Pelatessa CS:GO:ta toimii fps täysin normaalisti, kun pelissä liikkuu, ampuu tms. fps tällöin noin 200+ vaihdellen. Pysähtyessä kuitenkin täysin paikoilleen (ei liiku, ei tee mitään) fps tippuu arvoon 70 ja näyttää pysyvän kyseisessä lukemassa (ei alita kyseistä arvoa, näyttää siltä että fps jotenkin ikään kuin "rajoittuisi" tuohon 70). Tämä vaikuttaa varsin omalaatuiselta ongelmalta, sillä yleensä CS:GO:n kaltaisissa peleissä fps loogisesti kasvaa, kun tuijottaa vaikkapa seinään ja on tekemättä mitään. Tuntuu itsestäni siltä, että kaikkea on jo tullut kokeiltua ja netistäkin yrittänyt jotain asiaan liittyvää löytää ilman tulosta. Ajattelin siitä syystä kysellä apua täältä, en tosin tiedä onko tämäkään oikein oikea paikka asialle.
TIetokoneen komponentteja:
Sapphire Radeon 480 Nitro+ OC
Intel i5-4690
Gigabyte H97-HD3
16,0Gt DDR3
Ongelma ilmeni täysin yllättäen ehkä noin viikko sitten. En itse ole ainakaan tietoisesti mitään muuttanut tai tehnyt, joka olisi ongelman aiheuttanut.
Asioita, joita ongelman korjaamisen eteen yritetty tehdä:
.
TIetokoneen komponentteja:
Sapphire Radeon 480 Nitro+ OC
Intel i5-4690
Gigabyte H97-HD3
16,0Gt DDR3
Ongelma ilmeni täysin yllättäen ehkä noin viikko sitten. En itse ole ainakaan tietoisesti mitään muuttanut tai tehnyt, joka olisi ongelman aiheuttanut.
Asioita, joita ongelman korjaamisen eteen yritetty tehdä:
- Pelin sisäisesti kokeiltu erilaisia grafiikka-asetukisa, resoluutioita yms.
- Yritetty varmistaa pelissä erilaisin komennoin fps:n vapaa toimiminen (fps ei pitäisi siis rajoittua yms.)
- Ladattu peli uudelleen
- Käyty läpi erilaisia windows-asetuksia, joilla mahd. negatiivinen vaikutus suorituskykyyn
- AMD:n Radeon Softwaressa parhaan mukaan maksimoitu näytönohjaimen toiminta
- Ajurit päivitetty
