Osien päivitys vai koko kone vaihtoo?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja suVex
  • Aloitettu Aloitettu
Moikka,

Minulla on tällä hetkellä pelikäytössä (cs2) itse kasattu kone jossa kyseiset osat:
mATX kotelo
Gigabyte Z490M-emo
i5-10600KF 4,1GHz-prossu
Corsair 2x8GB DDR4 3600MHz
1TB HDD
240GB SSD
GTX960

Jos kone on vain cs2 käytössä enimmäkseen niin riittääkö, että vaihdan vain emon ja prossun vai kannattaako tehdä isompi päivitys? Jos niin, niin mitä ja saako vanhoista komponenteista minkä verran?
Haluaisin, että pyörittäisiin max 800-1000€ hujakoilla.

Kiitos jo etukäteen avustanne!

Kyllähän tuosta ensimmäisenä näyttis kannattaa laittaa vaihtoon. Tuo GTX 960 oli jo silloin julkaisun aikaan 2015 sieltä hitaammasta päästä. Saa varmasti sen suurimman nopeushyödyn.
Prossu sinällään on vielä ihan ok. Toki jos haluaa jotain muuta päivittää, niin tarvittaessa isompi SSD ja 32 GB RAM:ia. Toki jos tuo 16 GB tuntuu riittävän CS2:n kanssa, niin voi jättää myös päivittämättä.

Näyttikseksi CS2:n kanssa taitaa Nvidia olla turvallisempi valinta. Kannattaa vaan kurkata, että virtalähde on tarpeeksi laadukas/tehokas ja sieltä löytyy tarvittavat johdot. Muuten sekin menee vaihtoon.

Tässä hieman vertailukohtaa eri näytönohjaimista CS2:n kanssa: Counter-Strike 2 Performance Benchmark Review - 40 GPUs Tested
Nykyinen näyttis sijoittuu nopeudeltaan tuonne pohjalle GTX 1630 ja RX 6400 väliin.

Jos ei ole mikään hirveä kiire, niin katsoisin miten helmikuussa kuussa julkaistavat RTX 5070 ja RTX 5070 Ti vaikuttaa hintoihin.

Kiitos vastauksesta!

Olen tässä hieman itse myös kokeillut googletella ja ajatellut, jos päivittäisin vain emon, prossun ja näyttiksen tähän hätään. Esim. B760M emo, i5-14600K prossu ja RX 6600 näyttis (en kaipaa mitään ihmeellistä). Mitä mieltä tuollaisesta kombinaatiosta olisitte? Vai onko järkevässä hintapisteessä jotain muuta?
Tällä hetkellä koneessa on VS80 Plus White ATX 650W PSU

Mikäli päädyt hankkimaan 14600K prosessorin, niin suosittelen kaveriksi vähintään "paremman" pään B760 lankkua ja kunnollista jäähdytystä.

Vähävirtaisempi ja viileämpi prossuvaihtoehto voisi olla 13500/14500 ja menisi melkein minkä vain budjettilankun parina paremmin ja hennommalla jäähyllä. 14500 näyttää tosin maksavan melkein saman kuin 14600K.

Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksesta!

Olen tässä hieman itse myös kokeillut googletella ja ajatellut, jos päivittäisin vain emon, prossun ja näyttiksen tähän hätään. Esim. B760M emo, i5-14600K prossu ja RX 6600 näyttis (en kaipaa mitään ihmeellistä). Mitä mieltä tuollaisesta kombinaatiosta olisitte? Vai onko järkevässä hintapisteessä jotain muuta?
Tällä hetkellä koneessa on VS80 Plus White ATX 650W PSU
Päivitä pelkkä näytönohjain.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
275 745
Jäsenet
77 381
Uusin jäsen
Mie87

Hinta.fi

Back