NVIDIAn Jensen Huang pitää Special Address -esityksen SIGGRAPHissa

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 599
NVIDIA on ilmoittanut toimitusjohtaja Jensen Huangin ja yhtiön muiden isojen kihojen pitävän Special Address -esityksen SIGGRAPH-messuilla tiistaina 9. elokuuta kello 19 Suomen aikaa.
Tapahtumassa esitellään tekoälyllä höystettyjen virtuaalimaailmojen tulevaisuutta ja niihin liittyvää tutkimustyötä ja teknologioita.
Innokkaimmat ovat jo odottamassa seuraavan sukupolven Ada Lovelace -arkkitehtuurin julkaisua, mutta jokainen tulkitkoon itse NVIDIAn ilmoituksen.

 
Viimeksi muokattu:

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 023
En jaksa uskoa ad102 julkaisuun ennen kuin syyskuussa. Olishan se todella kiva yllätys, jos tulisi paperijulkaisu aikaisemmin kuin myöhemmin. Päästäisiin huhujen sijasta spekuloimaan valmistajan kirsikkapoimittuja numeroita.

Veikkaan, että jensen hypettää omniverseä ja tieteellistä/suorituskykyistä laskentaa. Omniverselle tosin näyttää olevan omakin siggraph striimi. Tietty mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.

Omniverse on simulaatioalusta millä voi väsäillä vaikka robotiikan parissa. Jotain tehdasta nvidia ja bmw ovat väsänneet omniversessä.

NVIDIA Omniverse™ is a scalable, multi-GPU real-time reference development platform for 3D simulation and design collaboration, and based on Pixar's Universal Scene Description and NVIDIA RTX™ technology.


Voi olla myös kyse ai/koneoppimisen hypettämisestä. Voivat yrittävää saada lisää näkyvyyttä tuotteillensa. Rapids on mielenkiintoinen, kun sen avulla saa melkolailla standardi python koodia kiihdytettyä gpu:n avulla. Tosin omniverse sopisi paremmin siggraph:iin graafisemman luonteensa vuoksi

End-to-end AI and data analytics software suite is optimized, certified, and supported for enterprises to deploy and scale AI applications across bare metal, virtual, container, and cloud environments.
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
1 783
En jaksa uskoa ad102 julkaisuun ennen kuin syyskuussa. Olishan se todella kiva yllätys, jos tulisi paperijulkaisu aikaisemmin kuin myöhemmin. Päästäisiin huhujen sijasta spekuloimaan valmistajan kirsikkapoimittuja numeroita.
Turing esiteltiin SIGGRAPHissa että miksei Adakin, mitään spesifistä piiriä tuskin esitellään mutta lakennallisia flopseja ja muita ominaisuuksia.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 023
Turing esiteltiin SIGGRAPHissa että miksei Adakin, mitään spesifistä piiriä tuskin esitellään mutta lakennallisia flopseja ja muita ominaisuuksia.
Huhut on puskeneet 4090 julkaisua syyskuulle ja saatavuutta lokakuulle. Toki olisi positiivinen yllätys, jos tulisi aikaisemmin eikä myöhemmin. Ehkä 3090 varastot on tyhjentyneet siihen tahtiin, että julkaisua on aikaistettu versus viimeviikkojen huhut?

Tuli sellainenkin mieleen, että jos on rautajulkaisuista kyse niin voi olla jotain hopper pohjaista konesali/laskentakäyttöön tai orin pohjaista auto/robotiikkahommiin.

Mulla kun ei ole tietoa niin ei voi muutakuin arvailla julkaisuajankohtia huhujen pohjalta. Elokuun julkaisulle ei ole oikein näkynyt pöhinää samalla tapaa kuin syyskuulle. Tietty suunnitelmat muuttuu ja huhut ovat vain huhuja. Etenkin paperijulkaisua on helppo siirrellä paikasta toiseen.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 034
Huhut on puskeneet 4090 julkaisua syyskuulle ja saatavuutta lokakuulle. Toki olisi positiivinen yllätys, jos tulisi aikaisemmin eikä myöhemmin.
Jos Siggraphissa esiteltäisiin tänä vuonna Ada tuote, olisi se luultavasti RTX A6000:n seuraaja eikä Geforce tuoteperheen RTX 4090. Se Siggraphissa 2018 julkistettu Turing korttikin oli Quadro ja Geforcet esiteltiin vähän myöhemmin.

Syyskuussahan on tosin GTC ja Jensenillä sielläkin esiintyminen, mikä on varmaankin potentiaalisempi julkaisutilaisuus ammattilaiskorteille.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 023
Gamescom messut on myös potentiaalinen paikka kuluttajakorttien esittelyyn. Gamescom on elokuun 24-28.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 023
Ei tullut uusia grafiikkakiihdyttimiä. Puhuivat omniversesta ja sen uusista ominaisuuksista + metaversestä, neuroverkkojen/koneoppimisen käyttämisestä renderöintiin ja avatareista jne. Aiheet sopivat siggraphin graafiseen ja tutkimusorientoituneeseen luonteeseen.

Nvidian paperit tän vuoden siggraphista allaolevassa kuvassa

1660123543473.png


Omniversen kytkyistä ja käyttötarkoituksista. Integroituu todella moneen softaan. Käyttävät USD:ta grafiikan määrittelyyn ja siirtämiseen työkalusta toiseen: USD Home — Universal Scene Description 22.08 documentation
1660124844814.png


OpenVDB kiihdytystä neuroverkkojen avulla. Mikä openvdb on:
OpenVDB is an Academy Award-winning open-source C++ library comprising a novel hierarchical data structure and a suite of tools for the efficient storage and manipulation of sparse volumetric data discretized on three-dimensional grids. It was developed by DreamWorks Animation for use in volumetric applications typically encountered in feature film production and is now maintained by the Academy Software Foundation (ASWF)
Upping the Standard: NVIDIA Introduces NeuralVDB, Bringing AI and GPU Optimization to Award-Winning OpenVDB
NeuralVDB delivers up to 100x reduction in memory footprint for smoke, clouds and other sparse volumetric data.
Linkki esitykseen
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 023
Mulle oli tuo OpenVDB tuntematon juttu. Allaoleva video selittää visuaalisesti mistä on kyse. Erilaisia renderöintejä missä tarvitaan volumetrisia efektejä kuten savua voidaan määritella OpenVDB standardin mukaisesti. Noita voi sitten käpistellä vaikka leffaa renderöidessä. NeuralVDB on yhteensopiva ja visuaalisesti identtinen. NeuralVDB:lla data saadaan oleellisesti pienemmäksi mistä seuraa parempi suorituskyky.

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 878
Viestejä
4 212 049
Jäsenet
70 970
Uusin jäsen
3lias5itkia

Hinta.fi

Ylös Bottom