Nvidia Shield TV

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
157
Elikkäs kertoisitteko kokemuksia kyseisistä laitteista, mitä hyvää/huonoa? Olisi itsellä tarvetta jollekin erilliselle smart-tv tyyppiselle all-in-one ratkaisulle, ja nyt testissä on tuo AppleTv, mutta tästäkin puuttuu ainakin sovellus Katsomolle.
Eivät esitelleet Gigantissa tuota Nvidian laitetta ollenkaan, mutta onko niin että siinäkään ei kaikki sovellukset toimi?

Itsellä olisi tarvetta saada seuraavat palvelut: Areena, Netflix, Katsomo, HBO, Youtube, Spotify. Muut ovat plussaa. Onko kenties jotain toista laitetta jolla saisin nuo kaikki palvelut samasta paikasta?
Ja ajatus on että kyseinen laite olisi kiinteänä telkkarin kaverina, ja sille mahdollisesti oma kaukosäädin, en jaksa mitään peilaushässäkkää kännykästä tai tabletista. Minkälaisia ratkaisuja muilla on käytössä?
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Back to basics: Android TV-käyttis (jota Shield käyttää) on Googlen vastine Apple TV:lle. Android TV on siis eri käyttöjärjestelmä kuin Android puhelimissa/tableteissa. Aivan samalla tavalla kuin iOS vs Apple TV.

Chromecast on Googlen vastine Applen Airplaylle.
Applen tapauksessa pitää aina ostaa Apple TV mutta Googlen puolella voi valita: Chromecast pelkkään mobiililaitteesta peilaukseen tai Android TV-laite peilaukseen sekä toistoon.

Itseltäni löytyy kaksi Android TV-laitetta: NVidia Shield sekä Philips 55PUS7101. Molempien älyominaisuudet identtisiä mutta (varmasti animaatitoista johtuvasti) Philipsin käyttis on nopeampi. Tällä hetkellä Andoird TV natiiviapit löytyvät: mm. Areena, Netflix, Viaplay, Kodi, Plex, Katsomo, Ruutu, Watson, YouTube, Spotify(+Spotify Connect). Huom!: kaikki nämä eivät näy laitteen Google Playn etusivulla vaan osan joutuu hakemaan tekstihaulla.

HBO Nordic, Sonera, DNA jne toimivat Google Castillä.

Parasta tässä hommassa on se, että koko setti - telkku&Shield, toimivat samalla Philipsin säätimellä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
419
Onko Philipsin Android-tv tosiaan nopeampi kuin Shield? Mulla myös on kaksi androidtv-vehjettä. Sonyn 65" ja Shield TV ja Sony on kyllä todella hidas tuohon Shieldiin verrattuna jossa kaikki toimii kuin ajatus. Ja tosiaan Shield toimii myös sujuvasti tuon Sonyn kaukosäätimellä. HBO appia käyn säännöllisin väliajoin vinkumassa aspasta, eipä ole näkynyt. En tilaa ennen kuin tulee yhteensopivaksi.

Appletv:llä ei oikein ole käyttöä, tungin omani kaappiin.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Käyttöliittymän puolesta kyllä. Shieldissä on keskitytty ehkä vähän liikaa visuaalisuuteen menuissa liikuttaessa. Eli kun etusivulla menet vaikka appiin kohdalta toiseen niin Shieldissä animaatio ottaa about sekunnin kun taas Philipsissä 0,2.

Toki kun käynnistää jonkun raskaan pelin niin silloin Shieldin potku on omaa luokkaansa mutta perus videoapeissa ei eroa huomaa.

HBO Now (vai Go) appi on olemassa isossa maailmassa Android TV:lle. Saas nähdä tuleeko jompikumpi noista ennenkuin Nordic.

Apple TV pölyttyy myös täällä. Ei ole enää tullut käytetyksi vaikka kytketty systeemiin onkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
157
Back to basics: Android TV-käyttis (jota Shield käyttää) on Googlen vastine Apple TV:lle. Android TV on siis eri käyttöjärjestelmä kuin Android puhelimissa/tableteissa. Aivan samalla tavalla kuin iOS vs Apple TV.
Kiitos vinkeistä. Alkaa pikku hiljaa selkiytymään nää vempaimet. Kävin tänään vaihtamassa tuon AppleTv:n tuohon Shieldiin, periaatteessa siinäkään mitään vikaa ollut, mutta vaikuttaa tää Shield kuitenkin paljon monikäyttöisemmältä. Ainoana puutteena tuo Hbo Nordic, mutta peilataan nyt se sitten puhelimesta jos vaikka joskus oma appi sillekin tulisi.

Niin ja tietysti tytär halusi ladata My Little Pony pelin, ainoan joka tuolta Play-kaupasta löytyy, mutta eihän se tietenkään suostu toimimaan, joten hänen mielestään Shield on ihan turha ja pitäisi palauttaa (tämäkin) kauppaan. :)
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
454
Onkohan vanhassa ja uudessa Apple TV4ssa (ei 4K) jotain eroa? Hintaa on jostain syystä tullut jokunen € lisää.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
75
Siis Shieldissa ei ole HBO:ta? Aika ikävä juttu.

Toivottavasti Shieldin uusi, halvempi malli, jossa ei ole peliohjainta tulisi myös täällä myyntiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
586
Vanhemmille pitäisi hankkia simppeli toistoboksi ja Shield tai AppleTV on alustavina vaihtoehtoina. Osaako kumpikaan vaihtaa 50/60Hz tilaa ihan itse jos välillä toistetaan Netflixiä ja välillä Yle Areenaa? Pystyykö tuon vaihtamaan edes käsin?

Toimiikohan tuo automatiikka missään laitteessa? Sen tiedän että Kodi Shieldissä osaa vaihdella, mutta se ei auta noiden suoratoistojen kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 685
Apple TV pölyttyy myös täällä. Ei ole enää tullut käytetyksi vaikka kytketty systeemiin onkin.
Itsellä on tuo AppleTV (ei 4k) ja käytän päivittäin, oikeastaan katson jotakuinki kaikki tv-ohjelmatkin sitä kautta nykyään. Katsomo-sovellus puuttuu, mutta Maikkarin kädettömät verkkosisällön kehittäjät eivät saaneet katsomosta edes fiksua tietokoneella toimivaa versiota aikanaan (silver light paske), joten ei ole kovia odotuksia apinkaan suhteen.

Kysymys siis, kun en ole tuohon Shieldiin tutustunut että miksi se on korvannut AppleTV:n eli mikä siinä on parempaa vai onko se vaan, kun toimii samalla kakella? En siis itse enää osaisi katsoa telkkaria ilman tuota AppleTV:tä tai jotain vastaavaa ja miettinyt vähän jossain vaiheessa 4K version hommaamista kun kai se telkkarikin jossain vaiheessa pitää 4K:lle päivittää.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Itsellä on tuo AppleTV (ei 4k) ja käytän päivittäin, oikeastaan katson jotakuinki kaikki tv-ohjelmatkin sitä kautta nykyään. Katsomo-sovellus puuttuu, mutta Maikkarin kädettömät verkkosisällön kehittäjät eivät saaneet katsomosta edes fiksua tietokoneella toimivaa versiota aikanaan (silver light paske), joten ei ole kovia odotuksia apinkaan suhteen.

Kysymys siis, kun en ole tuohon Shieldiin tutustunut että miksi se on korvannut AppleTV:n eli mikä siinä on parempaa vai onko se vaan, kun toimii samalla kakella? En siis itse enää osaisi katsoa telkkaria ilman tuota AppleTV:tä tai jotain vastaavaa ja miettinyt vähän jossain vaiheessa 4K version hommaamista kun kai se telkkarikin jossain vaiheessa pitää 4K:lle päivittää.
Oikeastaan ei ole tullut sitä Shieldiäkään juuri käytettyä kun televisiokin on Android TV. Välillä leikin. Toimii toki samalla kakellakin. Shieldin hienous on siinä, ettei tarvitse koko ajan olla ostamassa uutta versiota kun uudet ominaisuudet (4K->HDR->uudet käyttisversiot. jne) tulee siihen kivasti päivityksinä. Eikä tarvitse olla jumissa Apple-vehkeissä vaan mm. castaus toimii Androidista tai Applesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
586
Oikeastaan ei ole tullut sitä Shieldiäkään juuri käytettyä kun televisiokin on Android TV. Välillä leikin. Toimii toki samalla kakellakin. Shieldin hienous on siinä, ettei tarvitse koko ajan olla ostamassa uutta versiota kun uudet ominaisuudet (4K->HDR->uudet käyttisversiot. jne) tulee siihen kivasti päivityksinä. Eikä tarvitse olla jumissa Apple-vehkeissä vaan mm. castaus toimii Androidista tai Applesta.
Vaatiiko tuo castauksen toimivuus iPhonesta Shieldiin tukea applikaatiolta? Eli YouTubesta, Chromesta yms. toimii mutta muualta välttämättä ei?
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 729
Itsellä on tuo AppleTV (ei 4k) ja käytän päivittäin, oikeastaan katson jotakuinki kaikki tv-ohjelmatkin sitä kautta nykyään.
Pystyykö Apple TV:n kautta katsomaan myös perus kanavia?
Tuo on jäänyt vähän pimentoon.

Entä pystyykö ko. laitteella herättämään tv:een, ilman television omaa kaukosäädintä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 685
Pystyykö Apple TV:n kautta katsomaan myös perus kanavia?
Tuo on jäänyt vähän pimentoon.

Entä pystyykö ko. laitteella herättämään tv:een, ilman television omaa kaukosäädintä?
Hmm, ainakin areenassa voi katsoa ihan sen hetken telkkua, ruudusta en ole ihan varma.

Minulla käynnistyy telkkari kun käynnistän a-TV:n mut en nyt muista miten kytkennät meni. Vahvistin on kuitenkin välissä vielä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
387
Toimiiko Shieldissä Freedome kenties? Pitäis hankkia joku boksi Suomi streamien katsomiseen VPN kera, asustelen ulkomailla.
Laite pitäis saada piuhalla kiinni nettiin ja sitten VPN päälle ja kuva telkkariin...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 334
Toimiiko Shieldissä Freedome kenties? Pitäis hankkia joku boksi Suomi streamien katsomiseen VPN kera, asustelen ulkomailla.
Laite pitäis saada piuhalla kiinni nettiin ja sitten VPN päälle ja kuva telkkariin...
Keksitkö ikinä tähän ratkaisua? Etsin samanlaista settiä vanhemmille.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
387
Ei tarvinnu kehitella mitaa ku iskin toisen modeemin yhden peraan ja siihen VPN, niin siihen isken mita milloinkin haluan suominettiin
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
220
Itseltäni löytyy myös Shield (2017). Tyytyväinen olen laitteeseen ollut. Perus katsomot ym pyörii nätisti. Lisäksi olen muutaman appin asentanu "sideloadaamalla". Sideload launcher appi vaan shieldiin ja sen jälkeen tavalla tai toisella asennella appeja jotka eivät natiivisti android tv:lle play kaupan kautta löydy. Itse olen käytännössä pc:llä mennyt play kauppaan, valinnut kohdelaitteen (shield) ja klikannut asenna. Hetken kuluttua appi sitten ilmestyy Shieldiin (pitää tosin aukaista sideloader launcherin kautta, sillä sideloadutta appia ei taida suoraan saada Android TV:n kuvakkeisiin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 909
Itsekin tätä laitetta suunnitellut ja muutama kysymys heräsi. Mites hyvin tuolla Shieldillä onnistuu tuo striimipelaaminen? Onnistuuko siis kaikki origin, uplay, steam jne pelit ja ennenkaikkea onko pelikokemus riittävän lagitonta? Miten tuo kytkeminen pc:n ja Shieldin välillä menee?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
885
Itseltäni löytyy myös Shield (2017). Tyytyväinen olen laitteeseen ollut. Perus katsomot ym pyörii nätisti. Lisäksi olen muutaman appin asentanu "sideloadaamalla". Sideload launcher appi vaan shieldiin ja sen jälkeen tavalla tai toisella asennella appeja jotka eivät natiivisti android tv:lle play kaupan kautta löydy. Itse olen käytännössä pc:llä mennyt play kauppaan, valinnut kohdelaitteen (shield) ja klikannut asenna. Hetken kuluttua appi sitten ilmestyy Shieldiin (pitää tosin aukaista sideloader launcherin kautta, sillä sideloadutta appia ei taida suoraan saada Android TV:n kuvakkeisiin.

Lataa sovellus nimeltä tv app Repo play storesta shield iällä, tuon avulla voit luoda sideloadaamalla asennetuille sovelluksille kuvakkeet tuonne leanback launcherin puolelle.

Esimerkiksi itse sain chromen ja Firefoxin kuvakkeet tuonne muiden sovellusten sekaan, eikä niitä varten tarvitse enää availla mitään sideload launcheria.

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 293
Ehkä yks parhaimpia puolia itselle on että toimii Windows smb/cifs jaot suoraan. Tosin jakojen nimet näkyy esim. Total Commanderissa hassusti "jaon-nimi(id-numerosarja)". Eipä tuo haittaa jos ei satu olemaan kahta saman nimistä jakoa.
Käytännössä kaikki Android-ohjelmat toimii mutta vaatii että on hiiri käytössä.

bootloaderin lukituksen poisto ja eka roottaus oli hieman hankaa mutta ei kovinkaan vaikeaa.
 
Liittynyt
25.07.2017
Viestejä
69
Itsekin tätä laitetta suunnitellut ja muutama kysymys heräsi. Mites hyvin tuolla Shieldillä onnistuu tuo striimipelaaminen? Onnistuuko siis kaikki origin, uplay, steam jne pelit ja ennenkaikkea onko pelikokemus riittävän lagitonta? Miten tuo kytkeminen pc:n ja Shieldin välillä menee?
Hyvin onnistuu pelaaminen. Itse olen pelannut enimmäkseen Steam pelejä ja sitten myös pelejä jotka eivät vaadi mitään palvelua. Kaikki on tähän asti onnistunut moitteetta.

Steamilla löytyy Android TV appi ja sen jos käynnistää niin Steam käynnistyy big screen tilassa. Normaalit pelit lisätään vaan geforce experienceen ja käynnistetään Nvidian sovelluksen kautta Shieldistä. Toki Steam pelitkin voi sitä kautta käynnistellä jos ei halua tuota steamin appia käyttää. Uplaysta / Originista en osaa kommentoida, mutta uskoisin että toimii samalla tavalla.

Tässä kannattaa huomioida, että lähiverkon nopeus kannattaa olla niin kova kuin mahdollista ja Shieldi kannattaa varmasti kytkeä ethernet kaapelilla. Tällöin lagi on minimissään ja itse olen esimerkiksi pelannut todella nopeatempoisia tasohyppelyitä (AVGN 2, Broforce, Super Meat Boy) ja mikään ei ole jäänyt tekniikasta kiinni :) . Enemmänkin pelaajassa on refleksit loppunut. Nvidia Shield TV:n FAQ:ssa tms oli suositeltuna tiettyjä reitittimiä (enimmäkseen asuksen).

Olen myös pelannut paria ammuskelu peliä (Mafia 3 , Quantum Break) rauhallisemmalla temmolla ohjaimella sohvalta. Nämäkin toiminut moitteetta. Lagia ei huomaa ja grafiikoiltaan vastaa samaa mitä PC:llä pyörii.

Overall erittäin hyvin toiminut itsellä. Nyt taas kun tulee Steamin salet niin pitää katsella sillä silmällä jos löytyisi alennuksesta hyviä ohjainpelejä. Jos on lisää kysymyksiä niin voin koittaa vastailla. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 093
Osaakos joku sanoa toimiiko / tajuaako tuo Shield UHD kansiorakenteen päälle ? (bd ei kiinnosta vaan uhd) eli näyttää menun normaalisti, leffan pyöriessä voi vaihtaa tekstejä / ääniraitaa ?
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 105
Hyvin onnistuu pelaaminen. Itse olen pelannut enimmäkseen Steam pelejä ja sitten myös pelejä jotka eivät vaadi mitään palvelua. Kaikki on tähän asti onnistunut moitteetta.

Steamilla löytyy Android TV appi ja sen jos käynnistää niin Steam käynnistyy big screen tilassa. Normaalit pelit lisätään vaan geforce experienceen ja käynnistetään Nvidian sovelluksen kautta Shieldistä. Toki Steam pelitkin voi sitä kautta käynnistellä jos ei halua tuota steamin appia käyttää. Uplaysta / Originista en osaa kommentoida, mutta uskoisin että toimii samalla tavalla.

Tässä kannattaa huomioida, että lähiverkon nopeus kannattaa olla niin kova kuin mahdollista ja Shieldi kannattaa varmasti kytkeä ethernet kaapelilla. Tällöin lagi on minimissään ja itse olen esimerkiksi pelannut todella nopeatempoisia tasohyppelyitä (AVGN 2, Broforce, Super Meat Boy) ja mikään ei ole jäänyt tekniikasta kiinni :) . Enemmänkin pelaajassa on refleksit loppunut. Nvidia Shield TV:n FAQ:ssa tms oli suositeltuna tiettyjä reitittimiä (enimmäkseen asuksen).

Olen myös pelannut paria ammuskelu peliä (Mafia 3 , Quantum Break) rauhallisemmalla temmolla ohjaimella sohvalta. Nämäkin toiminut moitteetta. Lagia ei huomaa ja grafiikoiltaan vastaa samaa mitä PC:llä pyörii.

Overall erittäin hyvin toiminut itsellä. Nyt taas kun tulee Steamin salet niin pitää katsella sillä silmällä jos löytyisi alennuksesta hyviä ohjainpelejä. Jos on lisää kysymyksiä niin voin koittaa vastailla. :)
Tulipas itsekin hankittua kyseinen laite. Gamestream toimii ihan ok WiFi:llä, mutta esim. ajopeleihin lagi on hieman liian suuri. Toivoin että tällä olisi onnistunut langaton pelaaminen, mutta näemmä tekniikka ei edelleenkään ole tarpeeksi hyvä. Täytyy kai ostaa joku 20m verkkokaapeli ja vetää suosiolla sillä katon nurkkia pitkin kaapelikiskoilla joissa nyt kaiutin kaapelit kulkevat. Tuota lukuunottamatta todella pätevä laite.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 293
Ja sitten meni Shieldi osittain solmuun. Toimii muuten mutta bootissa tulee teksti "laite korruptoitunut" ja uusi bootti minkä jälkeen käynnistyy "oikein". Ja ei pysty laittamaan roottia twrp:llä koska vendor osio on kadonnut. Fastbootissa flassätty 6.3 dev_rooted ja recovery imaget, ei hyötyä. Tämä alkoi kun ensin yritin päivittää Flashfirella dev_rooted imagea ja roottina oli Magisk 15.3. Jälkeen päin selvisi, Flashfire ei toimi uudempien kuin 14.2 Magiskin kanssa.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Jos sieltä on kadonnut osio(ita), niin täytynee vetäistä koko alkuperäinen factory image sisään fastbootilla osiotauluineen.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 293
Tuon flash-all.batinhan tuo pitäisi tehdä, eli
fastboot flash staging blob
fastboot flash boot boot.img
fastboot flash recovery recovery.img
fastboot flash system system.img
fastboot flash vendor vendor.img

Eikä tuossa tule vendorin kanssa virheitä.
No pitänee koittaa viellä TWRP:n kautta vetää full wipe kunhan jaksaa.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Tuossa ei taida olla osiotauluja mukana, voi olla että niitä ei laiteta mukaan ellei jossakin päivityksessä muuteta osoiden kokoja.

Mutta jos vendor on nyt kunnossa, niin ei vaadikaan tuota.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 293
Ei sittenkään tainut olla vikaa tuossa vendor-osiossa. Uusimpia Magiskeja ei pystynyt asentamaan twrp:n kautta, tuli vaan ilmoitus että ei pysty mounttaamaan /dev/block/vendor /vendor. Magisk 14 meni sisään heittämällä ja sitten Magisk Managerin kautta päivitty versioon 16.
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
554
Kukaan shieldin kanssa vastaavassa ongelmassa tai ollut:
-Hdmillä kuva töllöön
-vanha vahvistin, jossa ei hdmi-liitäntöjä

-> Tietääkö kukaan usb äänikorttia, joka pelittäisi suoraan shieldissä, ja saisi toslinkillä äänet ulos? Tai mistä saisi värkin, joka erottaa hdmi:stä Audion rikkomatta hdcp:tä, ja veisi läpi uhd 60hz? Uuden vahvistimen osto voisi toki olla, mutta hyvät joissa hdmi (uhd&60hz) maksaa perhanasti. Käytössä nykyisin marantzin ikivanha esivahvistin, ja päätteet erikseen. Uusi/vähän käytetty nykyaikaisena samalla laadulla maksanee ~1000-2000€ 5.2 järjestelmä käytössä, niin ei tarvetta atmos yms. hd äänille. Kunhan saisi perus DD ja dts läpi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
885
Kokemuksella voin sanoa että tuo ehkä toimii, jollei ole tarvetta saada television, vahvistimen ja shieldin välillä hdmi-cec toimintoja käyttöön.

Itsellä menee tilanteessa jossa tv ja shield ovat molemmat herätevirralla, kaiken päälle kytkemiseen noin 2 minuuttia.

Tuo tosin johtuu siitä että hdmi asetus televisiossa pitäisi olla hdmi 1 "alavalikko" shield.
Tuolloin hdmi-cec komennot menevät läpi ja televisio ei yritä turhaan toistaa ääntä omista kaiuttimistaan.

Jos jätän pelkän hdmi 1 vaihtoehdon käyttöön ei hdmi-cec ominaisuudet toimi enää lainkaan.

Aina silloin tällöin sillä on myös tapana sylkeä ulos jotain ihme kuvasignaalia joka näkyy televisiossa joko mustana ruutuna, tai sitten rehellisenä vanhan ajan lumisateena. Tuolloin televisioon tulee viesti "videoformaattia ei tueta" eikä tuohon auta muu kuin irrottaa tuon värkin virtajohto.

Juu toki tuo saattaa toimia jos käyttää tuota vain toslink ulostuloa varten, mutta jos yrittää mitään muuta niin kannattaa ennemmin ostaa joku kalliimpi laite tai sitten suoraan uusi vahvistin.

Tuossa vielä kuva siitä lumisateesta.
Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
220
Kukaan shieldin kanssa vastaavassa ongelmassa tai ollut:
-Hdmillä kuva töllöön
-vanha vahvistin, jossa ei hdmi-liitäntöjä

-> Tietääkö kukaan usb äänikorttia, joka pelittäisi suoraan shieldissä, ja saisi toslinkillä äänet ulos? Tai mistä saisi värkin, joka erottaa hdmi:stä Audion rikkomatta hdcp:tä, ja veisi läpi uhd 60hz? Uuden vahvistimen osto voisi toki olla, mutta hyvät joissa hdmi (uhd&60hz) maksaa perhanasti. Käytössä nykyisin marantzin ikivanha esivahvistin, ja päätteet erikseen. Uusi/vähän käytetty nykyaikaisena samalla laadulla maksanee ~1000-2000€ 5.2 järjestelmä käytössä, niin ei tarvetta atmos yms. hd äänille. Kunhan saisi perus DD ja dts läpi.
Itsellä shieldissä aureonin 7.1 USB josta toslinkillä äänet onkyon vahvariin. Shieldissä vaan USB ääni päälle ja homma toimii.

TerraTec Aureon 7.1 USB - ulkoinen 7.1-äänikortti, USB-väylään
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
554
Itsellä oli sama kortti kokeilussa, mutta en saanut ääntä toslinkin kautta kulkemaan läpi.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
297
Pitäis saada langattomasti pc kuva älytelevisiolle. Nettiä selatessa Shieldiä ehdotettiin tähän. Onko porukalla kokemuksia? Saako ihan työpöydän näkymään ilman että joutuu sovelluksia käyttämään?

Netin mukaan Win10 kautta sais suoraan kuvan streamattua älytelevisioon, mut käytän vielä win7.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
220
Pitäis saada langattomasti pc kuva älytelevisiolle. Nettiä selatessa Shieldiä ehdotettiin tähän. Onko porukalla kokemuksia? Saako ihan työpöydän näkymään ilman että joutuu sovelluksia käyttämään?

Netin mukaan Win10 kautta sais suoraan kuvan streamattua älytelevisioon, mut käytän vielä win7.
Itsellä reissussa mukana Microsoft wireless display adapter V2 ja hoitaa homman hyvin. Kytketään HDMI inputtiin ja virta usbista. Tällä siis saa jaettua koko työpöydän ja äänet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 122
Pitäis saada langattomasti pc kuva älytelevisiolle. Nettiä selatessa Shieldiä ehdotettiin tähän. Onko porukalla kokemuksia? Saako ihan työpöydän näkymään ilman että joutuu sovelluksia käyttämään?

Netin mukaan Win10 kautta sais suoraan kuvan streamattua älytelevisioon, mut käytän vielä win7.
Jos sulla on koneella GeForce experience, homma onnistuu seuraavasti.
Menet GFE:ssä kuvan osoittamaan kohtaan ja klikkaat "Lisää"



Etsi koneeltasi mstsc.exe, löytynee osoitteesta C:\Windows\system32\mstsc.exe ja siis lisää.
Shield TV:llä menet sinne game stream osioon ja käynnistät tuon mstsc.exen ja näin se striimaa koneen työpöytineen telkkariin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
297
Itsellä reissussa mukana Microsoft wireless display adapter V2 ja hoitaa homman hyvin. Kytketään HDMI inputtiin ja virta usbista. Tällä siis saa jaettua koko työpöydän ja äänet.
Miten hyvin toimii pelikäytössä?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
236 389
Viestejä
4 146 904
Jäsenet
70 248
Uusin jäsen
arm257

Hinta.fi

Ylös Bottom