OnePlus Nord 2T + JBL Essential 2 + Sony WI-C100 mikrofoni/kaiutinongelmia puheluissa/google meetissä

Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
561
Otsikon mukaiset laitteet olleet omistuksessa jo pidemmän aikaa ja ainoassa käyttötapauksessa (äänen toistaminen spotifysta/youtubesta yms.) ne ovat toimineet moitteetta.
Nyt kuitenkin viime aikoina oon koittanu laajentaa käyttötapauksia ja olen törmännyt ongelmiin yleisesti kuulokkeiden mikrofonin, sekä kaiuttimen toiminnan kanssa google meet -tapaamisten kanssa:

Puheluihin vastatessa tuli huomattua, että vaikka kuulen soittajan puheen toisesta päästä noilla Sonyn napeilla, niin mikrofonista ääni ei kuitenkaan vastaanottajalle mene. Olen kokeillut nauhottaa ääninauhurillakin ääntä, eikä kännykkä tosiaan saa mikin kautta ääntä vastaanotettua, vaikka tosiaan äänentoisto itse nappeihin toimii ok.
Netistä kun koittaa googlettaa aiheesta, niin tuntuu että vastaus on vain, että "jotkut laitteet eivät vain toimi keskenään, hanki toiset laitteet". Onko tosiaan näin raju jako?

Toinen ongelma liittyy tuohon JBL:n kaiuttimeen, jota oon koittanut hyödyntää joissain google meet -tapaamisissa, jotta pystyisi vapaammin tilassa liikkumaan tapaamista kuunnellessa. Meettiin liittyessä äänet tapaamisesta ajetaan kuitenkin aina puhelimen kaiuttimesta, vaikka bluetooth-yhteys on muodostettu ja kaikki muut mediaäänet muutoin tulevat tuosta JBL:n kajarista onnistuneesti samanaikaiseti. Hassusti nuo Sonyn napit kuitenkin toimivat google meetin kanssa ongelmitta KUUNTELEMISEEN, vaikka eivät ääntä palaveriin myöskään pysty välittämään. :D
Tätäkin kajariongelmaa kun googlettelee, niin löytyy lähinnä vastauksia että "jotkut laitteet eivät vain oikein toimi, hommaa paremmat laitteet". Onko tosiaan näin?


Pystyykös tämmöisiä toiminnallisuuksia tarkastamaan mistään etukäteen? Olen kiikaroinut JBL Tune Beamin halpoja BT-nappeja sillä silmällä, että voisi joskus 'on the go' ottaa myös puheluita vastaan, mutta mistäs tiedän ettei oston jälkeen niidenkin kohdalla tule vain todettua, että does not compute?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 374
Viestejä
4 281 629
Jäsenet
71 659
Uusin jäsen
emmuli

Hinta.fi

Ylös Bottom