Pakko avautua

Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
232
Pakko avautua tänään verkkokaupan toiminnasta.

Kirottu kuollut pikseli.

Ostin Htc viven käytettynä. Verkkokaupan valkoinen iso laatikko jossa viven laatikko oli sisällä pehmusteineen. Kun ensimmäistä kertaa avasin laatikon, tuntui että olisin ostanut ihan uuden tuotteen, sillä se oli niin täydellisessä kunnossa. Tehdasmuovit ja -suojat kaikessa, johdot kaikki nipuissa ihan kuin tehtaalta. Jopa ruuvit ja ruuviproput olivat käyttämättömät! Ensimmäistä kertaa olin erittäin tyytyväinen käytettyyn tuotteeseen.

Noh hetken aikaa pelattuani huomasin kyllä kuolleen pikselin vasemmassa linssissä (olen perfektionisti, huomaan asioita ja mua häiritsee asiat, mitä tavallisia ihmisiä ei häiritse :D) kuitenkin, myyjä väitti, että hänellä ei sitä kuollutta pikselia ollut hänen käytössään.
Kysyin verkkokaupan aspasta että meneekö tuote takuuseen, jos siinä on kuollut pikseli. He vastasivat että joo lähetä tänne vaan niin katsotaan. Ajattelin että parasta vaihtaa tuote uuteen niin saa paremman hinnan sitten kun myy jälkeenpäin (laitoin jo kerran fb ryhmään myyntiin mutta ostajia arvelutta mainitsemani kuollut pikseli. Päätin tehdä työtä käskystä ja lähetin asiakaspalautuksena viven verkkokaupan antamaan osoitteeseen. Pakkasin tuotteen juuri niin kuin se uutenakin olisi ollut. Tehdasmuoveja myöten.

Meni muistaakseni yli kuukauden kun tuote oli minulta pois. Parin viikon päästä he ottivat minuun yhteyttä ja sanoivat etteivät löydä kuollutta pikseliä. En tässä kohtaa enää muistanut kumpi linssi se oli, tottakai kerroin että se on justiinsa siinä väärässä linssissä, mainitsin kuitenkin etten enää muistanut varmaksi. Noh taas meni viikko ja sitten lähettivät sen minulle takaisin "aiheettomana palautuksena" kun eivät löytäneet mustaa pistettä laseista. He kertoivat että jos jatkossa tulee ongelmia niin minun pitäisi ottaa yhteyttä suoraan valmistajaan. Tässä kohtaa jo alkoi vähän kiehumaan, mutta kun hain paketin niin sitten alkoikin hermostuttamaan enemmän...

Paketti tuli ensinnäkin sellaisenaan, ilman ulkoista pakettia jonka minä olin heillä lähettänyt. Luulisi että olisi edes samana pakettina takaisin lähettänyt?! Minusta tämä on erittäin epäammattimaista. Minusta ei ole kiva että kaikki näkevät paketin sisällön. (Ei koskaan tiedä jos vaikka paketti häviää matkalla) Ei jimssissäkään koskaan lähetetä paketteja sellaisenaan, poikkeuksena kotelot. Tuotteen paketin kuntohan jo kertoo ensimmäisenä sen käyttäjästä, että miten sitä on säilytetty (jälleenmyyntiä ajatellin).
Tuotteen paketti oli siis saanut huomattavaa kulumaa plus teipit ja postin tarrat jotka yritin repiä irti ilman että jäisi jälkiä. Teipit lähti nätisti irti mutta postin tarrat, jäljethän niistä jää. Sitten kun saan avattua paketin.... lasit eivät ole siinä pussissa jossa sen pitäisi olla, vastaanottimissa ei ole enää muoveja päällä, laturit tungettu alle sotkuun vaikka ne olin niputtanut nätisti. Linssien suojana on yksinkertainen paperi, ja sekin on revitty kahteen osaan!
WhatsApp Image 2017-03-03 at 16.56.50.jpeg WhatsApp Image 2017-03-03 at 19.25.42.jpeg

Ennen kuin joku alkaa mutisemaan että ne on vaan tehdasmuoveja, niin muistakaa nyt että niillä on tärkeä tekijä jälleenmyynnissä (ja pakkomielteessä) ja en edes saanut lasien ongelmaa korjattua. Mitä saan takaisin? Samat lasit takasin "aiheettomana lähetyksenä" sotkuisessa ja kuluneessa paketissa, mikä kyllä harmittaisi ketä tahansa, vaikka kuulostaa vähältä "se on vain paketointi".

En ole ikinä Verkkokaupasta mitään ostanut, enkä kyllä tule ostamaankaan tämän kokemuksen ansiosta.

Mitäs sitten seuraavaksi? Yhteyttä HTC:hen laseista? Minulla on edelleen se kirottu kuollut pikseli niissä jotka ois kiva saada takuuseen!

Edit:
En oikeen löytänyt oikeaa kategoriaa tälle jutulle, mutta tarkotus oli laittaa se tuonne "muut pc-komponentit ja oheislaitteet" -palstalle.

Jäi vielä mainitsematta että ihmettelen etteivät laittaneet minua maksamaan palautustakin...
Otan myös nyt yhteyttä HTC:hen ja katsotaan mitä he sanovat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.02.2017
Viestejä
91
Verkkokauppa on aina minusta toiminut erittäin holtittomasti nuitten huoltojen tai takuiden suhteen. Itsellä on kolme tai neljä kertaa pitänyt laittaa tuote joko palautukseen tai huoltoon, ja joka kerta on jäänyt suoraan sanottuna paskan maku suuhun.

Ensimmäisen kerran ajattelin laittaa joskus taannoin ostamani hiiren takuuseen, kun tuntui että kursori pomppii välissä ylimääräisiä loikkia pelatessa. Tottakai erittäin vaikeasti diagnosoitava vika, mutta kuitenkin sen sain itse varttiin pariinkin otteeseen pomppimaan. Postin kautta laitoin hiiren omassa alkuperäisessä paketissa menemään (silloin en ollut vielä tarkka paketoinnin sun muun suhteen, jos jotain ostan). Hiiri oli hieman yli viikon siellä ja sitten tulee viesti, ettei vikaa ole ja laite palautetaan "aiheettomana". Vika jatkui tämänkin jälkeen.

Toinen kerta oli, kun ostamassani GTX 970 oli aivan järjettömän kova coil whine. En nyt puhu mistään 10cm päästä kuuluvaa vikinää, jonka erottaa vain kun mitään muuta melua ei ole. Siis, itselläni oli siihen aikaan kotelossa kolme tuuletinta, jotka kaikki puhalsivat keskivertonopeudella kokoajan. Kotelon kylki oli kiinni ja silti tämän vinkumisen kuuli pelatessa. Laitoin takuuhuoltoon alkup. paketissa (ja tässä vaiheessa osasin jo pidättää kaikki alkuperäinen tallessa paketista ohjekirjoihin yms.) ja näytönohjain oli suunnilleen kaksi viikkoa paikan päällä kunnes tuli viesti sähköpostiin. Coilwhineä ei ole, ja olivat listanneet jopa rasitustestien pituudet (olivat luokkaa 1h yhtä peliä, 1h toista peliä ja 5h benchmarkia) eikä huomattavaa vinguntaa olleet kuulleet. Takasin tuli "aiheettomana", lähettivät pelkästään omassa näyttiksen paketissa johon liimattu kaikki postin tarralaput ja paketista puuttui jopa valmistajan lappusia sekä adapteri.

Toiset kaksi kertaa ovat menneet palautukseen, mutta kummallakin kertaa meni parikin soittoa paikan päälle että tapaukset eteni. Kummatkin tuotteet olivat n. kaksi viikkoa siellä ennenkuin soitin ja kyselin onko asia edennyt. Sitten vasta tulikin viestiä että menee palautukseen ja rahat laitetaan takaisin Verkkokauppa.comin sivuille. Sekin minusta on väärin, että rahoja ei saa takaisin, vaan rahat laitetaan Verkkokauppa.comin ASIAKASTILILLE. Rahat kuitenkin on laitettava kyseiseen liikkeeseen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
79
Tuolta asiakas tililtä saa siirrettyä omalle tilille rahat, eli ei ole pakko käyttää vk:ssa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 106
Ei ole itselläkään kuin huonoja kokemuksia verkkokaupan takuun kanssa. Suoraan hajalla ollut uusi näytönohjain, jonka kanssa sai vääntää monta kk, että sai uuden yms yms. Jos ei kaveri olisi tuolla töissä, niin ei kyllä tulisi koskaan asioitua kyseisessä puljussa :bored:
 
Liittynyt
19.04.2017
Viestejä
1
Itellä on kanssa ollut ongelmia VK:n takuiden kanssa. Sen takia onkin vähän alkanut välttämään niiltä ostoa, jos kyseessä on vähänkään kalliimpi tuote. Halvempia hankin kyllä vielä.
 
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
99
Ei sinänsä liity palautuksiin, mutta yleiseen ilmapiiriin kyseisessä puljussa:
Kävin jonkun aikaa takaperin kysymässä tyhjää emolevylaatikkoa VK:n huollosta ja sainkin sellaisen. Menin se kainalossa liikkeeseen ostamaan muita pieniä härpäkkeitä ja ovella vartija moikkaa kuten muitakin.

Sitten parin minuutin päästä, kun tutkailen emolevyyn lisäjohtoja niin vartija tulee sellainen melko syyttävä ilme/äänensävy päällä kyselemään, että mikäs homma tuo laatikko. Selitän asian hänelle, mutta siltikään olemus ei muutu ja käskee laittamaan piiloon. No mulla ei ollut mitään mihin sen laitan ja tuskin se paremmalta paidan sisässä näyttäisi :D.

Tämän jälkeen vartija jää oikeasti vakoilemaan mua, kun kuljen eri hyllyillä ja se on aina "sattumalta" juuri samassa paikassa/lähistöllä.

No kassan ihmiseltä sain sentään normaalia palvelua, kun ostin ostokseni ja selitin laatikon tarinan ja tietysti annoin hänelle tarkastettavaksi.

Jäi muuten aika rikollinen olo itselle ja en ole edes mikään narkkarin tms. näköinen!

P.S. Ja eihän VK sinänsä ole syyllinen kokemukseeni, mutta aika tiukkaa valvontaa!
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 655
Ei sinänsä liity palautuksiin, mutta yleiseen ilmapiiriin kyseisessä puljussa:
Kävin jonkun aikaa takaperin kysymässä tyhjää emolevylaatikkoa VK:n huollosta ja sainkin sellaisen. Menin se kainalossa liikkeeseen ostamaan muita pieniä härpäkkeitä ja ovella vartija moikkaa kuten muitakin.

Sitten parin minuutin päästä, kun tutkailen emolevyyn lisäjohtoja niin vartija tulee sellainen melko syyttävä ilme/äänensävy päällä kyselemään, että mikäs homma tuo laatikko. Selitän asian hänelle, mutta siltikään olemus ei muutu ja käskee laittamaan piiloon. No mulla ei ollut mitään mihin sen laitan ja tuskin se paremmalta paidan sisässä näyttäisi :D.

Tämän jälkeen vartija jää oikeasti vakoilemaan mua, kun kuljen eri hyllyillä ja se on aina "sattumalta" juuri samassa paikassa/lähistöllä.

No kassan ihmiseltä sain sentään normaalia palvelua, kun ostin ostokseni ja selitin laatikon tarinan ja tietysti annoin hänelle tarkastettavaksi.

Jäi muuten aika rikollinen olo itselle ja en ole edes mikään narkkarin tms. näköinen!

P.S. Ja eihän VK sinänsä ole syyllinen kokemukseeni, mutta aika tiukkaa valvontaa!
Noh, itse kuullut kauhutarinoita siitä että jos hyllyllä on esillä näyttispaketteja niin ne yritetään keinolla millä hyvänsä varastaa. Kuulemma ne pakettien varashälyttimet ovat usein veren tahrimia kun epätoivoiset ovat käsin väkipakolla yrittäneet ne paketista repiä irti. :facepalm:

Eli itse ymmärrän vartijoiden stalkkaamisen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 283
Otsikko voisi olla jotain tyyliin: Verkkokauppa.comin palautuskokemukset.

Ei kyllä kauhean hyvältä kuulosta nuo muiden kokemukset, itse ei ole onneksi tarvinnut asioida verkkokauppa.comin palautuksen kanssa. Cdonista voisi sanoa sen verran, että on vielä hitaampi kuin verkkis.

Tuosta vartijoiden stalkkaamisesta on kyllä kokemusta, mutta pidän sitä itse huvittavana jos huomaan saman vartijan melkein joka käytävällä kyttäämässä. Kerran penskana tuli johonkin ikivihreään nokiaan ostettua kännykänkuoret paikallisesta puhelinliikkeestä, olisinko ollut 12-13 vuotias. Tämän jälkeen kävin kaverin kanssa cittarissa ja jäätiin peliautomaattien viereen vaihtamaan näitä puhelimen kuoria. Vartija tuli ja pyysi mukaansa valvontahuoneeseen ja alkoi heti uhkaavasti väittämään että olen varastanut nämä kuoret kaupasta, uhkaili poliiseilla ym. Selitykset ei tietenkään kelvanneet, kuittia en ollut ottanut ja tätä kesti varmaan vartti kunnes joku oli tarkastanut ettei kyseisiä puhelimenkuoria edes myyty tässä kaupassa. Pienet pahoittelut ja itku silmissä ulos kaupasta. Työtäänhän ne vartijat tekevät, mutta joskus niilläkin ampuu yli.
 
Liittynyt
01.05.2017
Viestejä
71
Heh, tulipa tästä ketjusta mieleen kun ostin verkkokauppa.comista vuonna 2004 Nexus Silent Power NX-3500 Special Edition 350W ATX:n, toi oli koneessa muutaman päivän ku rupesin ihmetteleen nukkumaan mennessä että mistä tuommonen palavan/sulaneen muovin käry tulee, no onneksi en ruvennut nukkumaan vaan nousin asiaa selvittämään ja haju tuntui voimistuvan kun lähestyin tietokonetta joka oli päällä, kumarruin haistelemaan koteloa lähemmin pöydän alle niin huomasin että virtalähteen takatuulettimen raosta puski selvästi havaittava savuvana, äkkiä virta pois. No uteliaana tietenkin virtalähteen irroitettuani avasin sen ja katsoin mikä siellä oli kärynnyt, sen jälkeen kun koitin sitä palauttaa takuuseen niin totesivat vaan että oot avannu tämän että ei mene takuuseen, ei auttanu selitykset, no oma mokahan tuo avaaminen oli sen myönnän, mutta jotenkin tuntui että eivät uskoneet että se olisi itsestään voinut alkaa kärytä ja se tuossa alkoi hieman vituttaa kun mietin että mitäs jos olisin menny nukkumaan niin tuosta olis tulipalo voinu syttyä ihan oikeasti. No oli viimeinen Nexuksen PSU joka tähän talouteen tuli, sen verran opin :)
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 474
Oma kokemukseni Verkkokaupan takuusta/palautuksesta on hyvin vaihteleva, mutta ei erityisen positiivinen. Joka kerta olen tehnyt palautuksen paikanpäällä, jotta vian saa selitettyä ja vaikka tarkistettua läsnäollessani, eikä tule juurikin valitusta mistään aiheettomasta palautuksesta.

Ensimmäisellä kerralla jouduin palauttamaan hiiren, joka 3kk jälkeen rupesin satunnaisesti droppaamaan vasenta klikkausta. Ehkä joka kolmas klikkaus unohtui. Palautin, sain mukisematta uuden samanlaisen tilalle. Jälleen kului 5-6kk, ja sama vika ilmestyi tähän uuteen. Tässä kohtaa googlasin että tyyppivika kyseisessä hiiressä. Palautin, olisivat iskeneet kolmannen kerran saman ongelmahiiren käteen, mutta koska mallin myynti oli onnekseni lopetettu, sain takaisin hiiren hinnan (lahjakorttina) ja uutta valitsemaan. Pääasiallisesti siis sujui, mutta tässä kohtaa olin tehnyt jo 2x ylimääräistä reissua verkkokauppaan, eikä mitään lämmintä kättä tai hyvitystä tästä ravaamisesta.

Toisella kerralla palautin näytön, jossa oli sekä valovuotoa, väriongelmia vasemmassa ja oikeassa reunassa, että särki silmiä katsella pidempään. Oletin, että tästäkin rahat saan takaisin hetkessä ja sillä selvä. Vaan ei, huollon mies kyllä sanoi että rahat tulee takaisin tilille palautuksena, mutta en saisi niitä heti, koska heidän pitää tarkistaa huollossa onko viat oikeasti totta, ja jos ei, niin menee asiakaspalautuksena. Molemmissa tapauksissa rahat saan takaisin, mutta en heti... mikä vähän kirpaisi kuukauden budjetissa kun piti samalla reissulla ostaa uutta tilalle. Jouduin täyttelemään lippulappusia, antamaan tilinumeroa ym. tästä palautuksesta. Loppujen lopuksi rahojen palautuksessa meni ~viikon, eikä minulle selvinnyt kumpana palautuksena tuote käsiteltiin.

Kolmannella kerralla jouduin vain päivien päästä palauttamaan sen tilalle ottamani näytön... joka vuoti taustavaloa reilusti joka suunnasta, alhaalta päin lähes puoleen näyttöön asti selvästi vaaleampana. Odotin jälleen jotain paperisotarumbaa, mutta tällä kertaa minulle eri henkilö sanoikin, että joo joo pistä tähän vaan, tarkistan vaan et johdot on mukana, ok iske kortti tähän lukijaan, niin rahat palautuvat tilille heti (tai normaalin pankkiajan kuluessa).

...loppujen lopuksi tämä palautus- ja vaihto kyllä on onnistunut joka kerta, mutta olen joutunut tekemään 4x ylimääräistä reissua verkkokauppaan ilman minkäänlaista hyvitystä tuhlaamastani ajasta, joutunut kahdesti vääntämään huollon kanssa ylimääräistä ja rahojen palautukset ovat olleet joka kerralla erilaiset: lahjakorttina, suoraan tilille nopeasti, tai tilille viiveellä.

-----

Toisen näyttöpalautuksen jälkeen yritin pyytää, voisinko ostaa saman tuotteen uudestaan, mutta tarkistaa kaupassa, että saan oikeasti tuotteen johon olen tyytyväinen: saisin siis myyjän kanssa avata tuotteen, liittää sen kiinni ja tutkia näytön kuolleiden pikselien tai eksessiivisen valovuodon varalta.

Tämä ei kuulemma onnistu missään nimessä, ja jos tuollaisen haluaisin tehdä, niin se onnistuu vain maksamalla tuote, menemällä näytön + oman läppärin kanssa aulaan testaamaan, ja sitten saman helvetin palautusrumban kautta takaisin jos en ole tyytyväinen.

...en lähtenyt näyttöbingoon enää kolmatta kertaa Verkkokaupan kautta. Toisaalta yritin myös parista nettikaupasta (mm. Jimmsiltä) kysyä samaa näytön "tarkistuspalvelua" edes yksin myyjän toimesta, jotta palautusrumbalta säästyttäisiin. Eivät suostuneet. Näinkö paljon noihin myytyihin näyttöihin luotetaan?
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 665
Isommissa putiikeissa tuo toiminta on vaan enempi kaavoihin kangistunutta.
Esim. vain pienissä firmoissa olen ns. vakio(tunnettuna) asiakkaana saanut pyydettyä "kun lain mukaan pitäisi saada uusi tuote takaisin jos teillä kestää.. ..tarvitsen tuotetta jatkuvasti" uuden vastaavan tai korvaavan tuotteen käyttöön siksi aikaa kun tekevät takuupalautusta.

Isoja liikkeitä ei todellakaan kiinnosta se 2 viikon maksimi aika tai se että jos kännykkä / tietokoneen osa tms. on asiakkaalle tärkeä päivittäin käytettävissä oleva tuote pitäisi korvaavaa tuotetta saada käyttöön.

Pienessä liikkeessä voit aina jututtaa omistajaa ja kysyä että onko asiakkaan tyytyväisyys se asia mikä on tärkeää ja pyytää edes halpaa näytönohjainta / kännykkää tms. lainaan siksi aikaa kun se alkuperäinen osa menee maahantuojalle (mikä helposti kestää päälle 2 viikkoa) ja saavat uutta tilalle.

Isossa firmassa yksi työntekijä ottaa tuotteen vastaan, toinen kantaa sen varastoon ja kolmas ehkä joskus kun ehtii kantaa sen pisteelle missä testaavat ensin toimiiko ja sitten jos vikaa ilmenee laittavat maahantuojalle eteenpäin.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 611
...en lähtenyt näyttöbingoon enää kolmatta kertaa Verkkokaupan kautta. Toisaalta yritin myös parista nettikaupasta (mm. Jimmsiltä) kysyä samaa näytön "tarkistuspalvelua" edes yksin myyjän toimesta, jotta palautusrumbalta säästyttäisiin. Eivät suostuneet. Näinkö paljon noihin myytyihin näyttöihin luotetaan?
Tietävät varsin hyvin, että näissä näytöissä näitä paneelivikoja on ja paljon, joten eivät halua, että puolet liikkeen paketeista on kohta "avattu, uutta vastaava" ja sen vuoksi alehinnalla.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 651
Viestejä
4 197 337
Jäsenet
70 761
Uusin jäsen
aksl

Hinta.fi

Ylös Bottom