Hei,
En tiedä itse mitään koneista, jotenka ajattelin kysyä täältä apua.
Minulla on ollut jo pidempään ongelmaa koneeni kanssa.
Kyseessä on valmis pakettikone joka on ostettu muistaakseni 2014.
HP ENVY h8-1511eo
(HP ENVY h8-1511eo Desktop PC Product Specifications | HP® Customer Support)
Olen vajaa kuukausi sitten nollannut koneeni ajatuksella "jos se auttaisi".
Asetusvalikkojen mukaan poistanut kaikki tiedot ja asentanut winukan uusiksi.
Ongelma on se, että koneeni käy lataamaan asioita hitaasti ja se pykii tai ns.jäätyy hetkeksi.
Esimerkkiä ongelmista:
Minä käynnistän selaimen, jossa ei ole avautuessa muistissa vanhoja aukiolleita juttuja ja pelin World of Warcraft.
Peli kun latautuu huomaan että siinä olevat asiat kestävät "piirtyä".
Eli jos avaan pelin kartan on ruudulla mustaa tai näkyy vain tietyt ikonit, sama toistuu pelissä avatessa pussukat, tietyt asiat kuten reunat näkyvät oikein, mutta sisältö puuttuu.
Myöskin jos aktivoin ratsun, sen piirtyminen kestää ja pelissä pykien hahmoni kuitenkin etenee.
Nämä paranevat toimivaksi noin maksimissaan minuutin tai kahden odottelulla.
Pelissä kun menen alueille jossa on muita pelaajia, peli käy nykimään ja peli käy mahdottomaksi pelata runsaaksi hetkeksi.
Otetaan vaikka raid tilanteet jossa muita pelaajia voi olla 10-25.
Kun ollaan ihan paikallaan kaikki on ok, mutta kun olisi tarkotus lähteä taistoon jymähtää peli paikalleen tai käy vähintään nykimään.
Taas odottelu auttaa.
Myös jotkin grafiikat pelissä, kuten salamat ja tulet tuovat tämän "jymähtämisen /pykimisen".
Pelissä minulla on uuden sisältöpäivityksen jälkeen grafiikat tasolla 3 (1-10), kun ennen sisältöpäivitystä pyöri kauniisti asetuksella 6, myös raidatessa.
Tällöin kun pelissä on toiminnassa ongelmia, myös muualla koneessa on ongelmia.
Selaimessa ollessa esimerkiksi youtube jämähtää "lataamaan".
Jos yritän avata selaimessa uutta välilehteä tai siirtyä linkkiin, kestää se huomattavan kauan.
Myöskin jos yritän avata ohjelmaa, niin esimerkiksi tuohon search laatikkoon kirjoittaminen ja sitä myötä ohjelmavaihtoehtojen esiintulo ja ohjelman käynnistäminen kestää.
En tee mielestäni koneellani mitään suunnattoman raskasta?
Saattaa olla peli päällä ja youtube taustalla.
Ennen nämä toimivat ihan kauniisti ongelmitta yhdessä.
Osaisiko joku sanoa mikä voisi olla vikana ja onko asiaan ratkaisua?
En tiedä itse mitään koneista, jotenka ajattelin kysyä täältä apua.
Minulla on ollut jo pidempään ongelmaa koneeni kanssa.
Kyseessä on valmis pakettikone joka on ostettu muistaakseni 2014.
HP ENVY h8-1511eo
(HP ENVY h8-1511eo Desktop PC Product Specifications | HP® Customer Support)
Olen vajaa kuukausi sitten nollannut koneeni ajatuksella "jos se auttaisi".
Asetusvalikkojen mukaan poistanut kaikki tiedot ja asentanut winukan uusiksi.
Ongelma on se, että koneeni käy lataamaan asioita hitaasti ja se pykii tai ns.jäätyy hetkeksi.
Esimerkkiä ongelmista:
Minä käynnistän selaimen, jossa ei ole avautuessa muistissa vanhoja aukiolleita juttuja ja pelin World of Warcraft.
Peli kun latautuu huomaan että siinä olevat asiat kestävät "piirtyä".
Eli jos avaan pelin kartan on ruudulla mustaa tai näkyy vain tietyt ikonit, sama toistuu pelissä avatessa pussukat, tietyt asiat kuten reunat näkyvät oikein, mutta sisältö puuttuu.
Myöskin jos aktivoin ratsun, sen piirtyminen kestää ja pelissä pykien hahmoni kuitenkin etenee.
Nämä paranevat toimivaksi noin maksimissaan minuutin tai kahden odottelulla.
Pelissä kun menen alueille jossa on muita pelaajia, peli käy nykimään ja peli käy mahdottomaksi pelata runsaaksi hetkeksi.
Otetaan vaikka raid tilanteet jossa muita pelaajia voi olla 10-25.
Kun ollaan ihan paikallaan kaikki on ok, mutta kun olisi tarkotus lähteä taistoon jymähtää peli paikalleen tai käy vähintään nykimään.
Taas odottelu auttaa.
Myös jotkin grafiikat pelissä, kuten salamat ja tulet tuovat tämän "jymähtämisen /pykimisen".
Pelissä minulla on uuden sisältöpäivityksen jälkeen grafiikat tasolla 3 (1-10), kun ennen sisältöpäivitystä pyöri kauniisti asetuksella 6, myös raidatessa.
Tällöin kun pelissä on toiminnassa ongelmia, myös muualla koneessa on ongelmia.
Selaimessa ollessa esimerkiksi youtube jämähtää "lataamaan".
Jos yritän avata selaimessa uutta välilehteä tai siirtyä linkkiin, kestää se huomattavan kauan.
Myöskin jos yritän avata ohjelmaa, niin esimerkiksi tuohon search laatikkoon kirjoittaminen ja sitä myötä ohjelmavaihtoehtojen esiintulo ja ohjelman käynnistäminen kestää.
En tee mielestäni koneellani mitään suunnattoman raskasta?
Saattaa olla peli päällä ja youtube taustalla.
Ennen nämä toimivat ihan kauniisti ongelmitta yhdessä.
Osaisiko joku sanoa mikä voisi olla vikana ja onko asiaan ratkaisua?