Palit dual 1060 outo ääni.

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
49
Sain tiistaina koko uuden koneen jossa on kyseinen palit 1060 dual kortti. Kortista kuuluu outo sirinä kun pelaa, jne on loadi kortilla. Heti kun ei ole loaddi niin ääni katoaa. Tuulettesta ei ääni kuulu, koska olen xoc:lla laitoin 100% tuulettimet ja ei ääni kuulunut. Onko huolestumisen aihetta kun kortti toimii täydellisesti, ja lämmötkin pysyy esim. overwatchsissa alta 80c? Itsellä mielessä että on vain coil whineä, mutta ajattelin kysyä.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
53
Perus coil whine siellä vaikuttaisi noilla puheilla kitisevän (googlella lisätietoa oireesta). Perinteisesti tuota ilmenee esimerkiksi silloin, kun kortti puskee suuria määriä ylimääräisiä frameja peleissä (puhutaan siis sadoista tai tuhansista esimerkiksi menuissa). Ei vaikuta mihinkään muuten, kuin että ärsyttävä äänihän se on. Ei siis kuitenkaan syytä huolestua, että joku on hajoamassa. Ääni saattaa vähentyä käytön myötä, tai saattaa olla vähentymättä. Sille ei juuri mitään mahda tehdä, jos kyseisellä "ominaisuudella" varustettu kortti on sattunut kohdille. RMA vetämään jos on sietämätön ääni, valmistajasta riippuen joko hyväksyvät tai eivät.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
49
Perus coil whine siellä vaikuttaisi noilla puheilla kitisevän (googlella lisätietoa oireesta). Perinteisesti tuota ilmenee esimerkiksi silloin, kun kortti puskee suuria määriä ylimääräisiä frameja peleissä (puhutaan siis sadoista tai tuhansista esimerkiksi menuissa). Ei vaikuta mihinkään muuten, kuin että ärsyttävä äänihän se on. Ei siis kuitenkaan syytä huolestua, että joku on hajoamassa. Ääni saattaa vähentyä käytön myötä, tai saattaa olla vähentymättä. Sille ei juuri mitään mahda tehdä, jos kyseisellä "ominaisuudella" varustettu kortti on sattunut kohdille. RMA vetämään jos on sietämätön ääni, valmistajasta riippuen joko hyväksyvät tai eivät.
onneks ei tuo kuulukkeitten läpi kuulu tuo ääni. Noh pitää katella, ja kyllä kuuluu ääni kun esim overwatchissa ja mafiassa on kaikki texture filtterit jne täysillä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
49
Tainnu tulla vaan maanantai versio minulle, kun kun kaverin identtisestä kortista ei sitä coil whineö kuulu. :/
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
429
Tainnu tulla vaan maanantai versio minulle, kun kun kaverin identtisestä kortista ei sitä coil whineö kuulu. :/
Lyö v synkki päälle tai rajoita sitä sen mukaan mikä on mielyttävä fps. ei ehkä lopu, mutta vähemee huomattavasti/ tottuu tasaiseen ääneen.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
218
Itellä oli alussa noin pari viikko tuollaista sirinää ihan Nvidian 1080 kortissa, mutta on nyt loppunut.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
671
Tainnu tulla vaan maanantai versio minulle, kun kun kaverin identtisestä kortista ei sitä coil whineö kuulu. :/
Jossakin toisessa emo+poweri kombinaatiossa tämä sinunkin korttisi saattaisi olla hiljaisempi. Kannattaa tosin odotella jokunen viikko, nämä suhinat saattaa loppua omia aikojaan. Itselläkin meni gigabyten 1080 vaihtoon suhinoiden takia. Vaihdettukin kortti hivenen inisee, mutta ei kuulu enää kotelon sisältä ulos, siinä missä ensimmäinen yksilö kuului selkeästi vielä muutaman metrin päähän.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
49
Itsellä poweri sirisee, vanhalla R9 290 kortilla ei läheskään yhtä paljoa mitä nykysellä GTX780Ti:llä. Eipä toi pelatessa haittaa kun heinäsirkkaparvi ei kuulu kuulokkeiden yli. :D
Sama vanha gtx 650 ei pitänyt mitään sirinää, oli kyllä muuten äänekäs :D
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
31
Mulla tekee tätä aivan samaa Asuksen 1060 6GB dual oc. V-sync ei auta, vaan ääni tuntuu pysyvän samana frameratesta riippumatta. Tuulettimen rpm tai lämpö ei myöskään vaikuta, vaan ainoastaan gpu load. Onneksi ääni on rasituksessakin kuitenkin sen verran maltillinen, ettei se kuulu kuulokkeiden läpi. Fractal design define r4 vaimennusten läpi se kuitenkin kuuluu, mutta kyllä tuon kanssa onneksi tulee aivan hyvin toimeen. Ensimmäisellä kerralla kuitenkin säikäytti kun tuon äänen huomasin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
49
Mulla tekee tätä aivan samaa Asuksen 1060 6GB dual oc. V-sync ei auta, vaan ääni tuntuu pysyvän samana frameratesta riippumatta. Tuulettimen rpm tai lämpö ei myöskään vaikuta, vaan ainoastaan gpu load. Onneksi ääni on rasituksessakin kuitenkin sen verran maltillinen, ettei se kuulu kuulokkeiden läpi. Fractal design define r4 vaimennusten läpi se kuitenkin kuuluu, mutta kyllä tuon kanssa onneksi tulee aivan hyvin toimeen. Ensimmäisellä kerralla kuitenkin säikäytti kun tuon äänen huomasin.
ihan samat oireet ku mullakin. Onko kuin kauan ollu sul kortti?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 746
Viestejä
4 191 007
Jäsenet
70 785
Uusin jäsen
henkkalu

Hinta.fi

Ylös Bottom