NVIDIAn Jensen Huang pitää aiemmin perutun GTC-keynoten 14. toukokuuta netissä

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
22 620
nvidia-jensen-huang-20200424-1024x683.jpg


Kaotik kirjoitti uutisen/artikkelin:
NVIDIAn seuraavan sukupolven näytönohjainarkkitehtuuria odotettiin julkaistavaksi yhtiön GTC-tapahtumassa viime kuun lopulla. Koronapandemian vuoksi koko tapahtuma siirrettiin kuitenkin pidettäväksi verkossa ja lopulta toimitusjohtaja Jensen Huangin keynote-esitys peruutettiin ja siirrettiin myöhemmin ilmoitettavaan ajankohtaan.

Nyt NVIDIA on ilmoittanut odotetun päivämäärän ja kertonut Huangin pitävän GTC 2020 Keynote -esityksensä torstaina 14. toukokuuta netissä. Tapahtuma striimataan suorana lähetyksenä YouTubessa kello kuudelta aamulla sikäläistä aikaa eli kello 16.00 Suomen aikaa.

NVIDIAn tiedotteen mukaan keynotessa tullaan esittelemään yhtiön tuoreimmat innovaatiot muun muassa tekoälyn, tehokkaan laskennan (HPC, high performance computing), autonomisten laitteiden ja grafiikan saralla. Uutiseen on piilotettu myös viittaus arkkitehtuurin huhuttuun Ampere-koodinimeen: ”Get Amped”.

Lähde: NVIDIA

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Viimeksi muokattu:
Huhhuh, vihdoinkin. RTX 3000 -sarjan hintoja kauhulla odottaen :greedy:
Veikkausmylly käyntiin: tuleeko RTX 3080 (tai vastaava jos julkaistaan eri nimellä) maksamaan yli 1000€ Suomessa? Itse veikkaan että vähintään 999€.
 
Nyt sit vaan tonnilla 3080 joka on 40-50% ripeämpi kuin 2080 Ti kiitos.
 
Huhhuh, vihdoinkin. RTX 3000 -sarjan hintoja kauhulla odottaen :greedy:
Veikkausmylly käyntiin: tuleeko RTX 3080 (tai vastaava jos julkaistaan eri nimellä) maksamaan yli 1000€ Suomessa? Itse veikkaan että vähintään 999€.
Tuskin siellä mitään pelaajille tarkoitettua julkaistaan. Voi hyvin olla, että Ampere on Voltan perinnön jatkaja, eikä siitä tehdä pelaajille tarkoitettuja versioita.
 
Huhhuh, vihdoinkin. RTX 3000 -sarjan hintoja kauhulla odottaen :greedy:
Veikkausmylly käyntiin: tuleeko RTX 3080 (tai vastaava jos julkaistaan eri nimellä) maksamaan yli 1000€ Suomessa? Itse veikkaan että vähintään 999€.
Tod näk nvidian hinnoittelupolitiikan tuntien tulee (jos siis kyseessä pelinäytönohjainperhe ylipäätään) hinnoittelemaan itsensä taas kerran peruskuluttajan ulottumattomiin vähänkin parempien näyttisten osalta. Tämä nähtiin viimesukupolvessa hyvin RTX2060 kohdalla joka oli RTX vain nimellisesti, ja jos yhtään oikeaa RTX-kokemusta halusi kohdalleen, joutui melkeinpä investoimaan suoraan 2080 joka taas oli peruskuluttajalta saavuttamattomissa. Ja jos tämä tapahtuu taas, niin vähintään tulee antamaan AMDlle tuhannen taalan paikan RDNA2-näyttistensä kanssa mitä hintakysymykseen tulee. Sillä AMDn ässä hihassa mahdollisen agressiivisen hinnnoittelun lisäksi on uuden konsolisukupolven rautakiihdytys, joka toteutetaan heidän tekniikallaan, ja pelimarkkinat pitkälti menevät konsoleiden ehdoilla, sillä siellä pyörii suurin määrä rahaa. Kunhan eivät ryssi ajureitaan RDNA2-arkkitehtuurin kanssa samalla tavoin kuin 5000-sarjan kanssa, niin tilanteen pitäisi ainakin paperilla mahdollistaa paljon. Mutta we will see whats coming...
 
Jos ei ole valmis pistämään yli 1000e ohjaimeen niin jättää pistämättä ja ostaa edullisemman ja lopettaa sen rutinan.
Jos suorituskyky ei ole riittävän hyvä edullisemmissa ohjaimissa omastamielestä niin jättää senkin hankkimatta.

Kaikki ei vielä ole tottunut että näytönohjaimien hintahaitari on laajentunut reilusti aikaisempiin nähden.

Ja jos tämä tapahtuu taas, niin vähintään tulee antamaan AMDlle tuhannen taalan paikan RDNA2-näyttistensä kanssa mitä hintakysymykseen tulee. Sillä AMDn ässä hihassa mahdollisen agressiivisen hinnnoittelun lisäksi on uuden konsolisukupolven rautakiihdytys, joka toteutetaan heidän tekniikallaan, ja pelimarkkinat pitkälti menevät konsoleiden ehdoilla, sillä siellä pyörii suurin määrä rahaa. Kunhan eivät ryssi ajureitaan RDNA2-arkkitehtuurin kanssa samalla tavoin kuin 5000-sarjan kanssa, niin tilanteen pitäisi ainakin paperilla mahdollistaa paljon. Mutta we will see whats coming...
Taas näitä hienoja mutuja höllästi perustellen johonkin mikä on täysin ilmeistä ettei tule menemään kuten ennakkoon luulisi.

Mutta ainahan tätä on osa porukkaa tuolla todistellut miten Amd sitä ja Amd tätä koska konsolit...
Yritetään luoda jonkinlainen hype sille "miksi Amd on vahvoilla" sitten on mukava odotella ja pyöriä siinä optimismissä aina siihen asti kunnes tulee jälleen oikea totuus, tätä siis on tapahtunut jokaisella foorumilla ja on aivan yleistä.

Enkä tietenkään kiellä tuota enkä kerro mitä kenenki pitäisi tehdä tai ajatella.
 
AMD:lla on suuri etu tällä hetkellä valmistusprosessin myötä. Jos kyseisen tasoituksen kanssa ei pysty kilpailemaan, niin aika hiljaista on, että mitään saisivat aikaiseksi kun Nvidia päivittää prosessin tuoreempaan.
 
Nii-i, tekisi mieli sanoa että kuka nyt tonnia enempää näytönohjaimista... mutta samaan aikaan jengi kuolaa ja hehkuttaa useiden tuhansien prossuja tosi hyvinä tuotteina

Toisaalta voihan ne isot piirit pitää takataskussa RDNA2 julkasuun asti, jos sieltä jotain oikeasti huippua haastavaa tulisi.

Ja kuten yleensä, se kiinnostavin segmentti on se 200-500 väliin tulevat ohjaimet eli ne joita jengi oikeasti ostaa suuremmissa määrin.
 
Asiaton käytös
Jos ei ole valmis pistämään yli 1000e ohjaimeen niin jättää pistämättä ja ostaa edullisemman ja lopettaa sen rutinan.
Jos suorituskyky ei ole riittävän hyvä edullisemmissa ohjaimissa omastamielestä niin jättää senkin hankkimatta.

Kaikki ei vielä ole tottunut että näytönohjaimien hintahaitari on laajentunut reilusti aikaisempiin nähden.


Taas näitä hienoja mutuja höllästi perustellen johonkin mikä on täysin ilmeistä ettei tule menemään kuten ennakkoon luulisi.

Mutta ainahan tätä on osa porukkaa tuolla todistellut miten Amd sitä ja Amd tätä koska konsolit...
Yritetään luoda jonkinlainen hype sille "miksi Amd on vahvoilla" sitten on mukava odotella ja pyöriä siinä optimismissä aina siihen asti kunnes tulee jälleen oikea totuus, tätä siis on tapahtunut jokaisella foorumilla ja on aivan yleistä.

Enkä tietenkään kiellä tuota enkä kerro mitä kenenki pitäisi tehdä tai ajatella.
Ai että, sieltä tämän foorumin yksi niistä epävirallisista nvidia-shilleistä/fanipojista :D

Yllä totesin vain kaksi faktaa (tosin vähän lyhyemmin kuin mitä nyt selitän niitä auki):
1. nvidian hinnoittelupolitiikka on suorituskykyynsä nähden ollut viimevuoden melko röyhkeä. Toki, jos on sillä hetkellä markkinajohtaja siellä high-end-päädyssä, niin hinnan voi määritellä sen mukaan miten huvittaa. Mutta ei esim. tuon 2080Ti:n tai puhumattakaan Titan RTX suorituskyky ole koskaan ollut hyvä suhteessa hintaansa, vaan noudattanut kaavaa jossa siitä lopun pienestä parannuksesta maksetaan se 100% lisää hintaa. Toki aina löytyy niitä, jotka näitäkin ostavat ja aina on niitä, joilla on liikaa rahaa ja haluavat fleksata sillä markkinoiden parhaalla. Mutta jos puhutaan keskimääräiselle asiakkaalle järkevästä hinnoittelusta, niin ei tuo RTX-sarja ole sitä oikein tarjonnut. Edelleen ylivoimaisesti suurin osa nvidian liikkeelläolveista näyttiksistä on 1000-sarjaa kun suuri osa kuluttajistakin tajusi tuon RTX turhuuden hintaansa nähden.
2. Koska pelimarkkinat määräytyvät erittäin vahvasti edelleen konsolimarkkinoiden mukaan (niin tapahtui erityisesti viime sukupolvella ja ei ole mitään syytä olettaa ainakaan etukäteen että tilanne tulisi muuttumaan nyt seuraavallakaan sukupolvella, sen verran vahvasti sekä Sony että Microsoft ovat panostaneet seuraavaan konsolisukupolveen), niin AMDn RDNA2-arkkitehtuuri kummassakin konsolissa tulee olemaan se foundation suuren yleisön saataville olevalle säteenseurannalle. Ja näin ollen myös tod näk (ellei nvidia laita aivan törkeästi rahaa haisemaan PC-puolella ostaessaan pelitalojen suosion itselleen) tulee vetämään erityisesti säteenseurantateknologian biasia AMDn teknologian suuntaan myös seuraavan sukupolven AAA-julkaisuissa, koska kun sekä PC että konsolit pyörivät samalla x86-pohjalla ja AMDn raudalla, niin saman teknologiaan panostaminen sekä konsoliversiossa että PCllä lienee paljon helpompaa kuin siirtyä nvidian teknologian leiriin erikseen PC-versiossa. Tai ainakin voisi olettaa vahvasti näin lähtökohdista käsin.

Ja siis loppuun vielä totean ihan vain selkeyden vuoksi, että itsellänikin on atm pöytäkoneessa nvidian kortti (jonka tosin ostin käytettynä, en todellakaan uutena kaupasta). Eli siinä on minun biasini.
 
AMD:lla on suuri etu tällä hetkellä valmistusprosessin myötä. Jos kyseisen tasoituksen kanssa ei pysty kilpailemaan, niin aika hiljaista on, että mitään saisivat aikaiseksi kun Nvidia päivittää prosessin tuoreempaan.
Pysty kilpailemaan ja näe järkevänä kilpailla on kaksi eri asiaa (suorituskyky per transistorihan on hyvällä mallilla), kyllä AMD isompiakin siruja osaa tehdä mutta syitä miksi sellaista ei Navi1X:stä tehty on useita ja se keskustelu ei kuulu tähän ketjuun.

Itse aiheeseen, veikkaan että tuolla tullaan esittelemään arkkitehtuuri ja laskentasiru (+ siihen perustuvat uudet DGX:t jne). Pelisirut esiteltäneen vasta syksymmällä, perustuen samaan arkkitehtuuriin mutta osittain rajoitetuin ominaisuuksin (DP-nopeus jne)
 
Eniten tässä tilaisuudessa itseäni kiinnostaa Jensenin nahkatakki valinta. Tuleeko modernia lookkia, mennäänkö perinteisellä suoralla kuosilla vai vedetäänkö päälle se kirpputorilta löydetty vanha puliukon kusenpolttama kostajatakki? Vai yllättääkö Huang kenties pukemalla päällensä tekonahkaisen kiiltävän hengittämättömän saippuakotelon?
IT-alan pampuista tällä miehellä on kiistatta ollut paras vartalon yläosan peittävä asustevalinta vuodesta toiseen.

Niinhän se menee, että vain todellinen mies pukee päällensä kuolleen eläimen nyljetyn- ja mustaksi värjätyn nahan. Näin jyvät erotellaan akanoista jo vaatekaupan kassalla.
 
Eniten tässä tilaisuudessa itseäni kiinnostaa Jensenin nahkatakki valinta. Tuleeko modernia lookkia, mennäänkö perinteisellä suoralla kuosilla vai vedetäänkö päälle se kirpputorilta löydetty vanha puliukon kusenpolttama kostajatakki? Vai yllättääkö Huang kenties pukemalla päällensä tekonahkaisen kiiltävän hengittämättömän saippuakotelon?
IT-alan pampuista tällä miehellä on kiistatta ollut paras vartalon yläosan peittävä asustevalinta vuodesta toiseen.

Niinhän se menee, että vain todellinen mies pukee päällensä kuolleen eläimen nyljetyn- ja mustaksi värjätyn nahan. Näin jyvät erotellaan akanoista jo vaatekaupan kassalla.
I see your CEO and raise a Lord British
220px-Richard_garriott_gdc_2018_cropped.jpg
 
Jos ei ole valmis pistämään yli 1000e ohjaimeen niin jättää pistämättä ja ostaa edullisemman ja lopettaa sen rutinan.
Jos suorituskyky ei ole riittävän hyvä edullisemmissa ohjaimissa omastamielestä niin jättää senkin hankkimatta.

No on siinä sellainen ongelma, että Nvidia julkaisi RTX-näytönohjainten myötä uusia teknologioita (RTX, DLSS) jotka vaatii pelinkehittäjiltä ylimääräistä työtä, jotta ne saa pelissä käyttöön. Jotta pelintekijää kiinnostaisi panostaa kyseisten teknologioiden käyttöönottoon uudessa pelissä, täytyy olla tarpeeksi asiakkaita jotka näistä uusista teknologioista pääsisivät nauttimaan. Eli potentiaalisia ostajia kyseiselle pelille. Nvidia hinnoitteli säteenseurannassa käyttökelpoiset RTX-näyttikset pilviin (2080 ja 2080 Ti), jolloin niitä osti vain harvat pelaajat. Ja kun ei ole pelaajia joilla on rautaa joka tukee uusia teknologioita, niin ei ole järkeä käyttää aikaa ja rahaa kyseisten teknologioiden tukemiseen pelissä, koska suuri osa porukasta ostaa pelin huolimatta siitä, että tukeeko se säteenseurantaa ja DLSS:ia vai ei.
Jos näyttikset olisi hinnoiteltu järkevämmin niin niitä olisi mennyt enemmän kaupaksi, jolloin pelintekijöillä olisi ollut suurempi intressi lisätä peleihinsä säteenseurantatuki.
Nyt kun tulevissa konsoleissa tulee olemaan säteenseurantatuki, niin todennäköisesti suurimmassa osassa isoista peleistäkin se tulee löytymään myös PC-puolella. Nvidialla olisi ollut mahdollisuus kaapata iso osa porukasta asiakkaikseen RTX-näyttiksillä. Moni jätti ostamatta koska olivat törkeän hintaisia ja 1080:llä ja 1080 Ti:llä pärjää edelleen mainiosti. Nyt on tulossa sekä Nvidialta että AMD:ltä uudet säteenseurantanäyttikset, ja osa niistä jotka jättivät Nvidian RTX 2000-sarjan näyttiksen ostamatta, voi nyt valua AMD:n leiriin.
 
Nvidia hinnoitteli säteenseurannassa käyttökelpoiset RTX-näyttikset pilviin (2080 ja 2080 Ti), jolloin niitä osti vain harvat pelaajat.

Niinpä niin. Ihan hyvin säteenseurannan kanssa pelaa myös 2070 ja 2060 näytönohjaimilla.
 
2. Koska pelimarkkinat määräytyvät erittäin vahvasti edelleen konsolimarkkinoiden mukaan (niin tapahtui erityisesti viime sukupolvella ja ei ole mitään syytä olettaa ainakaan etukäteen että tilanne tulisi muuttumaan nyt seuraavallakaan sukupolvella, sen verran vahvasti sekä Sony että Microsoft ovat panostaneet seuraavaan konsolisukupolveen), niin AMDn RDNA2-arkkitehtuuri kummassakin konsolissa tulee olemaan se foundation suuren yleisön saataville olevalle säteenseurannalle. Ja näin ollen myös tod näk (ellei nvidia laita aivan törkeästi rahaa haisemaan PC-puolella ostaessaan pelitalojen suosion itselleen) tulee vetämään erityisesti säteenseurantateknologian biasia AMDn teknologian suuntaan myös seuraavan sukupolven AAA-julkaisuissa, koska kun sekä PC että konsolit pyörivät samalla x86-pohjalla ja AMDn raudalla, niin saman teknologiaan panostaminen sekä konsoliversiossa että PCllä lienee paljon helpompaa kuin siirtyä nvidian teknologian leiriin erikseen PC-versiossa.

DLSS on asia erikseen, mutta mitään erillistä AMD säteenseurantateknologiaa ei kyllä ainakaan XBOXilla tule olemaan, siellä kun homma toteutetaan saman DXR-apin läpi kuin työpöydällä. PS5:stä ei taida olla tietoa että aikooko Sony mennä täysin omalla ratkaisulla vai ei. Jos menee niin ei siitä taida sitten olla suurempaa hyötyä PC-puolella kun siellä mennään taas DXR:n läpi.

Optimointeja voi tehdä toki kumpaankin suuntaan, mutta mitään AMD-only säteenseurantaa ei kyllä PC:llä nähdä ellei järkeä ole heitetty kaivoon yhteensopivan APIn kanssa.
 
PS5:stä ei taida olla tietoa että aikooko Sony mennä täysin omalla ratkaisulla vai ei. Jos menee niin ei siitä taida sitten olla suurempaa hyötyä PC-puolella kun siellä mennään taas DXR:n läpi.

Kyllä se on jo tiedossa ja pääteltävissä. Sony käyttää samaa AMD:n reitreisausta PS5:ssa, mutta ei sitä minkään microsoftin DirectX:n kautta käskytetä todellakaan. Playstationeissa on ihan omat rajapinnat tuonne to-the-metal asti.
 
Alunperinhän Nvidian piti julkistaa datacenter gpu jo keväällä, eli eiköhän se siellä julkisteta. Nvidialla ei ole mikään kiire peli GPUn julkaisemiseen, kun ei ole amd julkaisemassa ja Nvidialla on jo highend täysin omissa näpeissä.
Datacenter puolelle tulee amd:ltakin nopeammin ne cdna laskentakortit ja ilmeisesti huaway on tulossa sinne kanssa. Intelkin tähtää varmasti niitä markkinoita, eli Nvidian ehdottomasti kannattaa tuoda omansa markkinoille, koska nyt kysyntä sillä puolella on!
 
Liian optimista ajatella, että tuo nvidian tuleva hi-end (3000) tulisi olemaan yhtään sen edullisempia kuin edelliset, ei ole syytä kun ei ole mitään AMDllä sinne päätyyn. Jos sieltä jotain pelikortteja tulee, hinnat on myös top-endissä nelinumeroisia kuten ennenkin. Aika optimistinen saa olla jos kuvittelee, että sieltä jotain 40-50% teholisäyksiä tulee alle tonniin jos puhutaan nyt vain top endistä siis 2080ti plus..Mutta olisihan se siistiä, rysähtäisi monta 2080ti käytettyjen markkinoille. aika näyttää.. :D
 
Viimeksi muokattu:
DLSS on asia erikseen, mutta mitään erillistä AMD säteenseurantateknologiaa ei kyllä ainakaan XBOXilla tule olemaan, siellä kun homma toteutetaan saman DXR-apin läpi kuin työpöydällä. PS5:stä ei taida olla tietoa että aikooko Sony mennä täysin omalla ratkaisulla vai ei. Jos menee niin ei siitä taida sitten olla suurempaa hyötyä PC-puolella kun siellä mennään taas DXR:n läpi.

Optimointeja voi tehdä toki kumpaankin suuntaan, mutta mitään AMD-only säteenseurantaa ei kyllä PC:llä nähdä ellei järkeä ole heitetty kaivoon yhteensopivan APIn kanssa.
Sekoitat nyt raudan ja softan keskenään, DXR on rajapinta (softaa) jolla käskytetään sitä rautaa, kun lainaamassasi viestissä "AMD:n säteenseurantateknologia" taas viittaa siihen rautapuoleen, mikä on konsoleissa ja RDNA2-näyttiksissä sama. AMD:n ja NVIDIAn säteenseurantatoteutukset siellä raudan puolella eroavat toisistaan huomattavasti ja molemmilla on taatusti erilaisia vahvuuksia ja heikkouksia, mikä voi näkyä tai olla näkymättä peleissä riippuen miten niiden säteenseurannat on toteutettu. Xbox muuten sallii myös DX:n ohittamisen ja menemään "close to metal" minkä on jo varmistettu mahdollistavan säteenseurantajuttuja, mitkä ei luonnistu DXR:llä.
 
Hyvin etätodennäköistä että tässä keynotessa tulisi julki kuluttujapuolen GPUuita. Tod.näk. uusi Volta julkaistaan, ja hyvällä onnella ehkä myös jokin Quadro.

NVIDIAlle paljon parempi ensin julkaista laskentakortit paremmalla katteella kun consumer puolella ei juurikaan ole kilpailua high-endissä. Myös hieman heikkomassa asemassa olevat 2060 Super, 2070, ja 2070 Super myyvät edelleen todella hyvin, vaikka 5700XT voisikin monelle olla järkevämpi vaihtoehto.

Tämän lisäksi Indiana Universityn Big Red 200 supertietokone tulee toimimaan Voltan korvaavilla Ampere kiihdytinkorteilla ja he ovat julkisesti sanoneet että odottavat niiden asennusta kesällä 2020.
 
Hyvin etätodennäköistä että tässä keynotessa tulisi julki kuluttujapuolen GPUuita. Tod.näk. uusi Volta julkaistaan, ja hyvällä onnella ehkä myös jokin Quadro.
Sekoitit varmaan Voltan ja Teslan? Tesla siis datakeskuskorttien tuoteperhe ja Volta arkkitehtuuri vuodelta 2017, jolla tuskin enää uusia tuotteita julkaistaan.
 
Ei vaan V100 Volta laskentakorttia tarkoitan, se esim. olisi alunperin ollut Big Red supertietokoneeseen mennyt "kortti", jos sitä nyt kortiksi voi kutsua. Teslat sitten erikseen.
 
Ei vaan V100 Volta laskentakorttia tarkoitan, se esim. olisi alunperin ollut Big Red supertietokoneeseen mennyt "kortti", jos sitä nyt kortiksi voi kutsua. Teslat sitten erikseen.
Kyllä sinulla nyt menee sekaisin nimet. Volta on arkkitehtuurin nimi, siihen perustuvat laskentakortit Tesla V100:sia
 
Kyllä se on jo tiedossa ja pääteltävissä. Sony käyttää samaa AMD:n reitreisausta PS5:ssa, mutta ei sitä minkään microsoftin DirectX:n kautta käskytetä todellakaan. Playstationeissa on ihan omat rajapinnat tuonne to-the-metal asti.

Näin voi olettaa mutta kun ei ole tietoa niin ei voi varmaksi sanoa.
Sekoitat nyt raudan ja softan keskenään, DXR on rajapinta (softaa) jolla käskytetään sitä rautaa, kun lainaamassasi viestissä "AMD:n säteenseurantateknologia" taas viittaa siihen rautapuoleen, mikä on konsoleissa ja RDNA2-näyttiksissä sama. AMD:n ja NVIDIAn säteenseurantatoteutukset siellä raudan puolella eroavat toisistaan huomattavasti ja molemmilla on taatusti erilaisia vahvuuksia ja heikkouksia, mikä voi näkyä tai olla näkymättä peleissä riippuen miten niiden säteenseurannat on toteutettu. Xbox muuten sallii myös DX:n ohittamisen ja menemään "close to metal" minkä on jo varmistettu mahdollistavan säteenseurantajuttuja, mitkä ei luonnistu DXR:llä.

Muotoilin huonosti mutta pointti oli että xboxilla on PC:n kanssa sama rajapinta tarjolla joten olisin hurjan yllättynyt jos PC:lle julkaistaan pelejä jotka olisi jotenkin AMD-only tai edes vahvasti sinnepäin säteenseurannaltaan optimoituja. Konsoleissa toki oikastaan suoraan raudalle aina kun voidaan ja tarvitsee, mutta sitä tunkkausta tuskin PC-puolelle pääsee suoraan siirtämään.

Ei ole tietty kokemusta RDNA2 säteenseurannan optimoimisesta, että jos olen väärässä niin sellaista sattuu.
 
Näin voi olettaa mutta kun ei ole tietoa niin ei voi varmaksi sanoa.

Muotoilin huonosti mutta pointti oli että xboxilla on PC:n kanssa sama rajapinta tarjolla joten olisin hurjan yllättynyt jos PC:lle julkaistaan pelejä jotka olisi jotenkin AMD-only tai edes vahvasti sinnepäin säteenseurannaltaan optimoituja. Konsoleissa toki oikastaan suoraan raudalle aina kun voidaan ja tarvitsee, mutta sitä tunkkausta tuskin PC-puolelle pääsee suoraan siirtämään.

Ei ole tietty kokemusta RDNA2 säteenseurannan optimoimisesta, että jos olen väärässä niin sellaista sattuu.
Ei kai kukaan mitään "AMD onlya" ollut ehdottamassa vaan lähinnä että konsolien käyttäessä samaa rautaa se saattaa vaikuttaa suotuisasti AMD:n suorituskykyyn etenkin multiplattareissa mikäli AMD:n kiihdytysraudan ja NVIDIAn kiihdytysraudan vahvuudet ovat erilaisia?
 
Julkistavat työkäyttöön soveltuvat mallit jos huhuihin on luottamista.
Pelikäyttöön sopivat tulevat myöhemmin.
Niin tehtiin myös edellisen kerran ellen muista väärin.
 
Perkule! En tiennyt että Nvidia tekee nahkatakkejakin:) "Nvidian nahkatakkiin pukeutuva"
 
Hyvin etätodennäköistä että tässä keynotessa tulisi julki kuluttujapuolen GPUuita. Tod.näk. uusi Volta julkaistaan, ja hyvällä onnella ehkä myös jokin Quadro.

NVIDIAlle paljon parempi ensin julkaista laskentakortit paremmalla katteella kun consumer puolella ei juurikaan ole kilpailua high-endissä. Myös hieman heikkomassa asemassa olevat 2060 Super, 2070, ja 2070 Super myyvät edelleen todella hyvin, vaikka 5700XT voisikin monelle olla järkevämpi vaihtoehto.

Tämän lisäksi Indiana Universityn Big Red 200 supertietokone tulee toimimaan Voltan korvaavilla Ampere kiihdytinkorteilla ja he ovat julkisesti sanoneet että odottavat niiden asennusta kesällä 2020.
Juu. Itse kokeilin tuota 5700X ja kyllästyin ajureiden kanssa värkkäämiseen totaalisesti...en tiedä onko kuinka paljon ongelmia niiden kanssa mutta mulla ainakin meni hermo tuon AMD:n koneen kanssa ja tilalle sujahti kilpailijan tuote siksi aikaa kun saavat noin perusjutu edes jollekkin tasolle. Mutta kun homma tomi niin aivan mukavan tehokashan tuo olis ollut:)
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
261 395
Viestejä
4 536 776
Jäsenet
74 795
Uusin jäsen
karhuluu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom