Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tässä kyllä vääristää asiaa se, että täällä kirjoittelee tekniikasta erittäin perillä olevat ihmiset.Väännetäänkö täällä oikeasti siitä, että pitäisi näytönohjaimen tuotekuvan perusteella tietää, mikä malli on kyseessä, kun vain katsoo tuulettimien määrää? Ei menisi KKV:llä tuollainen läpi.
Tuotekuvaus ja tekniset tiedot tukevat tuotteen myyntiä tiedottamalla kuluttajaa mahdollisimman hyvin. Tietojen olevan virheellisiä ei voi kuitenkaan tietää, missä virhe on.
Yhtä lailla olisi virhe voinut olla tuotekoodissa tai ilmoitetussa muistin määrässä, tms. Ei järkeväkään kuluttaja voi tietää, jos lähdetiedot ovat päin mäntyä.
Tuotteen nimike ja hinta ratkaisevat.
Mulle sanottiin taas että virhe tuotteessa ja 4060ti
..hmmm...
Toki myyjä voi niin tehdä, mutta joutuu oikeuteen tuotteen väärentämisestä sen jälkeen, tähän nimittäin on myös omat lakinsa ihan sen takia että ns. sian säkissä myyminen on laitonta.Eli voidaan myös sanoa, että myyjä voisi paketin 4060 -tekstin numero 6 päälle liimata tarran 7 (ja jos oikein perusteellisia olisi, niin flashata BIOS jossa vain nimi muutettu), sillä kaikki muut speksit pitävät paikkaansa ja tällöin kuluttaja on saanut mitä tilasi.
No mutta riittää minulle tämä tältä erää, jatkot todennäköisesti kaupankäynnin kiistatilanteet -säikeessä
Hinta.fi hintahistoria: 3.8.2023 - 795eKertoisiko joku mistä tuo normaalihinta on kaivettu, josta lasketan tätä alennusta?
Entäpä jos myyjä vaikkapa sille KKV:lle vastaa "Voi rähmä, valmistajalta tuli printtivirheellisissä paketeissa kortit. Katsokaa vaikka, paketin tuotekoodi ja EAN koodi kyllä vastaa sitä mitä meillä tuotesivuilla on ja se tärkein eli tämä GPU-Z:n näkymä vastaa niitä tuotteen oleellisia tietoja".Toki myyjä voi niin tehdä, mutta joutuu oikeuteen tuotteen väärentämisestä sen jälkeen, tähän nimittäin on myös omat lakinsa ihan sen takia että ns. sian säkissä myyminen on laitonta.
Jos ostat säkin perunoita, ja saatkin kiviä jotka on naamioitu perunoiksi, voit samantien viedä myyjän oikeuden eteen.
Mielenkiintoista että verkkosivua ei ole vieläkään korjattu vaikka virhe tiedetään. Edellen myy RTX 4070 Ti 585 hintaan.
Helposti ehtii tulla useampi sata tilausta lisää.
Ei tässä olla korjattu mitään. Tukkurin 25kpl varasto vain tuli varattua ja ostonappi meni automaattisesti harmaaksi siitä.Ei pysty tilaamaan näitä enää, eli jonkun pikakorjuksen tehneet. Ei mene ostoskoriin.
Ei tässä olla korjattu mitään. Tukkurin 25kpl varasto vain tuli varattua ja ostonappi meni automaattisesti harmaaksi siitä.
Hyvää palautetta voi jättää, näin se kuuluu tehdä, vaikkakin kirpaisee.Noniin. Tämä onkin sitten oikein mokien viikonloppu.
Tosiaan tämmöistä tuotetta ei ole olemassa. Mutta koska 4070ti on se mitä tässä on oletettu ostettavan ja etsimme korvaavan 4070ti kortin, jota tarjotaan tilaajille. Hintavirheen ollessa alle 50%:ia niin tappio jää meidän kannettavaksi.
Sanotaan näin, että jos nämä olisi markkinointitempauksia niin olisimme kyllä äärimmäisen huonoja markkinoijia... ja myös käyttämisimme hyvin kallista markkinoinnin muotoa...
Molemmat nyt ilmenneet virheet olivat erityyppisiä. Näitä ei ole enää ollut niin usein, kun olemme tehneet paljon töitä virheiden vähentämiseksi. Uskomme silti että verrattain dynaaminen hinnoittelu on asiakkaiden edun mukaista, koska silloin hinnoissa ei ole "ilmaa" vaan hinta on aina ns. markkinahinta.
Täällä myydään hankintahintaan tai sen alle.Kannattaako tää myydä torifiissä jahka saapuu vai myisikö paikallisesti täällä Puolassa?
"Oikeutettu tuotteeseen jonka tilasin" -> Jos tilaan PS6, mistä Datatronic taikoo mulle PS6, jota ei ole olemassa.
Laitetaan infoa kun tietoa tulloo.Eiköhän diilejä, enemmän tai vähemmän tarkoituksenmukaisia, tule lisää. Yksi asia, mikä minua kiinnostaisi, olisi jos ne foorumilaiset, ketkä tähän kelkkaan ehtivät mukaan, raportoisivat mitä ovat saaneet sovittua korvaavaksi tuotteeksi tilalle!
Täällä myydään hankintahintaan tai sen alle.
ps. hyvä provo
Onkos kukaan ikinä täältä tilannut? Saattaa olla kyllä sama tilanne kyseessä.
Zotac ZT-D40620F-10SMP, GeForce RTX 4060 Ti, 16 GB, GDDR6, 128 Bit, 7680 x 4320 pixel, PCI Express 4.0
The ZOTAC GAMING GeForce RTX 4060 Ti 16GB AMP is a compact and powerful graphics card, featuring the NVIDIA Ada Lovelace architecture and an aerodynamic-ins...www.computersalg.fi
Hinta ei yhtä hyvä, mutta oon joskus itse tuolta tilannut. Ihan OK, ei moitittavaa. Jollain tukkurilla nyt käynyt kyllä iso moka. Mielenkiintoista olisi tietää, voisivatko jälleenmyyjät saada omansa takaisin tukkurilta virheen vuoksi?Onkos kukaan ikinä täältä tilannut? Saattaa olla kyllä sama tilanne kyseessä.
Zotac ZT-D40620F-10SMP, GeForce RTX 4060 Ti, 16 GB, GDDR6, 128 Bit, 7680 x 4320 pixel, PCI Express 4.0
The ZOTAC GAMING GeForce RTX 4060 Ti 16GB AMP is a compact and powerful graphics card, featuring the NVIDIA Ada Lovelace architecture and an aerodynamic-ins...www.computersalg.fi
Näkyy ostoskorissa ja tod.näk myös kuitissa oikein ja muutenkin aika pieni mahdollisuus, että suostuvat vaihtamaan tuon 4070 Ti:hin kuten Datatronic.Onkos kukaan ikinä täältä tilannut? Saattaa olla kyllä sama tilanne kyseessä.
Eivät saa, koska eihän se heidän vika ole mitä jälleenmyyjä nettisivuillaan tarjoaa.Hinta ei yhtä hyvä, mutta oon joskus itse tuolta tilannut. Ihan OK, ei moitittavaa. Jollain tukkurilla nyt käynyt kyllä iso moka. Mielenkiintoista olisi tietää, voisivatko jälleenmyyjät saada omansa takaisin tukkurilta virheen vuoksi?
Tässä pian kaksi sivua asiasta, väitän että virhe ei todellakaan ole selkeä. Itse asiassa, olin vielä yöaikaan hereillä, kun tämä ketju ilmestyi ja saldo Datatronicilla näytti tuolloin vain -1 kpl. Olin aikeissa ostaakin, mutta päätin ettei 4070 Ti itselleni riitä.Tuotetta "Zotac ZT-D40620F-10SMP näytönohjain NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti 16 GB GDDR6" ei edes ole olemassakaan eli selkeä virhe kyseessä. Kuulostaa oudolta, että asiakas voisi vaatia myyjää toimittamaan olemattoman tuotteen. Kyllä tässäkin ketjussa postanneet ja tilauksen tehneet ymmärsivät tasan tarkkaan mistä on kyse ja että kyseessä ei ole 4070 Ti -kortti. Päättivät vain yrittää hyödyntää näppäilyvirhettä, nähtävästi tässä tapauksessa menestyksekkäästi kauppiaan tappioksi. Mielenkiintoista mitä olisi tapahtunut jos kauppias olisi vain todennut virheeksi ja perunut tilaukset.
Tässä pian kaksi sivua asiasta, väitän että virhe ei todellakaan ole selkeä. Itse asiassa, olin vielä yöaikaan hereillä, kun tämä ketju ilmestyi ja saldo Datatronicilla näytti tuolloin vain -1 kpl. Olin aikeissa ostaakin, mutta päätin ettei 4070 Ti itselleni riitä.
En edes muista tai oikeastaan ole koskaan pannut merkille, miten paljon muistia siinä pitäisi edes olla. Eikä varmastikaan ole realistista, että pitäisi osata tuotekoodeja lukea ja tulkita.
Eiköhän ole KKV:llekin tarvittaessa perusteltavissa, että markkinoilla on jo eri muistimäärillä samaa tuotetta myynnissä, joten kuluttajan on vaikea pysyä mukana. Siksi näkisin, että jos 4070 Ti on myyty, pitäisi 4070 Ti myös saada.
Jos hinta olisi ollut vaikka 199€, sitten voitaisiin heti sanoa, että hinta on liian hyvä ollakseen totta. Mutta 585€:n hintaisessa "4070 Ti:ssa" en alkaisi enempää selvittämään, kun se tuntuu hyvinkin mahdolliselta.
Vaikka @Datatronic olisi perunut tilaukset hinta-/tuotevirheeseen vedoten, olisi varmasti asiaa voinut viedä eteenpäin ja vaatia ratkaisua.
Onhan se totta kai mahdollista, että ostajalta olisi jäänyt esim. poikkeava muistimäärä tuotteen nimessä huomaamatta. Mutta olemassa olematonta tuotetta nyt vain ei voi tyhjästä taikoa olemassa olevaksi.
Viestissäni nimenomaan viittasin näihin keskustelijoihin, jotka ovat lukeneet tämän ketjun (jossa jo parin viestin jälkeen todetaan ettei kyseessä ole olemassa oleva tuote), jopa postanneet siihen ja sen jälkeen siltikin laittaneet tilausta vetämään. Varsin paksua väittää että nämä henkilöt eivät olisi virheellistä tuotetta huomanneet kun ovat vieläpä siitä keskustelleetkin. Tosin mahdollisessa kiistatilanteessa tietysti kiistäisivät olevansa tässä keskustelussa esiintyneitä käyttäjiä, mikä menee jo epärehellisyyden puolelle.
Edelleen olen sitä mieltä, että olisi kyllä kiinnostavaa nähdä mitä kuluttaja-asiamies asiasta tuumaisi.
Ainoa asia joka tuotteen myynnissä ratkaisee on se minkä kuluttaja on tilannut kaupalta.
Jos hän on lukenut että se on Tuote A, mutta kauppa onkin tarkoittanut Tuote B'tä, ja myös kuitissa lukee että kyse on Tuote A'sta, kuluttaja on oikeutettu saamaan tuote A joka hänelle mainostettiin.
Sillä ei ole mitään merkitystä tiesikö kuluttaja virheestä, oliko tuotteen muut tiedot väärät, yms.
Alkaa tämä jatkuva vääntäminen muistuttaa lasta joka ei saanut tikkaria kaupalta kun muut saivat, joten jätetäänkö se jo pois?
Onhan se totta kai mahdollista, että ostajalta olisi jäänyt esim. poikkeava muistimäärä tuotteen nimessä huomaamatta. Mutta olemassa olematonta tuotetta nyt vain ei voi tyhjästä taikoa olemassa olevaksi.
Viestissäni nimenomaan viittasin näihin keskustelijoihin, jotka ovat lukeneet tämän ketjun (jossa jo parin viestin jälkeen todetaan ettei kyseessä ole olemassa oleva tuote), jopa postanneet siihen ja sen jälkeen siltikin laittaneet tilausta vetämään. Varsin paksua väittää että nämä henkilöt eivät olisi virheellistä tuotetta huomanneet kun ovat vieläpä siitä keskustelleetkin. Tosin mahdollisessa kiistatilanteessa tietysti kiistäisivät olevansa tässä keskustelussa esiintyneitä käyttäjiä, mikä menee jo epärehellisyyden puolelle.
Edelleen olen sitä mieltä, että olisi kyllä kiinnostavaa nähdä mitä kuluttaja-asiamies asiasta tuumaisi.
Edelleen sanot, että olisi markkinoitu tuotetta A ja että kuitissa lukee tuote A, mutta kuten jo useasti on todettu ketjussa, todellisuudessa tuotetta A ei edes ole olemassakaan, vaan kyseessä on virheellinen tuotesivu. Tässä tapauksessa on markkinoitu tuotetta A (ei olemassa), tarkoitettu tuotetta B (olemassa) ja tuotteen A tilaajat vaativat nyt tilalle jotain muuta tuotetta X.
Näkyy ostoskorissa ja tod.näk myös kuitissa oikein ja muutenkin aika pieni mahdollisuus, että suostuvat vaihtamaan tuon 4070 Ti:hin kuten Datatronic.
Käsi ylös, kenen mielestä 795€ -> 585€ on niin selvä virhe, ettei menisi tavallisesta alennuksesta...?
Amazonissa myytiin vasta niitä SSD:eitä, olikohan 2 teraisia. Minullekin luvattiin sähköpostilla + viestillä + chatissa kyseessä todella olevan 2 terainen. Tilausvahvistuksetkin varmaan tuli. Hinta oli 256 gigaisesta. Ei kukaan saanut 2 teraisia, enkä muista kenenkään edes yrittäneen inttää suuremmin asiasta. Vai johtuiko tämä siitä ettei oltu Suomessa?Myyjä vain tehny jo sen virheen että vastannut sähköpostilla kyseessä olevan otsikon tuote. Tällä perusteella on moni tehny tilauksen joten sitä myös kuuluu saada.
Siinä tämä verkkokaupan pitäminen on vähän haastavaa, jos jossain hyvin kaukana tietoketjussa sattuu virhe, joutuu itse maksamaan virheen kustannukset jotka on tässäkin äkkiä tuhansia euroja.
Johonkin tuollaiseen tilaukseen osallistuin ja vahvistin asiakaspalvelusta (olikohan pariin eri otteeseen) että onhan oikeasti nyt se isompi levy eikä tuo 256G. No 256:han sieltä tuli. Vähän aikaa asiasta väännettyäni Amazon palautti rahat ja levy istuu kaapissa odottamssa käyttöä tai SER laatikkoa kumpi vaan tulee ensin ajankohtaiseksi.Amazonissa myytiin vasta niitä SSD:eitä, olikohan 2 teraisia. Minullekin luvattiin sähköpostilla + viestillä + chatissa kyseessä todella olevan 2 terainen. Tilausvahvistuksetkin varmaan tuli. Hinta oli 256 gigaisesta. Ei kukaan saanut 2 teraisia, enkä muista kenenkään edes yrittäneen inttää suuremmin asiasta. Vai johtuiko tämä siitä ettei oltu Suomessa?
Amazonilla on antelias hyvityspuoli jos tulee ongelmatilanteita, tilasin Samsungin imurin josta puuttui suulakkeita ja yhdellä viestillä sain rahaa tilille sen verta mitä ne puuttuvat suulakkeet olisivat maksaneet.Johonkin tuollaiseen tilaukseen osallistuin ja vahvistin asiakaspalvelusta (olikohan pariin eri otteeseen) että onhan oikeasti nyt se isompi levy eikä tuo 256G. No 256:han sieltä tuli. Vähän aikaa asiasta väännettyäni Amazon palautti rahat ja levy istuu kaapissa odottamssa käyttöä tai SER laatikkoa kumpi vaan tulee ensin ajankohtaiseksi.
Onko tuo kyseisen tuotteen ~2vk toimitusaika myös meille korvaavan tuotteen saajille vai uskaltaako kenties viikonloppua varten jo alkaa etsimään ruuvimeisseliä?Korvaava tuote näihin tulee olemaan MSI:n 4070ti Ventus 3x OC. 4070ti ei voida toimittaa kaksituulettimisena, semmoisia ei käsityksemme mukaan ole markkinoilla. Toivottavasti kaikille kelpaa.
Onko tuo kyseisen tuotteen ~2vk toimitusaika myös meille korvaavan tuotteen saajille vai uskaltaako kenties viikonloppua varten jo alkaa etsimään ruuvimeisseliä?