Outletista ostettu läppäri ja ongelmia

Liittynyt
23.11.2021
Viestejä
141
Ostin gigantin outletista suht hyvällä hintaa Asus TUF A16 Advantagen, relevantteina spekseinä R7 7735hs ja RX 7600s. Prossu tosin käy sen verran kuumana, että kellot esim. Cyberpunkin benchmarkissa on 2-2.5ghz tuntumassa kun taas arvosteluvideoissa kellot on päälle 4ghz. Hakkaa siis tohon 95c throttlausrajaan 100% tuulettimista huolimatta kokoajan.

Myöskin Cinebench R23:sen multicore pisteet on 8-9k luokkaa, kun taas arvosteluissa mennään 14k paikkeilla.

Vaihtoehtoina lienee seuraavat:
- Palauttaa kone vähin äänin giganttiin
- Avata ja vaihtaa tahnat (ehkä osaan ehkä en)
- Takuukeissi asuksen kanssa (asuksen takuuhommat kuulemma on mitä on, ja vastaus luultavasti olisi että kone on toleransseissa)

Mitä tekisit?
 
Liittynyt
28.10.2023
Viestejä
81
100% palautus. Piirilevyn tasolla elektroniikkaa korjaavanakin laitan kaikki aina takuuseen/kotivakuutukseen, ei mihinkään rahan arvoiseen kannata mennä itse koskemaan. En suosittele mainitsemaan mitään, viet vain takaisin. Mistä sitä tietää jos vaikka edellinen on sen avannut, gigantin QC missannut ja seuraavaksi syyttää koneen rikkomisesta. Toki tämä kuuma peruna on taas seuraavalla ongelmana kun gigantti laittaa sen taas outlettiin pyörimään, mutta en itse ottaisi riskiä.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 665
100% palautus. Piirilevyn tasolla elektroniikkaa korjaavanakin laitan kaikki aina takuuseen/kotivakuutukseen, ei mihinkään rahan arvoiseen kannata mennä itse koskemaan. En suosittele mainitsemaan mitään, viet vain takaisin. Mistä sitä tietää jos vaikka edellinen on sen avannut, gigantin QC missannut ja seuraavaksi syyttää koneen rikkomisesta. Toki tämä kuuma peruna on taas seuraavalla ongelmana kun gigantti laittaa sen taas outlettiin pyörimään, mutta en itse ottaisi riskiä.
Tämä asenne on kyllä kusenpolttamaa paskaa. Eli pistetään vahinko vaan kiertämään?
 
Liittynyt
28.10.2023
Viestejä
81
Tämä asenne on kyllä kusenpolttamaa paskaa. Eli pistetään vahinko vaan kiertämään?
Tavallaan, mutta on tästä gigantti pääasiallisesti vastuussa jos(kun) myyvät paskaa eteenpäin eikä palauttaja. Pidän myös todennäköisempänä sitä, että asialle ei tehdä mitään tai sitä edellä mainittua, että syyttävät edellisintä kaveria rikkomisesta kun että tässä olisi onnellinen kone SER lootaan loppu tämän kanssa.

Jos siitä voi olla varma että konetta ei ole ennen avattu, voisin vastata toisin.

Olen myös se kaveri joka sanoo kassalla että unohdit vetää tästä viivakoodin, että ei ole mikään yleinen elämänfilosofia..
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 894
Samaa kun edelliset.Viet takaisin giganttiin ja rahat pois.
Sitä ei tiedä,montako kertaa on ollut jo jollakin asiakkaalla,
ja aina palautettu.Jos heittää savut pihalle,alkaa sitten tappelut takuiden kanssa.
Ensimmäisenä tietenkin syytetään käyttäjää,että on itse omalla toiminnallaan,
hajoittanut koneen.
 
Liittynyt
30.08.2023
Viestejä
55
Jos jotain apua tilanteen arviointiin, niin täällä samanmoinen kone verrokkina (koneen alla pieni diy-jäähdytysalusta mutta sillä tuskin kovin montaa C eroa):

Silent modella: 2700rpm, kellot asettuu reiluun 3,6ghz ja lämmöt asettuu 77c, cinebench r23 pisteitä 12143
Performance modella: 3600rpm, kellot ~4ghz, lämmöt asettuu ~90c, r23 pisteitä 13470
Turbo: kone lentoon lähdössä 5400rpm, kellot ~4,2 - 4,4ghz, lämmöt hakkaa 95, en kehdannut edes loppuun ajella :D
 

B12

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
3 608
Samaa kun edelliset.Viet takaisin giganttiin ja rahat pois.
Sitä ei tiedä,montako kertaa on ollut jo jollakin asiakkaalla,
ja aina palautettu.Jos heittää savut pihalle,alkaa sitten tappelut takuiden kanssa.
Ensimmäisenä tietenkin syytetään käyttäjää,että on itse omalla toiminnallaan,
hajoittanut koneen.
Tämä. Voi olla ihan viallinen kone. Outletissa ja esim asiakaspalautus. Itse ostin outletista Asuksen reitittimen. Tarrojen mukaan oli palautettu jo kaksi kertaa. Kaatuili koko ajan ja hukkasi verkon jne. Palautin kolmannen kerran ja ilmeisesti oli vain viallinen. Palauttaessa mainitsin, että tämä ei toimi ja on jo monesti palautettu.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 680
Viestejä
4 208 167
Jäsenet
70 934
Uusin jäsen
pite

Hinta.fi

Ylös Bottom