Ongelmia muistitikun kanssa...

Onkohan mahdollista saada jotenkin korjattua muistitikulla olevia kuvia. Ovat tärkeitä siis. Tikku ollut levossa viitisen vuotta, ja ollut kadoksissa, tyhmänä en ehtinyt sitten tehdä siitä toista kopiota ja alkuperäisistä tiedostoista ei tietoa onko jossain muistikortilla vai ei. Osa kuvista mennyt niin että niissä harmaa palkki peittää osan kuvasta tai kuvaa ei pysty lukemaan. Olisin kiitollinen avusta koska ovat tärkeitä kuvia.

Sitten toiseen pulmaan. Mulla kaksi muuta saman merkkistä muistitikkua jotka kyllä tunnistaa itse tikun kun sen lyö koneeseen että jokin tallennusväline siinä on kiinni, mutta joko näyttää ettei tikulla olisi mitään tai sitten näyttää tyhjiä kansioita. Tiedän taatusti että niissä on dataa koska näkyy datan määrä tikulla kyllä. Jotenka miten saan nuo auki? Niissäkin tärkeitä tiedostoja mutta olleet nekin pidempään laatikon pohjalla.

Olisin kiitollinen avusta ja vinkeistä.

Ihan alkuun odota järkeviä kommentteja ennen, kuin teet yhtään mitään. Jos kone (windows) on käynnissä, niin sieltä kellon vierestä ”poista USB laite turvallisesti” tai sinnepäin, tai jätät koneen käyntiin.

Itse ohjelmista PhotoRec on pelastanut monia kertoja.

Kuitenkin pitää tietää, mitä oikeasti sille tekee. Tuolla PhotoRec:llä ei suoraan voi rikkoa mitään, mutta ehkä alkuun kannattaa ottaa tikusta täysi kopio, johon minulla ei suoraan ole täyttä loitsua.

Statistiikka

Viestiketjuista
296 494
Jäsenet
81 156
Uusin jäsen
HuoltsikkaMika

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom