Pääkaupunkiseudun maa-alasta on rakennusten alla vain viisi prosenttia

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 263
Suohan on arvokasta luontoympäristöä? Helsingillä varsinkin ei ole yhtään varaa hävittää soita jos se haluaa pitää yllä jotain luonnon monimuotoisuutta Helsingin alueella.
Onneksi jostain syystä Vihreätkin haluavat tätä hanketta. Niin toivottavasti ei löyty sitä erikoissammakkoa, jonka takia kaikki on keskeytettävä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
Onhan siellä suolla ympäristömyrkkyjäkin, joten joutuvat kuljettamaan paljon poistettua jätemaata pois ja tuomaan puhtaampaa takaisin.
 
Liittynyt
16.08.2018
Viestejä
1 458
Miksi ne 20k ihmistä pitää saada juuri tuohon kentälle, kun kuvan perusteella ympärillä on vaan kaikenlaista peltoa ja matalaa hökkeliä?

Eihän tuolla samalla rakennustiheydellä tuohon kentän alueelle mahdu edes yhtä tuhatta ihmistä.
Tuostakin kuvasta näkee todella, että sitä joutomaata piisaa vaikka kuinka paljon. Tattarisuota kun vähän tiivistää ja ottaa nuo metsät käyttöön, niin siihen saa ne 20000 jos halutaan. Ja näitä puskia riittää joka puolella, ei niitä taloja ole välttämätöntä laittaa siihen kiitoradalle.

Ongelma on oikeasti siinä, että ne tilkkumaat omistaa joku muu (useampi pienempi taho), ja tässä lentoaseman ceississä hillot menee sopivasti oikeille tahoille. Lisäksi isot grynderit haluavat vain selkeitä isompia kohteita, joita markkinoivat monopolina tai oligopolina kimpassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
153
Eniten Malmin kenttää vastustavat kauempana asuvat. Olen itse asunut Malmin kentän lähellä jo 30 vuotta, eikä se lentotoiminta ole minua mitenkään haitannut. Ihmettelen suuresti ihmisiä jotka näkevät Malmin ainoana helpoimmin rakennettavana kohteena.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 389
Ai ihan vain viisi prosenttia? Miksi ihmeessä Suomeen pitäisi rakentaa vielä tuotakin tiheämmin? Onko täältä maanpinta loppumassa? Sairasta. Montako kymmentä miljoonaa tänne halutaan asuttaa paskomaan?

Jos tosiaan ilmailu olisi jotain turhaa ja pinnallista eliitin puuhaa, sen hävittämisestä ei saisi edes keskustella vakavasti otettavissa medioissa.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 022
Hyvä että rakentavat, en kuitenkaan ole vielä ymmärtänyt että miksi just Malmi. Kaiken maailman myrkyt maassa ja suota koko paska. Tilaa riittäisi Helsingissa muuallakin esim. Viikki, Kontulan ja Malmin välissä, Tuomarinkylä, Kellarinmäki, Paloheinä ja oma suosikki herrojen golfkenttä Talissa.
 
Liittynyt
19.08.2018
Viestejä
743
Talin golfkenttä on tulva-aluetta eli osa siitä on no go. Viikintien eteläpuoli myös (+ luonnonsuojelu-alue).
Kontulan ja Malmin välissä on puolestaan mm. vanha kaatopaikka.
 

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 709
Talin golfkenttä on tulva-aluetta eli osa siitä on no go.
Talissa korkeimman tulvariskin alue on Mesenaatintien ympäristö joka on jo itse asiassa rakennettu. Golf-kenttä on vain osin matalan riskin aluetta ja suurimmaksi osaksi ei ollenkaan.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Eniten Malmin kenttää vastustavat kauempana asuvat. Olen itse asunut Malmin kentän lähellä jo 30 vuotta, eikä se lentotoiminta ole minua mitenkään haitannut. Ihmettelen suuresti ihmisiä jotka näkevät Malmin ainoana helpoimmin rakennettavana kohteena.
Eihän se ole ainoa kohde :facepalm:. Tuosta kulkee vielä rata vierestä.
 
Liittynyt
19.08.2018
Viestejä
743
Talissa korkeimman tulvariskin alue on Mesenaatintien ympäristö joka on jo itse asiassa rakennettu. Golf-kenttä on vain osin matalan riskin aluetta ja suurimmaksi osaksi ei ollenkaan.
Okei, kiitos tarkennuksesta. Mutta ei ne yleensä huvikseen pidä tontteja "jättömaana", jos siihen voidaan jotain rakentaa. Viikintien eteläpuoli tai Santahamina on ilmeisimpiä esimerkejä tästä, kaupunki varmasti mielellään gryndaisi ne täyteen, mutta "syistä" se ei nyt vaan voi.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 087
Malmin kulttuuriarvot on tärkeät ja niiden säilyminen edellyttää lentotoimintaa.
Malmin lentoasema – tämän päivän puukaupunki
"Jos ilmailu vaihtuu asumiseen, ei ominaispiirteiden turvaaminen toteudu"

Vaikutus on samaa luokkaa kun vanhat talot jyrättäisiin uusien tieltä jotta saataisiin korkeita taloja keskustaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 471
Viestejä
4 234 250
Jäsenet
71 222
Uusin jäsen
Jore79

Hinta.fi

Ylös Bottom