Pääkaupunkiseudun maa-alasta on rakennusten alla vain viisi prosenttia

Suohan on arvokasta luontoympäristöä? Helsingillä varsinkin ei ole yhtään varaa hävittää soita jos se haluaa pitää yllä jotain luonnon monimuotoisuutta Helsingin alueella.

Onneksi jostain syystä Vihreätkin haluavat tätä hanketta. Niin toivottavasti ei löyty sitä erikoissammakkoa, jonka takia kaikki on keskeytettävä.
 
Onhan siellä suolla ympäristömyrkkyjäkin, joten joutuvat kuljettamaan paljon poistettua jätemaata pois ja tuomaan puhtaampaa takaisin.
 
Miksi ne 20k ihmistä pitää saada juuri tuohon kentälle, kun kuvan perusteella ympärillä on vaan kaikenlaista peltoa ja matalaa hökkeliä?

Eihän tuolla samalla rakennustiheydellä tuohon kentän alueelle mahdu edes yhtä tuhatta ihmistä.
Tuostakin kuvasta näkee todella, että sitä joutomaata piisaa vaikka kuinka paljon. Tattarisuota kun vähän tiivistää ja ottaa nuo metsät käyttöön, niin siihen saa ne 20000 jos halutaan. Ja näitä puskia riittää joka puolella, ei niitä taloja ole välttämätöntä laittaa siihen kiitoradalle.

Ongelma on oikeasti siinä, että ne tilkkumaat omistaa joku muu (useampi pienempi taho), ja tässä lentoaseman ceississä hillot menee sopivasti oikeille tahoille. Lisäksi isot grynderit haluavat vain selkeitä isompia kohteita, joita markkinoivat monopolina tai oligopolina kimpassa.
 
Eniten Malmin kenttää vastustavat kauempana asuvat. Olen itse asunut Malmin kentän lähellä jo 30 vuotta, eikä se lentotoiminta ole minua mitenkään haitannut. Ihmettelen suuresti ihmisiä jotka näkevät Malmin ainoana helpoimmin rakennettavana kohteena.
 
Ai ihan vain viisi prosenttia? Miksi ihmeessä Suomeen pitäisi rakentaa vielä tuotakin tiheämmin? Onko täältä maanpinta loppumassa? Sairasta. Montako kymmentä miljoonaa tänne halutaan asuttaa paskomaan?

Jos tosiaan ilmailu olisi jotain turhaa ja pinnallista eliitin puuhaa, sen hävittämisestä ei saisi edes keskustella vakavasti otettavissa medioissa.
 
Hyvä että rakentavat, en kuitenkaan ole vielä ymmärtänyt että miksi just Malmi. Kaiken maailman myrkyt maassa ja suota koko paska. Tilaa riittäisi Helsingissa muuallakin esim. Viikki, Kontulan ja Malmin välissä, Tuomarinkylä, Kellarinmäki, Paloheinä ja oma suosikki herrojen golfkenttä Talissa.
 
Talin golfkenttä on tulva-aluetta eli osa siitä on no go. Viikintien eteläpuoli myös (+ luonnonsuojelu-alue).
Kontulan ja Malmin välissä on puolestaan mm. vanha kaatopaikka.
 
Talin golfkenttä on tulva-aluetta eli osa siitä on no go.
Talissa korkeimman tulvariskin alue on Mesenaatintien ympäristö joka on jo itse asiassa rakennettu. Golf-kenttä on vain osin matalan riskin aluetta ja suurimmaksi osaksi ei ollenkaan.
 
Eniten Malmin kenttää vastustavat kauempana asuvat. Olen itse asunut Malmin kentän lähellä jo 30 vuotta, eikä se lentotoiminta ole minua mitenkään haitannut. Ihmettelen suuresti ihmisiä jotka näkevät Malmin ainoana helpoimmin rakennettavana kohteena.
Eihän se ole ainoa kohde :facepalm:. Tuosta kulkee vielä rata vierestä.
 
Talissa korkeimman tulvariskin alue on Mesenaatintien ympäristö joka on jo itse asiassa rakennettu. Golf-kenttä on vain osin matalan riskin aluetta ja suurimmaksi osaksi ei ollenkaan.
Okei, kiitos tarkennuksesta. Mutta ei ne yleensä huvikseen pidä tontteja "jättömaana", jos siihen voidaan jotain rakentaa. Viikintien eteläpuoli tai Santahamina on ilmeisimpiä esimerkejä tästä, kaupunki varmasti mielellään gryndaisi ne täyteen, mutta "syistä" se ei nyt vaan voi.
 
Malmin kulttuuriarvot on tärkeät ja niiden säilyminen edellyttää lentotoimintaa.
Malmin lentoasema – tämän päivän puukaupunki
"Jos ilmailu vaihtuu asumiseen, ei ominaispiirteiden turvaaminen toteudu"

Vaikutus on samaa luokkaa kun vanhat talot jyrättäisiin uusien tieltä jotta saataisiin korkeita taloja keskustaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 224
Viestejä
4 457 158
Jäsenet
73 694
Uusin jäsen
Antti81

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom