ostosafe.fi verkkohuijausten estoon perustuva sivusto

Ajattelin vinkata teille ajankohtaisesta aiheesta, joka saattaisi kiinnostaa. Olen luonut OstoSafe.fi-nimisen ilmaisen verkkopalvelun, joka auttaa suomalaisia tunnistamaan ja välttämään verkkohuijauksia erityisesti vertaiskauppapaikoilla kuten Tori.fi, Facebook Marketplace ja Huuto.net.Verkkohuijausten määrä kasvaa Suomessa huolestuttavaa vauhtia. Poliisille ilmoitetaan vuosittain yli 10 000 nettipetosta, ja kokonaismenetykset nousevat jo 50 miljoonaan euroon vuositasolla. Valitettavasti 70% huijauksen uhreista ei koskaan saa rahojaan takaisin. OstoSafe.fi tarjoaa: Konkreettisia vinkkejä huijausten tunnistamiseen, Ilmaisen huijaustarkistimen epäilyttävien myyjien arviointiin, Kuvahaun työkalut varastettujen kuvien tunnistamiseen, Ajantasaisen tietokannan yleisimmistä huijaustyypeistä. Sivusto on täysin suomenkielinen ja maksuton käyttäjille. Tavoitteenani on auttaa tavallisia suomalaisia välttämään huijaukset ja pitämään rahansa turvassa.
Voitte tutustua palveluun osoitteessa.... ----- OstoSafe.fi - Suojaa itsesi verkkohuijauksilta -----

Viimeksi muokattu:
Ajattelin vinkata teille ajankohtaisesta aiheesta, joka saattaisi kiinnostaa. Olen luonut OstoSafe.fi-nimisen ilmaisen verkkopalvelun, joka auttaa suomalaisia tunnistamaan ja välttämään verkkohuijauksia erityisesti vertaiskauppapaikoilla kuten Tori.fi, Facebook Marketplace ja Huuto.net.Verkkohuijausten määrä kasvaa Suomessa huolestuttavaa vauhtia. Poliisille ilmoitetaan vuosittain yli 10 000 nettipetosta, ja kokonaismenetykset nousevat jo 50 miljoonaan euroon vuositasolla. Valitettavasti 70% huijauksen uhreista ei koskaan saa rahojaan takaisin. OstoSafe.fi tarjoaa: Konkreettisia vinkkejä huijausten tunnistamiseen, Ilmaisen huijaustarkistimen epäilyttävien myyjien arviointiin, Kuvahaun työkalut varastettujen kuvien tunnistamiseen, Ajantasaisen tietokannan yleisimmistä huijaustyypeistä. Sivusto on täysin suomenkielinen ja maksuton käyttäjille. Tavoitteenani on auttaa tavallisia suomalaisia välttämään huijaukset ja pitämään rahansa turvassa.
Voitte tutustua palveluun osoitteessa www.ostosafe.fi
Mikäs ihmeen rimpsu sulla on tuossa linkissä perässä? Joku tracking-id tai vastaava? Sen voisit kyllä ottaa tuosta linkistäsi pois että linkki olisi vain www.ostosafe.fi eikä mitään huttua linkin perässä.

Toinen juttu, esimerkiksi tietosuojaseloste -sivu näyttää ainakin itselleni tyhjää. Sivun lähdekoodin mukaan siellä näyttäisi olevan jotakin mutta ei ainakaan linux/firefox -yhdistelmällä näy ollenkaan.

Ideana kyllä ihan hieno, noita huijauksia kun tuntuu nykyään tulevan ovista ja ikkunoista ja aika monen tuttavan kanssa noita on joutunut ihmettelemään. Onneksi lähes aina ovat tajunneet asian huijaukseksi tähän mennessä mutta pari on mennyt huijaukseen ja niiden setviminen on melkoinen ruljanssi.

Oletusarvoisestihan tällä foorumilla on mainostaminen kielletty, joten en tiedä oletko ylläpidolta kysäissyt saatko omaa sivustoasia mainostaa...

Tosiaan mainostaminen on täällä kielletty, joten tämä ketju tuskin tulee tässä kauaa olemaan.

Yhteistyökumppanit-osiossa voi tehdä diilin ylläpidon kanssa ja saada näkyvyyttä tuotteilleen jos haluaa.

ok, kyselen heiltä, Kun tässä en ole myymässä mitään vaan yhteishyvää kaikille. Kiitos palautteesta.

Mikäs ihmeen rimpsu sulla on tuossa linkissä perässä? Joku tracking-id tai vastaava? Sen voisit kyllä ottaa tuosta linkistäsi pois että linkki olisi vain www.ostosafe.fi eikä mitään huttua linkin perässä.
- Tuolla ei ole mitään rimpsua perässä, Tämän saitin joku juttu taitaa olla? siellä lukee tekstissä pelkästään www.ostosafe.fi eikä mitään muuta.
Toinen juttu, esimerkiksi tietosuojaseloste -sivu näyttää ainakin itselleni tyhjää. Sivun lähdekoodin mukaan siellä näyttäisi olevan jotakin mutta ei ainakaan linux/firefox -yhdistelmällä näy ollenkaan.
Windows / Firefox toimii normaalisti, Linuxilla en ole testannut. Ei ole tyhjä sivu.

ok, kyselen heiltä, Kun tässä en ole myymässä mitään vaan yhteishyvää kaikille. Kiitos palautteesta.

- Tuolla ei ole mitään rimpsua perässä, Tämän saitin joku juttu taitaa olla? siellä lukee tekstissä pelkästään www.ostosafe.fi eikä mitään muuta.
Windows / Firefox toimii normaalisti, Linuxilla en ole testannut. Ei ole tyhjä sivu.
Siellä on tällainen rimpsu perässä:

Koodi:
http://www.ostosafe.fi/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR2rHiR1oKl0pz48XT3tlu5Oqk8Fxi17zR_KBru_J29vOmocC5DA2U8JXtI_aem_wcKBfBoaN1mn-ydvn6Sk4w

fbclid liittynee Facebookiin?

Siellä on tällainen rimpsu perässä:

Koodi:
http://www.ostosafe.fi/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR2rHiR1oKl0pz48XT3tlu5Oqk8Fxi17zR_KBru_J29vOmocC5DA2U8JXtI_aem_wcKBfBoaN1mn-ydvn6Sk4w

fbclid liittynee Facebookiin?
Ei mitään hajua mihin liittyy, ei ole minun laittamani. Tuossa alla kuvakaappaus mitä kirjoitin. En ole luonut FB sivuja tuolle saitille, ei tosiaan minun jäljiltäni tuo rimpsu. Ilmeisesti tämän saitin juttuja?

1741520258759.png

Ei mitään hajua mihin liittyy, ei ole minun laittamani. Tuossa alla kuvakaappaus mitä kirjoitin. En ole luonut FB sivuja tuolle saitille, ei tosiaan minun jäljiltäni tuo rimpsu. Ilmeisesti tämän saitin juttuja?

1741520258759.png
On se sinun laittamasi, itse linkki näkyy kyllä noin kuin screenshotissasi mutta kun laittaa hiiren linkin päälle niin näkyy tuo pitkä rimpsu linkissä. Kokeile vaikka itse, laita hiiren osoitin tuon oman linkkisi päälle tai minun laittamani linkin päälle ja selain näyttää sinun linkissäsi tuon loppuosan. Ilmeisesti olet copypastettanut tuon linkin jostakin omaasi kun itse kirjoitin sen käsin.

On se sinun laittamasi, itse linkki näkyy kyllä noin kuin screenshotissasi mutta kun laittaa hiiren linkin päälle niin näkyy tuo pitkä rimpsu linkissä. Kokeile vaikka itse, laita hiiren osoitin tuon oman linkkisi päälle tai minun laittamani linkin päälle ja selain näyttää sinun linkissäsi tuon loppuosan. Ilmeisesti olet copypastettanut tuon linkin jostakin omaasi kun itse kirjoitin sen käsin.
Deletoin ja kirjoitin uudestaan, en tiedä miten siellä näkyy kun laittaa muokkaa tekstiä niin lukee www.ostasafe.fi eikä mitään muuta.

Mun mielestä ihan hyödyllisen oloinen sivu :) Varsinkin tuo huijaustietokanta, mistä voi käydä ihan konkreettisia huijaustapoja katselemassa.

Olisi hyvä monelle täälläkin kauppaa tekevälle tutustua aiheeseen, kun katsoo tuota "epärehelliset kauppakumppanit" ketjua.

Mitäs epämääräistä tuossa on? Kertoo kaikki yleisimmät huijaukset ja miten ne voi tunnistaa?
Mikä tuossa sivustossa ei olisi epämääräistä? Missään ei lue kuka tuon taustalla on, ei y-tunnusta tms. tai mitään muutakaan tietoja. Ainut mitä löytyy on tasan yksi sähköposti. Kerätään tietoja, mutta mitään vastuuhenkilöitä, yritystä tms ei ole (tai ei ainakaan silmään osunut). Rekisterinpitäjäksi merkitty domain. Aiemmin ainakaan FF mukaan ei ollut sertit kunnossa, kun näytti ettei suojaus ole kunnossa (nyt näyttäisi olevan).

Mikä tuossa sivustossa ei olisi epämääräistä? Missään ei lue kuka tuon taustalla on, ei y-tunnusta tms. tai mitään muutakaan tietoja. Ainut mitä löytyy on tasan yksi sähköposti. Kerätään tietoja, mutta mitään vastuuhenkilöitä, yritystä tms ei ole (tai ei ainakaan silmään osunut). Rekisterinpitäjäksi merkitty domain. Aiemmin ainakaan FF mukaan ei ollut sertit kunnossa, kun näytti ettei suojaus ole kunnossa (nyt näyttäisi olevan).
Tuolla ei myydä mitään, Ei tarvitse olla mitään y-tunnusta. Informatiivinen sivu, Vähän kuin kirjastossa kävisit lukemassa. GPDR takia pitää olla tietosuoja ilmoitukset (ainoa mikä siellä seuraa on Google Analytics ja siitä voi opt out jos haluaa)

Tuolla ei myydä mitään, Ei tarvitse olla mitään y-tunnusta. Informatiivinen sivu, Vähän kuin kirjastossa kävisit lukemassa. GPDR takia pitää olla tietosuoja ilmoitukset (ainoa mikä siellä seuraa on Google Analytics ja siitä voi opt out jos haluaa)
Nyt ei certit toimi taas eli selaimet (FF & Chrome) näyttää ettei sivu ole turvallinen. Kuten sanoin tekee sivusta epämääräisen kun sen taustalla olevat toimijat on piilotettu, certit ei toimi jne.

Kun haluat sivun profiloituvan huijauksia paljastavaksi, oma tontti kannattaa laittaa kuntoon.
1. Tietosuojaselosteessa rekisterinpitäjänä on nyt domainnimi, mikä ei ole oikein tyylikästä, kun käsittääkseni sen pitäisi olla oikeushenkilö (eli ihminen, yritys, yhdistys tms.).
2. Huijauksen todennäköisyyttä arvioiva työkalu antaa vastauksia tarkkoina prosentteina ilman että mistään käy ilmi mihin nämä prosentit perustuvat. Varmaankin joku laskutoimitus vastauksista tehdään, mutta mihin arvio perustuu? Veikkaan että painoarvot ns. vedetty hatusta, ja siksi olisi reilumpaa esim. antaa arvio vain karkeampina luokituksina.
Tarkoitus ei ole lytätä hyvää ideaa. Ota kehitysehdotuksina.

Kiinnostaisi tarkoitusperät miksi tällainen sivusto on luotu. Mitä perustaja tästä hyötyy? Muutenkin vaikuttaa yhdeltä kuolleen Internetin tekoälysivustolta lisää. Mikä on esim. creditinfo mikä mainitaan useasti sivulla?

"Aseta luottokielto Asiakastietoon ja Creditinfoon".

ok, oli tiedoksi vain tämä tarkoitettu, minua on huijattu 2 kertaa niin tein tällaisen ettei tulisi kolmatta minulle eikä muille ensimmäistä. Ei ole pakko käyttää, Se on vapaasti käytettävissä ja jos ei halua ei ole pakko. Kehitän kyllä sivua koko ajan. Mitään taka-ajatusta sivustolla ei ole, Ketään ei huijata, Mitään ei voi ostaa ja mitään ei voi ladata sivustolta. Lukuoikeus ainoastaan niille ketä sen haluaa.

Kun haluat sivun profiloituvan huijauksia paljastavaksi, oma tontti kannattaa laittaa kuntoon.
1. Tietosuojaselosteessa rekisterinpitäjänä on nyt domainnimi, mikä ei ole oikein tyylikästä, kun käsittääkseni sen pitäisi olla oikeushenkilö (eli ihminen, yritys, yhdistys tms.).
2. Huijauksen todennäköisyyttä arvioiva työkalu antaa vastauksia tarkkoina prosentteina ilman että mistään käy ilmi mihin nämä prosentit perustuvat. Varmaankin joku laskutoimitus vastauksista tehdään, mutta mihin arvio perustuu? Veikkaan että painoarvot ns. vedetty hatusta, ja siksi olisi reilumpaa esim. antaa arvio vain karkeampina luokituksina.
Tarkoitus ei ole lytätä hyvää ideaa. Ota kehitysehdotuksina.
En sen takia omaa nimeäni ole sinne laittanut ettei huijarit rupea minua targetoimaan, ymmärrät varmaan. Huijaustyökalu on tarkkaan mietitty, siinä on kysymyksiä ja jokaiselle kysymykselle on annettu pistemäärä erilaisista riskeistä, Se laskee yhteen ja kertoo arvion kaupan teon riskistä, Mielestäni hyvin tehty, ei mistään hatusta vedetty vaan ihan omasta kokemuksestani kaupanteosta.

En sen takia omaa nimeäni ole sinne laittanut ettei huijarit rupea minua targetoimaan, ymmärrät varmaan. Huijaustyökalu on tarkkaan mietitty, siinä on kysymyksiä ja jokaiselle kysymykselle on annettu pistemäärä erilaisista riskeistä, Se laskee yhteen ja kertoo arvion kaupan teon riskistä, Mielestäni hyvin tehty, ei mistään hatusta vedetty vaan ihan omasta kokemuksestani kaupanteosta.
Ymmärrän kyllä nykyaikana miksi ei omaa nimeää halua näkyviin, mutta kannattaa myös ymmärtää, että tuollainen antaa heti epäluotettavan vaikutelman. Eli kuten edellä arvattiin, niin puhtaasti hatusta vedetty tuo huijaustyökalu. Tuo on aikalailla se määritelmä hatusta vedetylle.

Ymmärrän kyllä nykyaikana miksi ei omaa nimeää halua näkyviin, mutta kannattaa myös ymmärtää, että tuollainen antaa heti epäluotettavan vaikutelman. Eli kuten edellä arvattiin, niin puhtaasti hatusta vedetty tuo huijaustyökalu. Tuo on aikalailla se määritelmä hatusta vedetylle.
Ei ole mistään hatusta vedetty vaan kokemuksesta elätystä elämästä, Olen harrastanut paljon ostamista ja myymistä viimeisen 10 vuoden aikana verkossa. Minua on huijattu kaksi kertaa, toivottavasti ketään muuta ei huijata. Erikoisen negatiivinen asenne sinulla ilmaiseen tietoon mitä ihmisille voi jakaa, Ei kaikki ole niin tietoisia kenties kuin sinä niin hyviä vinkkejä aina voi ottaa vastaan, eikä aina tarvitse olla apina ojassa sillä oletuksella että kaikki uusi on huijausta ja joku yrittää hyötyä sinusta jollain tapaa. Niinkuin sanoin niin tuossa on tietoa mitä sain laitettua ylös ja virheitä varmaan löytyy, koodia on yli 60 000 riviä ja tekstiä pirunmoinen kasa, Yli kuukauden rakensin tätä, korjaan jos virheitä löytyy ja päivitän parhaani mukaan. Jos ei kiinnosta niin ei ole pakko lukea mutta ehkä siitä jollekin voi hyötyä olla tai vinkkejä mitä ei tiennyt vielä erilaisista huijauksista. Kiitos keskustelusta, en kommentoi enempää tätä.

Lukuoikeus ainoastaan niille ketä sen haluaa.
Tän perusteella kirjoitusvirheitä vilisee haitaksi asti.
Nii ja oma mielipiteeni on että se ihmisryhmä mikä on altis huijauksille, on niille altis vaikka saisi kuinka monta varoitusta. Se vaatii kriittistä ajattelua että pystyy tunnistamaan huijaukset, toisilta sitä löytyy ja toisilta ei.

ok, oli tiedoksi vain tämä tarkoitettu, minua on huijattu 2 kertaa niin tein tällaisen ettei tulisi kolmatta minulle eikä muille ensimmäistä. Ei ole pakko käyttää, Se on vapaasti käytettävissä ja jos ei halua ei ole pakko. Kehitän kyllä sivua koko ajan. Mitään taka-ajatusta sivustolla ei ole, Ketään ei huijata, Mitään ei voi ostaa ja mitään ei voi ladata sivustolta. Lukuoikeus ainoastaan niille ketä sen haluaa.

Hyvä! Nykyinternet on tehnyt kyyniseksi.

Ei ole mistään hatusta vedetty vaan kokemuksesta elätystä elämästä, Olen harrastanut paljon ostamista ja myymistä viimeisen 10 vuoden aikana verkossa. Minua on huijattu kaksi kertaa, toivottavasti ketään muuta ei huijata. Erikoisen negatiivinen asenne sinulla ilmaiseen tietoon mitä ihmisille voi jakaa, Ei kaikki ole niin tietoisia kenties kuin sinä niin hyviä vinkkejä aina voi ottaa vastaan, eikä aina tarvitse olla apina ojassa sillä oletuksella että kaikki uusi on huijausta ja joku yrittää hyötyä sinusta jollain tapaa. Niinkuin sanoin niin tuossa on tietoa mitä sain laitettua ylös ja virheitä varmaan löytyy, koodia on yli 60 000 riviä ja tekstiä pirunmoinen kasa, Yli kuukauden rakensin tätä, korjaan jos virheitä löytyy ja päivitän parhaani mukaan. Jos ei kiinnosta niin ei ole pakko lukea mutta ehkä siitä jollekin voi hyötyä olla tai vinkkejä mitä ei tiennyt vielä erilaisista huijauksista. Kiitos keskustelusta, en kommentoi enempää tätä.

Kuten sanoin, tuo on juuri se määritelmä hatusta vedetylle. Kun on pyörinyt yli kaksi vuosikymmentä netissä, niin alkaa aika herkästi epäilemään yhtä jos toista. Näkisin sen hyväksi lähtökohdaksi välttyä huijauksilta. Kun sivuston certit ei toimi, mitään oikeita yhteystietoja ei ole, ei ole kerrottu kuka on sivuston takana ym., niin ei se ainakaan luottamusta herätä itsellä. Ihan yleisesti kaikkialla varoitellaan ihmisiä sivustoista, joilla certit ei toimi ja selain näistä varoittaa. Ihan hyvä idea, mutta vaatisi kyllä mielestäni vielä hieromista, jos tätä on ihan vakavissaan kehittämässä. Eli certit nyt ainakin ensin kuntoon ja avata miten tuo huijaustyökalu nuo prosentit laskee jne.

Kuten sanoin, tuo on juuri se määritelmä hatusta vedetylle. Kun on pyörinyt yli kaksi vuosikymmentä netissä, niin alkaa aika herkästi epäilemään yhtä jos toista. Näkisin sen hyväksi lähtökohdaksi välttyä huijauksilta. Kun sivuston certit ei toimi, mitään oikeita yhteystietoja ei ole, ei ole kerrottu kuka on sivuston takana ym., niin ei se ainakaan luottamusta herätä itsellä. Ihan yleisesti kaikkialla varoitellaan ihmisiä sivustoista, joilla certit ei toimi ja selain näistä varoittaa. Ihan hyvä idea, mutta vaatisi kyllä mielestäni vielä hieromista, jos tätä on ihan vakavissaan kehittämässä. Eli certit nyt ainakin ensin kuntoon ja avata miten tuo huijaustyökalu nuo prosentit laskee jne.
Siinä on SSL salaus, Mitä certiä tarkoitat? Voin yrittää tehdä tarkemman ohjeistuksen siitä laskenta kaavasta. Minulla on hosting palvelun kautta SSL salaus.

1741630505056.png

Siinä on SSL salaus, Mitä certiä tarkoitat? Voin yrittää tehdä tarkemman ohjeistuksen siitä laskenta kaavasta. Minulla on hosting palvelun kautta SSL salaus.

1741630505056.png
Kum menet selaimella sivustolle, niin FF sanoo ettei yhteys ole salattu ja Chrome sanoo ettei sivusto ole turvallinen -> SSL ei toiminnassa.

Kum menet selaimella sivustolle, niin FF sanoo ettei yhteys ole salattu ja Chrome sanoo ettei sivusto ole turvallinen -> SSL ei toiminnassa.
Selvittelen tuota, Kiitos ilmoituksesta, Hosting palvelun admin paneelissa lukee että olisi päällä, Varmaan joku asetus ei oikein sitten, Tutkin asiaa.

Jännä kun minulle tuo serti näyttää ihan kelvollista, letsencrypt-serti, voimassa tämän vuoden helmikuusta toukokuuhun, commonname oikein jne.

Selaatte sivua http:// eli salaamattomana. Menkää https://.

Toki sivu voisi sinne uudelleenohjata, jos menee salaamattomaan. Tuossa aloituksen linkissä ei ole protokollaa, itselläni meni https:// siitä kylläkin.

Selaatte sivua http:// eli salaamattomana. Menkää https://.

Toki sivu voisi sinne uudelleenohjata, jos menee salaamattomaan. Tuossa aloituksen linkissä ei ole protokollaa, itselläni meni https:// siitä kylläkin.
Minulle kyllä näyttää aloitusviestin linkkiä tarkastellessa nimenomaan http://, vaikka linkin nimessä ei protokollaa luekaan. Ilmeisesti ehkä asetuksistakin riippuen osa selaimista ohjaa automaattisesti käyttämään HTTPS-prokollaa (kuten Vivaldi minulla), mutta osa ei, jolloin varoituksia tulee.

EDIT: Hehhe, hyvä ajoitus korjaukselle. :)

Huijaustyökalu on tarkkaan mietitty, siinä on kysymyksiä ja jokaiselle kysymykselle on annettu pistemäärä erilaisista riskeistä, Se laskee yhteen ja kertoo arvion kaupan teon riskistä, Mielestäni hyvin tehty, ei mistään hatusta vedetty vaan ihan omasta kokemuksestani kaupanteosta.
Komppaan kyllä @Rollerix Ilman mitään perusteita ei oikein vakuuta. Pari sekalaista yritystä:

Airbnb:
- Pyydä lisätietoja ja -kuvia tuotteesta
- Tapaa myyjä julkisella paikalla
- Tarkista tuote huolellisesti ennen maksua
- Harkitse käänteisen kuvahaun käyttöä tuotekuvalle

Nettivene:
- Varmista aina tuotteen kunto ennen maksua
- Kysy lisäkysymyksiä tarvittaessa

Nettiauto:

Amazon:

Ei näissä kyllä valitettavasti näy mitään muuta kuin puhdas copy-paste sen sijaan, että asiaa olisi oikeasti pohdittu.
Aivan sama on näissä "korkea riski", "keskitason riski" jne. Ei perusteluja, onko oma mielipide vai mikä. Ei näin, ei oikein mene tämän kaltaisella foorumilla läpi.
Kiitos keskustelusta, en kommentoi enempää tätä.
Tuolla ei myydä mitään, Ei tarvitse olla mitään y-tunnusta. Informatiivinen sivu, Vähän kuin kirjastossa kävisit lukemassa.
Tällä metodilla sivusto ei tule menestymään. Ihan todellisia pointteja on esitetty ja kyllä ne olisi hyvä ottaa vastaan.

Ja tosiaan, noilla sivustolla annetuilla tiedoilla / sivustoa katsomalla / tätä keskustelua lukemalla en kyllä valitettavasti uskaltaisi suositella kenellekkään. Ajatus on varmasti hyvä, sitä en kiistä. Mutta hyvin on "naamioitu" esittämään jonkin suuremman toimijan sivustoa. Kaikki mahdollinen on monikossa "tarjoamme" "tavoitteenamme" jnejne. En löydä ainoatakaan kohtaa, jossa olisi kerrottu, ettei kyseessä ole minkään toimijan millään tasolla virallinen sivusto.
Emme tallenna yhteydenottolomakkeen kautta vastaanottamiamme tietoja pysyviin tietojärjestelmiin. Tiedot välitetään ainoastaan sähköpostitse, ja ne poistuvat normaalin sähköpostien käsittelyn yhteydessä. Säilytämme viestejä ainoastaan niin kauan kuin on tarpeellista yhteydenottopyyntöön vastaamiseksi.
Emme tallenna mutta tallennamme kuitenkin postipalvelimelle määrittelemättömäksi ajaksi. Eikä mitään mainintaa, onko palvelin EU:n ulkopuolella jne.
RegistryLock.......: no

Holder

holder.............: Private person

Registrar

registrar..........: Planeetta Internet Oy
www................: www.planeetta.fi
Näillä ei kuva kovin ammattimaisesta toiminnasta välity. Turvallisuuteen liittyvällä sivustolla voisi ajatella olevan ensimmäinen yes ja muut vähän muuta.

Lisäksi aivan aiheesta voi epäillä, onko huijaustietokanta kuukauden, puolen vuoden jne päästä ajan tasalla. Yhden henkilön jutuilla on kovin monesti tapana jäädä ja tuon kaltainen sivusto päivittämättömänä tuottaa haittaa hyödyn sijaan.

Ajatus itsessään on oikein hyvä. Kootulle ja selkeälle tiedolle tuon kaltaisissa on kyllä tilausta. Töitä on vielä edessä mutta onhan tuossa toki mahdollisuuksiakin.

Sait tässä ihan asiallista kritiikkiä sivustostasi. Kannattaa huomioida, että tämä porukka on aika kokenutta nettimaailmassa ja sitä myötä kriittisempi kuin keskivertohemmo. Samasta syystä kritiikki kannattaa ottaa harkintaan.

Minäkin ymmärrän, että oman nimen ilmoittaminen tällaisella sivulla ei ole ihan yksinkertainen juttu, kun sitä kautta voi tulla lieveilmiöitä. Mitään helppoa ratkaisua ei siihen ole. Ehkä aluksi kannattaa olla keräämättä mitään tietoja käyttäjistä, niin ei pitäisi tulla ongelmiakaan. Myöhemmin, jos homma lähtee lentoon, voi koota enemmän hartioita sivuston taakse ja ehkä sitten onkin jo vaikka yrityksen aika. Prosentit poistaisin näkyviltä kun ne antavat virheellisen kuvan eksaktiudesta. Aihe sinänsä on tärkeä, eikä hyvää tietoa aiheesta ole koskaan liikaa.

Statistiikka

Viestiketjuista
270 637
Jäsenet
76 652
Uusin jäsen
Tinttoni

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom