Pääasialliseen CS2 pelaamiseen kone

Moro, vanha kone ei jaksa oikein kunnolla enää pyörittää CS2:sta ja nyt olisi ensimmäinen kerta elämässä että olisi varaa laittaa koneeseen semmonen 1500-2000, minkälaista pakettia lähtisi kasaamaan? Tavoitteena tosiaan siis että CS2 pyörisi ainakin siten että screen tearing vähenisi 240hz näytöllä.
Ramien hinnat kyllä kauhistuttaa mutta koneen tarve on ollut jo useamman vuoden ja ei tule ainakaan vähenemään, en usko että hinnatkaan seuraavan kahden vuoden aikana tulee tippumaan.
En ole myöskään aiemmin kasannut itse konetta alusta alkaen vaan olen sen ulkoistanut aina liikkeelle.

Mitkä on nykyisen koneen speksit?
5 vuotta vanha Lenovon läppäri, 16gigaa ddr4, Geforce 1650Ti 4gt, AMD Ryzen 7 4800h 8 core.
Olis kiva pelata 16:9 isommalla resoluutiolla, nykyään pakko pelata 1024x768 4:3. FPS semmoset 160 avg ja 1% low on 90, ja 240hz näyttö tosiaan nii tää ei kovin toimiva combo

Tuossa nopeesti kyhätty ostoskori, aika tuuheat näyttisten hinnat Datatronicilla tällä hetkellä. Tilaamalla näyttiksen muualta voisi säästää.

Mites tuo? Vähän ehkä overkill, mutta eipähän jää tehoista ihan heti kiinni vaikka pelaisi jotain vaativampaakin CS2:n lisäksi.

Tuossa nopeesti kyhätty ostoskori, aika tuuheat näyttisten hinnat Datatronicilla tällä hetkellä. Tilaamalla näyttiksen muualta voisi säästää.
Muuten kyllä näyttää ihan passelilta, penninvenytysmielessä mietin vaan että riittäisköhän 16 gigaa ddr5, sillä varauksella että lisäisi sitä 1-2 vuoden sisään toiset 16 gigaa. Vaikuttaakohan suorituskykyyn miten? (Kuka nyt tietää mihin suuntaan nuo hinnat tuosta menevät mutta tuo että muistit maksaa enemmän kuin prossu on aika hullu ajatus.) SSD:stäkin tekisi mieli säästää, ottamalla vaikka 500gigainen, hieman kuitenkin epäilyttää tämä kun nuo eivät ole niin pahan hintaisia kuitenkaan.

Viimeksi muokattu:
Mites tuo? Vähän ehkä overkill, mutta eipähän jää tehoista ihan heti kiinni vaikka pelaisi jotain vaativampaakin CS2:n lisäksi.
Tavoitteena tosiaan saada mahdollisimman paljon vaan nyt alaspäin ostohintaa, tosiaan tällä hetkellä ei näkyvissä tarvetta ihan näin suurelle suorituskyvylle.

Muuten kyllä näyttää ihan passelilta, penninvenytysmielessä mietin vaan että riittäisköhän 16 gigaa ddr5, sillä varauksella että lisäisi sitä 1-2 vuoden sisään toiset 16 gigaa. Vaikuttaakohan suorituskykyyn miten? (Kuka nyt tietää mihin suuntaan nuo hinnat tuosta menevät mutta tuo että muistit maksaa enemmän kuin prossu on aika hullu ajatus.)
Toisaalta prossut on nyt tosi halpoja suorituskykyyn nähden. Ja muisti oli ennätyshalpaa vielä hetki sitten niin nykyiset hinnat tuntuu hassuilta. En tiedä paljonko CS2 tykkää RAM:sta, voi olla että 16GB riittää hyvin.

Jos on tarkoitus saada fps lähemmäs sitä 240Hz 1080p:llä, niin en pihistelisi RAMin kanssa. Tuon virtalähteen vaihtaisin ainakin halvempaan

Venyttelin penniä, tämä on todella epätasapainoinen setti ja lähinnä CS:n pelaamista varten meinattu. Jos prossun vaihtaa vielä 7500F:ään, säästää reilusti, mutten tiedä onko fiksu veto Counter-Striken kohdalla.

Jos prossun vaihtaa vielä 7500F:ään, säästää reilusti, mutten tiedä onko fiksu veto Counter-Striken kohdalla.
7500F on aika paljon nopeampi kuin 4800H. Jälkimmäinen vastaa suunnilleen Ryzen 2700X:ää... ehkä hitaampikin kun L3 cachea on niin tolkuttaman vähän (8MB vs 16MB). Veikkaan että alhaiset 1% lowt johtuu nykyisessä läppärissä prossusta. 7500F on 2700X:ään nähden melkein tuplat yhden ytimen suorituskyvyssä, sanoisin että se on kyllä 240 hertsin näytölle riittävä ja on parempi laittaa lisää rahaa näytönohjaimeen. Kuitenkin näytönohjaimille on muisteista johtuen povattu hinnannousua toiseen malliin kuin prossuille, ja x3d:hen on päivityspolku auki tulevaisuudessa (toki vaatii sitten itse asentelua tai osaavamman kaverin kanssa).

Viimeksi muokattu:

Tuossa olisi hyvän hintalaatusuhteen setti. Tarkoitettu itse kasattavaksi ja ohjeet tulee tuossa mukana, kerta se on ensimmäinenkin ja suosittelen. Mutta jopa Gigantin kasauspalvelun kanssa tuo tulee aika edulliseksi. En osaa sanoa onko tuo ihan se asiaan kuuluva palvelu ja kuuluuko siihen Windowsin asennus (ilman lisenssiä, hankittava erikseen) - asiaa voisi tiedustella suoraan lähimmästä gigsusta.

Jos haluaa X3D:n niin tähän voi vaikka lisätä 7800X3D koriin ja asentaa itse ja myydä 7500F pois, ja ollaan budjetin alapäässä edelleen.

Muistin määrä on ainoa kompastuskivi, 16GB. Mutta ihan puhtaaksi CS- ja perus netinselailukoneeksi tämä on ok. Muistit voi myöhemmin päivitellä kun niiden hinnat taas laskee (voi mennä vuosia...) - tai voi ostaa suoraan 32GB muistit ja asentaa itse.

---

Toinen vaihtoehto jos halutaan oikeasti käyttää 1500-2000: Gigantti Build 350 R7/32/2 TB/RTX 5070
Ihan ok hinta ottaen huomioon että on 2TB ja 32GB. Ainoa vaan että tämä ei CS:ssä ole juuri sen kummempi kuin 7500F+9060XT

Viimeksi muokattu:
7500F on aika paljon nopeampi kuin 4800H. Jälkimmäinen vastaa suunnilleen Ryzen 2700X:ää... ehkä hitaampikin kun L3 cachea on niin tolkuttaman vähän (8MB vs 16MB). Veikkaan että alhaiset 1% lowt johtuu nykyisessä läppärissä prossusta. 7500F on 2700X:ään nähden melkein tuplat yhden ytimen suorituskyvyssä, sanoisin että se on kyllä 240 hertsin näytölle riittävä ja on parempi laittaa lisää rahaa näytönohjaimeen. Kuitenkin näytönohjaimille on muisteista johtuen povattu hinnannousua toiseen malliin kuin prossuille, ja x3d:hen on päivityspolku auki tulevaisuudessa (toki vaatii sitten itse asentelua tai osaavamman kaverin kanssa).
Totta tämäkin. Näyttis on toki helpompi vaihtaa jälkikäteen, jos ei ole PC-asennustaustaa.

Enpä näin epätasapainoista konetta muuten linkkaisi, mutta CS2 pääasiallisena pelinä vaan on vähän ”poikkeus”. Itse en ole CS-hommia vuosiin harrastanut, niin ole ihan varma kuinka fanaattista porukka on nykyään FPS:n tasaisuuden suhteen.

7500F on varmasti ihan riittävä kasuaaliin kynäriin.

Statistiikka

Viestiketjuista
297 093
Jäsenet
81 253
Uusin jäsen
ajk-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom