Onko piitahnalle vaihtoehtoja?

Liittynyt
04.02.2020
Viestejä
8
Kyselisin, että onko piitahnalle olemassa vaihtoehtoja?

Nyt kun ei satu löytymään piitahnaa ja jotain pitäisi keksiä tilalle, kun pitäisi saada tuo koneprojekti valmiiksi mahdollisimman pian.

Eräs hyvä tuttava ehdotti Pepsodentin "White Now Ice Cool" -hammastahnaa. Tuo "Ice Cool" ei ole kuulemma ollenkaan turhaa mainostamista. Ei kuulemma sovi kovin pitkäaikaiseen käyttöön, mutta hetken aikaa voisi käyttää, kunnes kerkeäisi hommata piitahnaa jostakin.

Tietokone olisi vain kevyessä käytössä kunnes saisi itse piitahnaa hommattua.

Kokemuksia, mielipiteitä erilaisista vaihtoehdoista?
 
Viimeksi muokattu:

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Joku saitti ihan oikeasti testasi hammastahnan ja sen toimivuus lämpötahnana on pelkkää legendaa. Ei toimi
 
Liittynyt
04.02.2020
Viestejä
8
Mitäs jos hammastahnoilla on sen verran eroavaisuutta, että osa saattaa jopa toimia kuten tuttavani maininnut (kuulemma 8-ydin prossulla)?

Mitä muita vaihtoehtoja voisi kokeilla käyttää?
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Mitäs jos hammastahnoilla on sen verran eroavaisuutta, että osa saattaa jopa toimia kuten tuttavani maininnut?

Mitä muita vaihtoehtoja voisi kokeilla käyttää?
Jos hammastahna oikeasti toimisi, niin miksi kukaan käyttäisi enää piitahnaa tai nestemetallia kun se hammastahna on halvempaakin? Mietipä sitä.
 
Liittynyt
04.02.2020
Viestejä
8
Mutta mitä jos käyttäisi vain väliaikaisesti? En nää heti nyt ongelmaa siinä. Piitahnaa ja nestemetallia sitten kovaan, pitkäaikaiseen käyttöön.
 
Liittynyt
04.02.2020
Viestejä
8
Voisikohan elohopeata käyttää? Pystyisin tekemään tahnamaista elohopeaa, mutta hammastahnatuubista voisi heti laittaa nyt tähän hätään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 355
Kaipa se hammastahna pelittää jonkin aikaa, riippuen koostumuksesta, ainakin työpöytäkäytössä. Laittaisin itse prossulta boostit pois päältä niin tuottaisi paljon vähemmän lämpöä.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 250
Joku saitti ihan oikeasti testasi hammastahnan ja sen toimivuus lämpötahnana on pelkkää legendaa. Ei toimi
Itse olen nähnyt testin, jossa nimeomaan toimi välttävästi muutaman päivän ja itsekin olen kerran testannut :D

Lämmöt siis toki esim kymmenen astetta oikeaa tahnaa korkeammat mutta selvästi paremmat kuin ilman mitään tahnaa.

Eli jos esim tänään haluaa konetta käyttää ja piitahnakauppa tai muu kauppa joka myy piitahnaa ei ole auki, niin toimii ihan hyvin ja huomenna sitten oikeaa kamaa hakemaan
 

Jahve3

Staff
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 256
Kyselisin, että onko piitahnalle olemassa vaihtoehtoja?

Nyt kun ei satu löytymään piitahnaa ja jotain pitäisi keksiä tilalle, kun pitäisi saada tuo koneprojekti valmiiksi mahdollisimman pian.

Eräs hyvä tuttava ehdotti Pepsodentin "White Now Ice Cool" -hammastahnaa. Tuo "Ice Cool" ei ole kuulemma ollenkaan turhaa mainostamista. Ei kuulemma sovi kovin pitkäaikaiseen käyttöön, mutta hetken aikaa voisi käyttää, kunnes kerkeäisi hommata piitahnaa jostakin.

Tietokone olisi vain kevyessä käytössä kunnes saisi itse piitahnaa hommattua. Ajattelin ettei tämä silloin niin haittaisisi.

Kokemuksia, mielipiteitä erilaisista vaihtoehdoista?
Mite ois vaa lämpötahnan hakeminen kaupasta? :rofl:
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Joskus vajaa 20 vuotta sitten joku suomalainen näitä testaili (metkumods tai ehkä jopa murossa joku, nyt ei muistu mieleen) ja muistaakseni sinappi pysyi kayttökelpoisena pisimpään joka kodin tarvikkeista, ketsuppi hyvänä kakkosena. Voi kanssa olla että noilla tahnoilla ei silloin direct die jäähdytyksen kulta-aikoina ollu samalla tapaa merkitystä kuin mitä nykyisin.

nyt löyty yksi näistä legendaarisista vertailuista: https://www.overclock.net/photopost/data/897758/1/16/162af502_imageview.gif

eli majoneesi on suunnilleen yhtä hyvä valinta kuin noctuan tahnat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 690
Itse suosittelisin hammasproteisia prossun ja siilin väliin, on enemmän jäähdytyspinta-alaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Tahnan ideahan on vaan poistaa ilma sieltä metallipintojen välistä, niin käytännössä mikä tahansa hienojakoinen mönjä, tai neste siihen käy. Itse lähtisin ihan ruokaöljyllä esim voitelemaan sekä prossun, että siilin, ja pyyhkii ylimääräiset pois. Veikkaisin, ettei johda edes sähköä.
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
toimii se hammastahna siellä välissä sen pari päivää ainakin, isoimmaks ongelmaks laskisin hajun. Mulla ainakin jäi hyvin vahvasti koppaan se :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
300€-400€ prosessori ja hammastahna - on teilläkin leikit..

Kuitenkin kalliimpi ei ole välttämättä parempi ja käy nyt lähiliikeestä ostamassa piitahnaa. Seuraavaksi jos ryhdytään hifistelemään, niin ostetaan nestemetallia ja sehän ei toimi kunnolla paljaan kuparin/alumiinin kanssa.

Tuolta jotain, jota on lähigigantissa:
Hakutulokset: lämpötahna - Gigantti

Itse kai ostaisin tuota, jos ei olisi jo MX-4:ää ja pitäisi nopeasti tehdä kerta-asennus:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/26862/mcnbs/Thermal-Grizzly-Kryonaut-lampotahna-0-27-ml

Jos sinne ei vaihda oikeaa tahnaa, se hammastahna voi kovettua ja olla hankalasti kaavittavissa irti.
 
Liittynyt
15.10.2017
Viestejä
591
Aika hämmentävä triidi. Ootteko hyviäki kavereita sen tyypin kans joka tota ehdotti?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 047
Hyvinhän se toimii, kuvakaappauksessa näkyy 2080 Ti:ssäkin olevan 3 gigaa vrammia :)
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
kannattaa varmaan kysästä jos jollain ois joku tuubi jääny kaappiin, aika monesta kylästä porukkaa täälläkin. Esim joensuussa voin antaa kyllä tahnaa siihen yhen prossun laittoon jos jollain kauhia hätä on :D Pitäs olla jossain myös nestemetallia melkein täys tuubi
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
Yli kymmenen vuotta kesti omassa käytössä NASsi minkä raiskasin halvalla kuparitahnalla mitä myydään ihan auton jarruosien voiteluun...

Ja tuotakin roiskin oikein urakalla kin pienissä nousuissa tuon aikanaa löin läjään.

(niin ja ei ole kuparitahna oikea aine edes jarruosien voiteluun, kerää likaa ...ja juu kohta joku sanoo että hehehehe, jarruosien voitelu, joten korjataan liukutappien ja vaikka jarrupalojen reunojen voitelu)



:syes:
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 472
Viestejä
4 163 386
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom