Ongelmia näyttiksen kanssa

Liittynyt
28.04.2024
Viestejä
30
En oo nyt viikkon käyttäny uutta konetta jonka kasasin tossa pari viikkoa sitten. Eilen päivitin uusimman nvidian ajurin, ja näyttö sammu kiinni ja päivitys piti alottaa alusta, tein tän muutaman kerran ja viimisellä kerralla koko kone sammu ja tuli windowssin ":(" ruutu. Nyt kuitenki jos meen kattoo ni näyttäis olevan uusin ajuri. tietäiskö joku onko jotain pielessä vai onko ihan normaalia?
 

Liitteet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
647
Mikä on tuo virhekoodi tuossa kuvassa? Ja sitten voisit myös kertoa tietokoneen osat.
 
Liittynyt
28.04.2024
Viestejä
30
Toi kuva ei oo mun otin sen netistä mutta se oli siis samanlainen että pakotti käynnistämään koneen kun oli joku ongelma, RTX 4060, Ryzen 5 7600, 6000mhz 16x2 CL30, MSI b650 gaming plus wifi, 1 tera ssd,
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 179
Toi kuva ei oo mun otin sen netistä mutta se oli siis samanlainen että pakotti käynnistämään koneen kun oli joku ongelma, RTX 4060, Ryzen 5 7600, 6000mhz 16x2 CL30, MSI b650 gaming plus wifi, 1 tera ssd,
No mitä siinä ruudulla lukee virhekoodina kun tuo blue screen tulee?
 
Liittynyt
28.04.2024
Viestejä
30
No mitä siinä ruudulla lukee virhekoodina kun tuo blue screen tulee?
Siis se tuli kerran jonka jälkeen kone resettasi ja menin heti katsomaan ajureita niin siellä luki että ajurit ajantasalla, mutta jäin miettimään että hieman erikoinen "onnistunut lataus"
 
Liittynyt
28.04.2024
Viestejä
30
Mitä sanotte kannattaako mun poistaa jokainen nvidian sovellus/tiedosto ja sitten ladata ne uudelleen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 451
Mitä sanotte kannattaako mun poistaa jokainen nvidian sovellus/tiedosto ja sitten ladata ne uudelleen?
Mitä tämä hyödyttää? Mieluummin käyt Luotettavuushistoriasta katsomassa mihin se kone kaatui. Onko muisteissa EXPO-profiili?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 763
Mikäli muu ei auta, lataisin uusimman Nvidian ajurin työpöydälle valmiiksi odottamaan asennusta. Sen jälkeen katkaisisin netin, ja poistaisin vanhan ajurin DDU:n avulla vikasietotilassa. Sitten uuden ajurin asennus ja vasta tämän jälkeen netti päälle takaisin. Netti-kikkailu siksi ettei Windows pakota geneerisiä näyttöajureita automaattisesti, ennen Nvidian ajuripakettia. Jälkimmäinen tapahtui minulla radeonin kanssa aikoinaan ja aiheutti harmia.

Toki mahdollista että vika muualla, muistiasetuksissa tms, kuten yllä sanottiinkin.
 
Liittynyt
28.04.2024
Viestejä
30
Miksköhän toi adjusted DRAM Frequency on vaan 4800 vaikka EXPO pitäis olla käytössä. Vai onko molemmissa kammoissa näillä asetuksilla EXPO vai vaan toisessa
 

Liitteet

Liittynyt
02.02.2024
Viestejä
688
Miksköhän toi adjusted DRAM Frequency on vaan 4800 vaikka EXPO pitäis olla käytössä. Vai onko molemmissa kammoissa näillä asetuksilla EXPO vai vaan toisessa
sulla on kaksi erilaista kampaa vai? ei niihin välttämättä saa tarkalleen samoja asetuksia
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 451
no sinnepäin ehkä, mut windows 2000 puolestaan antoi TOSI paljon infoa
OT: ei tuossa ole tarpeeksi. Eikä kukaan oikeasti lukenut niitä memory dumppeja. Käytännössä tuossa on tarpeellista tietoa kaksi ekaa riviä ja muu on turhaa roskaa. Tuossa ei ole tietoa, mikä device driver sen kaatoi ja käsittääkseni kun tuli 32-bittiset käyttöjärjestelmät joskus '95 , niin loppui se käytäntö, että kaikki on tietyissä samoissa muistiosoitteissa aina.
 
Liittynyt
13.12.2022
Viestejä
133
Kyllä ne aika hyvin osaa kertoa mikä on vialla.
Windows kybällä ainakin on kuitenkin veikeä tyyli rebootata heti tuon virheruudun jälkeen, ettei varmasti pääse näkemään mitään mahdollisesti vianselvityksen kannalta hyödyllistä. Toki sen rebootin saa pois päältä, mutten ymmärrä miksi sellainenkin on laitettu oletukseksi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 616
Viestejä
4 265 783
Jäsenet
71 539
Uusin jäsen
ketunleipä

Hinta.fi

Ylös Bottom