Onko minulla huono prosessori?

Liittynyt
13.01.2022
Viestejä
4
Minulla on itsellä intel® xeon® cpu e3-1230 v3 @ 3.30ghz prosessorina ja näyönohjaimena käytän Nvidia Gtx 1060 6gb ja esimerkiksi fortnite ei pyöri hirveän hyvin paitsi creativessa. Normi matsissa kun olen niin tekstuureissa kestää ladata, puut näyttävät kirjaimellisesti pullamössöltä. Jos joku osaisi auttaa olisin todella kitollinen.
 
Liittynyt
11.12.2021
Viestejä
438
Kerro nyt kaikki koneen specsit (muistin määrä, käyttis ja pelilevyn tyyppi) ja pelattu resoluutio.

Itse kokeilin tuota "vastaavalla" prosessorilla, 16GB RAMia ja GTX760 näytönohjaimella ja en törmännyt tuollaiseen ongelmaan. Pelilevynä vieläpä HDD, käyttis SSD.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 463
Kyllä. Kaikki kilpailijoiden prosessorit ovat tällä hetkellä suhteellisen tehottomia Applen M1 Max siruun verrattuna.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
2 040
Minulla on itsellä intel® xeon® cpu e3-1230 v3 @ 3.30ghz prosessorina ja näyönohjaimena käytän Nvidia Gtx 1060 6gb ja esimerkiksi fortnite ei pyöri hirveän hyvin paitsi creativessa. Normi matsissa kun olen niin tekstuureissa kestää ladata, puut näyttävät kirjaimellisesti pullamössöltä. Jos joku osaisi auttaa olisin todella kitollinen.
Prossu on vielä ihan hyvä tuohon peliin. Myös näyttiksen ja 8 Gt RAM:n pitäisi riittää.

Pelistä on kuitenkin ajan mittaan tullut sen verran raskaampi, että epic ja high ovat liikaa koneellesi. Laita medium suosiolla, niin tekstuurit latautuvat asianmukaisesti. Kuulostaa siltä, että sinulla on Epic tai high, jotka kaivannevat 8 Gt VRAM ja sinulla on 6 Gt.

Varmista, että näytönohjaimen väylä on PCIe 3.0 16x (esim. CPU-Z -ohjelmalla). Tai edes kakkosversio, mutta 16x.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.12.2021
Viestejä
438
Lataa GPU-Z ja katso sieltä. Kyseinen kohta keltaisella kuvakaappauksessa. Esimerkki kuvan väylä pcie 4.0 x16.
gpu-z.JPG
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 547
Viestejä
4 165 966
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom