Omakotitalon entinen omistaja pyörii nurkissa - miten reagoit?

Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 356
Katson juuri trillerielokuvaa aiheesta että omakotitalon entinen omistaja tulee kauppojen ja muuton jälkeen kylään jatkuvasti ja alkaa neuvoa että miten taloa tulisi hoitaa. Mielenkiinnosta kirjoitin googleen "omakotitalon entinen omistaja tulee", ja löytyi useita keskusteluja muilta foorumeilta että tuo on ihan oikea ilmiö. Yleensä vanhempia ihmisiä joilla luopumisen tuska.

Miten siis reagoisit jos sattuisi omalle kohdalle? Itse varmaan sanoisin suoraan et painu nyt vittuun, tää on mun talo. Ja jos ei usko niin joka kerta kuvia ja videota tunkeutujasta, ja esim kovaan ääneen hätänumeroon soittamista.

Kieltämättä itse jättäisin talon kokonaan ostamatta jos entinen myyjä olisi liian creepy, niin iso vaivahan tuollainen olisi.

Eniten tästä aiheesta yllätti vain miten kilttejä ihmiset on, jollakin oli mummo tullut ruohomaan kukkapenkkejä puolivuotta kauppojen jälkeen, niin varovaisesti vain sanottiin hänelle.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 586
On moisesta kokemusta. Porukat osti paloiksi lyödyn tontin ja rakensi oman talon siihen ja vanha omistaja asui kolmeksi jaetun tontin yhdellä palalla. Kuvitteli että porukoiden piha olisi yhä hänen pihansa. Ensin pari keskustelua, riitaa, yksi pahoinpitelyn yritys herran toimesta (vanha juoppo yritti mutsin kimppuun), huutelua, rikosilmoitus, aidan rakennus ja lopulta tilanne ajautui valvontakameroiden asennukseen joka lopetti pahimma tilanteet. Kyllä tuo vielä aidan yli senttiäkään tulevia puskien oksia katkoi itse omatoimisesti mutta no... iso sakemanni pihalla, aita, kamerat jne niin pääasiassa sai olla rauhassa lopulta. Mutta nuo hullut naapurit ovat aiheuttaneet sen että itse en rivariin, paritaloon tai omakotitaloon muuta ellen saa omakotitaloa keskeltä ei mitään ja/tai vitun isolla tontilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 362
Aika paljon noista on tullut tarinaa vastaan internetin ihmeellisissä likakaivoissa ja taitaa olla peräti iltapäivälehtien nettiuutisten viihdejuttujen kestoaihe.

Samaa olen stressannut erilaisten postimerkki- ja kirvesvarsitontillisten talojen tultua harkintaan. Kyllä se vaan oma rauha on tavallaan sekä hyvän kerrostaloyhtiön että perävitun maatilan eksklusiivinen ominaisuus, eri painotuksilla. Tiheistä vanhus-rmt-alueista tulee traumoja jo muiden kokemuksia kuunnellessa ja rivitaloista en nyt edes ala. Meinasin tulla hermosairaaksi vaikka kukaan ei edes juuri perseillyt. Tunnelma ja yksityisyys on kuin pitäisi jotain alustataloushotellia vaatekomerossa ja autotallissa.

Aiheen ytimeen palatakseni eiköhän se tärkeintä ole tehdä selvitys- ja harkintavaiheessa mielessään jonkinlainen profilointi naapurien lisäksi siitä, onko mahdollisesti ostamassa sekopäältä.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 586
Aika paljon noista on tullut tarinaa vastaan internetin ihmeellisissä likakaivoissa ja taitaa olla peräti iltapäivälehtien nettiuutisten viihdejuttujen kestoaihe.

Samaa olen stressannut erilaisten postimerkki- ja kirvesvarsitontillisten talojen tultua harkintaan. Kyllä se vaan oma rauha on tavallaan sekä hyvän kerrostaloyhtiön että perävitun maatilan eksklusiivinen ominaisuus, eri painotuksilla. Tiheistä vanhus-rmt-alueista tulee traumoja jo muiden kokemuksia kuunnellessa ja rivitaloista en nyt edes ala. Meinasin tulla hermosairaaksi vaikka kukaan ei edes juuri perseillyt. Tunnelma ja yksityisyys on kuin pitäisi jotain alustataloushotellia vaatekomerossa ja autotallissa.

Aiheen ytimeen palatakseni eiköhän se tärkeintä ole tehdä selvitys- ja harkintavaiheessa mielessään jonkinlainen profilointi naapurien lisäksi siitä, onko mahdollisesti ostamassa sekopäältä.
Aika mahdoton tuo profilointi ellet tosiaan tunne ympäristöä pirun tarkkaan. Monesti nuo pysyvät salassa jopa vuosia. Itse olen nykyisessä kämpässä asunut n.7-8v ja vasta nyt pari kk sitten selvisi että naapurin aiemmin aina tyhjillään olleen kämpän omistaa nuorisosäätiö johon sijoitetaan ongelmanuoria. Tuo on tuonut omat hupinsa ja on mm tullut kertaalleen oltua kusipää ja vitutuksissa jatkuvaan ryyppäämiseen ja siihen ettei pyynnöstä huolimatta osattu hiljentyä on tullut väännettyä volat lauantaiaamuna kaakkoon oikein kivan bassobiisin kanssa ja sen jälkeen kuunneltu kuinka krapulaiset painuu ulos ja kiroaa kun päähän sattuu tuo basso (12" subi isossa refleksikotelossa ja kunnon vahvarilla nupit kaakossa saa oikeilla taajuuksilla olevalla biisillä kyllä tavarat liikkeelle, onneksi ylin kerros ja päätykämppä ja alakerrassa ei asu ketään)...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.03.2019
Viestejä
85
Netflixistä näkyykin löytyvän, otetaan katsottavien listalle siis
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 263
Viestejä
4 231 000
Jäsenet
71 186
Uusin jäsen
pymehry

Hinta.fi

Ylös Bottom