Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuossa videota miten amazonin myyjätön ruokakauppa toimii
Oon nähny tästä erilaisen toteutuksen ihan suomessakin, oli jossain aika skutsissa yks kontti missä suht samanlainen meininki. Homma toimi niin, et eka mentiin pääpäätteelle tunnistuttamaan kortti ja tekemään se katevaraus (minimi 5€ mut tais saada isommankin), jonka jälkeen sit mentiin haluttujen tuotteiden luukulle ja kortti sisään. Sen sijaan et asiakas pääsis räpeltämään tuotteita, se pudotti sieltä yhden tuotteen alhaalla sijaitsevaan lokeroon. Ostoksien päätteeks käyt päätteellä vielä oikasemassa katevarauksen ja homma selvä.Kuninkaantammessa on:
Helsingin Kuninkaantammeen avattiin kassaton kauppa, josta varastaminen on lähes mahdotonta – 10 kysymystä ja vastausta omatoimikaupasta
Tarkoitin kyllä itsepalvelu kassaa..
Ilmeisesti kuitenkin "vain" löytää asiakkaan hanskan ja perinteisen viivakoodin neljällä kameralla
"Based on the video Amazon provided (and very little specific detail), the cart did seem to require the product’s barcode to be visible. In one frame of the video, for example, the shopper uncovers the barcode with their finger before adding the item to the cart. The video also shows products with the barcode facing the shopper and the cart’s screen, when being loaded.
In another section, the video explains how to “add items without a barcode,” like produce. In this case, the shopper types in the PLU number on the screen and confirms the weight"
Amazon to test Dash Cart, a smart grocery shopping cart that sees what you buy | TechCrunch
Amazon today introduced the latest in smart store tech with the introduction of the Amazon Dash Cart, a grocery store shopping cart that identifies thentechcrunch.com
Vähän jo järkytyin, että erottaa kaikki Ben&Jerrys maut millisekunneissa pelkästä pakkauksesta
En mä näe mitään teknistä syytä miksi ei voisi tunnistaa pelkistä pakkauksistakin tulevaisuudessa. Koneet ovat nykyään parempia tunnistamaan esineitä/kasvoja kuvista/videoista kuin suurin osa ihmisistä. Mutta se, että olisi mahdollista ei välttämättä ole järkevää, jos homman voi hoitaa helpomminkin.
Useimmiten kuitenkin paremmuus tulee nopeudessa ja huolellisuudessa (väsymättömyys, herpaantumattomuus) ja goldenreferenssinä muutenkin on ihmissilmän luokittelema data. Mutta toki tossa voi "huijata" tarkastelemalla kameralla miltä hyllyltä tuote napataan ja käyttää kaikkia neljää kuvakulmaa.
Mainly the system is made up of dozens and dozens of camera units mounted to the ceiling, covering and recovering every square inch of the store from multiple angles. I’d guess there are maybe a hundred or so in the store I visited, which was about the size of an ordinary bodega or gas station mart.
En mä näe mitään teknistä syytä miksi ei voisi tunnistaa pelkistä pakkauksistakin tulevaisuudessa. Koneet ovat nykyään parempia tunnistamaan esineitä/kasvoja kuvista/videoista kuin suurin osa ihmisistä. Mutta se, että olisi mahdollista ei välttämättä ole järkevää, jos homman voi hoitaa helpomminkin.
En tiedä tarviiko tästä nyt varsinaisesti alkaa väittelemään. Aika tunnustettu tosiasia ainakin teknologiapiireissä, että koneet vie ihmisiä tunnistustehtävissä. gpt3:en myötä luetunymmärtäminenkin alkaa olemaan koneilla paremmin hallussa kuin useimmilla ihmisillä. Elämme melko erikoisia aikoja. Paljon helpompi tunnistaa kuvasta valion maitopurkki kuin esim. kissa, joka voi olla monessa eri asennossa ja muodossa.
Mun käsityksen mukaan amazonilla on kauppoja, missä kameroita on ns. joka paikassa ja ei ole katvealueita. En tiedä onko tuo go store sellainen vai onko amazonilla useammanlaista automatisoitua kauppaa. Vai onko amazon kenties onnistunut yksinkertaistamaan ja ei tarvi enää valtavaa määriä kameroita.
Inside Amazon's surveillance-powered, no-checkout convenience store | TechCrunch
By now many have heard of Amazon's most audacious attempt to shake up the retail world, the cashless, cashierless Go store. Walk in, grab what you want,techcrunch.com
En tiedä mikä on teidän aika, mutta kyse tällähetkellä enemmänkin kustannuksesta, joten yllättävää jos ei meidän aikana olisi ihan normaalia että touhu automatisoitu. Ja etunenässä voi olla juuri ne kohteet joissa mainitsemasi asiat tärkeitä. Eli kohteet joissa kustannuskin voi olla suurempi.Robotti varmasti auttaisi näissä osassa hyvin, mutta ei tuo pelkän hyllytyksen homman määrää meidän aikana vielä ihmistä poista noista hommista /korvaa.
Toivotaan, että näin käy. Itse epäilen, mutta aika sen näyttää. Siinä vaiheessa kun näen robotiikan hoitavan tuon hyllytykseen täydellisesti niin ollaankin saatu jo yksi eniten aikaa vievä puoli kaupoista pois.En tiedä mikä on teidän aika, mutta kyse tällähetkellä enemmänkin kustannuksesta, joten yllättävää jos ei meidän aikana olisi ihan normaalia että touhu automatisoitu. Ja etunenässä voi olla juuri ne kohteet joissa mainitsemasi asiat tärkeitä. Eli kohteet joissa kustannuskin voi olla suurempi.
Asiat voi tapahtua nopeasti, vähittäismyymälöiden myymälä hyllyt ne mitkä elää viimevuosisataa.
Eipä kiinnosts tilata ruokaa netistä
Saksalainen elintarvikejätti automatisoi tuoretuotteiden logistiikkansa Cimcorpin ratkaisulla. Saksan suurimman vähittäiskauppakonserni Edeka Groupin alueellinen osuuskunta Edeka Minden-Hannover luottaa suomalaisyrityksen automaatioon, ja on tilannut kahden logistiikkakeskuksensa hedelmien ja vihannesten käsittelyautomaation ulvilalaisyritykseltä.
Tuotteita, joissa käpisteleminen auttaa on kuitenkin aika vähän. Ehkä lihapalaset ja varsinkin hedelmät on sellaisia että haluaa vähän valkata. Lähinnä lihoissa pakkauksen tiiveys ja päiväys on tärkeää. Hedelmät on ehkä ainoa missä tuo käpälöinti on tärkeää. Esim. valmiiksi pussitettuja klementiinejä en osta, koska siellä on aina pehmeitä seassa. Mutta kun yksittäin pussiin koplii niitä, niin jo käsituntumalla pääsee pehmeistä ja lommoisista 100%-sti eroon. Samaten myös joissain hedelmissä voi tuotteen tuoreuden tai raakuuden nähdä jo päältä päin. Kovin vihreitä banaaneja en haluaisi, mutta en nyt ruskeitakaan. Mutta aika vähän sillä käpälöimisellä voittaa ja itse en ainakaan juuri sen takia kaupassa käy.Eipä kiinnosts tilata ruokaa netistä, ja uskon että enemmistö haluaa muutenkin itse valita haluamansa tuoteyksilön (mm. päiväys) ja käpistellä valikoimaa fyysisesti ylipäätään. Kaupan työtehtävissä kone ei voi korvata ihmistä nyt eikä tulevaisuudessa. Suosittelen myös suosimaan yksinomaan suomalaisia kauppoja eikä valuttamaan maamme varoja ulkomaille.
Merkittävä tekiä (hidaste) voi olla se että kuluttaja ei tiedä kauppaan mennessä mitä ostaa, joten kaipaa niitä kaupan virikkeitä. Eli nettikauppojen pitää kehittyä, se joka siinä onnistuu on ison siivun äärellä.Eipä kiinnosts tilata ruokaa netistä, ja uskon että enemmistö haluaa muutenkin itse valita haluamansa tuoteyksilön (mm. päiväys) ja käpistellä valikoimaa fyysisesti ylipäätään. Kaupan työtehtävissä kone ei voi korvata ihmistä nyt eikä tulevaisuudessa. Suosittelen myös suosimaan yksinomaan suomalaisia kauppoja eikä valuttamaan maamme varoja ulkomaille.
The documents show gated entry and exit lanes at the front of the store, where shoppers would presumably scan an app or credit card as they come in, as well as hardware to potentially house ceiling-mounted cameras that track which items shoppers pick up in the store. The documents also mention an electronic shelving system, a feature Amazon has deployed in its Fresh and cashierless Go convenience stores.
Additionally, a large staging area appears at the front of the proposed store layout. Fresh stores have a dedicated section where customers can pick up amazon.com or grocery orders placed online or return their packages for free.
It’s unclear if the store will incorporate other high-tech elements featured in Fresh stores, such as its recently launched Dash Carts, which are smart shopping carts that let shoppers check out without waiting in line.