Ratkaistu Onevan 1tb aliexpress ssd emolevy ei tunnista

Kaverini osti koneen torista ja myyjä oli laittanut teran SSD mukaan 40€. Parin käyttö päivän päästä tera katosi koneelta ja ei enää toiminut. Testattiin vaihtaa kaapeleita ja poweria ja sata paikkoja mutta ei toiminut. Koitin omaan koneeseen mutta pyörittää vaan sitä emolevyn käynnistys animaatiota. Sitten kun laitoin jo käynnissä olevaan koneeseen ei näkynyt tiedostojen hallinnassa eikä BIOS. Joku kiinalainen halppis SSD. Onko mitään tehtävissä ja voiko vika olla meissä vai menikö varmaan vaan paskaksi. Varmaan tuo SSD jonka kuvan laitoin
1000015125.jpg

Viimeksi muokattu:
Joo mutta miksiköhän ei anna käynnistää.
Veikkaisin, että jumittaa levyn tunnistukseen. Eli yrittää kommunikoida SSD:n kanssa tässä onnistumatta. Tuo sitten voi vaihdella vähän eri emojen/biosien kesken, että jääkö yrittämään vai timeouttaako jossain vaiheessa.

Veikkaisin, että jumittaa levyn tunnistukseen. Eli yrittää kommunikoida SSD:n kanssa tässä onnistumatta. Tuo sitten voi vaihdella vähän eri emojen/biosien kesken, että jääkö yrittämään vai timeouttaako jossain vaiheessa.
Joo. Ikävä vaan että kaveri maksoi 40 siitä

Näitä täysin tuntemattomia romuja ei kannata ikinä ostaa, ainakin Hobby Hallin nimissä huijataan näissä SSD levyissä, 1Tb levy ei edes ole sitä 1Tbtä.
Ja tunnetuissakin osissa kannattaa tehdä google haku, niin tietää vähän minkä laatuinen tavara on.

Tällaiset Aliexpress-tuotteet ovat oiva tapa pitää hankintahinnat alhaisina myyntikoneen osille, kun esim. CPU, RAM ja GPU eivät oikein sovellu samalla tavalla säästökohteiksi, koska GTX 1060 nopeudella ja kiinalaisilla custom-ajureilla pyörivä RTX 3070 olisi vähän huono juttu. :smoke:

Ei tarvitse katsoa kun aliexpressin palautteita niin ymmärtää miksi ei tuolta kannata tilata mitään.
Eikä SSD ole hyvä säästökohde, kun hyvä SSD kestää vuosia ja siitä saa vielä pari kymppiä, kun myy sen pois.

Viimeksi muokattu:
Voihan sitä kokeilla neuvotella myyjän kanssa, että palauttaisiko rahat

Ei tarvitse katsoa kun aliexpressin palautteita niin ymmärtää miksi ei tuolta kannata tilata mitään.
Eikä SSD ole hyvä säästökohde, kun hyvä SSD kestää vuosia ja siitä saa vielä pari kymppiä, kun myy sen pois.
Joo. Tiedän sen. Itse en sitä ostanut. Harmi vaan että myyjä tuputti sen kavereilleni. Oli siis ostanut puol vuotta sitten mutta kertoi vasta viime viikolla minulle

Näitä täysin tuntemattomia romuja ei kannata ikinä ostaa, ainakin Hobby Hallin nimissä huijataan näissä SSD levyissä, 1Tb levy ei edes ole sitä 1Tbtä.
Ja tunnetuissakin osissa kannattaa tehdä google haku, niin tietää vähän minkä laatuinen tavara on.

Niin, myykö hobby hall ihan oikeasti tuota kuraa itse vai joku kolmas osapuoli joka käyttää vaan heidän alustaansa. Vissi ero :)
Sama kun ebay/ali/mitänäitämyyntialustoja nyt on.

Ts. Tarkkana vain pitää olla mitä ostaa.

Niin, myykö hobby hall ihan oikeasti tuota kuraa itse vai joku kolmas osapuoli joka käyttää vaan heidän alustaansa. Vissi ero :)
Sama kun ebay/ali/mitänäitämyyntialustoja nyt on.

Ts. Tarkkana vain pitää olla mitä ostaa.
"Niin, myykö hobby hall ihan oikeasti tuota kuraa itse vai joku kolmas osapuoli joka käyttää vaan heidän alustaansa. Vissi ero :)"
Tämä selvisi jutusta jos sen katsoit, kävi myös selväksi kuka on tämän kuran myymisestä vastuussa.

Statistiikka

Viestiketjuista
276 432
Jäsenet
77 473
Uusin jäsen
JP18347

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom