Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TypoMiks tos lukee et 12. päivä vaikka on 13.?
Ehdottomasti käytävä kaikki vuoden tapahtumat tänään läpi.
Semmonen kevyt kuuden tunnin striimi?
Sampsan kamerasta en osaa sanoa, muuta kuin että ainakin välillä siellä on ollut Panasonicin GX80 -järkkäri käytössä. Itselle vaihtui juuri kuukausi sitten uusi Logitech C920, joka vaikuttaisi olevan jostain syystä varsin herkkä dynamiikan suhteen, vaikka toinen kattovalo on vain puolisen metriä lähempänä kuin toinen ja yleisesti ottaen valaistus on täällä varsin tasaista ja ihan normaali toimistovalaistus. Kameran säädöillä en ole tuota onnistunut paikkaamaan, täytyy vielä koittaa jos tuota saisi jotenkin kohtuuvaivalla viilailtua.Onko tuo Sampsan pehmeä kuva nyt pysyvä juttu? Vaihtuiko kamera johonkin 640x480 kameraan vai miksi se on tuollainen? Juhalla oli "hiukan" liikaa valoa ja kuva paloi puhki.
Mutta ei kai noita kuvan takia katsota...?
Eikös tuolla ollut nytkin juttua iPhone 9 renderöinneistä? Mitä itse olen seurannut, niin tasaiseen tahtiin on käsitelty myös Appöen juttuja.Hienosti aloitettu vuosi 2020 podcasteissa Applen laitteissa. Ei ollenkaan. Hieman toivoisin muistamista
Taisi tarkoittaa että viikkokatsauksia ei ole tämän vuoden puolella ladattu iTunesiinEikös tuolla ollut nytkin juttua iPhone 9 renderöinneistä? Mitä itse olen seurannut, niin tasaiseen tahtiin on käsitelty myös Appöen juttuja.
Eikös tuolla ollut nytkin juttua iPhone 9 renderöinneistä? Mitä itse olen seurannut, niin tasaiseen tahtiin on käsitelty myös Appöen juttuja.
Vuoden 2020 ensimmäiset podcastit nyt upittu iTunesiin ja Spotifyhin.
Ensisijainen paikka näille on tosiaan Youtube, jossa podcastia katsellaan / kuunnellaan 3000-4000 kertaa kun sitten taas iTunes/Spotify kerää vain pari sataa kuuntelua per jakso. Pyritään parempaan aikatauluun, mutta Youtube on se ensisijainen paikka ja loput bonusta.
Itse kuuntelen iTunesista samalla kun teen töitä. Hyvää kuunnteltavaa vkl öinä kun radiolähetyksiä ole esimerkiksi la-su yönä. (Supla Korporaatio/Aamulypsy)Itsellä lähinnä tulee Spotifystä kuunneltua, sillä kuuntelen näitä työmatkoilla autossa
Joo tänään alkaa kolmelta sharp, kun Pori ei ole mukana tuuhioimassa. Jos vaikka äänetkin saataisiin tällä kertaa laakista kuntoonTänäänkö oli luvattu aloittaa minuutilleen klo 15:00?
Ei vaan Sampsa on laittanu ne ja viimeviikolla hällä oli tekninen kaaos ja tällä viikolla Sampsa ei ollut mukana.Onko foorumi-ilmoitukset streamin alkamisesta otettu pois käytöstä kun ei oo enää vähään aikaan niitä näkyny?
Just näin. Kyllä on yleisesti tarkoitus aina laittaa foorumi-ilmoitus.Ei vaan Sampsa on laittanu ne ja viimeviikolla hällä oli tekninen kaaos ja tällä viikolla Sampsa ei ollut mukana.
Mehari, Kaotik ja Uotila uutena kasvona lauteille.Tänään jää viikkokatsaus väliin - meikäläinen työmatkalla, Sampsalla kiireitä foorumipäivityksen ja Threadripper-artikkelin kanssa.
Sampsa ruoskii meharia tekemään foorumipuolen kuntoon samalla ku ite kattelee kun tripperi pakkaa testivideota joten jää vain kaotik ja uotila. Siinähän olisi rauta ja mobiili-ihminen niin pari ois ihan kelpo.Mehari, Kaotik ja Uotila uutena kasvona lauteille.
Mun puolesta pojat saa vetää jos saavat laitettua striimin tulilleMehari, Kaotik ja Uotila uutena kasvona lauteille.
Kyllä se nyt taitaa jäädä väliin kun Mehari kieltäytyi eikä meillä muilla ole mitään valmiina että voisi hostata striimiä.Juu vetää vaikka vapaamuotosen viikkokatsauksen. Muutenhan tässä menee elämänrytmi aivan sekasin jos ei viikkokatsausta tule.
Itse katson aika usein seuraavana aamuna kahvikupposen ääressä tämän jos perjantai iltana ei ehdi. Omaan makuun sellainen 2 tunnin setti per viikko ois kiva.Itse katsoisin noita livelähetykset heti kun alkavat, mikäli olisivat vähän lyhyempiä kestoltaan. Toki ymmärrän lähetyksen tarkoituksen; rentoa keskustelua, mutta yli tunti on kyllä paljon aikaa. Tämän vuoksi joudun katsoa lähetykset jälkikäteen kelaimelalla ja skippailemalla omaan tahtiin. Tunnen myöskin muita henkilöitä, joilla ei yksinkertaisesti vain ole aikaa katsoa niitä livenä... ☹
Mitä ongelmia youtubessaa on mitä twitchissä ei ole? Youtuben liven aloitus sekoilee välillä mutta twitchin streami katkoo (sivun refresh korjaa) ja chatti jumiutuu välillä. Myös jos päivität sivun niin koko chatti tyhjenee.Youtubessa on aina välillä ongelmia. Olisiko mahdollista tehdä striimausta youtubeen ja twitchiin? Tällä kertaa restreaming palvelua. Sen voisi toteuttaa esim niin että striimauskoneelta se lähtettäisiin esim hdmi jakajan kautta kahdelle koneelle jotka lähettäisi sen youtubeen ja twitchiin. Mikäli io-techillä on riittävän nopea netti niin tämä onnistuisi. Tämä oli vaan ehdotus mikäli youtubessa alkaa esiintymään enemmänkin ongelmia.
Mitä ongelmia youtubessaa on mitä twitchissä ei ole? Youtuben liven aloitus sekoilee välillä mutta twitchin streami katkoo (sivun refresh korjaa) ja chatti jumiutuu välillä. Myös jos päivität sivun niin koko chatti tyhjenee.
Lähetykset on tarkoitus lähtökohtaisesti pitää noin tunnissa, mutta lopulta riippuu aivan keskusteluaiheiden määrästä kuinka pitkään lähetys lopulta kestää. Esim. toissaviikolla oli kahden viikon jutut samassa lähetyksessä ja viime viikolla oli käsiteltävänä vielä jotain aiempien viikkojen juttuja plus julkaisuja oli tavallista enemmän, joten lähetyksen pituus meni yli tunnin.Itse katsoisin noita livelähetykset heti kun alkavat, mikäli olisivat vähän lyhyempiä kestoltaan. Toki ymmärrän lähetyksen tarkoituksen; rentoa keskustelua, mutta yli tunti on kyllä paljon aikaa. Tämän vuoksi joudun katsoa lähetykset jälkikäteen kelaimelalla ja skippailemalla omaan tahtiin. Tunnen myöskin muita henkilöitä, joilla ei yksinkertaisesti vain ole aikaa katsoa niitä livenä... ☹
Valitettavasti ei ole suunnitelmissa palata kahteen palveluun striimaamiseen ja YouTube vaikuttaisi nyt toimivan yhtä hyvin kuin Twitch aikanaan, joten senkään puolesta ei ole Twitchin käyttöön tarvetta (tai mieltä toteuttaa mitään monimutkaisia lisävirityksiä sen toteuttamiseksi). Syitä YouTuben valintaan kävinkin jo aiemmin läpi täällä.Youtubessa on aina välillä ongelmia. Olisiko mahdollista tehdä striimausta youtubeen ja twitchiin? Tällä kertaa restreaming palvelua. Sen voisi toteuttaa esim niin että striimauskoneelta se lähtettäisiin esim hdmi jakajan kautta kahdelle koneelle jotka lähettäisi sen youtubeen ja twitchiin. Mikäli io-techillä on riittävän nopea netti niin tämä onnistuisi. Tämä oli vaan ehdotus mikäli youtubessa alkaa esiintymään enemmänkin ongelmia.