NVIDIA Q1/2019: Ennätysneljännes

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 976
nvidia-q1-2019.png


NVIDIAn Q1/2019 osavuosikatsaus (yhtiön tilikausi poikkeaa kalenterivuodesta ja alkaa 29.1.):

  • Q1 liikevaihto: 3,2 miljardia dollaria
  • Q1 voitto: 1,2 miljardia dollaria

“We achieved another record quarter, capping an excellent year”, kommentoi toimitusjohtaja Jensen Huang.

NVIDIAn liikevaihto kasvoi vuodessa Q1/2019 vs 2018 huimat +66 % ja on samalla yhtiön uusi ennätys. Voittoa yhtiö takoi 1,2 miljardia dollaria, joka on 145 % enemmän kuin Q1/2017 ja myös uusi ennätys.

Suurin osa liikevaihdosta syntyi edelleen pelaamisesta/pelinäytönohjaimista (1,72 miljardia dollaria). Datacenter-yksikön liikevaihto kasvoi vahvasti +71 % 701 miljoonaan dollariin.

Yhtiö odottaa seuraavalta neljännekseltä (Q2/2019) vastaavia lukuja ja uskoo liikevaihdon olevan n. 3,1 miljardia dollaria.

NVIDIA Announces Financial Results for First Quarter Fiscal 2019
 
Tuota liikevaihdon kehittymistä voi seurata parin vuoden aikajänteellä tästä:

Datacenter tulot ovat nyt suuremmat kuin pari vuotta sitten pelikorteista saadut tulot.
upload_2018-5-14_11-6-58.png

upload_2018-5-14_11-8-36.png
 
Vuosiluvut voisi tarkistaa. Lienekkö toi 2019 ennuste, eikä niinkään toteutunut. Ellen sitten elä ihan väärässä vuodessa.
 
Vuosiluvut voisi tarkistaa. Lienekkö toi 2019 ennuste, eikä niinkään toteutunut. Ellen sitten elä ihan väärässä vuodessa.
Nuo vuosiluvut ovat kirjanpitovuosia. Nvidialla karkeasti kirjanpidossa 2019 = oikean kalenterin vuosi 2018 jne.

"NVIDIA today reported record revenue for the first quarter ended April 29, 2018"
Ja kyseessä siis financial Q1 2019, joka käytännössä taitaa olla about helmikuun alusta huhtikuun loppuun.
 
Nuo vuosiluvut ovat kirjanpitovuosia. Nvidialla karkeasti kirjanpidossa 2019 = oikean kalenterin vuosi 2018 jne.

"NVIDIA today reported record revenue for the first quarter ended April 29, 2018"
Ja kyseessä siis financial Q1 2019, joka käytännössä taitaa olla about helmikuun alusta huhtikuun loppuun.


No onpa mielenkiintonen tapa :)
 
Vieläköhän Nvidia kehtaa näiden lukujen julkistamisen jälkeen selitellä, että näyttisten hinnannousun syynä on kalliit muistit tjsp? :D
 
Kalliit muistit, koska nvidia nostanut katteitaan niistä? :rofl:
NVIDIA ei taida niitä muisteja myydä valmistajille, vaan kertoo vain millaisia muisteja tarttis käyttää.
En nyt löytänyt kuvaa tähän hätään, mutta olikohan MSI:n tekosia yksi erä näyttiksiä joissa oli NVIDIAn grafiikkapiiri ja ATI- tai AMD-brändätyt muistipiirit.
 
Vieläköhän Nvidia kehtaa näiden lukujen julkistamisen jälkeen selitellä, että näyttisten hinnannousun syynä on kalliit muistit tjsp? :D
Nvidian katteet ovat nousseet 59.4% -> 64.5% vuoden takaisesta. Ihan kohtuullinen nousu, mutta ei nyt mikään aivan absurdi kuitenkaan...

Ts. Tuon verran he ovat repineet lisää rahaa piireistä. Loppu hintojen noususta on mennyt muistivalmistajien ja retailereiden pussiin.

Käytännössä siis piiri jonka valmistus maksoi viime vuonna 40.6e ja myytiin ulos 100e:llä on myyty nyt hintaan 114.4e.

(114.4e-40.6e)/114.4e = 0.645

Ts. Gpu joka ennen myytiin 300e:llä on myyty 44e kalliimmalla ulos. Käytännössä tietty noin suoraan on vaikea laskea, sillä hintojen muutokset eri hintaisissa piireissä ovat varmasti erilaiset.
 
Viimeksi muokattu:
Nvidian katteet ovat nousseet 59.4% -> 64.5% vuoden takaisesta. Ihan kohtuullinen nousu, mutta ei nyt mikään aivan absurdi kuitenkaan...

Ts. Tuon verran he ovat repineet lisää rahaa piireistä. Loppu hintojen noususta on mennyt muistivalmistajien ja retailereiden pussiin.

Käytännössä siis piiri jonka valmistus maksoi viime vuonna 40.6e ja myytiin ulos 100e:llä on myyty nyt hintaan 114.4e.

(114.4e-40.6e)/114.4e = 0.645

Ts. Gpu joka ennen myytiin 300e:llä on myyty 44e kalliimmalla ulos. Käytännössä tietty noin suoraan on vaikea laskea, sillä hintojen muutokset eri hintaisissa piireissä ovat varmasti erilaiset.

Tuohon bout 15 prosenttiin vielä päälle alvit, tullit ja eri jakeluportaiden katteet niin siinähän onkin koko hintojen nousu selitetty. Tai siis olisi jos toi kate koskisi pelkästään näyttiksiä ja kulut pysyisivät vakiona. Nythän tuosta ei periaatteessa voi sanoa yhtään mitään.
 
Nvidia saisi kyllä mielestäni pistää muhkeasta kassastaan enemmän pelinkehityksen tukemiseen. Enkä nyt tarkoita mitään tukanliehutusefektejä tai marginaalisesti varjoja parantavia tehosyöppöjä efektejä, vaan oikeita asioita kuten tekoälyä, fysiikoita, valaistusta. Onhan niillä ne yhteistyöohjelmansa menossa pelinkehittäjien kanssa koko ajan, mutta tuolla massimäärällä voisi varmaan saada tuettuihin peleihin vähän enemmänkin kuin vain pintapuolista höttöä, joka usein on kaiken lisäksi suhteettoman tehosyöppöä.
 
Nvidian katteet ovat nousseet 59.4% -> 64.5% vuoden takaisesta. Ihan kohtuullinen nousu, mutta ei nyt mikään aivan absurdi kuitenkaan...

Ts. Tuon verran he ovat repineet lisää rahaa piireistä. Loppu hintojen noususta on mennyt muistivalmistajien ja retailereiden pussiin.

Käytännössä siis piiri jonka valmistus maksoi viime vuonna 40.6e ja myytiin ulos 100e:llä on myyty nyt hintaan 114.4e.

(114.4e-40.6e)/114.4e = 0.645

Ts. Gpu joka ennen myytiin 300e:llä on myyty 44e kalliimmalla ulos. Käytännössä tietty noin suoraan on vaikea laskea, sillä hintojen muutokset eri hintaisissa piireissä ovat varmasti erilaiset.
Tosin jos datacenter ym myynti on lisääntynyt pelinäyttisten kustannuksella, niin katteiden kasvaminen on täysin luonnollista, vaikka ne olisivat pysyneet pelinäyttiksissä täysin vakiona..
 
Nvidia saisi kyllä mielestäni pistää muhkeasta kassastaan enemmän pelinkehityksen tukemiseen. Enkä nyt tarkoita mitään tukanliehutusefektejä tai marginaalisesti varjoja parantavia tehosyöppöjä efektejä, vaan oikeita asioita kuten tekoälyä, fysiikoita, valaistusta. Onhan niillä ne yhteistyöohjelmansa menossa pelinkehittäjien kanssa koko ajan, mutta tuolla massimäärällä voisi varmaan saada tuettuihin peleihin vähän enemmänkin kuin vain pintapuolista höttöä, joka usein on kaiken lisäksi suhteettoman tehosyöppöä.

Nvidia ei tee niitä pelejä, joten sille olisi hukkaanheitettyä rahaa jonkun pelin erityinen tukeminen, muuta kuin uusien tekniikoiden kautta, joita Nvidä kehittelee kokoajan. On erittäin hyvä, että edes joku tekee uutta, vaikka onkin kuinka tehosyöppöä. Jostakin se kehitys on nimittäin lähdettävä liikkeelle.

Ainut paha pettymys on se, että Nvidia selkeästi stallailee nyt, kun ylpäässä ei kertakaikkisesti ole kilpailua. Uuden raudan suunnittelu ja julkaisu on mielestäni se Nvidian tehtävä, ei niinkään pelien softapuoli.
 
Nvidia ei tee niitä pelejä, joten sille olisi hukkaanheitettyä rahaa jonkun pelin erityinen tukeminen, muuta kuin uusien tekniikoiden kautta, joita Nvidä kehittelee kokoajan. On erittäin hyvä, että edes joku tekee uutta, vaikka onkin kuinka tehosyöppöä. Jostakin se kehitys on nimittäin lähdettävä liikkeelle.

Ainut paha pettymys on se, että Nvidia selkeästi stallailee nyt, kun ylpäässä ei kertakaikkisesti ole kilpailua. Uuden raudan suunnittelu ja julkaisu on mielestäni se Nvidian tehtävä, ei niinkään pelien softapuoli.
Aika erikoinen väite tuo "että edes joku tekee uutta", kun NVIDIA on jälleen esimerkiksi D3D12 Feature Level -asteikolla peränpitäjä tuettujen ominaisuuksien suhteen
 
Aika erikoinen väite tuo "että edes joku tekee uutta", kun NVIDIA on jälleen esimerkiksi D3D12 Feature Level -asteikolla peränpitäjä tuettujen ominaisuuksien suhteen

AMD nyt on viettänyt hiljaiseloa, sitten DX12 julkaisun eikä DX12:sta ole saatu juurikaan paremmannäköistä jälkeä aikaan. Nyt saataisiin, jos näyttisten suorituskyky riittäisi.
 
AMD nyt on viettänyt hiljaiseloa, sitten DX12 julkaisun eikä DX12:sta ole saatu juurikaan paremmannäköistä jälkeä aikaan. Nyt saataisiin, jos näyttisten suorituskyky riittäisi.
Öh, wat?
Jos puhutaan esimerkiksi noista D3D12 FL -tasoista, on kaikki kolme valmistajaa kehittäneet DX12:n julkaisun jälkeen vehkeitään senkin osalta eteenpäin, NVIDIA jäi nyt peränpitäjäksi kun AMD huitaisi Vegoilla ohi ja Intel oli jo valmiiksi ohi.
 
Öh, wat?
Jos puhutaan esimerkiksi noista D3D12 FL -tasoista, on kaikki kolme valmistajaa kehittäneet DX12:n julkaisun jälkeen vehkeitään senkin osalta eteenpäin, NVIDIA jäi nyt peränpitäjäksi kun AMD huitaisi Vegoilla ohi ja Intel oli jo valmiiksi ohi.

Ja käytännössä tuo ei ole näkynyt jotain demoa lukuunottamatta vielä missään...
 
Ja käytännössä tuo ei ole näkynyt jotain demoa lukuunottamatta vielä missään...
Ja sinulla on siis saatavilla jostain dataa mitä ominaisuuksia mikäkin peli käyttää? Ei kaikki maailman uudet teknologiat tai paremmat ominaisuudet tarkoita jotain hirvittävää hyppyä suorituskyvyssä tai grafiikan tasossa.
Mutta nyt kun asiasta mainitsit, niin esimerkiksi tuki FP16-tarkkuudelle (tuplaten samalla suorituskyvyn vrt FP32) näyttäisi antavan jonkinmoista buustia Vegoille ainakin FarCry 5:ssä. Toki tuo ei ole suoraan D3D12-ominaisuus, mutta hyödyntää rajapinnan tukea FP16-tarkkuudelle
 
Ja sinulla on siis saatavilla jostain dataa mitä ominaisuuksia mikäkin peli käyttää? Ei kaikki maailman uudet teknologiat tai paremmat ominaisuudet tarkoita jotain hirvittävää hyppyä suorituskyvyssä tai grafiikan tasossa.
Mutta nyt kun asiasta mainitsit, niin esimerkiksi tuki FP16-tarkkuudelle (tuplaten samalla suorituskyvyn vrt FP32) näyttäisi antavan jonkinmoista buustia Vegoille ainakin FarCry 5:ssä. Toki tuo ei ole suoraan D3D12-ominaisuus, mutta hyödyntää rajapinnan tukea FP16-tarkkuudelle

No, jos peli pyörii win 7:lla, niin se ei käytä dx12:sta juuri silloin. ja jos se ei kympillä näytä juurikaan parammalta DX12Sta kanssa, niin eipä sitten. Nopeutta jotkut saavat jonkinverran lisää, mutta etupäässä AMD puolella ja sehän on yleisesti tiedossa, että AMD:n DX11 ajuri on nopeuden suhteen nätisti sanottuna kehno.

AMD:n pitäisi saada kortti ulos, joka hakkaisi 1080Ti:n jokaisella alustalla, kaikissa peleissä. Nyt kun kilpaillaan parhaimmillaan vain gtx1080:n kanssa, niin Nvidialla ei ole mitään kiirettä julkaista uusia kortteja, jotka tukisivat jotain DX12 ominaisuuksia, joita eivät jo tue.
AMD:llä nyt vain on pari viimeisintä julkaisua epäonnistunut useammalla tavalla ja varsinkin jos katsotaan asiaa pelaajan näkökulmasta, niin AMD:n tilanne on ollut lähinnä katastrofi: Kortit eivät oikein menesty, hinta nousee aivan sietämättömästi ja silti niitä ei edes oikein saa mistään pitkiin aikoihin..

Ei sinänsä ihme, jos pelintekijöilläkin kiinnostus pyörii lähinnä asioissa, joita Nvidian kortitkin tukevat. Turha käyttää tekniikoita, joita vain pieni vähemmistö voisi hyödyntää ja jotka ovat melko "näkymättömiä" käyttäjälle, toisin, kuin esim nyt ray tracing.. Ainut, mikä AMD:n edes jonkinverran pelastaa on konsolien kautta tuleva tuki, mutta niissä ne GPU:t eivät ole uusinta uutta kuitenkaan (kun niissäkin pitää pyöriä myös siinä vanhemmassa versiossa..)
 
No, jos peli pyörii win 7:lla, niin se ei käytä dx12:sta juuri silloin. ja jos se ei kympillä näytä juurikaan parammalta DX12Sta kanssa, niin eipä sitten. Nopeutta jotkut saavat jonkinverran lisää, mutta etupäässä AMD puolella ja sehän on yleisesti tiedossa, että AMD:n DX11 ajuri on nopeuden suhteen nätisti sanottuna kehno.
Tarkennetaan nyt sen verran että FarCry 5:hän ei ole DX12-peli edes, käytin sitä esimerkkinä koska siinä käytetään tuota temppua jonka DX12 mahdollistaisi suoraan, sen tapauksessa sitä vain käytetään AMD:n Shader Intrisincsin kautta (vrt muut vanhemmat kikkailut mennä rajapinnan ohi ja ympäri, NVAPI yms). Lisäksi tuo on ominaisuus jota NVIDIA voisi tukea DX12:lla mutta ovat päättäneet jättää sen kuluttajavehkeistä pois.
Vaikkei ketään kehittäjää kiinnosta kuin NVIDIAn juttu niin silti AAA-pelit kuten tuo FarCry ja esim uusi Wolfenstein tukevat temppuja jotka toimivat vain AMD:n vehkeillä, toinen vielä firmalta joka on perinteisesti ollut erittäin hyvää pataa nimenomaan NVIDIAn, ei AMD:n kanssa.
 
No, jos peli pyörii win 7:lla, niin se ei käytä dx12:sta juuri silloin. ja jos se ei kympillä näytä juurikaan parammalta DX12Sta kanssa, niin eipä sitten. Nopeutta jotkut saavat jonkinverran lisää, mutta etupäässä AMD puolella ja sehän on yleisesti tiedossa, että AMD:n DX11 ajuri on nopeuden suhteen nätisti sanottuna kehno.

AMD:n pitäisi saada kortti ulos, joka hakkaisi 1080Ti:n jokaisella alustalla, kaikissa peleissä. Nyt kun kilpaillaan parhaimmillaan vain gtx1080:n kanssa, niin Nvidialla ei ole mitään kiirettä julkaista uusia kortteja, jotka tukisivat jotain DX12 ominaisuuksia, joita eivät jo tue.
AMD:llä nyt vain on pari viimeisintä julkaisua epäonnistunut useammalla tavalla ja varsinkin jos katsotaan asiaa pelaajan näkökulmasta, niin AMD:n tilanne on ollut lähinnä katastrofi: Kortit eivät oikein menesty, hinta nousee aivan sietämättömästi ja silti niitä ei edes oikein saa mistään pitkiin aikoihin..

Ei sinänsä ihme, jos pelintekijöilläkin kiinnostus pyörii lähinnä asioissa, joita Nvidian kortitkin tukevat. Turha käyttää tekniikoita, joita vain pieni vähemmistö voisi hyödyntää ja jotka ovat melko "näkymättömiä" käyttäjälle, toisin, kuin esim nyt ray tracing.. Ainut, mikä AMD:n edes jonkinverran pelastaa on konsolien kautta tuleva tuki, mutta niissä ne GPU:t eivät ole uusinta uutta kuitenkaan (kun niissäkin pitää pyöriä myös siinä vanhemmassa versiossa..)

(Lähti vahingossa pelkkä lainaus)

Miksi pitäisi panostaa DX11 nopeuteen? Äärimmäisen harvassa ovat DX11 pelit jotka eivät pyöri mainstream korteilla mainstream nopeudella (1080p 120 FPS).

Miksi AMD:n pitäisi julkaista kortti joka hakkaa 1080Ti:n kaikessa kun Nvidiakaan ei pysty julkaisemaan korttia joka hakkaisi AMD:n kaikessa :confused:

Selität DX12:a olevan turha vaikka siitä on oikeasti hyötyä peleissä tällä hetkellä toisin kuin jollain turhalla ray tracingilla jota ei käytä yksikään peli :facepalm:
 
(Lähti vahingossa pelkkä lainaus)

Miksi pitäisi panostaa DX11 nopeuteen? Äärimmäisen harvassa ovat DX11 pelit jotka eivät pyöri mainstream korteilla mainstream nopeudella (1080p 120 FPS).

Miksi AMD:n pitäisi julkaista kortti joka hakkaa 1080Ti:n kaikessa kun Nvidiakaan ei pysty julkaisemaan korttia joka hakkaisi AMD:n kaikessa :confused:

Selität DX12:a olevan turha vaikka siitä on oikeasti hyötyä peleissä tällä hetkellä toisin kuin jollain turhalla ray tracingilla jota ei käytä yksikään peli :facepalm:
AMD:n kannattaisi julkaista kortti joka kelpaisi ostajille. Nyt on suhteellisen selvää, että kauppa ei käy ja tuotanto ihan minimaalista, sillä firma hädin tuskin tekee voittoa, vaikka takana on historiallisen kova cryptobuumi.
 
AMD:n kannattaisi julkaista kortti joka kelpaisi ostajille. Nyt on suhteellisen selvää, että kauppa ei käy ja tuotanto ihan minimaalista, sillä firma hädin tuskin tekee voittoa, vaikka takana on historiallisen kova cryptobuumi.
Nyt en kyllä ymmärrä tätä tulkintaa, nehän myy käytännössä kaiken mitä saavat valmistettua ja vuodessa myynnit kaksinkertaistuneet. Valitettavasti näyttis- ja prossupuolta ei erikseen näe, mutta se että markkinaosuudet ovat kasvaneet kummassakin huomattavasti kertoo että kyllä ne kelpaa
 
AMD:n kannattaisi julkaista kortti joka kelpaisi ostajille. Nyt on suhteellisen selvää, että kauppa ei käy ja tuotanto ihan minimaalista, sillä firma hädin tuskin tekee voittoa, vaikka takana on historiallisen kova cryptobuumi.

Tuotanto minimaalista = kaikki mitä GF pystyy valmistamaan prosessoreita ja muistivalmistajat muisteja menee kaupaksi :smoke:

Mitä voittoon tulee, AMD:n ongelmana on heikohko brändi. Intel ja Nvidia porskuttavat brändillään koska eräät pitävät kaikkea missä lukee Intel tai Nvidia parempana kuin sellaista jossa lukee AMD. Kuten on nähty, ei paljoakaan auta vaikka AMD olisi kaikessa parempi.

Senhän näkee jo siitäkin ettei Ryzen hetkauttanut Inteliä tippaakaan kun tulosta katsotaan. Vaikka Ryzenissä olisi ollut 2 kertaa kovempi IPC kuin on, Intelin voitot olisivat edelleen hyvin lähelle samaa luokkaa.
 
Nvidia saisi kyllä mielestäni pistää muhkeasta kassastaan enemmän pelinkehityksen tukemiseen. Enkä nyt tarkoita mitään tukanliehutusefektejä tai marginaalisesti varjoja parantavia tehosyöppöjä efektejä, vaan oikeita asioita kuten tekoälyä, fysiikoita, valaistusta. Onhan niillä ne yhteistyöohjelmansa menossa pelinkehittäjien kanssa koko ajan, mutta tuolla massimäärällä voisi varmaan saada tuettuihin peleihin vähän enemmänkin kuin vain pintapuolista höttöä, joka usein on kaiken lisäksi suhteettoman tehosyöppöä.


Kyllä omasta mielestäni on parempi mitä vähemmän nVidia tunkee pelipuolelle noita suljettuja nVidia veron sisältäviä ratkaisuita. Keskittyisivät sensijaan tukemaan KUNNOLLA olemassa olevia juttuja, DX12 ja Vulkan nyt ihan siellä keihään kärkenä.
Jos nVidia päästetään kehittelemään kaikkea niin kohta ollaan tilanteessa että pelit ei toimi kuin nVidian korteilla. Se olisi sitten varmaan mukavaa kun pelikortit maksaisi tuplaten kun ne on jo nyt kalliita ja pelien hinnat tuplaantuisi kun olisi kaikenmoista nVidia veron sisältävää härpätintä pelissä käytössä.

Nopeutta jotkut saavat jonkinverran lisää, mutta etupäässä AMD puolella ja sehän on yleisesti tiedossa, että AMD:n DX11 ajuri on nopeuden suhteen nätisti sanottuna kehno.

Ja nVidian DX12 toteutus on nätisti sanottuna kehno.

Kortit eivät oikein menesty, hinta nousee aivan sietämättömästi ja silti niitä ei edes oikein saa mistään pitkiin aikoihin..

Kortit menestyy varsin hyvin kun kaikkialla myydään eioota.
 
(Lähti vahingossa pelkkä lainaus)

Miksi pitäisi panostaa DX11 nopeuteen? Äärimmäisen harvassa ovat DX11 pelit jotka eivät pyöri mainstream korteilla mainstream nopeudella (1080p 120 FPS).

Miksi AMD:n pitäisi julkaista kortti joka hakkaa 1080Ti:n kaikessa kun Nvidiakaan ei pysty julkaisemaan korttia joka hakkaisi AMD:n kaikessa :confused:

Selität DX12:a olevan turha vaikka siitä on oikeasti hyötyä peleissä tällä hetkellä toisin kuin jollain turhalla ray tracingilla jota ei käytä yksikään peli :facepalm:

1080Ti on näyttisten mittapuulla todella vanhaa tekniikkaa. Se, että AMD ei pääse edes sen kanssa tasoihin kertoo karua kieltä AMD:n GPU puolen katastrofin tilasta. NIMENOMAAN PC pelipuolella homma on päässyt menemään täysin kuralle.
JiiPee sanoi:
Kortit menestyy varsin hyvin kun kaikkialla myydään eioota.

Kannatttaa lukea koko lause ja pistää myös lainaukseen koko lause, eikä leikellä tuollatavoin, jotta merkitys muuttuu huomattavasti!
Koko alkuperäinen, törkeästi lainauksessa raiskaamasi kappalehan oli:

AMD:llä nyt vain on pari viimeisintä julkaisua epäonnistunut useammalla tavalla ja varsinkin jos katsotaan asiaa pelaajan näkökulmasta, niin AMD:n tilanne on ollut lähinnä katastrofi: Kortit eivät oikein menesty, hinta nousee aivan sietämättömästi ja silti niitä ei edes oikein saa mistään pitkiin aikoihin..

Pelaajat saivat noita pienen määrän silloin alussa. Sitten loppui ja hinta nousi s.e. noiden hankkimisessa ei ollut kertakaikkisesti mitään järkeä. Teknisestikin homma kusi pahiten pelaajien kohdalla. AMD lupasi nopeuttavia ominaisuuksia, sitten odoteltiin toiveekkaasti uber ajureita, joissa ko ominaisuudet otettaisiin käyttöön ja lopulta AMD vain hautasi ko jutut hyvin hiljaa (kun totesi, ettei tule onnistumaan).

Lopputulos on jokatapauksessa se, että noita on pelikäytössä hyvin vähän. Ja niinpitkään kun mainaus kannattaa yhtään millääntavoin, niin nuo lähtevät sieltä viimeisenä pois.
------------------
Se on myös noissa mielenkiintoinen asia, että kokonaisuudesta oli pulaa. Onko missään edes julkaistu noista lukuja, paljonko noita tehtiin? Tietyt osat ja valmistustekniikat kun olivat myös Nvidialla käytössä, huippukalleissa korteissa, joten sinne varmasti myytiin kapasiteetti ensin. Tuollaiset perus pelikortit kun eivät saa maksaa kovinkaan paljon, joten niille jäi sitten loput, mitä jäi..
------------------
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 720
Viestejä
4 494 031
Jäsenet
74 285
Uusin jäsen
ImPetriiZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom