Olen tässä yrittänyt säätää yhtä langatonta verkkoa vierasverkon osalta ja tökkii tökkii. Olisiko täällä asiantuntemusta triviaali-ongelman kanssa kun ei nyt itse vaan aukea missä väärin. On näitä tehty mutta nyt en itse vain huomaa missä kyntää. Kyseessä monibrändi ympäristö.
Pitäisi siis luoda langaton vierasverkko josta pääsee vain internettiin palomuurin kautta mutta ei näe sisäverkon resursseja saatika pääse niihin käsiksi. VLAN10:lla yrittänyt virittää mutta putki ei aukea. Ei mitään staattisia ohjauksia. Normaali konttorin WLAN toimii oikein hyvin ja pääsee kaikkiin annettuihin resursseihin käsiksi, mutta vierasverkko ei vain toimi.
Laitteet ja ympäristö:
WAPit: Ubiquiti AC Pro (+Unifi Controller)
Kytkin: Zyxel XGS1930
Palomuuri: Cisco ASA5505 (vanha romuläjä joka vaihtuu vielä tänä vuonna moderniin)
ACProssa vierasverkko konffattu toiseen aliverkkoon kun normiverkko.
Verkossa kaikki toimii kaikilta osin niin kuin pitää mutta tämä vieras-WLAN aiheuttaa tikkuja kynnenalle.
Miten tämä oikein pitää tehdä "oikein" ? Osaako joku neuvoa tarkemmin?
Pitäisi siis luoda langaton vierasverkko josta pääsee vain internettiin palomuurin kautta mutta ei näe sisäverkon resursseja saatika pääse niihin käsiksi. VLAN10:lla yrittänyt virittää mutta putki ei aukea. Ei mitään staattisia ohjauksia. Normaali konttorin WLAN toimii oikein hyvin ja pääsee kaikkiin annettuihin resursseihin käsiksi, mutta vierasverkko ei vain toimi.
Laitteet ja ympäristö:
WAPit: Ubiquiti AC Pro (+Unifi Controller)
Kytkin: Zyxel XGS1930
Palomuuri: Cisco ASA5505 (vanha romuläjä joka vaihtuu vielä tänä vuonna moderniin)
ACProssa vierasverkko konffattu toiseen aliverkkoon kun normiverkko.
Verkossa kaikki toimii kaikilta osin niin kuin pitää mutta tämä vieras-WLAN aiheuttaa tikkuja kynnenalle.
Miten tämä oikein pitää tehdä "oikein" ? Osaako joku neuvoa tarkemmin?