Käsittääkseni tuo nro 16 oli just kulunut "loppuun", sehän ei liiku vaan on ruuvattu sinne pohjaan sellasella erikoistyökalulla (putki jossa knöölit sisäpinnalla että saa tuota tosta päältä pöyritettyä). E2-sheetillä on nro 39 "se säädin" johon tuo 17 (C2) ruui tulee kiinni, ja sen tiiviste 40, tuon 40:sen vaihdoin silloin samaan hyömyyn kun kaiken muunkin.Kuvasta osa nro 16 on ohikiertoventtiili ja sen tiiviste. Sulla on tod näk ollu myös sen yläpuolella olevassa säätimessä ne tiivisteet josta aiemmin juttelin.
Eli vannoisin että se oli tuo nro 16 jota 4kk metsästettiin viidakkorummun avulla.
Mä luulen että se ukko uusi nuokin lopulta kun sanoi että käytännössä ei jäänyt mitään vanhaa, samalla se vaihtoi ne mulle antamansa venat eli noi 27 (C2) ja 21 (D2) vielä vähän parempiin yksilöihin miljoonalaatikostaan. Näitä voi kuulemma testata pistämällä pöydälle ja vettä/viinaa siihen kuppiin päälle, vesi itsessään ei saisi vuotaa läpi lainkaan pitkähkönkään ajan kuluessa, mutta juoksevampi viina seos puolestaan mennee pikkuhiljaa kun antaa ajan kulua.Myös ton injektorin tiivisteet kannattaa uusia eli osa nro.31
Vissiin just esim. nuo 27 ja 22 (C2) ja 21 (D2) on sellaisia että niitä on vielä nykykoneissakin - tai ainakin noita on purettu vanhoista talteen riittivästi? Toisekseen tuskin tarttee enää korjata, ukko sanoi että hän melkein pystyy myöntämään oman lopunelinikänsä mittaisen takuun korjaukselleen .Tiedän millainen pumppu sinulla on. Pystyt tuon kuvan kanssa kyllä korjaamaan koneesi mutta tietysti ne osa nro:t voi olla erit tai jotku samoja. Ainakin noi kaks on samoja.
Nämä vaihdoin silloin heti kun sain ukolta käteen nipun osia, ei auttanut, eikä kuulemma "niin hirveästi vaikuta siihen että lähteekö tekeen ylipäänsä painetta elleivät ole täysin rikkinäisiä - lähinnä saadaanko 100% pihalle", vanhoja voi myös kuulemma vesihiomapaperillakin elvyttää eikä niistä käytännössä ainakaan huonompia saa, hyvällä hionnalla jopa parempia kuin uudet.Ja jos paineet ei nouse enää niin kuin ennen sulla on noi venttiilit kuluneet sen "hiekan" takia eli osa nro.27 sekä osa nro.22 (3+3)
Tyyppikilpi on "puhdas alumiinilätkä" eli kaikki tiedot on täysin hävinnyt siitä, ehkä jollain CSI:n happotekniikalla saisi jotain näkyviin . Alkuperäinen takuutodistus ja manuaali ei auttanut silloin mallinumeromysteerin ratkaisussa. Takuutodistuksessa typenä ja manuaalin kanneessa on 1.745-910.0 mutta sillä numerolla ei kuulemma tee mitään. Toisaalta tuskin CSI-tekniikaan tarvitsee ryhtyä sillä noita muita osia kuin tuota nro 16 ohivirtausventtiiliä tuntui suht. helposti löytyvän. Vika oli siis käsittääkseni lopulta se että tuolta vuosi vettä koko ajan takaisin tulopuolelle eikä kone koskaan päässyt ns. paineen tekomoodiin. Ennen lopullista hajoamista se nikotteli pari vuotta, mutta kun vuodessa pari kertaa veti silikonirasvat E2:sen 39&40 yhdistelmään niin auttoi huomattavasti, eikä tota nikottelua muutenkaan esiintynyt kuin foam lancen kanssa. Mutta sitten kun se levisi niin se meni tosiaan kerrasta ja se oli sitten siinä.Tod näk tosta sun koneesta on 1-3 eri tuotenumerolla olevaa. Noita on olemassa kahdella eri pumpulla. Sun tapauksessa tuotenumero löytyy tyyppikilvestä 8 ekaa numeroa. Jos eka on 0 ni sen jälkeiset numerot. esim. 14045300 eli 1.404-5.300. Se on se joka erottaa ne keskenään.
Kävinpä piruuttani katsomassa ja letku on tuosta "461LT-4" https://www.parker.com/literature/4480-P06 UK.pdf, samalla luin vähän lisää tuosta ja ehkä vähän joku vaatimattomampikin riittäisi kuin: EN857-2SC. Vissiin tarkoitettu teollisuuteen/raskaisiin ajoneuvoihin?Veikkaan että tiedän, koska voin syvällä rintaäänellä sanoa että 13v aikana tuli nähtyä melkeimpä kaikki letkut mitä voi olla. Ja en nyt puhu merkkien omista letkuista. Virityksiä on monenlaisia.