Onko ok hinta/lastu-suhde?

Kysymys viisaammille. Tutun kautta olisi saatavissa 700 eurolla tämmöinen kokoonpano:

I5 - 10600kf
32gb ram 3600mhz
NVIDIA 3070
512gt SSD
ASUS tuf gaming z49-plus emolevy
Näyttönä HP Omen x 25f

Itse en ole mikään ekspertti näissä asioissa. Sen verran koittanut tutkia että tuon pitäisi olla reilusti parempi kuin nykyinen aikanaan valmispakettina hommattu koneeni joka on alkanut pätkiä viime aikoina.

Eli kysymys, onko tuo tohon hintaan hyvä hankinta käytetystä koneesta vai löytyykö alle tonnilla muualta parempaa vaihtoehtoa? Tai ylipäänsä kannattaako tuollaista useamman vuoden vanhaa kokoonpanoa ostaa(vaikka kaikki osat nyt hyvässä kunnossa ilmeisesti ovatkin)?

Kysymys viisaammille. Tutun kautta olisi saatavissa 700 eurolla tämmöinen kokoonpano:

I5 - 10600kf
32gb ram 3600mhz
NVIDIA 3070
512gt SSD
ASUS tuf gaming z49-plus emolevy
Näyttönä HP Omen x 25f

Itse en ole mikään ekspertti näissä asioissa. Sen verran koittanut tutkia että tuon pitäisi olla reilusti parempi kuin nykyinen aikanaan valmispakettina hommattu koneeni joka on alkanut pätkiä viime aikoina.

Eli kysymys, onko tuo tohon hintaan hyvä hankinta käytetystä koneesta vai löytyykö alle tonnilla muualta parempaa vaihtoehtoa? Tai ylipäänsä kannattaako tuollaista useamman vuoden vanhaa kokoonpanoa ostaa(vaikka kaikki osat nyt hyvässä kunnossa ilmeisesti ovatkin)?

Nykyisessä tilanteessa kun SSD ja RAM-hinnat on pilvissä niin tuo on ihan hyvä paketti. Etenkin, jos tuon näytön saa mukaan.

Ei se huonolta diililtä kuulosta yleiseen hintatasoon verrattuna, varsinkaan näyttö huomioiden, mutta minun mielestäni käytetystä tietotekniikasta pyydetään liikaa yleisesti ottaen. Eihän viisi vuotta vanhasta autostakaan makseta kuin max. puolet uuden vastaavan hinnasta, miksi sitten tietokoneesta? Toki auto kuluu eri tavalla kuin elektroniikka, mutta takuut on silti ummessa, näytönohjain voi kaivata lämpötahnojen vaihtoa, jokin komponentti voi kärvähtää vanhuuttaan...

Plusmiinus tonnilla saat yhtä hyvän ja joiltain osin paremman koneen, jos kokoat itse uusista osista etkä laske omalle työlle hintaa. (Näyttö erikseen - en tiedä, tarvitsetko suuren virkistystaajuuden näyttöä ja onko kaverisi näyttö kuin pakasta vedetty vai onko käytönjälkeä paneelissa, tai aiotko pelata jotain raskaampaa, joka pyörii tuolla raudalla alle 100FPS, jolloin mikä hyvänsä uusi satasen rimpula riittäisi.)

No niin, tässä taas näkee kun itse ei näistä asioista mitään tiedä kuinka paljon on asioita mitä pitää ottaa huomioon. Itse en pelaile mitään räiskintöjä tms vaan tyyliin Elden Ring, ropet, strategiat, tarinalliset yksinpelit.

Kuulemma hän osti noi muistit pari kk sitten ja "päivitti nestejäähdytyksen" tms... Mutta päätti kuitenkin sitten pistää 3000€+ ja ostaa uuden koneen ja näytön jolloin tuo jäi tarpeettomaksi joten uskon että on niin hyvässä kunnossa kuin tuollainen nyt voi olla.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
301 374
Jäsenet
81 982
Uusin jäsen
Aleksi94

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom