Iltapuhteena laitoin tulille useampiakin vanhan muron yleisiä "Hyvä laite tuotekategoriassa X?" -ketjuja joita tulee enemmän tai vähemmän aktiivisesti seurattua.
Jaahans, tarkoitus oli pelkästään hyvä, mutta tästä tulikin sitten valitusta ja epäsuora vinkki ketjujen poistamisesta kokonaan. Historian kaivamisen helpottamiseksi laitoin aloituksiin viittauksen muroon, mutta ei ollut hyvä se, eikä ilmeisesti ollut hyvä sekään, että ylipäätään tein ne ketjut.
Sanonta "This is why we can't have any nice things" tuli väkisinkin mieleen.
Ei millään pahalla, mutta en oikein ymmärrä näitä sun aloituksia. Linkkaat ensimmäisenä vanhalle palstalle. Jossain vaiheessa tänne alkaa tulla uusia käyttäjiä/uutta sukupolvea googlen kautta, ja ensimäisenä ne päätyvät kilpailevalle foorumille. Miten olisi pieni yhteenveto muutamasta hyvästä ratista. Tämä siis vain minun mielipiteeni. Modet saa poistaa/ viestin, jos tämä sopii paremmin jonnekin muualle
Ne linkit olivat niissä (huom. olivat, nyt ne on poistettu) ihan sitä varten, että kirjoittajien olisi ollut helpompi kaivaa vanhasta historiasta jotain aiheeseen liittyviä kommentteja jos on tarvetta. En tiedä oletko seurannut noita kyseisiä ketjuja murossa, mutta niissä kaikissa on kuitenkin keskusteltu aktiivisesti samoista aiheista ties kuinka pitkään ja tuhansien viestien verran, myös minun toimesta. En minä ihan randomilla valinnut niitä ketjuja.
Aloitukset niistä tein tänne sitä varten, että kynnys jatkaa keskustelua olisi alhaisempi (ja jotta alueilla olisi muutakin kuin räbäkamaa) ja useimpiin niistä alkoikin tulemaan keskustelua saman tien. Muroon linkkaaminen oli kieltämättä vähän harmaalla alueella tämän kilpailuasetelman vuoksi, mutta mielestäni se oli silti tässä vaiheessa parempi kuin ei mitään, mutta selvästi olin väärässä. Tarkoitus oli tietenkin päivittää ja ylläpitää aloituksia jatkossa, mutta siitä olisi varmaan pitänyt mainita ketjussa erikseen.
Mitäs ihmettä, ei täällä ole mitenkään tarkoitus "jatkaa" mitään Muron viestiketjuja tai muutenkaan luomalla luoda samoja aiheita jos ei niistä ole itsellä keskusteltavaa.
Sanot mitä sanot, mutta sitähän se käytännössä kuitenkin on että murossa aloitettu keskustelu jatkuu täällä, varsinkin näin alkuvaiheessa kun täällä on käytännössä pelkästään sitä porukkaa joka murossa on aiemmin kirjoittanut. Jokaiseen aloittamaani ketjuun olen kirjoittanut murossa, joten en oikein ymmärrä tuota kommenttia ketjun luomisen tarpeettomuudesta "jos ei ole itsellä mitään keskusteltavaa". Se on totta, että niitä aloituksia en viilannut ketjujen luonnin yhteydessä täydellisiksi, kun oletin että sen ehtii tekemään myöhemminkin. Väärin meni, ei pitäisi olettaa mitään.
Mutta joo, linkit on nyt poistettu ja aloituksia on osittain muutettu muutenkin, joten jospa se siitä taas vähitellen.