Onko tämä hyvä tietokone paketti?

Liittynyt
27.12.2022
Viestejä
5
Hei!
Kaverini on ostamassa tietokonetta peli käyttöön. Minua vain mietityttää, että ovatko nämä osat yhteen sopivat?

-RTX 3060 Ti ja joku ihmeen oc
-AMD ryzen 7 5800x
-DeepCool-Gammaxx gte v2 prosessorijäähdytin
-Be quiet-10-Atx virtalähde
-Gigabyte A520M-h am4 mATX emolevy
-DeepCool matrexx 70 atx kotelo-lasikylki
-Kingston SSD m.2 nvme gen4 1tb muisti
-kingston technology ram muisti 2×8gb ddr4
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 133
Hei!
Kaverini on ostamassa tietokonetta peli käyttöön. Minua vain mietityttää, että ovatko nämä osat yhteen sopivat?

-RTX 3060 Ti ja joku ihmeen oc
-AMD ryzen 7 5800x
-DeepCool-Gammaxx gte v2 prosessorijäähdytin
-Be quiet-10-Atx virtalähde
-Gigabyte A520M-h am4 mATX emolevy
-DeepCool matrexx 70 atx kotelo-lasikylki
-Kingston SSD m.2 nvme gen4 1tb muisti
-kingston technology ram muisti 2×8gb ddr4
Kyllä ovat. Järkevyys on eri asia ja riippuu myös hinnasta.

Itse suosittelen tälläistä 1400 € kokoonpanoa.

Tai sitten vastaava amd 5600 prossulla 200 € halvemmala.


Ja datatronic kasaa molemmat ilmaiseksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 117
Hei!
Kaverini on ostamassa tietokonetta peli käyttöön. Minua vain mietityttää, että ovatko nämä osat yhteen sopivat?

-RTX 3060 Ti ja joku ihmeen oc
-AMD ryzen 7 5800x
-DeepCool-Gammaxx gte v2 prosessorijäähdytin
-Be quiet-10-Atx virtalähde
-Gigabyte A520M-h am4 mATX emolevy
-DeepCool matrexx 70 atx kotelo-lasikylki
-Kingston SSD m.2 nvme gen4 1tb muisti
-kingston technology ram muisti 2×8gb ddr4
Nämä osat ei toimi hyvin yhteen.
5800X kuluttaa paljon virtaa ja tuo jäähy ei riitä. Eikä riitä emolevykään. Sitten virtalähdekin on todennäköisesti liian kallis ja mahdollisesti multirail, niin ei kannata.

3060 Ti on ihan hyvä valinta, vaikka olisikin joku ihmeen OC. Sille vaan 600W-650W single rail olisi hyvä. Ehdotuksia yllä.

--

Yllä on vaihdettu 5800X -> 5800X3D tai 5600, mutta tässä on nähtävästi tarkoitus saada 8-ydin halvalla, niin kannattaa ottaa se 5700X hinnan puolesta. Tuolta saa pelin kaupanpäälle, mutta sitten pitänee koota itse:

En lähtisi A520M-emolevyjä kuitenkaan 8-ytimen kanssa parittamaan, mutta ne toimii 5700X:n kanssa paremmin kuin 5800X:n. Mieluummin, jos raha ei riitä, ostaa sen 5600:n.

Ja tuosta emolevyseteistä ostaisin tällaisen:
Siinä on mietitty tasapainoinen setti, joka varmasti toimii.

Jäähyksi Fera 3 tai Fortis 5:

Jos ostelee niitä 8-ytimiä, niin kannattaa vähän satsata emolevyyn ja jäähyyn myös.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 133
Siinä on mietitty tasapainoinen setti, joka varmasti toimii
Ja erityisesti lämmittää hyvin jimmsin tasetta. Jimms on monen osan suhteen kalliimpi ja datatronic kasaa vielä ilmaiseksi. Lisäksi jimmsin takuun kanssa saa heittää noppaa ja se määrittelee miten hyvin takuukäsittely sujuu.

Jos on pakko olla 8 ytiminen, niin tämä tuohon mun kokoonpanoon.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 117
Ja erityisesti lämmittää hyvin jimmsin tasetta.
En edusta Jimm'siä millään lailla, eikä ole heihin kuin normaali asiakassuhde. Kerran voitin osto-oikeusarvonnassa, siinä ne mun edut. Lisäksi meillä kaikilla on ollut mahdollisuus osallistua foorumivalvojaisiin ja jotain niiden tarjouksia olen saanut ostettua (en kuitenkaan niitä pommitarjouksia).

Jimm'sillä on ollut takuukäytännöissä viime aikoina ongelmaa ja itsekin olen kärsinyt huonosta reklamaatioprosessista virtalähteeni kanssa, mutta se taisi olla muroaikoina. Lisäksi sieltä tullee tavarat hitaammin kuin Datatronicilta, mutta en minä nyt heitä syrjimään näiden takia ryhdy.

Siellä on noita bundleja, joissa on varmistettu yhteensopivuus - eivätkä olleet laittaneet halvinta roskaa tuohon 8-ytimen pariksi, niin jotain on ajateltu siellä päässä ja kyseessä oli tasapainoinen kokonaisuus.

Jos on pakko olla 8 ytiminen, niin tämä tuohon mun kokoonpanoon.
Jos ei Jimm's käy, tuoltakin saa pelibundlea:

Tämä kyllä vie mahdollisuuden siihen, että kone kootaan yhdessä liikkeessä. Sitä varten edelleen pitää tilata kaikki osat samasta paikasta.

--

Ja valitettavasti AP:lla oli ns. "pakettikoneajattelu", jonka takia tänne vastasin. Siinä ostetaan semmoinen hyvä prosessori, josta tietää ja kivankuuloinen näytönohjain - mutta sitten muista osista ei tiedetä mitään ja ostetaan halvinta, mitä kaupasta saa..
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 133
En edusta Jimm'siä millään lailla, eikä ole heihin kuin normaali asiakassuhde. Kerran voitin osto-oikeusarvonnassa, siinä ne mun edut. Lisäksi meillä kaikilla on ollut mahdollisuus osallistua foorumivalvojaisiin ja jotain niiden tarjouksia olen saanut ostettua (en kuitenkaan niitä pommitarjouksia).
Joo, tiedän. Jimms vaan on monesti kalliimpi. Ei ollut sua vastaan suunnattu.

Jimm'sillä on ollut takuukäytännöissä viime aikoina ongelmaa ja itsekin olen kärsinyt huonosta reklamaatioprosessista virtalähteeni kanssa, mutta se taisi olla muroaikoina. Lisäksi sieltä tullee tavarat hitaammin kuin Datatronicilta, mutta en minä nyt heitä syrjimään näiden takia ryhdy
Nämä yhdistettynä hintoihin ja ilmaiseen kasaukseen kääntää ainakin omalla kohdalla vaakakuppia. Jimms on hyvä erilaisen tilpehöörin erikoisemman kaman tilaukseen.

Siellä on noita bundleja, joissa on varmistettu yhteensopivuus - eivätkä olleet laittaneet halvinta roskaa tuohon 8-ytimen pariksi, niin jotain on ajateltu siellä päässä ja kyseessä oli tasapainoinen kokonaisuus.
On joo, mutta bunde on kalliimpi, kuin datatronicista erikseen tilatessa vastaavat osat. Datatronic varmistaa viimekädessä yhteensopivuuden, kun ottaa heiltä maksuttoman kasauksen.

Jos ei Jimm's käy, tuoltakin saa pelibundlea:
Tämä kyllä vie mahdollisuuden siihen, että kone kootaan yhdessä liikkeessä. Sitä varten edelleen pitää tilata kaikki osat samasta paikasta.
No mun pointti olikin että saa kasattuna. Haluaako yhden pelibudlen takia alkaa kasaamaan, varsinkin kun osien järkevyydestä ei ole ymmärrystä?
Ja valitettavasti AP:lla oli ns. "pakettikoneajattelu", jonka takia tänne vastasin. Siinä ostetaan semmoinen hyvä prosessori, josta tietää ja kivankuuloinen näytönohjain - mutta sitten muista osista ei tiedetä mitään ja ostetaan halvinta, mitä kaupasta saa
Tämä on totta, ja siksi sanoinkin että vaikka osat ovatkin teknisesti yhteensopivat, ei se tarkoita että ovat järkeviä.

Pakettikone ajatteluun sopii hyvin myös se että koneen saa valmiiksi kasattuna. Jonkin ssd:n tai näytönohjaimen vielä itse lisäiskin, mutta en näe fiksuna jättää kasausta hyödyntämättä vain yhden pelin takia.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 238
Viestejä
4 192 412
Jäsenet
70 894
Uusin jäsen
JapPro

Hinta.fi

Ylös Bottom