Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuo on 4k tosin, että siihen nähdenhän tuo pyörii aika hyvin jos reaaliajassa 2080Ti:llä ajavat beta-ajurit ja pelikin kehityksessä vielä puoli vuotta.Jälkimmäisessä scenessä tuntuu fps tippuvan, joten RTX tuntuisi olevan pullonkaulana.
Nuo demot pyörii tod. näk. 2080 Ti kortilla, joten saapa nähdä mimmoisen pelikokemuksen tuo 800€ RTX 2080 tarjoaa.
Tuo on 4k tosin, että siihen nähdenhän tuo pyörii aika hyvin jos reaaliajassa 2080Ti:llä ajavat beta-ajurit ja pelikin kehityksessä vielä puoli vuotta.
Tässä esityksessä on muutama kohta missä vertaillaan.En ymmärrä miksi tuossa demossa ei ole yhtään RTX off vertailua. Luulisi sen on/off vertailun nimenomaan olevan se pääpointti.
Voi hyvin ollakin, mutta edelleen meiltä puuttuu ihan se perustavanlaatuinen tieto että mitä RT-laskuja ne RT-coret laskee sillä ilmoitetulla nopeudella ja kykeneekö se laskemaan mitään muita RT-laskuja, koska yksinään se "10 Grays/s" on ihan yhtä tyhjän kanssa ja nykynäyttiksetkin vetävät tuota nopeammin sopivaa säteenlaskuaKommenteissa lukeekin että RTX kortit tulevat olemaan CG artisteille kuin Jeesuksen toinen tuleminen. Eli vaikka pelikäytössä vielä ontuu, renderöinnissä tulee olemaan iso apu.
Voi hyvin ollakin, mutta edelleen meiltä puuttuu ihan se perustavanlaatuinen tieto että mitä RT-laskuja ne RT-coret laskee sillä ilmoitetulla nopeudella ja kykeneekö se laskemaan mitään muita RT-laskuja, koska yksinään se "10 Grays/s" on ihan yhtä tyhjän kanssa ja nykynäyttiksetkin vetävät tuota nopeammin sopivaa säteenlaskua
Twitterissä Sebbbin ketjuun aiheesta muistaakseni joku suomalainen totesi että hänen RT-demossaan joku GeForce 10 -sarjan näyttis puksutti ruudulle yli 11 GRays/sNykynäyttiksillä shader-prosessoreilla softalla päässee lähelle tuota nopeutta, mutta sitten niillä shadereilla ei lasketa muuta samaan aikaan. En menisi väittämään, että millään raudalla pääsee tuota suurempaan nopeuteen, mutten pysty varmuudella sanomaan, ettei pääse.
Eikö se tämänkin sliden mukaan juuri niin ole? Ja taisi jopa Jensun itse selittää pitkään tuota BVH laatikon törmäystarkistusta.90% varma, että kyseessä on säteen törmäystarkastus joko kolmion tai BVH-laatikon kanssa.
Tuohan on sinällään mielenkiintoista. Eli turingin RT coret vastaisivat tätä nimeltä mainitsematonta 10-sarjan näyttistä täydessä kuormassa mutta sillä erotuksella että Turing piirillä olisi 0% load shader coreilla.Twitterissä Sebbbin ketjuun aiheesta muistaakseni joku suomalainen totesi että hänen RT-demossaan joku GeForce 10 -sarjan näyttis puksutti ruudulle yli 11 GRays/s
Laskeskelin tuossa ohimennen hieman noita TFLOPs nopeuksia.
1080 FE : 8.8TFLOPs (2560cores@1733Mhz)
1080Ti : 11.3TFLOPs (3584cores@1582Mhz)
2070 : 7.46TFLOPs (2304cores@1620Mhz)
2070 FE : 7.87TFLOPs (2304cores@1710)
2080 : 9.72TFLOPs (2944cores@1710Mhz)
2080 FE : 10.6TFLOPs (2944cores@1800Mhz)
2080TI : 13.44TFLOPs (4352cores@1545Mhz)
2080Ti FE : 14.2TFLOPs (4352cores@1635Mhz)
Custom 1080Ti @1850Mhz(aika monet tuntuu menevän tuon heittämällä) : 13.2TFLOPs (3584cores)
Oma 1080ti menee aio-vedellä 2100Mhz, jolla tulee jo 15.05TFLOPs
Kun siivotaan uusi teknologia pois ja katsotaan vain tuota perus io-laskemista, niin jotenkin tulee kutina, että nvidian taktiikka julkaista jo pelkästään omat FE-mallinsa kellotettuina, johtuu liian pienestä tehoerosta edelliseen sukupolveen.
Sitä mikä on todellisuus selviääkin sitten ens kuussa.
Niin, siis jos kyse on vain niille RT-coreille sopivista laskuistaTuohan on sinällään mielenkiintoista. Eli turingin RT coret vastaisivat tätä nimeltä mainitsematonta 10-sarjan näyttistä täydessä kuormassa mutta sillä erotuksella että Turing piirillä olisi 0% load shader coreilla.
Niin, siis jos kyse on vain niille RT-coreille sopivista laskuista
Sebbbin demon oikea lukema onkin vissiin vähän vajaa 10 GRays/s eikä ~5 GRays/s
Ja tässä se mihin aiemmin tuossa viittasin, oli 1080 Ti näemmä
Niin, siis jos kyse on vain niille RT-coreille sopivista laskuista
Sebbbin demon oikea lukema onkin vissiin vähän vajaa 10 GRays/s eikä ~5 GRays/s
Ja tässä se mihin aiemmin tuossa viittasin, oli 1080 Ti näemmä
Lähinnä tulisi mieleen ettei käytettävät softat tukisi gpu kiihdytystä. Oletko varma ettei gpu laskentaa muka käytetä?Sinänsä kyllä mielenkiintosta, että jos nykysilläkin näyttiksillä Ray Tracingin laskenta on noinkin tehokasta, niin silti esim. elokuvateollisuudessa Ray Tracing tehdään kuitenkin edelleen CPU-laskennalla...
Onko se sitten kuitenkin loppupeleissä halvempaa hommata vaan enemmän CPU vääntöä vs GPU, että tulee silti halvemmaksi tehdä CPU:lla, vaikka Yksi GPU hakkaisi yhden esim 8 ytimisen CPU:n 100-0...
Sehän toteaa siinä että Titan X on vielä nopeampi kuin Vega 64?Sebbi on myös AMD:n sponsoroima, eikä täten kovin puolueeton taho...
Hänen enginensä ei myöskään pysty ymmärtääkseni tekemään raycastingin lisäksi tekemään mitään muuta yhtä aikaa, sillä shader-corejen laskentateho käytetään siihen raycastingiin kokonaan.
Nvidian kortilla tarjolla olisi 10+ Terafloppia normaalia shader-tehoa, jonka lisäksi voi veivata 10Gigaraytä ja 100 Tera-tensorioperaatiota sekunnissa yhtä aikaa.
VEGA:la voit valita noista yhden haluamasi, mitään muuta et sitten voi samaan aikaan laskea.
Nvidian kortilla tarjolla olisi 10+ Terafloppia normaalia shader-tehoa, jonka lisäksi voi veivata 10Gigaraytä ja 100 Tera-tensorioperaatiota sekunnissa yhtä aikaa.
Lähinnä tulisi mieleen ettei käytettävät softat tukisi gpu kiihdytystä. Oletko varma ettei gpu laskentaa muka käytetä?
Leffoihin ei myöskään kelpaa "tekoälyn" luomat lisäpikselit, vaan kaikki pitää laksea loppuun asti. Toki editointivaiheessa tuosta on todella paljon apua kun saa reaaliajassa "lähes valmista laatua".
Sehän toteaa siinä että Titan X on vielä nopeampi kuin Vega 64?
Ja edelleen, RT-lasku != RT-lasku. Missään ei ole todettu toistaiseksi että esimerkiksi tuon Claybookin RT-setit sopisivat RT-corejen laskettavaksi vaikka ne saisikin DXR:lle käännettyä.
--
Mielenkiintoinen poiminta - se "yksi Turing vastaa neljää Voltaa" taisikin olla ainakin osittain huuhaata, se yhden Turingin pyörittämä versio Star Wars RT-demosta oli selvästi huonolaatuisempi kuin alkuperäinen (niin selvästi ettei se mene videonpakkausartifaktien piikkiin). Tuossa on räikein kohta osoitettu nuolella mutta muitakin selkeitä eroja on. (https://forum.beyond3d.com/posts/2041142/)
vs
Ei se nyt ainoa ole, esimerkiksi etualan stormtroopperissa on sen luokan eroja ettei IMO mene videonpakkausartifaktien piikkiin millään, tulee sellainen olo että olisi ajettu matalammalla resolla ja upscalettu ehkä?Tossa kyllä jännästi toi ovi on ainoa kohta, mikä on huonompi. Heijastukset ja muut kohdat kuvasta aika identtisiä mun mielestä.
Luulis että nimenomaan heijastukset olis heikompilaatusia, jos RT:n tasoa olisi pudotettu.
Ei se nyt ainoa ole, esimerkiksi etualan stormtroopperissa on sen luokan eroja ettei IMO mene videonpakkausartifaktien piikkiin millään, tulee sellainen olo että olisi ajettu matalammalla resolla ja upscalettu ehkä?
No mitä oon lukenu, niin CPU:lla ne CGI:t lasketaan. Se varmaan yks juttu, että softat laahaa jäljessä.
Toki noissa pitää laskea säteitä ihan hemmetisti enemmän, kun tosss reaaliaikaisessa RT:ssä, mutta on se GPU silti nopeempi, kun CPU.
Luulis, että olis kiinnostusta softakehitykseen, kun renderöintiajat vois lyhentyä aika kivasti kunnon GPU farmilla.
Ei se nyt ainoa ole, esimerkiksi etualan stormtroopperissa on sen luokan eroja ettei IMO mene videonpakkausartifaktien piikkiin millään, tulee sellainen olo että olisi ajettu matalammalla resolla ja upscalettu ehkä?
Ylempi kuva selvästi tarkempi ei-heijastavissa kohdissa, mutta alemmassa heijastukset paremmat. Mitä tästä voi päätellä muuta kuin että käytetty demo on eri asetuksilla/versiolla.Joo on siinä eroa, nyt kun oikein zoomailee. Ei heti luurin näytöllä huomannu.
Osa heijastuksista kieltämättä näyttää paremmilta, pitäisi saada tietenkin täysin sama frame kummastakin että voisi lopullisia johtopäätöksiä tehdäYlempi kuva selvästi tarkempi ei-heijastavissa kohdissa, mutta alemmassa heijastukset paremmat. Mitä tästä voi päätellä muuta kuin että käytetty demo on eri asetuksilla/versiolla.
Laskeskelin tuossa ohimennen hieman noita TFLOPs nopeuksia.
1080 FE : 8.8TFLOPs (2560cores@1733Mhz)
1080Ti : 11.3TFLOPs (3584cores@1582Mhz)
2070 : 7.46TFLOPs (2304cores@1620Mhz)
2070 FE : 7.87TFLOPs (2304cores@1710)
2080 : 9.72TFLOPs (2944cores@1710Mhz)
2080 FE : 10.6TFLOPs (2944cores@1800Mhz)
2080TI : 13.44TFLOPs (4352cores@1545Mhz)
2080Ti FE : 14.2TFLOPs (4352cores@1635Mhz)
Custom 1080Ti @1850Mhz(aika monet tuntuu menevän tuon heittämällä) : 13.2TFLOPs (3584cores)
Oma 1080ti menee aio-vedellä 2100Mhz, jolla tulee jo 15.05TFLOPs
Kun siivotaan uusi teknologia pois ja katsotaan vain tuota perus io-laskemista, niin jotenkin tulee kutina, että nvidian taktiikka julkaista jo pelkästään omat FE-mallinsa kellotettuina, johtuu liian pienestä tehoerosta edelliseen sukupolveen.
Sitä mikä on todellisuus selviääkin sitten ens kuussa.
Todellinen shader-nopeus vaan eroaa selvästi enemmän kuin flops-nopeudet.
Turingin shader-prosessorit ovat ilmeisesti samanlaisia kuin Voltassakin, Turing on efektiivisesti Volta + RT-coret + Tensoriytimiin nopeutettu pienen laskentatarkkuuden laskenta.
Voltassa tuli yksi aika oleellinen muutos noihin shadereihin: Jokaisella linjalla on rinnakkain kokonaisluku- ja liukulukuyksiköt, ja niitä voidaan käyttää yhtä aikaa.
Vaikka laskenta itsessään olisi kuinka liukulukupainotteista, siellä on aina joukossa huomattava määrä kokonaislukulaskentaa osoitteiden ja indeksien laskentaa.
Pascalilla yksi linja käsittääkseni suoritti kellojaksossa maksimissaan yhden operaation, joka voi olla kumpaa tahansa tyyppiä. Eli kaikki se osoitteen ja indeksien laskenta oli pois liukulukulaskennassa, minkä takia tosimaailman koodeilla päästiin usein ehkä jonnekin 70% teoreettisista flopseista.
Volta/Turing laskee rinnakkain kokonaislukupuolella niitä indeksejä tai osoitteita, ja liukulukupuolella itse numeronmurskausta, ja pääsee helpommin jonnekin 90%iin teoreettisista flopseistaan.
Tämän näkee hyvin noista Voltan shader-benchmarkeista: Titan Xp:ssä on 3840 shader-linjaa, Titan V:ssä 5120, ja Titan V käy matalammalla kellolla. Linjojen määrän ja kellon perusteella Titan V:n olettaisi olevan n. 23% nopeampi. Mutta esim. sandran video shader compute-testissä ero on 37%, FP shader-testissä 20% (tässä Titan V on suhteessa odotuksia huonompI), image processing-testissä 82%.
Eli näissä testeissä nopeutus pascal -> volta on geometrisella keskiarvolla mitattuna keskimäärin 44% vaikka flopsit on kasvaneet vain 23%, eli volta-arkkitehtuuri näissä antaa 17% paremman IPC:n kuin pascal-arkkitehtuuri.
lähde: NVIDIA TITAN V Review: Volta Compute, Mining, And Gaming Performance Explored - Page 4 , tuolta valittu nuo 32-bittisillä liukuluvuilla laskevat testit.
Teksturointinopeus tosin on kasvanut vain samassa suhteessa kuin nuo teoreettiset flops-luvut.
Joku tehnyt pienen kokeen mitä voisi tarjota edes karvalakki Ray Tracing Quake2:lle (1997): heijastuksia lattiassa, pimeämmät nurkat jonne ei valo yllä...
How Much Can Real Time Ray Tracing Really Impact A Game?
Quake2 peliä "RTX":tynä.
Vladimir Koylazov sanoi:Conclusion
Specialized hardware for ray casting has been attempted in the past, but has been largely unsuccessful — partly because the shading and ray casting calculations are usually closely related and having them run on completely different hardware devices is not efficient. Having both processes running inside the same GPU is what makes the RTX architecture interesting. We expect that in the coming years the RTX series of GPUs will have a large impact on rendering and will firmly establish GPU ray tracing as a technique for producing computer generated images both for off-line and real-time rendering. We at Chaos Group are working hard to bring these new hardware advances in the hands of our users.
Voisi olettaa olevan kellotettu ainakin ytimen osalta, jolloin jää vielä hieman kellotetulle 1080 Ti:lle. Tuossa omat vastaavat tulokset kellotetulla 1080 Ti:llä.RTX 2080 Timespy benchmarkit vuotaneet väitetysti.
NVIDIA GeForce RTX 2080 3DMark TimeSpy result leaks out | VideoCardz.com
Juuri tuohon perustuen tuo olisi vakiona aika tasoissa 1080 Ti:n kanssa (jos vakiokellotaajuus on tuo 1935MHz jolla Time Spy Ultra oli ajettu). Tuohon kun nakataan 47% lisää coreja ja 38% lisää muistikaistaa niin aletaan olla 2080 Ti:n suorituskyvyssä.Tässä vielä vertailugraafia tuon leakin perusteella:
GeForce RTX 2080 TimeSpy Result Set Leaks - Titan Xp performance
Karkeasti voisi olettaa olevan noin 50% nopeampi kuin yksi 1080 Ti clock vs clock kun otetaan ytimien määrä ja muistikaistan lisäys huomioon. Toki pelkkää spekulaatiota, mutta ainakin laskennallisesti hyvin mahdollista.Uskaltaako tehdä vielä monimutkaisia spekulointi-johtopäätöksiä kuinka 2080Ti suoriutuu? 1080Ti SLI nähden?
Jos tuo tosiaan on 2080, niin käytetty 1080 Ti 500€ - 600€:lla taitaa olla aika no brainer. RT-leikit sitten jos/kun on niiden aika.Joo kyllä tuo ihan odotettu tulos. Tasoihin saattaa päästä jos gpu venyy vielä korkeemmille kelloille. Vaikuttaa kyllä turhalta 2080 kun saa muutaman satkun halvemmalla nopeempaa korttia ja noissa tuskin riittää rt tehotkaan.
Samaa mieltä, näiden perusteella ennemmin 1080 Ti, sitte enemmän tehoa tarvitseville 2080 Ti.Jos tuo tosiaan on 2080, niin käytetty 1080 Ti 500€ - 600€ taitaa olla aika no brainer. RT-leikit sitten jos/kun on niiden aika.
Karkeasti voisi olettaa olevan noin 50% nopeampi kuin yksi 1080 Ti clock vs clock kun otetaan ytimien määrä ja muistikaistan lisäys huomioon. Toki pelkkää spekulaatiota, mutta ainakin laskennallisesti hyvin mahdollista.
”Vähän” = 300-500€Hyvältähän tuo RTX 2080 näyttää. En kyllä missään tilanteessa maksaisi viittäsataa 2v. vanhasta grafiikkalaskimesta. Ajurituki kääntymässä ehtoopuolelle, jälleenmyyntiarvo olematon. Mieluummin uutta rautaa vähän kalliimmallakin.