Vaihdoin iPhonesta androidiin kun oli hyvät muistot Android puhelimista. Tuli mun eka (ja vika) Oneplus ja onhan tämä yksi lapsellisin ja huonoin puhelin ikinä. Ei missään nimessä lippulaiva, mutta ei ehkä edes keskiluokkaa. Hintaluokkansa huonoin puhelin joka minulla on koskaan ollut,
Ennen harmitti iPhone fanipojat ja se sokea tarve selittää ongelmatkin ominaisuuksiksi. No Oneplussalla on pahemmat fanipojat, tätä merkkiä on on kehuttu sellaisella apinan raivolla, että olen jopa vihainen siihen kuinka alkeellinen ja buginen puhelin tämä oikeasti on.
Oneplus 9 PRO on keskeneräinen ja vittumaisen buginen. Tähän ei vaan voi luottaa. Joku kuvaili tätä aika onnistuneesti toisella foorumilla kun sanoi tämän olevan puhelin, jonka käyttäminen jopa hävettää.
Jopa käyttöjärjestelmän päivitykset on kustu tässä täysin. Koska Android 11 oli buginen, en halunnut vielä päivittää Android 12 versioon, joka oli foorumien vieläpä tuota pahemmin kesken. No eilen tuli tietoturvapäivitys joka olikin uusi Android versio. Eli käyttäjä luulee lataavansa tietoturvapäivityksen joka korjaa muutaman ongelman (muistaakseni listalla oli 4 ongelmaa, MMS, valokuvaaminen, tieturva ja joku neljäs) ja sitten sieltä tuleekin uusi Android uusine bugeineen.
Kaikki asetukset ei tokikaan säily päivityksessä, miksi säilyisi kun Oneplus koodarit on vissiin jotain harrastelijoita.
Sinällään ymmärrän fanituksen myös itsekin noiden aikasempien oneplussien perusteella, parhaimpia puhelimia mitä ollut, mutta tosiaan tää op9 pro ollut aikalailla surullisin luuri ikinä. Ja tästä huvista itekin melkein tonnin maksoin