Ratkaistu Outo kuvio näytössä

Kompuutteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.09.2023
Viestejä
45
Moro, osaako kukaan kertoa mikä vika kyseessä? Tuollainen kuvio vilahtaa tosi nopeasti näytössä ajoittain, mutta ei liian usein? Yleensä youtubea katsoessa, mutta välillä joku vilahdus käy muulloinkin, mutta ei niin usein, että häiritsisi liikaa. Onko tuo näytönohjain vika vai mikä? Sama toistuu toisellakin näytöllä, joten ei ole näytössä vika. Ja tämä kuvio vilahtaa useimmiten YouTube sivustolla, eli sivustolla missä on paljon videoita, ei niinkään muilla sivustoilla. Pelit pyörii hyvin ja rasitustesti tehty jne. eli ei näytönohjaimessa tunnu noilla perusteilla mitään vikaa olevan. Sinänsä tosiaan outoa, että eniten vilahtelee YouTubessa.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 106
Näytönohjain suurella todennäköisyydellä vetelee viimeisiään. Kokeile alentaa kelloja vähän afterburnerilla.
 

Kompuutteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.09.2023
Viestejä
45
Ihan uusi 4060Ti ja normaaleilla kelloilla käy, eli onko susi kappale kyseessä, ilmeisesti? Laitoin jo myyjälle viestiä ja kuvaa, joten täytyy odotella vastausta sieltäkin. Kyllä toi muuten hyvin pyörii ja ei pelit kaatuile jne. Outo vika.
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 183
Kyl toi näyttiksen vialta vaikuttaa ainakin.
 

Toffee

IT-taikaministeri
Tukijäsen
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
159
Jos vanha kokoonpano samalla käyttöjärjestelmäasennuksella ja olet siihen tyrkännyt vain uuden kortin, niin voi olla ajureissakin häikkää.

Poista ajurit DDU:lla ja asenna ne sitten uudelleen.
 

Kompuutteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.09.2023
Viestejä
45
En ole niin urpo. Kaikki on uutta ja oikeat uudet ajurit jne. Tein Winukan recovery asennuksenkin, mutta ei auttanut. Tosin huomasin sitten, että virtalähteen kytkin oli keskiasennossa, kytkin millä saa säädettyä eco tilan ja power tilan jne. ja nyt olen hetken tilannetta seurannut, mutta tosin vähän aikaa, mutta silti huomaan, että taitaa vika olla korjattu ja se vika oli siinä kytkimessä, mikä oli väärässä asennossa. Näin ainakin toivon.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 390
Itselläni rupesi tekemään tuota uudella AM5 setillä, samanlaista ei ollut edellisellä AM4 setillä ja RTX 4090 kortilla, kortissa ei ole kyllä mitään vikaa, peleissä ei tee tuota, vaikuttaa enemmänkin joltain ajuri bugilta rautakiihdytyksessä selaimessa.
 

Kompuutteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.09.2023
Viestejä
45
Itselläni rupesi tekemään tuota uudella AM5 setillä, samanlaista ei ollut edellisellä AM4 setillä ja RTX 4090 kortilla, kortissa ei ole kyllä mitään vikaa, peleissä ei tee tuota.
Mulla teki ja toivottavasti ei tee enää tuota samaa. Pelit toimii hyvin jne. Ainoastaan välillä välähteli näytössä ja tietyillä sivustoilla enemmän. Toivottavasti tosiaan oli toi kytkin. Onko teillä tuollaista kytkintä virtalähteessä? Mulla oli varmaan konetta kasatessa se jotenkin mennyt tuohon keskiasentoon, mutta kone sai silti virtaa, mutta ei ilmeisti tarpeeksi, tai jotain. Ihmeellisiä asioita nämä tietokone viat jne.
 

Kompuutteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.09.2023
Viestejä
45
Ei ollut siinä vika. Ongelma jatkuu edelleen. Olin liian optimistinen ja tyhmä uskoakseni, että joku kytkin olisi ollut ongelma.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 390
Mikä selain käytössä? itse käytän Windows 11 edgeä, en ole muilla nyt koittanut.
 

Kompuutteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.09.2023
Viestejä
45
Ennen käytin Chromea, mutta siirryin tämän vian takia kokeilemaan Edgeä mihin olen nyt tykästynyt, mutta vika ilmenee molemmissa selaimissa. Tuota näytön kaapelia pitää vielä testata ja vaihtaa se toiseen. Ja miten sait Breezer vian korjattua, vai oletko saanut korjattua?
 
Liittynyt
14.02.2019
Viestejä
50
Pitää tässä sanoa, että minullakin on tismaalleen samanlainen ongelma RTX 4070n kohdalla (Tapahtuu Chromessa, muttei Firefoxissa). Muistaakseni se alkoi tapahtua tuossa heinäkuun kohdilla, ja mitä Geforcen forumilla on sanottu, niin kyseessä on puhtaasti ajuri ongelma Chromiumin kanssa. Eikä sitä ole vielä ilmeisesti saatu korjattua.

"Small checkerboard like pattern may randomly appear in Chromium based applications [3992875]"
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 390
Ennen käytin Chromea, mutta siirryin tämän vian takia kokeilemaan Edgeä mihin olen nyt tykästynyt, mutta vika ilmenee molemmissa selaimissa. Tuota näytön kaapelia pitää vielä testata ja vaihtaa se toiseen. Ja miten sait Breezer vian korjattua, vai oletko saanut korjattua?
En jaksa itse vaivata asialla päätä, on niin randomi ettei tuota kerkiä edes huomaamaan melkein.
 

Kompuutteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.09.2023
Viestejä
45
Niin "melkein" kerkiä huomaamaan, eli hieman kuitenkin häiritsee? Tuo on tosiaan niin outo ongelma, että vika voi olla ties missä. Olen jo saanut ohjeita, että nollaa bios ja ottaa prossun pois jne. Tosin aika outoa, että pelit toimii hyvin, mutta netti selaamisessa ei kaikki ole kunnossa ja tosiaan harvoin näyttö välähtää, kun puuhastelee muuta., mutta sitä tapahtuu, joten vika ei ole ainoastaan selaimessa. taikka selaimissa..
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 067
Chromen jossain suht tuoreessa versiossa vähän samantyyppistä häröä tuli itsellekin joka on vain selainikkunassa.

Edgeen vaihto ei auta varmaankaan koska perustuu myös chromiumiin.
Itse en ole sen suuremmin jaksanut murehtia kun selvästi itsellä tuntuu liittyvän vain selaimeen eli ohjelmistobugi.
 

Kompuutteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.09.2023
Viestejä
45
Chromen jossain suht tuoreessa versiossa vähän samantyyppistä häröä tuli itsellekin joka on vain selainikkunassa.

Edgeen vaihto ei auta varmaankaan koska perustuu myös chromiumiin.
Itse en ole sen suuremmin jaksanut murehtia kun selvästi itsellä tuntuu liittyvän vain selaimeen eli ohjelmistobugi.
Täytyy vielä hieman seurata, että onko ongelma vain tosiaan selaimissa. Pitää kokeilla vaikka jotain ihan muuta selainta, kuin Edge ja Chrome. Mutta tosiaan sanoin, että näyttö "välähtää" joskus myös vaikka ei selainta käyttäisikään, tosin se välähtää niin nopeasti, että en ole varma onko se tuo kuvio, vai mikä sen välähdyksen tekee.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Onko teillä tuollaista kytkintä virtalähteessä? Mulla oli varmaan konetta kasatessa se jotenkin mennyt tuohon keskiasentoon, mutta kone sai silti virtaa, mutta ei ilmeisti tarpeeksi, tai jotain. Ihmeellisiä asioita nämä tietokone viat jne.
Tuo vaikutti varmaan yhtä paljon kuin sukkien vaihtaminen. Se econappi vaan säätää sitä pyöriikö tuuletin aina vaiko vain tarvittaessa.
 

Kompuutteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.09.2023
Viestejä
45
Tuo vaikutti varmaan yhtä paljon kuin sukkien vaihtaminen. Se econappi vaan säätää sitä pyöriikö tuuletin aina vaiko vain tarvittaessa.
No kuvittelin liian optimistisesti ja ymmärrän kyllä, että noin vain tekee. Mutta aluksi tuntui, että se vika katosi sillä, mutta ei kadonnutkaan, oli vain hetken tauolla. Ei kaikkea tarvitse tulla tänne pätemään, en ole niin tyhmä. Yritän vain ratkaista vikaa. Mutta, jos se virtalähteen tuuletin pyörii kokoajan, niin silloin se myös syö sähköä enemmäm, joten siksi ajattelin, että kun se oli siinä keskellä, niin se jotenkin vaikutti virran kulutukseen ja näin näyttö välähtelee tuolla kuviolla, mutta kuten moni jo sanonut, että vika varmaan on muu kuin laitteisto vika. Kokeilen tässä Mozillaa parhaillaan, mutta en ole vielä niin pitkällä testaamisessa, että tiedän ilmeneekö vika myös Mozillassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 476
Edge + vanha gtx 1060 käytössä, minulla YouTube myös alkanut viime aikoina välillä välkkymään mustia neliöitä ruudulla. Välähtää yleensä kerran ja sitten rauhoittuu. Joskus stoppaa videon ja refreshaa sivun kysymättä, ja jatkaa siitä mihin jäätiin.

Jos YouTube video pyörii toisessa selaintäbissä taustalla, saattaa se silti aiheuttaa nopeita grafiikkavirheitä ihan eri välilehdellä.

Oli tuota joskus aiemminkin, meni pois, nyt tullut takaisin. Sitten oli hetken aikaa vaakaviivoja jotka vilkkuivat Netflixissä/HBOssa, mutta nekin häipyivät aikanaan. Selainta vaihtamalla Chrome/Firefox ongelmat oli vähän eri sivuilla ja eri tavoilla. Netflixin viivabugia taas ei tullut hdmi+tv-näytöllä, mutta dp+vakinäyttö teki.

Koneella ei ole mitään ongelmaa Steamissa, peleissä, muussa grafiikkarasituksessa, uutisten videotoiston, vastaavan kanssa, ja ongelmat ovat aina hävinneet ajan kanssa, kun selain on päivittänyt pari versiota eteenpäin, ilman aktiivisia toimiani. Oon tyytynyt siihen että nämä on jotain selain / videocodekki / näytönohjainajurien yhteensopivuusongelmia, jota sitten saavat välillä aikaiseksi.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 390
Niin "melkein" kerkiä huomaamaan, eli hieman kuitenkin häiritsee? Tuo on tosiaan niin outo ongelma, että vika voi olla ties missä. Olen jo saanut ohjeita, että nollaa bios ja ottaa prossun pois jne. Tosin aika outoa, että pelit toimii hyvin, mutta netti selaamisessa ei kaikki ole kunnossa ja tosiaan harvoin näyttö välähtää, kun puuhastelee muuta., mutta sitä tapahtuu, joten vika ei ole ainoastaan selaimessa. taikka selaimissa..
Ei häiritse, perus meinkiä että kaikki bugaa nykyään, olkoon ne pelit tai muut, varsinkin ennen toimineet asiat menee nykyään helposti rikki.
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
779
Brave ja uusi RTX 3060ti tekee samaa youtubessa (teki myös vanhalla GTX 1070). Ketjua lukematta voisin syyttää selainta, niinkuin syytänkin
 

Kompuutteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.09.2023
Viestejä
45
Ongelma on ratkaistu ja vika on tosiaan selaimessa, eli Chromessa ja Edgessä. Firefox ja Opera ei tuota tee. Kiitos ja kumarrus, niille jotka sanoivat, että selain vika. Ja mistä tuon RATKAISTU tekstin saa laitettua?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 067
Ongelma on ratkaistu ja vika on tosiaan selaimessa, eli Chromessa ja Edgessä. Firefox ja Opera ei tuota tee. Kiitos ja kumarrus, niille jotka sanoivat, että selain vika. Ja mistä tuon RATKAISTU tekstin saa laitettua?
liite.png


Sieltä ketjun aloitusvalikosta voi vaihtaa
 

Kompuutteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.09.2023
Viestejä
45
Hieman lisää tästä ongelmasta ja taisin löytää yksinkertaisen ratkaisun, en tosin ole vielä ihan sata varma, että onko ongelma lopullisesti ratkaistu, laitan tähän videon ratkaisusta.



Kyllä, ongelma oli tuossa. Ei ole enää tehnyt tuota "välkkyvää" kuviota.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 308
RTX 2080S piirsi näytölle ajoittain mustia laatikoita ruudulle uusimmilla ajureilla (546.17). Näytti korjaantuvan palaamalla edellisiin (546.01) ajureihin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 546
Viestejä
4 203 448
Jäsenet
70 917
Uusin jäsen
Zlama

Hinta.fi

Ylös Bottom