Uutena ei tuohon hintahaarukkaan kovin montaa mallia löydy.

En tiedä oletko itse yrittänyt etsiä netistä, mutta ei näillä kriteereillä luultavasti löydä kameraa. Gigantissa ja cdonissa myydään brändittömiä kiinakameroita alle 150€, jotka "väitetysti" täyttävät muut kriteerit paitsi käyttökielen. Jos käytetty ei kelpaa niin sitten joudut korottamaan budjettia reippaasti että löydät kaikilta osin sopivan kameran.

Olen, muttei tuolla hinnalla oikein mitään järkevää löydy.
Se on varmaankin uskottava, että tänä päivänä halpa digikamera välttävillä ominaisuuksilla on sieltä 400-500 eurosta ylöspäin.
Käytettynä toki halvemmalla.

Olen, muttei tuolla hinnalla oikein mitään järkevää löydy.
Se on varmaankin uskottava, että tänä päivänä halpa digikamera välttävillä ominaisuuksilla on sieltä 400-500 eurosta ylöspäin.
Käytettynä toki halvemmalla.
Kamerastoresta olen itsekin ostanut käytettynä kameroita ja objektiiveja. Varmasti tuolla 150€ budjetillakin sieltä löytää ihan hyväkuntoisia spekseihin sopivia digipokkareita. Jos muutenkin on ensimmäinen kamera haussa, niin ehkä tuollainen käytetty on hyvä kokeilla, että kuinka siitä kuvaamisesta kiinnostuu ja sitten harrastuksen edetessä ostaa parempia vehkeitä.

Kamerastoresta olen itsekin ostanut käytettynä kameroita ja objektiiveja. Varmasti tuolla 150€ budjetillakin sieltä löytää ihan hyväkuntoisia spekseihin sopivia digipokkareita. Jos muutenkin on ensimmäinen kamera haussa, niin ehkä tuollainen käytetty on hyvä kokeilla, että kuinka siitä kuvaamisesta kiinnostuu ja sitten harrastuksen edetessä ostaa parempia vehkeitä.

Taitaa olla ainakin kolmas digikamera tulossa...
Täytyy perehtyä tuon liikkeen tarjontaan.

Edit, kenties joku Ixus 140 voisi olla käytettynä n. 200 euroon järkevä.

Viimeksi muokattu:
Ystäväni tykkää kovasti Panasonic Lumix DMC-XS1 minikamerasta. Onhan mallilla jo ikää, mutta on kokolailla pienin ja kaunein pokkari mitä on valmistettu.
Tällaisia ei enää tehdä.

Statistiikka

Viestiketjuista
264 194
Jäsenet
75 396
Uusin jäsen
Kananlento

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom